Put oko svijeta Formule 1: Emilija Romagna

Autodromo Imola ima posebno mjesto u srcu svakog ljubitelja Formule 1. Imola je kroz godine bila domaćin velikih rivalstava, slavile su se pobjede, ali je i svijet Formule 1 na Imoli doživio jednu od svojih najvećih tragedija. S Imole je Formula 1 odlazila i vraćala se, a od 2020. godine domaćin je utrke koja nosi naziv Velika nagrada Emilije Romagne.

Na stazi četrdesetak kilometara udaljenoj od Bologne, punog imena Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari, prva utrka Svjetskog prvenstva održana je 1980. godine. Prva utrka bila je VN Italije, a dalje su se na Imoli održavale utrke za VN San Marina, sve do 2006., kad je Imola ispala iz igre. Promjene u svijetu, pa tako i kalendaru Formule 1, 2020. godine su pružile priliku Imoli da se još jednom vrati u društvo odabranih i tu će ostati sve do 2025. Od svih događanja sa staze ističe se ono najtužnije, kad je svijet izgubio velikog i legendarnog Ayrtona Sennu, koji je jednog od najtužnijih vikenda tragično stradao nakon nesreće u zavoju Tamburello.

Imola je jedna od rijetkih staza koja je kroz svoju povijest bila domaćin utrka različitih naziva u kalendaru. Nakon što je 1980. godine na Imoli održana VN Italije, a već iduće godine VN San Marina, Imola je postala prva staza koja je bila domaćin dvije različite velike nagrade. Kad je 2020. godine utrka na Imoli nazvana VN Emilija Romagne, Imola je postala tek druga staza, uz Nürburgring, koja je ugostila tri utrke za velike nagrade pod različitim nazivima.

Duel Hamiltona i Verstappena na prošlogodišnjoj utrci u Imoli (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)

Ovogodišnje izdanje, koje će sigurno privući brojne ljubitelje utrkivanja bolida Formule 1, bit će prva utrka na Imoli od povratka koju će s tribina moći pratiti i gledatelji. Naime, protekla dva izdanja, zamjenska i povratnička, zbog pandemije održana su iza zatvorenih vrata. Imola je staza „stare škole“ i nudi nekoliko fantastičnih mjesta za pratiti utrku, a za ljubitelje Formule 1 u Europi je i među pristupačnijima.

Naime, u usporedbi s drugim europskim stazama, Imola je među povoljnijima. Naravno, kao i svaka druga utrka i ova nudi iskustva različitih cjenovnih nivoa, pa tako u najjeftinijem slučaju možete proći s oko 4.000 kuna, u okviru kojih biste u utrci uživali iz perspektive najpovoljnije tribine, bili biste smješteni u nekom od hostela u Bologni, a mogli biste potrošiti oko 300 kuna dnevno. S nešto većim džeparcem, mjestom na startno-ciljnoj ravnini i smještaju u hotelu s tri zvjezdice u Bologni, morali biste izdvojiti oko 12.000 kuna, a za one spremne izdvojiti najviše, najbolje iskustvo se nudi za oko 25.000 kuna. U tom paketu podrazumijevaju se VIP ulaznice za trkaći vikend, smještaj u hotelu s četiri zvjezdice i komotan džeparac za aktivnosti uz i na stazi.

S obzirom na to da ćemo se u Italiju vraćati ponovo ove godine, ovog puta ćemo se fokusirati na regiju Emilija Romagna i njena bogatstva i sve ono što boravak uz Imolu može pružiti svojim posjetiteljima. Emilija Romagna je regija na sjeveru Italije, čine ju dvije povijesne regije Emilija i Romagna, a glavni grad joj je studentska Bologna. Oko četrdeset kilometara od Bologne smjestila se čuvena staza Imola. Ne tako daleko od staze, oko 86 kilometara, udaljeno je turističko središte Rimini, ljetovalište na talijanskoj obali Jadranskog mora. Granice Emilije Romagne određene su Jadranskim morem na istoku, rijekom Po na sjeveru i planinskim lancem Apenini na jugu. Jedna je od najrazvijenijih regija u Italiji, a poznata je i po svojoj bogatoj i karakterističnoj gastronomskoj ponudi.

