Najava VN Španjolske: Traži se „El Plan“

Staza Barcelona-Catalunya već godinama predstavlja mjesto na koje momčadi donose nadogradnje za svoje bolide, a taj se trend nastavlja i ove sezone. Uspješnost u tvornicama skovanih planova će se ocjenjivati na stazi kojoj je prošlog studenog ugovor produžen do 2026. godine. Planove za uspješne utrke imaju i Španjolci Fernando Alonso te Carlos Sainz. Obojica toreadora su u prvih pet utrka upisali dva odustajanja, stoga se povrh olimpijske Barcelone nadaju rezultatskom iskoraku.

Uigranom sustavu Formule 1 dolazak u Kataloniju ne predstavlja nepoznanicu. Staza se već godinama koristi za predsezonska testiranja bolida, pa je tako i nova generacija bolida svoje prve kilometre skupljala upravo na ovoj stazi na trodnevnom predsezonskom testiranju krajem veljače. Danas, tri mjeseca poslije, kada je početni odnos snaga prikazan, staza Catalunya se sprema postati poprište šestog ovosezonskog trkaćeg vikenda.

Staza je nezaobilazni dio oktanskog cirkusa Formule 1 već puna tri desetljeća. Prvi pobjednik na stazi Catalunya je bio Nigel Mansell 1991. godine, a u idućih trideset godina staza je svaki put bila dio kalendara Formule 1. Dobrom odnosu F1 i španjolske staze doprinose već spomenuta godišnja predsezonska testiranja. Bolidi se na toj stazi osjećaju kao kod kuće, a novi ugovor potpisan prošlog studenog jamči da će domaćinska atmosfera na ovoj stazi vladati do 2026. godine.

“Drago nam je što možemo objaviti ovaj novi ugovor. Želim se zahvaliti promotoru i vlastima na njihovom entuzijazmu i predanosti pri zadržavanju Formule 1 u Barceloni. Uz poboljšanja koja će biti napravljena na stazi i pripadajućim objektima, zajedno nastavljamo našu dugu povijest. Timovi i vozači se uvijek raduju utrci na stazi Catalunya i gostovanju u Barceloni, a španjolski navijači će i dalje iz blizine gledati svoje nacionalne heroje Fernanda Alonsa i Carlosa Sainza“, nakon produljenja ugovora je rekao izvršni direktor Formule 1 Stefano Domenicali.

“Pozdravljamo obnovu ovog ugovora. On uključuje klauzulu o uzajamnoj obvezi koja će nam pomoći da stazu Barcelona-Catalunya pretvorimo u model održivosti koji se primjenjuje na ovakvu vrstu objekta. Želimo da krug postane primjer zelene transformacije i prilagodbe infrastrukture na zahtjeve klimatskih izvanrednih situacija”, rekao je predsjednik Circuit de Barcelona-Catalunya te katalonski ministar poslovanja i rada Roger Torrent.

Start VN Španjolske 2019. pred ispunjenim gledalištem (Photo by Steven Tee / LAT Images)

Staza je očigledno zadržala povjerenje čelnika Formule 1, no mora vratiti povjerenje navijača. Nekoliko prijašnjih utrka u Španjolskoj nisu bile izrazito zanimljive, ali neizvjesnost sezone i novi bolidi bi mogli vratiti uzbuđenja u Kataloniju. Uzbuđenja bi mogla biti potaknuta nadogradnjama koje će timovi donijeti u Španjolsku. Barcelona je tradicionalno mjesto na kojem se dovode neke značajnije nadogradnje. Sve momčadi još uvijek skupljaju znanja o svojim novim bolidima, a mnoge od njih su već najavile nadogradnje za predstojeći trkaći vikend. Cilj je, složit će se svi, naći što bolji plan za novu berbu bodova.

“U slijedećim utrkama će na red doći prilika da pokušamo razviti bolid što je više moguće uvođenjem raznih nadogradnji. Mislim da nije iznenađenje da u Barcelonu dovodimo novi paket koji će za nas biti važan. Nadam se da će paket koji ćemo predstaviti funkcionirati prema očekivanjima kako bismo nadoknadili jaz za Red Bullom. Vjerujem da su nadogradnje koje je Red Bull donio u prijašnjim utrkama učinile njihove bolide bržim”, rekao je šef Ferrarija Mattia Binotto.

“Španjolski vikend započinjemo s novim dijelovima s kojima možemo postići svoju optimalnu težinu bolida. Do sada smo bili relativno daleko iznad minimalne težine od 798 kg. Razlika na stazi će u budućnosti biti napravljena izvlačenjem maksimuma iz našeg paketa. Nastavljamo se veseliti žestokoj borbi s Ferrarijem i imamo povjerenje da će se FIA pobrinuti za to”, govori Red Bullov Helmut Marko.

