Drugi slobodni trening na VN Španjolske: Leclerc ispred dva Mercedesa

Prvi dan Velike nagrade Španjolske na stazi Catalunya kraj Barcelone najviše razloga za optimizam dao je vozaču Ferrarija, Charlesu Leclercu. On je imao najbolja vremena na oba slobodna treninga, što ga zasad čini favoritom za osvajanje pole positiona u subotnjim kvalifikacijama.

Na drugom i trećem mjestu drugi slobodni trening završili su Mercedesovi vozači George Russell i Lewis Hamilton, što će sigurno i njima dati prijeko potreban dašak optimizma. Četvrto vrijeme imao je Carlos Sainz u drugom Ferrariju, a peto Max Verstappen u Red Bullu.

Najviše problema imali su u McLarenu te nisu uspjeli odvoziti željeni broj krugova, kao i Valtteri Bottas, čija je pokvarena Alfa stala već nakon tri mjerena kruga.

Nakon što je Charles Leclerc postavio najbolje vrijeme na prvom slobodnom treningu, u petak kasno poslijepodne vozači i timovi pristupili su drugom slobodnom treningu za Veliku nagradu Španjolske. U 17 sati temperature su još uvijek bile jako visoke – 30° bila je temperatura zraka, a čak 45° Celzija temperatura staze. Bilo je sunčano i vedro, ali i dosta vjetrovito.

U svoje bolide vratili su se vozači koji su propustili prvi slobodni trening – Sergio Perez u Red Bull s brojem 11, Alexander Albon u Williams s brojem 23 i Guanyu Zhou u Alfa Romeo s brojem 24. Naime, na prvom treningu te su momčadi minutažu za volanom dale Vipsu, De Vriesu i Kubici.

Akcija na stazi brzo se rasplamsala i vozači su većinom požurili iz svojih garaža čim je krenulo odbrojavanje 60 minuta. Velika nagrada Španjolske mnogim je timovima utrka za koju su pripremali nadogradnje bolida, tako da vrijeme na stazi dragocjeno je za prikupljanje podataka i testiranje tih noviteta. Što se izbora guma tiče, većina je preferirala srednje tvrdu smjesu.

Već u prvih deset minuta manji je incident imao Lando Norris u McLarenu. Produžio je ravno u zavoju broj 7 i prošao kroz šljunčanu klopku, ali se uspio vratiti na stazu. Inače, Britanac je za petak imao nadograđeni bolid McLarena, dok je njegov kolega Daniel Ricciardo vozio staru specifikaciju, kako bi momčad mogla usporediti podatke.

Na isteku desete minute, u probleme je upao Valtteri Bottas. Zbog kvara je morao parkirati Alfa Romeo pored staze u zavoju broj 2 i uzrokovao je period virtualnog sigurnosnog automobila. Vožnja je brzo nastavljena punom brzinom, a na ljestvici rezultata u tim je trenucima prvo mjesto držao Max Verstappen s vremenom 1:20,932 na mediumu. Iza njega bila su dva Ferrarija (unutar jedne desetinke) pa dva Mercedesa sa zaostatkom većim od pola sekunde.

Norris je u svom McLarenu nešto kasnije imao još jednu kritičnu situaciju, na izlasku iz brzog zavoja broj 9 otišao je jako široko, ali uspio se izvući. Ipak, pritom je oštetio podnicu i dao dodatnog posla svojim mehaničarima. Kad je stao u boks, više se nije vraćao na stazu.

U pogledu rezultata, promjena na vrhu nije bilo sve dok nismo dočekali prve prelaske na soft. Skočio je na vrh Sebastian Vettel u Aston Martinu (1:20,703), no brzo ga je značajno nadmašio Verstappen rezultatom 1:20,006. Ispod granice od 80 sekundi prvi se uspio spustiti Carlos Sainz s Ferrarijem, razveselivši domaću publiku vremenom 1:19,990 za skok na prvo mjesto.

S vrha ga je točno na polovici treninga skinuo momčadski kolega Charles Leclerc, koji je vozio 1:19,670. Posebno brz monegaški je vozač bio u drugom sektoru. Iza već uobičajene prve trojke (Leclerc, Sainz, Verstappen) smjestio se dobrim krugom Fernando Alonso, ispred Pereza i Vettela. Nakon 30 minuta imali smo oba Španjolca među prva četiri.

Navedeni poredak “poremetio” je George Russell “skokom” na drugu poziciju sa zaostatkom od jedne desetinke za Leclercom, a malo kasnije je dobar krug napravio i Lewis Hamilton. Bio je dvije desetinke sporiji od vodećeg vozača u prvenstvo, što je bilo dovoljno za poziciju broj 3. Dakle, ispred Sainza i Verstappena.