-> Već spomenuta Bologna je glavni grad ovog dijela Italije, a osim što je povijesno, kulturno i zabavno središte nacionalnog značaja, dom je i najstarijeg sveučilišta u Europi osnovanog 1088. godine. I danas je Bologna jedan od najpoznatijih studentskih gradova u kojem studira više od 220.000 studenata. Grad broji oko 370.000 stanovnika. Bologna je opušten grad poznat osim po učenju i po odličnoj kuhinji i svojim crvenim krovovima. Srce grada je trg Piazza Maggiorie koji je okružen najpoznatijim građevinama Bologne, od nezavršene Bazilike San Petronia do palate Palazzo d’Accursio, nekadašnje zgrade gradske uprave koja je danas muzej. Srednjovjekovna Asinelli kula je jedno od mjesta koje najljepše oslikava bolonjsku arhitekturu, i nudi prekrasan pogled na grad. Bolonjska povijest je skrivena u Via Pielli, gdje se nalazi dio starih gradskih kanala.

->Nedaleko od Bologne nalazi se Rimini, ljetovalište na jadranskoj obali. Kako se utrka za VN Emilije Romagne održava u travnju, plaže vjerojatno nisu zanimljive posjetiteljima utrke, no i Rimini, kao i cijela Italija ima bogatu povijest i dobru turističku ponudu i osim kupališta. Upravo se u Riminiju nalazi i najstarija sačuvana trijumfalna kapija iz rimskog doba, Arco d’Augusto, koja je izgrađena davne 27. godine prije Krista. Tempo Malatestiano ili Crkva svetog Franje građena je preko 600 godina i službeno je proglašena završenom u 15. stoljeću, krasi jedan od gradskih trgova. Svakako vrijedi posjetiti i most Ponte di Tiberio, s pet prekrasnih lukova, izgrađen 20. godine ovog stoljeća. Osim kulturnih i povijesnih sadržaja, Rimini nudi i zabavu za cijelu obitelj. Vrijedi posjetiti malu Italiju, Mirabilandia tematski park ili Parco Giovanni Paolo II park za šetnju prirodom.

->Nešto manje od stotinu kilometara jugoistočno od staze nalazi se državica po kojoj je velika nagrada na Imoli nosila ime, San Marino. Monte Titano dominira krajolikom ove države, koja je sa svih svojih strana okružena Italijom. Najviše točke San Marina uljepšavaju tvrđave, od kojih je jedna prikazana i na zastavi ove države.

->Ako pak ne želite skitati tijekom trkaćeg vikenda i uz samu stazu se ima što vidjeti. Povijesni gradić Imola, po kome je staza Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari dobila svoj nadimak svakako je vrijedan obilaska. Impresivna tvrđava Rocca Sforzesca je otvorena za javnost, kao i muzej San Domenico, gdje se nalazi preko 600 umjetničkih slika i skulptura. Glavna zvijezda Imole je sama staza, u blizini koje se nalazi Acque Minerali park gdje se nalazi statua pokojnog Ayrtona Senne i predstavlja svojevrsno hodočasničko mjesto za brojne fanove iz Brazila, ali i drugih dijelova svijeta. Svakako vrijedi posjetiti dva muzeja posvećena automobilima iz obitelji Ferrarija. Jedan od njih je Ferrari muzej u blizini tvornice u Maranellu, a u blizini Modene nalazi se muzej posvećen osnivaču Ferrarija, Enzu Ferrariju. Također postoje i dva muzeja posvećena Lamborghiniju, jedan u Bologni, a drugi nedaleko od grada, posvećen osnivaču Lamborghiniju.

Za ulazak u Italiju većini turista nije potrebna viza, a za one koji dolaze iz Šengenskog prostora ne postoje nikakvi posebni uvjeti za ulazak u Italiju, pa čak ni prelazak granice. Još uvijek postoje neka ograničenja glede koronavirusa, ali ni blizu onako oštra i stroga kao protekle dvije godine. Emilija Romagna se smatra sigurnom oblašću s niskom stopom kriminala, no svakako je potrebno voditi računa o osobnim stvarima, jer je džeparenje prisutno kao i svuda drugo. Ni u kom slučaju ne ostavljajte vrijedne stvari i dokumenta u automobilu koji ostavljate na parkiralištu uz stazu. U Italiji se koristi Euro i većina kreditnih kartica je podržana, a bankomati se nalaze na „svakom uglu“. Službeni jezik je talijanski, a prema procjenama oko jedne trećine Talijana govori i engleski. U ovo doba godine u Italiji se temperature kreću oko 15°C, no ne treba se iznenaditi ako bi bilo i toplije. Kiša nije neuobičajena ponuda u travanjskom terminu utrke, obzirom da je travanj mjesec s najviše kiše u ovom dijelu Italije.

