Najava VN Bahreina: Uvodno odmjeravanje snaga

2022. godina proteklih nekoliko sezona predstavlja svojevrsni simbol promjena u svijetu Formule 1, a željno se iščekivala zbog novog tehničkog pravilnika i nove generacije bolida. U međuvremenu su se odvile vrlo različite okolnosti zbog kojih ćemo gledati mnogo novih odnosa i nikad viđenih pojedinosti. Crvena svijetla se gase, novi evolucijski stadij jednosjednih jurilica započinje velikom nagradom Bahreina.

73. sezona Formule 1 će u nekim budućim almanasima ovoga sporta otvarati novo poglavlje. U prošlim godinama, sezonama Mercedesove dominacije, mnogi su se timovi pozivali na ovu sezonu, govoreći kako je fokus na njoj.

Sezonu promjena neće obilježiti samo novi bolidi koji će, prema tvrdnjama čelnika F1, dopuštati puno više utrkivanja. U sezoni 2022. ćemo gledati novi sistem bodovanja kvalifikacijskog sprinta, jednu novu stazu, prvog ikad Kineza za bolidom neke momčadi, a u sezonu krećemo i s novim braniteljem naslova.

Promjene su vidljive i u nekim foteljama. U predsjednički stolac FIA-e je sjeo Mohammed bin Sulayem, a Michaela Masija na vrućoj poziciji direktora utrke su zamijenili Niels Wittich i Eduardo Freitas.

No, krenimo redom; ovoga vikenda gledamo Veliku nagradu Bahreina. U moru najavljivanih novosti i nepoznanica koje ćemo s vremenom otkrivati, timovi u ovu sezonu ulaze na dobro znanoj podlozi. Staza Sakhir u Bahreinu se čini kao vrlo zahvalna stanica za početak ove sezone. Staza je u F1 prisutna dugi niz godina, a prije tjedan dana su na njoj timovi mogli testirati svoje bolide. Stoga, ovoga vikenda sama staza ne bi trebala biti otegotni faktor.

Max Verstappen, Red Bull Racing, u vodstvu nakon starta VN Bahreina 2021. (Photo by Lars Baron/Getty Images)

Sakhir četvrti put u svojoj povijesti ima čast otvoriti svjetsko prvenstvo Formule 1, a povijest kaže da bi nas to trebalo veseliti. Naime, prethodne tri sezone koje su krenule iz Bahreina su bile vrlo zanimljive. To su bile sezone 2006., kada je Alonso osvojio svoju drugu titulu, 2010., kada su u posljednjoj utrci četvorica vozača mogla osvojiti naslov, i prošla sezona koju smo pomno pratili iz utrke u utrku.

U totalu, na toj se stazi Velika nagrada Bahreina održala 17 puta, a kada tome pridodamo onu čuvenu Veliku nagradu Sakhira, dolazimo do brojke 18. Ferrari i Mercedes su najuspješnije momčadi na ovoj stazi, svaka sa šest pobjeda, a u veljači ove godine F1 je obnovila ugovor bahreinskoj utrci što znači da ova stanica ostaje u kalendaru barem do 2036. godine.

Već je spomenuto kako je staza u Bahreinu prošlog vikenda bila poligon za konačno predsezonsko ispitivanje bolida.
U danima testiranja učestale su bile crvene zastave uzrokovane različitim problemima s kojima su se timovi i vozači suočavali. Doduše, predsezonska testiranja zato i služe. Ako se manjkavosti u performansama ikad trebaju dogoditi, neka to bude na testiranjima. Poteškoće treba otkloniti prije početka sezone, jer iako je utrka puno, prošla sezona nam je dokazala da će svaki bod biti važan.

U novu sezonu svi kreću od nule, stoga, prije nego krene uvodno odmjeravanje snaga, treba vidjeti s čime momčadi raspolažu i u kakvoj situaciji dočekuju prvi trkaći vikend.

George Russell, Mercedes

Mercedes u novu sezonu ulazi u novom-starom srebrnom ruhu. Sa sveukupno 385 odvoženih krugova, Mercedesov W13 je na testiranju najviše puta obišao krug po Sakhiru. Lewisu Hamiltonu se u garaži priključio novi kolega, talentirani George Russell koji bi za volanom Mercedesa trebao pokazati svu raskoš svoga talenta. Prisjetit ćete se VN Sakhira kada je bolesnog Hamiltona mijenjao upravo George Russell, koji je na kraju ispao najveći tragičar te utrke. Njemačka momčad u ovoj sezoni lovi deveti konstruktorski naslov.

Iako livreja Red Bulla ne izgleda puno drugačije u odnosu na prošlu godinu, neke razlike postoje. Honda je ponovno, barem formalno, napustila Formulu 1, ali onda ipak odlučila ostati uz poseban aranžman. Na nosu bolida Maxa Verstappena će ove godine umjesto broja 33 stajati 1, kao podsjetnik na lanjski šampionski uspjeh. Upravo je Verstappen na predsezonskom testiranju postavio najbrže vrijeme. Drugi vozač bikova je i dalje Sergio Perez koji je na ovoj stazi, na VN Sakhira, ostvario svoju prvu F1 pobjedu.