“Za vrijeme prošlog trkaćeg vikenda, tijekom treninga u petak, bolid je pokazao bljeskove svog pravog potencijala. Nastavili smo eksperimentirati s postavkama, ugradili smo neke nove komponente što nam je dalo odgovore i naznake u kojem smjeru treba nastaviti. U tvornicama se odvija naporan rad kako bi se podaci iz Miamija izvukli i pretvorili u poboljšanja za Barcelonu. Košarkaškim rječnikom, u Barcelonu dolazimo odraditi kraj prve četvrtine utakmice. Znamo da će, nakon što stečeno znanje pretočimo u izvedbu na stazi, ostati još puno igre za igrati”, simboličan je Mercedesov Toto Wolff.

“Ovog ćemo vikenda donijeti nadogradnje za bolid. Znamo da je ovo bilo naporno razdoblje za sve momčadi koje su radile poboljšanja za Barcelonu, stoga će i ovo biti čvrsta borba za bodove. Na predsezonskim testiranjima na ovoj stazi smo se pokazali konkurentnima, tako da će biti zanimljivo gledati kako će se naš bolid ponašati s nadogradnjama koje smo od tada napravili. Nadajmo se da ćemo moći imati dobre okršaje i vratiti oba bolida u borbu za bodove”, tvrdi McLarenov Andreas Seidl.

Oči španjolskih navijača će biti uprte u domaći dvojac. Alonso i Sainz su se u prvih pet utrka susreli s raznim nedaćama. Bilo je tu kvarova, sudara, kazni, fantomskih krugova na kvalifikacijama, a sve te pojedinosti su doveli do toga da obojica vozača bodovno jako kaskaju za svojim momčadskim kolegama.

Fernando Alonso je sa svojim Alpinom u prvih pet utrka prikupio svega dva boda i to tako što je u prvoj utrci sezone na cilj stigao kao deveti. Njegov momčadski kolega Esteban Ocon je u istom razdoblju prikupio čak 24 boda te ima priliku boriti se u gornjoj sredini poretka.

Fernando Alonso na predsezonskom testiranju u Barceloni

Carlos Sainz je, pak, priča za sebe. Kada tri od pet utrka završite na postolju, to ne možete okarakterizirati lošim rezultatom. No, Sainzovi problemi se kriju u preostale dvije utrke na kojima je upisao „DNF“ u uvodnim krugovima. Sainz je nesretnim odustajanjima ostao na 53 boda dok Charles Leclerc ima 104 što je skoro dvostruko više. Sainzovu mini krizu je iskoristio Red Bull koji se u poretku konstruktora primaknuo Ferrariju na šest bodova.

Sainz je svoj niz pehova prekinuo trećim mjestom u Miamiju, no budući da mu predstoji domaća utrka, Sainz želi i nešto više. Vozaču Ferrarija domaći teren doista odgovara budući da se u svojih šest dosadašnjih španjolskih utrka svaki put našao u bodovima.

“Utrka kod kuće je prava prilika za dosezanje postolja ili pobjede. Jedinstven je to osjećaj kojem se jako veselim. Bila bi to moja prva pobjeda u karijeri, a ona bi u Španjolskoj bila još posebnija. To je ono zašto se trudim svaki dan. Trudim se da pobjeda dođe što prije, a ja sam onaj koji najviše želi pobijediti.”

“Uvijek sam primjećivao da sam na ovoj stazi odradio neke od svojih najboljih utrka. Tu sam postizao bodove čak i onda kada nisam imao bolid za to. Ove godine imamo bolid za sam vrh, stoga ćemo pokušati pobijediti“, tonu motivacije ima Carlos Sainz.

Carlos Sainz u Imoli (Photo: Scuderia Ferrari Press Office)

Formula 1 je u osvit ove sezone donijela pravilo da svi timovi tijekom sezone moraju dva slobodna treninga petkom iskoristiti za izobrazbu mladih vozača. Prve su se na taj korak odlučile momčadi Williams i Red Bull. Williamsov Alex Albon će za vrijeme prvog slobodnog treninga u petak odmarati, a na njegovo mjesto sjeda mladi prvak Formule E Nyck de Vries. Malu pauzu je dobio i Sergio Perez. Meksikanca će na prvom slobodnom treningu mijenjati estonski vozač i član Red Bullovog podmlatka Juri Vips koji u F2 brani boje momčadi Hitech.

“Stvarno bih želio zahvaliti Williamsu na prilici da sudjelujem u nadolazećem prvom slobodnom treningu. Super je upoznavati se s timom i voziti FW44, a biti će sjajno službeno izaći na stazu tijekom vikenda Formule1. Pripreme za testiranje za sada idu dobro, a ekipa mi je pružila nevjerojatnu podršku. Jako se veselim cijelom iskustvu koje ću dobiti u Španjolskoj”, rekao je de Vries.

