Započeo trkaći vikend u Miamiju: Leclercu najbolje vrijeme prvog treninga

Konačno je krenula dugoočekivana Velika nagrada Miamija. Bolidi Formule 1 prvi su put pojurili stazom Miami International Autodrome, a najbolje vrijeme na prvom slobodnom treningu postavio je Charles Leclerc u Ferrariju.

Drugo mjesto zauzeo je George Russell u Mercedesu, a treći i četvrti bili su vozači Red Bull Racinga, Max Verstappen i Sergio Perez. Trening je bio prekinut na desetak minuta zbog izlijetanja Valtterija Bottasa u bolidu Alfa Romeo Racinga, a bilo je još nekih pirueta i izlijetanja, bez posljedica na sreću tih vozača.

Premijerna Velika nagrada Miamija u Svjetskom prvenstvu Formule 1 napeto se iščekivala još od službene potvrde uvrštavanja te utrke u kalendar. Čekanju je napokon došao kraj. Trkaći vikend je počeo prvim slobodnim treningom na stazi Miami International Autodrome, koji se proteže uistinu impresivnim krajolikom oko Hard Rock Stadiona u Miami Gardensu na Floridi.

Sa statusom vodećeg u prvenstvu na Floridu je stigao Charles Leclerc. Na prve četiri utrke sezone osvojio je 86 bodova, 27 više od Maxa Verstappena. Kod konstruktora je razlika još manja – Ferrari vodi ispred Red Bulla za 11 bodova. Prvi slobodni trening započeo je u 14:30 po lokalnom vremenu, a vozače je dočekalo jako floridsko sunce. Temperatura zraka bila je 33° Celzija, dok je usijani asfalt bio na vruća 54°.

Očekivano, čim se na izlazu iz pit lanea upalilo zeleno svijetlo, svi su vozači pohrlili isprobati novu stazu. U boksu se odmah dogodio jedan bliski susret, Esteban Ocon je izletio iz garaže Alpinea direktno pred Georgea Russella u Mercedesu. Britanac je srećom stao prije nego je došlo do sudara.

Što se odabira guma tiče za prvi trening, vozači su se nekako podijelili između odabira mekših i srednje tvrdih guma. Red Bullovi bolidi bili su na softu, kao i Mercedesovi, dok je Ferrarijev duo vozio na mediumu. Hard je koristio samo Kevin Magnussen u Haasu.

Vozači su pri upoznavanju staze imali i određenih poteškoća, čak i oni najbolji. Max Verstappen je sa svojom prednjom desnom gumom postrugao zaštitnu ogradu na izlazu iz jednog od zavoja, dok su Charles Leclerc i Yuki Tsunoda imali piruete koje, srećom po njih, nisu rezultirale udarcem u zaštitnu ogradu, niti oštećenjima bolida. Bilo je tu još nezgodnih momenata, poput proklizavanja i kratkih izleta van staze. Djelovalo je povremeno i pomalo kaotično tijekom tog procesa prilagodbe na novu stazu, ali ničiji bolid nije stradao, što je najvažnije za početak.

Što se vremena krugova tiče, na vrhu su se od samog početka izmjenjivali uobičajeni “sumnjivci”, vozači Ferrarija i Red Bulla. Leclerc, Sainz, Verstappen i Perez postepeno su se ubrzavali i skidali najbolja vremena, a blizu njih držao se i Russell, opet nešto bolji od svog kolege Hamiltona. Prvi se ispod minute i 33 sekunde spustio Leclerc na mediumu, nakon otprilike 17 minuta vožnje. Onda su njegovo vrijeme nadmašili Perez pa Sainz, da bi se monegaški vozač vratio na prvo mjesto rezultatom 1:32,555.

Red Bull je imao određenih problema s pregrijavanjem bolida. Temperatura staze je padala tijekom treninga, no Verstappena su pozvali natrag u boks. Newey i društvo djelovali su dosta zabrinuto, a Max je preko radio veze upitao: “Kako mislite da ću naučiti stazu ako me stalno zovete u boks?”

U drugu polovicu prvog treninga ušlo se s Carlosom Sainzom na vrhu poretka. Njegov najbolji krug do tada bio je 1:32,443. Desetinku brži od Leclercovog. Sve je više vozača vozilo na mekšim gumama, ali Ferrarijev se duo držao na pozicijama jedan i dva s vremenima postavljenim na mediumu. Tek se Hamilton ugurao između njih, otprilike 25 minuta prije kraja treninga.

Praktično u isto vrijeme dogodio se i prvi značajniji incident na ovom treningu. Valtteri Bottas izgubio je kontrolu nad bolidom Alfa Romeo Racinga pa stražnjim krajem udario u zaštitnu ogradu. Dogodilo se to u zavoju broj 8. Oštećenja su bila značajna, a suci su posegnuli za crvenim zastavama kako bi se bolid sklonio sa staze.

Prekid je potrajao skoro deset minuta, tako da je timovima i vozačima ostalo još samo 16 minuta za vožnju. Konačno su i Ferrariji izašli na gumama s crvenom oznakom, no za Sainza vožnja nije potrajala dugo. Izvrtio se pri velikoj brzini i imao puno sreće da nije udario ni u što, ali probušila mu se prednja desna guma.

Vratio se na stazu Verstappen, nakon ranijih poteškoća, te odvozio novi najbrži krug – 1:31,350. Na pola sekunde iza njega bili su Albon u Williamsu i Russell u Mercedesu. Svjetski prvak iz prošle sezone išao je još malo brže (1:31,277), ali ubrzao se i Russell pa došao na samo 97 tisućinki zaostatka za Nizozemcem. Četiri minute prije kraja Max se opet vratio u garažu i nije djelovao pretjerano sretan. Ostao je na 14 odvoženih krugova, dok je dosta vozača odradilo preko 20 rundi.

Nije ostao niti na vrhu poretka jer je Leclerc na softu vozio 1:31,098. Russell je ponovno bio unutar desetinke iza vodećeg, a Verstappen je pao na treću poziciju. Jako blizu njega bio je Perez, četvrti na kraju treninga, a krug pet najboljih zaključio je Gasly u AlphaTauriju. Slijedili su Sainz, Albon, Hamilton, Magnussen i Ricciardo.

Pretplati se
Obavijesti o
7 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Ferrari kralj f1

Sve se to mijenja. Samo jako leclerc!! A gerorg će biti tu kratko.

theKing

bottass…
GR odlican!

Race Engineer

Odličan George.

Ferrari kralj f1

Odličan leclerc.

Pratiteljcro

Dali je merc spreman za pole?

Ferrari kralj f1

Malo morgen.

zjurina

Yess Charles. Go Charles!

Related Posts
7
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x