Nakon tih brzih krugova nekih velikih promjena u poretku nije bilo jer su se vozači i timovi okrenuli simulacijama utrke i dužim stintovima. Nastavljeni su problemi u McLarenu pa je Norris ostao na samo šest krugova, a određenih je problema imao i Ricciardo pa ostao na slabom 15. mjestu. Osim Norrisa i Bottasa, koji je morao parkirati nakon samo tri kruga, svi su ostali odradili minimalno 20 rundi. Najviše krugova odvozio je Lance Stroll – 32.

Generalno su se vozači dosta žalili na degradaciju guma, što bi moglo značiti da će strategija s dva zaustavljanja u boksu biti nužna za utrku, no to ćemo otkriti u nastavku vikenda. Po vremenima, Ferrari prvi i četvrti. Mercedes u tom crvenom sendviču, a Red Bull tek peti i sedmi na kraju petka. Šesto mjesto za Alonsa, a tih je sedam vozača bilo unutar jedne sekunde. U prvih deset mjesto su još našli Vettel, Ocon i Schumacher.

Pred timovima je puno posla s večernjom ili čak noćnom analizom prikupljenih podataka, kako bi bolidi u što boljem stanju dočekali subotnji izlazak na stazu. Treći slobodni trening vozi se u 13 sati, a kvalifikacije tri sata kasnije.

Pretplati se
Obavijesti o
37 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Desmosedici

Ni forumaši ni urednici portala, nitko da se sjetio, pa moram ja ovako na brzinu na kraju dana. Danas se navršava tri godine otkako nas je napustio jedan od najvećih i najkarizmatičnijih F1 vozača svih vremena..Niki Lauda..kada bi netko nedovoljno upućen pogledao brojke i statistike njegovih uspjeha, pomislio bi: “ništa strašno, jedan od od boljih vozača i to je to”..međutim to nije tako, jer brojke i statistike često zavaravaju..Niki sigurno spada u sam vrh najvećih vozača, za neke i najveći jer je sve osvojio u jednom nevjerojatnoj životnoj priči i u drugim, vremenima koja nisu davala prostora za “štancanje” uspjeha… Read more »

Ferrari kralj f1

“Utrka života”

papaya

Bože samo da nije uzalud nadanje

P.s.Bravo Leclerc,bravo Ferrari

mody

Bilo. I dobro.vidjet jos nekog da se ubaci u borbu za
1 mjesto

Lewis8F

Kaže Lewis da će on.

amadeus2022

Realno, jedino se na treningu mogu “ubaciti”! Kvalifikacije, a pogotovo utrka biće pravo otrježnjenje. Najproblematičnije mi je što je Russel opet bolji!

Emil

Niko ništa nije riješio! Svi su sporiji nego na testiranjima u veljači. Ferrari, tu negdje, cirka oko, isto. Vidim da ove nove kosilice bolje izbacuju šljunak na stazu, to da. Kako im ide, najviše će profitirat tvornica podnica. Moram pogledat na burzi ima li dionica u prodaji, zarada zagarantirana.

Ivan Sabolić
Ivan Sabolić

https://www.youtube.com/watch?v=mAJIO-0p0iM

da se ne zaboravi za mladace

Ivan Sabolić

nadam se da nisam u pravu da u mercedesu rade 3 4 godine u naprijed…….lp svima

Yukihonda

Sutra se ide ispod 19.Ferari odličan.. “samo troši jako gume”… Mećka isto ali bolje čuva gume…moji su enigma… jedino me tješi što isto tako ne žderu gume… Aston kopirao moje to je ok..
ima pomaka što se nadogradnji tiče generalno..

Ivan Sabolić

ma znaš kaj ti budem ja rekel….sve je to ok…ja fan senne i honde ali i mečke………gledam malo ….to u par utrka oni nadoknađu poprilično dosta…..dal je to simulacija …dali je to saznanje nekakvo ali ne vijerujem……….ako mečka dojde među tri na kraju sezone ,,,,onda su dvije opcije …ili serkaju da nemogu ili se pripremaju ra 5 godina unaprijed…. lp ivan

klepesina

bull je na race stintu bio brzi pola sec ispred ferarija i merca i isto ne trsoi gume ferari ih doslovno jede i mogli bi bit u trci u problemu zbog toga

Neutralac37

Mercedes rjesio poskakivanje.. Bas me zanima oce sutra u kvalama napraviti iskorak ili se ponavlja debakl kao u Miami-u.