Prepoznatljivi krovovi preko kojih puca pogled na stazu (Photo by Lars Baron/Getty Images)

Talijanska regija Emilija Romagna, kao i cijela Italija, ima bogatu turističku ponudu, u svakom pogledom. Trkaći vikend nije dovoljan za posjetiti sve ono značajno u Bologni i okolici, a o povijesti i turističkoj ponudi Italije moglo bi se pričati do besvijesti. Kako se u Italiju ove sezone vraćamo još jednom, na VN Italije na stazi Monza, više ćemo se posvetiti i drugim dijelovima ove predivne zemlje.

Pretplati se
Obavijesti o
13 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
mody

Prekrasna staza bio.tamo2002 rijeka blizu vinogradi kuce klasik staza

Pratiteljcro

https://www.youtube.com/watch?v=xMjbPj8gEFU&ab_channel=Driver61

Tocno je rijec o onome sto sam spomenuo u bahrainu kada je lec prosao zavoj br.8 punim gasom dok je max morao pustiti gas! te je u tom trecem sektoru lec bio brzi od svih za 3 desetinke!

Pratiteljcro

mala ispravka trebalo je pisati zavoj br 6 i drugi sektor a ne treci.

Desmosedici

Na trećoj slici vidimo startno-ciljni pravac i u pozadini nama sa desne strane šikanu Variante Bassa..u zadnje vrijeme se po njoj vozi uglavnom prilikom Motociklističkih utrka ..za auto utrke se uglavnom ne vozi kroz šikanu već po onom dijelu staze na slici nama sa lijeve strane šikane koji izgleda kao dijagonala..tako je cijela dužina staze od Rivazze do Tamburella ustvari jedan dugi pravac koji se malo lomi na spoju navedene dijagonale i startno-ciljnog pravca..da još napomenem da je Variante Alta, koja se nalazi na stražnjem pravcu, točno nasuprot Variante Bassa, dobila ime po Faustu Gresiniju, poznatom talijanskom motociklistu, Svjetskom prvaku… Read more »

Ferrari kralj f1

Tako je Bestia je zvijer i dominacija Ducatija u svakom pogledu. Ne znam dali se ikada dogodilo da prvih pet mjesta na kvalifikaciji dobije jedna marka motora. Ali ove godine je Aprilija napravila veliki skok i odličan motor. Ali Bestiju svi vole jer sa što kažeš prošlogodišnjim motorom radi čuda kao i zadnju sam znao da će pobijediti jer se vidjelo da samo čeka trenutak kad da ga prođe. Meni Ducati jedan od najposebnijih motora.

Desmosedici

Da:.Ducati je uvijek bio nešto posebno, drugačije od svih ostalih motocikala..desmodronic razvod ventila i uvijek brutalna snaga koja na pravcima “ispaliva” motocikl kao raketu.

147 kt

Isto kao i MV Agusta. Samo sto je ona u manjim serijama.

Ferrari kralj f1

Da i MV Agusta jedan od posebnih i jako skupih motora.

Ferrari kralj f1

Znaš kako se kaže da su Japanci bili u rižinom polju dok su Talijani proizvodili motore😉

147 kt

Sve 5 ali nemozes rec da Japanci nisu digli svoju auto i moto industriju do savrsenstva. Dok su Japanci 80 tih u autima nudili opremu kakva je bila nezamisliva njemci su ih ismijavali da se to bude kvarilo. Kad se pokazalo da nisu fulali ,a njemci poceli to nudit Japanci su otisli korak dalje i usavrsavali dok su njemci mucili.

Ferrari kralj f1

Ja samo kažem što su Talijani radili kad netko nije ni znao kako izgleda motor tako je u autima alfa je radila aute ispred svog vremena samo to mnogi ne znaju no nije bitno. Naravno danas su Japanci na prva dva mjesta na listi najpouzdanijih vozila a Nijemci im nisu ni blizu iako cijenim japanske aute ali nisu nikad moj odabir jednostavno mi ne leže ili je stvar ukusa.

Ferrari kralj f1

Ne možeš fulat kad ga čuješ u daljini ili kad grupa motorista prođe da je i jedan Ducati prepoznaš tu grmljavinu. Sad su izbacili novi S2 koji izgleda fantastično ali košta boli glava.

Related Posts
13
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x