U akciju će i Robert Kubica. Poljak će zamijeniti Guanyu Zhoua za volanom Alfa Romea na prvom slobodnom treningu. Zbog Kubičine dugovječnosti i iskustva, Formula 1 njegov nastup neće uračunati u obvezu davanja prilike mladim vozačima.

Barcelona-Catalunya je, kako smo ustanovili, vrlo poznato mjesto vozačima i timovima, stoga se tijekom 32. utrke na toj stazi ne očekuju zamke. Stazu krasi 16 zavoja, sedam lijevih i devet desnih, a duga je nešto manje od 4,7 kilometara.
Poznati dio staze je startno-ciljni pravac nakon kojeg dolaze zavoji jedan i dva koji su često mjesto pretjecanja. Prvi sektor zatvara izlaz iz dugačkog desnog zavoja broj tri.

Drugi sektor također ima spore i brze zavoje, a važan je jer se u njemu nalazi prva DRS zona. Treći sektor je sektor s najviše zavoja i tehničke je prirode. Na kraju trećeg sektora i pri ulazu na startno-ciljni pravac vozačima se otvara druga DRS zona. Rekordno vrijeme kruga u utrci je postavio Max Verstappen na protekloj VN Španjolske, a ono iznosi 1:18.149.

Pirelli je ovog vikenda timovima odlučio ponuditi najtvrđe komponente guma. Gruba podloga staze Barcelona-Catalunya znači da će se na VN Španjolske C3 smjesa koristiti kao soft guma, C2 će biti medium, a općenito najtvrđa komponenta C1 će biti hard guma.

“Teško je reći nešto više o Barceloni što već nije rečeno. To je vozačima i timovima vjerojatno najpoznatija staza u kalendaru. Njezin široki raspored čini ju savršenim mjestom za testiranje. Završni sektor je vrlo tehnički i k tome posebno važan kada je u pitanju briga o gumama.”

“Kao rezultat toga, momčadi će imati dobru priliku procijeniti napredak koji su postigli sa svojim bolidima od početka sezone iako će vremenski uvjeti biti puno topliji i vjerojatno će biti puno više vožnje na tvrdim gumama. U prošlosti je Barcelona tradicionalno bila utrka s dva zaustavljanja u boksu, stoga će biti zanimljivo vidjeti hoće li nova generacija guma ove godine navesti nekoga da se odluči na jedno zaustavljanje”, rekao je Pirellijev Mario Isola.

Prvi slobodni trening za Veliku nagradu Španjolske je na rasporedu u petak u 14:00 sati, a drugi je istog dana u 17:00. Subota najprije donosi treći trening s početkom u 13:00 sati, a potom i kvalifikacije u 16:00. Utrka za Veliku nagradu Španjolske na stazi Barcelona-Cataunya počinje u nedjelju u 15:00 sati. Vremenska prognoza najavljuje suho i sunčano vrijeme.

VN Španjolske, Barcelona (Circuit de Barcelona-Catalunya), 20. - 22. svibnja 2022.
Petak 20. svibnja        1. slobodni trening   14:00 - 15:00
                         2. slobodni trening   17:00 - 18:00
Subota 21. svibnja       3. slobodni trening   13:00 - 14:00
                         Kvalifikacije         16:00 - 17:00
Nedjelja 22. svibnja     Utrka                 15:00 - 17:00

Velika je zanimljivost da je španjolska utrka od 2007. do 2016. godine isporučila čak deset pobjednika. Deset pobjednika u deset godina! Gledali smo slavlje Buttona za volanom Brawna, neočekivano prvo mjesto Pastora Maldonada, Verstappenovu prvu pobjedu u karijeri i mnoga druga slavlja.

S druge strane, u posljednjih se pet izdanja na prvu stepenicu postolja redovito uspinjao Lewis Hamilton u svom Mercedesu. Hamilton bi eventualnim ovotjednim slavljem postao prvi čovjek u povijesti F1 kojemu je uspjelo šest puta zaredom pobijediti na istoj stazi. Ove nedjelje ćemo doznati hoće li se Hamilton srušiti još jedan rekord ili će neki drugi vozač stati na “jedinicu” španjolskog postolja.

Lewis Hamilton s pobjedničkim trofejem na VN Španjolske (Photo: LAT Images)

Pretplati se
Obavijesti o
3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Lewis8F

https://racingnews365.com/why-mclaren-mechanics-tried-to-avoid-working-with-hamilton

Hahaha, ma ne. Kako to? Ovdje ima znalaca koji znaju da je Hamilton bio vozač broj 1 te 2007.

papaya

Idi mećava..idi

mody

Volio bi da imamo i 3 pobjednika sta je s onim zadnjim zavojem.tu siksnu trebaju maknuti 1991 1996 2001 2016 su najbolje utrke na ovoj stazi

Related Posts
3
0
Would love your thoughts, please comment.x