Carlos Sainz, Ferrari

Ferrari bilježi napredak. Nakon prošle sezone u kojoj su se stabilizirali i dosegli treće mjesto, ove godine će htjeti i nešto više. Pobjedu čekaju od 2019. godine, no Tifosi se s pravom mogu nadati boljim rezultatima u 2022. godini. Vozački dvojac željan pobjeda je rutinski odradio testiranje u Bahreinu. Sainz i Leclerc su se nerijetko nalazili u vrhu poretka na kraju sesija. Zadovoljstvo je izrazio i Leclerc, a u nadolazećoj sezoni bi F1-75 mogao biti jaka karika.

„Bile su ovo jedne od najtečnijih priprema za sezonu koje sam ikada imao. Nije bilo velikih kvarova, a posebno pri ovakvom novom projektu uvijek očekujete da ćete naići na neke prepreke putem. Za sada, osim poskakivanja bolida koje je još uvijek problem u nekim uvjetima, sve je išlo prilično tečno i uspjeli smo kontinuirano napredovati.”, rekao je Leclerc.

Ostaje dojam da je McLaren najlošije odradio predsezonsko testiranje u Bahreinu. Odvozili su najmanje krugova od svih momčadi, njih 200, a umalo bili prisiljeni i naći zamjenu za Daniela Ricciarda koji je bio pozitivan na koronu. Ipak, Ricciardo se oporavio te će biti spreman voziti svoj MCL36, a društvo u garaži će mu i ove sezone praviti Lando Norris. Ispod poklopca bolida je i dalje Mercedesov motor.

Dolazak sponzora BWT u momčad Alpine se vidi na prvi pogled. Bolidi A522, koje će i ove godine voziti Ocon i Alonso, su poružičastili. Boja novog sponzora se uvelike osjetila na izgledu novog bolida, a na prvu utrku Alpine dolazi s posebnom full-pink livrejom. Na pitwallu Alpinea ove će godine sjediti donedavni šef momčadi Aston Martin Otmar Szafnauer, koji će svojim znanjem doprinijeti momčadi. Na lanjskoj VN Bahreina vozači Alpinea nisu ostvarili bodove, stoga se ovog vikenda žele naći u Top 10. Francuska momčad će pokušati izvući najbolje iz Renaultovog motora.

Esteban Ocon, Alpine

AlphaTauri je na testiranju u Bahreinu ostvario 371 krug što je druga najveća količina odvoženih krugova. Mnogo puta kritizirani Yuki Tsunoda pokazuje da mu je Bahrain draga staza. Yuki se na testiranjima doimao vrlo sigurnim, a na ovoj je stazi, u svom prvom F1 nastupu, došao i do bodova. Prva violina momčadi Pierre Gasly se sa svojim AT03 trećeg dana testiranja našao u okršaju na stazi s Lewisom Hamiltonom. To je bio nagovještaj kvalitetnog utrkivanja kakvo bismo ove sezone često mogli gledati.

„Nekoliko puta smo se pretekli na stazi i ostali blizu jedan drugome. To je definitivno napredak, stoga mislim da bi ovogodišnje utrke trebale biti prilično zanimljive. Mislim da je bolje nego prošle godine, a to me čini prilično optimističnim u pogledu utrkivanja u nadolazećoj sezoni.“, rekao je dobro raspoloženi Gasly.

Aston Martin se nakon nezadovoljavajuće prošle sezone spreman vratiti u igru za što više bodova. Prošle su godine i vozači i bolid djelovali nezainteresirano, stoga će ih ove godine pokušati motivirati Mike Krack. Poznato ime u svijetu motosporta će biti šef momčadi Aston Martin u nadolazećoj sezoni. Britanska momčad u prvu utrku ulazi s prisilnim kadrovskim promjenama. Upravo je danas iznenadila vijest kako je Sebastian Vettel pozitivan na koronavirus, a to znači da će se, barem ovog vikenda, Lanceu Strollu pridružiti sveprisutni Nico Hülkenberg. Njemačko-kanadska kombinacija će ove godine voziti AMR22 kojeg pokreće Mercedesov motor.

Lance Stroll, Aston Martin

Nakon renesansne lanjske sezone u kojoj su se napokon maknuli sa začelja, pa čak i stali na postolje, Williams gleda naprijed. Aduti Williamsa za ovu sezonu su bolid FW44 koji sadrži motor Mercedesa, ali i novi vozač Alexander Albon kojeg poznajemo kao nekadašnjeg vozača Toro Rossa i Red Bulla. Albon se u garaži priključuje Nicholasu Latifiju. Stari su to znanci. Naime, taj je dvojac 2018. godine činio vozačku postavu F2 momčadi DAMS.

