Leclerc najbrži na FP2, vožnju završio ranije zbog poljupca sa zaštitnom ogradom

Završen je prvi dan Velike nagrade Saudijske Arabije. Na drugom slobodnom treningu najbrži je krug odvozio Charles Leclerc u Ferrariju, ali ostao je bez nekih dragocjenih krugova jer je prednjim lijevim kotačem očešao zaštitnu ogradu pa morao parkirati bolid u garažu dvadesetak minuta prije kraja sesije.

Drugo vrijeme imao je Max Verstappen u Red Bullu, treće Carlos Sainz, a četvrto Sergio Perez. Od ove trojice nijedan nije odvozio svoj najbrži krug na mekšim gumama, već na onim srednje tvrdim, za razliku od Leclerca. Petu i šestu poziciju zauzeli su vozači Mercedesa.

Nakon prvog slobodnog treninga koji je vožen za dnevnog svijetla na ulicama Džede, a na kojem je najbrži bio Charles Leclerc u Ferrariju, pod svijetlima reflektora vozio se drugi slobodni trening za Veliku nagradu Saudijske Arabije. Temperatura zraka pala je na 21°, dok temperatura staze iznosila je na početku treninga 24° Celzija. Malo je pojačao vjetar. Naravno, ovaj je trening momčadima bio puno reprezentativniji jer se održava u isto doba dana kao subotnje kvalifikacije i nedjeljna utrka.

Početak je odgođen za 15 minuta, tako da je sesija krenula u 20:15 po lokalnom vremenu. Uzrok kašnjenja bili su određeni popravci na stazi koje su suci trebali odraditi nakon nekih udesa u Formuli 2. Također, Stefano Domenicali održao je neposredno prije treninga sastanak sa šefovima timova i vozačima na temu situacije u Džedi. Naime, ranije tijekom dana došlo je do eksplozije u rafineriji nedaleko same staze, tako da se nad gradom nadvio gusti dim, a neslužbeno se radi o napadu na naftna postrojenja Aramca.

Na početku treninga u prometu su bile srednje tvrde i tvrde gume. Trenutno vodeći u ukupnom poretku, Charles Leclerc, brzo je zasjeo na vrh poretka rezultatom 1:30,216. Bio je u tim uvodnim minutama puno brži od svih ostalih pa je njegov timski kolega na drugom mjestu zaostajao više od sekunde. Taj krug bio je pola sekunde brži od onoga s prvog treninga.

Ubrzali su se donekle i ostali, ali ne dovoljno za Leclercove standarde. Sainz je došao na zaostatak od sedam i pol desetinki, a Verstappen na jednu sekundu. Mercedesovi bolidi opet su bili dosta sporiji, a poskakivanjem zadavali glavobolje svojim pilotima. Hamilton je od ekipe tražio rezervno sjedalo, koji je postavljeno nešto više kako bi imao bolji pogled iz kokpita.

Nakon 15-ak minuta ipak se situacija na vrhu “zgusnula”. Sainz je došao na desetinku do momčadskog kolege, a Verstappen bio u zaostatku od tri desetinke. Perez je također došao unutar sekunde, ali bio je preko pola sekunde sporiji od timskog kolege.

Verstappenu je dosadilo gledati Ferrarijev dvojac na vrhu poretka pa je odradio novi brzi krug, kojim je nadmašio Leclercov rezultat za dvije tisućinke sekunde. Ubrzao se i Meksikanac pa je prvog i četvrtog dijelilo samo 146 tisućinki. Nakon prvih 20 minuta na petom i šestom mjestu bili su vozači AlphaTaurija, Gasly ispred Tsunode, ali s velikim zaostatkom od približno jedne sekunde.

Kako se bližila polovica treninga, vozači su posegnuli za mekšim gumama pa se i poredak dosta ispremiješao. Leclerc je prvi od vodećih osvanuo na softu pa skočio na vrh, ali nije bio puno brži od Verstappena, niti desetinku i pol. Njegovo vrijeme bilo je 1:30,074.

Hamilton se potužio na gubitak snage pa onda ipak odvezao krug za petu poziciju, a nešto veće probleme imao je i Magnussen. Također je komunicirao s momčadi o nedostatku snage pa su mu rekli da može normalno voziti, da bi par zavoja kasnije bolid stao uz rub staze. Izazvao je period virtualnog SC-a dok bolid nije sklonjen s opasnog mjesta.

Sljedeći je u probleme upao Leclerc. Nisu bili mehaničke prirode, već vozačka pogreška. U jednom od super brzih zavoja na Jeddah Corniche Circuit okrznuo je zid svojim prednjim lijevim kotačem i oštetio ovjes. Verstappen i Sainz kretali su u svoje brze krugove, imali dobre pojedine sektore, ali nisu uspjeli to povezati u dobra vremena, tako da se poredak nije mijenjao. Leclerc s krugom na softu, a Verstappen, Sainz i Perez na mediumu – 20 minuta do kraja treninga. Mercedesi su došli relativno blizu – Hamilton na malo više od četiri desetinke, a Russell na malo manje od šest.

Za humorističan trenutak pobrinuo se Hülkenberg. Inženjer ga je pitao kakav je aero balans, a Nico mu odgovorio: “Ne znam, zaposlen sam vožnjom.”

Za Ferrari je vožnja završila nešto ranije od planiranog. Osim Leclerca, Sainz je također imao jedan bliski kontakt s ogradom, tako da su bolidi #16 i #55 zadnjih 15-ak minuta proveli u garaži. Koliko će im nedostajati prava simulacija utrke, otkrit ćemo u nedjelju.

Među prvih šest ništa se više nije mijenjalo. Sedmo je vrijeme imao Norris, što je možda mali dašak optimizma za McLaren. U prvih deset bili su još Ocon, Bottas i Tsunoda, koji je na samom kraju imao tehnički problem s bolidom. Prvih 12 bilo je unutar devet desetinki sekunde. Što se broja krugova tiče, prednjačio je Hülkenberg s 29 rundi. Nije se čovjek šalio ranije, stvarno je imao posla. Po 28 krugova odvozili su Russell, Gasly i Albon.

Akcija na stazi trebala bi se nastaviti u subotu u 15 sati trećim slobodnim treningom, a kvalifikacije su zakazane za 18 sati po hrvatskom vremenu. Prije toga pratit će se situacija s ranijom eksplozijom i pitanjem sigurnosti u Džedi. Šefovi F1 zasad ustraju u namjeri da se sve održi prema planu.

Pretplati se
Obavijesti o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Related Posts
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x