Jos jedna smijesna cinjenica, kolega sa posla prvi put gleda F1 sa mnom ove godine u Fake Marini, Zhou ode Alfa on naravno odvali od smijeha .. Kaze “hahahaha, od svih auta Alfa stade” .. Evo danas gleda F1 drugi put u zivotu, FP2 sa mnom.. Opet problemi sa Alfom, ovaj put Bottas 😀

Ferrari kralj f1

Čuj a kad stane Mercedes ili red bull se isto tako smijao?

klepesina

kazu ako nema ulja ispod alfe nema ga ni u njoj

papaya

Hahahhahaaq

Ferrari kralj f1

Čuj znaš kako u Švicarskoj kažu za BMW a ako ga vide da vozi na cesti? Ili ide mehaničaru ili od mehaničara😆😆

robif

Bottasova pokvarena Alfa stala,kao vicevi iz garaze.nadam se da nije Alfa 33 ili 75

Ferrari kralj f1

Misliš da znaš nešto o tim modelima ili lupetaš to ovako napamet ili zato jer si to čuo kod nekih velikih znalaca mehaničara?

147 kt

To su ti one kafansko sankerske.

Ferrari kralj f1

To su samo benači koji znaju da auto postoji od 2000 godine na dalje.

Ferrari kralj f1

Što je još najsmiješnijie kod ovih velikih znalaca da ovo nije ni alfa i da nema veze sa alfom. Ali ipak oni znaju.

147 kt

Misle da znaju. A neznaju nist.

Ferrari kralj f1

Ma lako što oni misle treba znati o povijesti auta a ne bebači laprdaju bezveze.

robif

Barem netko zna,trebala je bit zajebancija,nemam ništa proti alfe

Ferrari kralj f1

Prvo reci ti meni što ovaj bolid ima na njemu od Alfe?

robif

Piše vicevi iz garaze,nije moje misljenje,nenam nista protiv alfe

TORPEDO

Fiat je prodao licencu za model 124 rusima.
Da bi to platili rusi su isporučivali čelik talijanima.
Problem je u tome što je čelik bio pun sumpora pa su automobili Fiatove familije a samim time i AlfaRomeo jako brzo hrđali i propadali.
Govorimo naravno o 70-tim godinama 20 stoljeća.
Ali Alfina mehanika je uvijek bila vrhunska.

Ferrari kralj f1

Tko je isporučivati čelik mercedesu koji je trulio ko brod na dnu mora? A Japancima za koje isto znamo da su trulili Itd? Problem alfe je bi u par modela i to onih kad su pali pod Fiat i kad su se isti proizvodili na jugu alfa sud Itd. Ja imao novu Gulietu,pa alfu 75 i 164 3.0 motor najbolji na svijetu V šestak. I imao i nekoliko modela BMW i ovlašteni BMW servis još u jugi pa me malo tko može od ovih bebača nečemu naučit.

robif

Imao sam i Escorta (kardanaša) iz 72. Pa nikome ne solim pamet

Ferrari kralj f1

Kako ne soliš kad se praviš pametan?

Yukihonda

Moram ovo napisati… smatram Alfu osebujnim proizvođačem kao i moju Hondu ili ju voliš ili ne voliš… 164 3.0 sam vozio 90g. Osijek-Zagreb.. auto je u ono vrijeme išao bolesno…ja bih ga na zvao pravom riječi saugerom… popio je cjeli rezervoar goriva mislim da je oko 70-+cca litara nisam siguran.. tjerali smo je preko dvije glave… moram reći da je jako vozan auto…

Ferrari kralj f1

Alfa je uvijek bila ispred vremena,BMW je uvijek kopirao alfu i ta alfa 3.0 je bila zvjer od auta i kad su je izbacili je bila čudo po dizajnu a toj motor je proglašen najboljim na svijetu. Drugo nekoliko modela najvrijednijih povijesnih autiju koji su postigli enormne cifre su upravo nekoliko modela Alfi nema ni BMW ni VW ni Audija na toj listi. A tu listu ima Sotsby jedna od najačih aukcijskoj agencija. Kad je ušla u DTM Nijemci su si čupali kosu jer je dominirala u njihovom prvenstvu Itd Honda? Nisam ljubitelj Japanaca ali znam da su Honda i… Read more »

robif

I naravno proizvodnja je isla na jug…njihov jug i jug ex YU si mogu ruku dat.

robif

Imao sam 33 1.5ti kad sam od 97.radio u Italiji nju i L.Prismu.jer su bile jeftine,a kvarovo osim 90% upaljenih lampica na b.controlu nisam imao.bilo je toci vozi

Ferrari kralj f1

Kompa Alfa 33 nije Alfa kao ni alfa sud!

Related Posts
37
0
Would love your thoughts, please comment.x