Spoj mladosti i iskustva je i ove godine prisutan u Alfi Romeo. Finca Kimija Raikkönena je zamijenio Finac Valtteri Bottas čije će iskustvo biti presudno za dobre ovogodišnje rezultate, nada se švicarska momčad. Ove godine nećemo gledati VN Kine, ali hoćemo Kineza Guanyu Zhoua za volanom Alfa Romea. Jedini ovosezonski debitant će na bolidu nositi broj 24.
Guanyu ulazi u povijest kao prvi Kinez u F1, a sa sobom će donijeti i novac kineskih sponzora. Alfa Romeo je momčad koja je posljednja otkrila izgled svoga bolida, a Alfin C42 će i ove sezone biti pogonjen Ferrarijevim motorom.

Čini se da Haas stabilizirao nakon niza nedaća koje su ga nedavno zadesile. Nakon raskida ugovora s glavnim sponzorom Uralkalijem i vozačem Nikitom Mazepinom, američka je momčad doživjela logističke poteškoće uslijed čega su zakasnili na testiranje u Bahrain. No, momčad se brzo oporavila od šoka i počela nizati izvrsna vremena na sesijama. Novi-stari Haasovac Kevin Magnussen i mladi Mick Schumacher su plijenili pozornost svojim VF-22 bolidima s Ferrarijevim motorom.

Nakon prikaza s čime će pojedina momčad doći na stazu, par riječi o Sakhiru. Staza koju je dizajnirao poznati dizajner Hermann Tilke je duga nešto manje od 5 i pol kilometara, ima 15 zavoja i čak tri DRS zone. Prva DRS zona se proteže startno-ciljnim pravcem, druga ravnicom između zavoja 3 i 4, a treća je između zavoja 10 i 11. Najbrži krug u utrci je postavljen davne 2005. godine, kada je Pedro de la Rosa u svom McLarenu obišao stazu za 1:31.447.
U prvoj ovosezonskoj utrci ćemo gledati 57 krugova utrkivanja po Sakhiru.

Gume od 18 inča su još jedna ovosezonska novost. Čak pet inča veće gume nego one prijašnjih godina idu ruku pod ruku s novom generacijom bolida. Pirelli je u Bahrein došao s najtvrđom mogućom nominacijom guma, što znači da će ovogodišnje gume biti stupanj mekše nego lanjske, no zbog novih guma to i ne treba uspoređivati. Kroz sva tri dana vozači će na raspolaganju imati C1 hard, C2 medium i C3 soft.

„Odlučili smo se za najtvrđe gume iz klasifikacije. Smjese novih guma su nešto drugačije u odnosu na prošle godine. Momčadi su se u danima testiranja mogli upoznati kako funkcioniraju 18-inčne gume. Prošlost nas je naučila da temperatura staze u Bahreinu može igrati veliku ulogu. Budući da je u prošlosti VN Bahreina bila utrka s više zaustavljanja u boksu, teško je predvidjeti momčadske strategije. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li ove godine netko pokušati nešto novo.“, navodi Pirellijev Mario Isola.

Timovi će svoje prve kilometre u novoj sezoni početi skupljati u petak na prvom slobodnom treningu koji je na rasporedu u 13 sati po hrvatskom vremenu i drugom treningu s početkom u 16 sati. Taj će trening biti i najbolji pokazatelj budući da je to jedini trening koji se vozi u uvjetima utrke. Treći trening je tradicionalno u subotu, također u 13 sati.

Prva natjecateljska sesija će biti subotnje kvalifikacije koje počinju u 16 sati. Velika nagrada Bahreina, prva utrka nove generacije bolida i uvodna utrka 73. sezone Formule 1 je na rasporedu ove nedjelje u 16 sati.

VN Bahreina, Sakhir (Bahrain International Circuit), 18. - 20. ožujka 2022. 
Petak 18. ožujka         1. slobodni trening   13:00 - 14:00   
                         2. slobodni trening   16:00 - 17:00
Subota 19. ožujka        3. slobodni trening   13:00 - 14:00
                         Kvalifikacije         16:00 - 17:00
Nedjelja 20. ožujka      Utrka                 16:00 - 18:00

A za sami kraj nudim malu dozu praznovjerja. Od 2017. godine vlada jedna neslavna tradicija u odnosu pobjede u uvodnoj utrci i osvajanja naslova. Naime, posljednjih pet godina pobjednik prve utrke u sezoni redovito ne uspijeva osvojiti naslov prvaka te sezone. U idućih osam mjeseci ćemo otkriti hoće li se taj trend nastaviti. Nova sezona puna uzbuđenja može početi!

Pretplati se
Obavijesti o
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
mody

Sretno mclaren

Max8

Vidim u nedjelju: “George, Lewis is faster than You”.

Related Posts
2
0
Would love your thoughts, please comment.x