Iako priznaje da su se određena pravila mogla protumačiti drukčije, FIA u svom zaključku navodi da je direktor utrke postupao u dobroj namjeri.
Svjetska automobilistička federacija nedavno je zaključila svoju istragu događanja na Velikoj nagradi Abu Dhabija 2021., na kojoj je u prilično kontroverznim okolnostima riješeno pitanje svjetskog prvaka. Posebno je sporno bilo postupanje direktora utrke Michaela Masija pri periodu sigurnosnog automobila u samoj završnici utrke.
Na otvaranju nove sezone u Bahreinu sastalo se Svjetsko motorsportsko vijeće (WMSC) te među ostalim temama, raspravljalo i o toj utrci. Objavljeni su rezultati te istrage, a kao glavni zaključak ističe se da je problem nastao zbog loše napisanih pravila i proceduralnih grešaka, ne zbog loših namjera direktora utrke.
Najveća je pažnja posvećena onom dopuštanju samo jednog dijela zaostalih vozača da se vrate u isti krug pretjecanjem sigurnosnog automobila. Masi je u toj situaciji dopustio prolazak samo onim zaostalim vozačima koji su bili između Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena, ne i svima ostalima. Upravo su na tome temeljene tvrdnje da nisu poštivana pravila.
Detaljno izvješće možete pročitati ovdje.
U svom zaključku, FIA kaže: “Vidljivo je iz analize da su se članci pravila 48.12 i 48.13 sportskog pravilnika mogli tumačiti drukčije i to je vjerojatno doprinijelo primijenjenoj proceduri. Uzeto je u obzir da su odluke o periodu sigurnosnog automobila na VN Abu Dhabija 2021. donošene na temelju ranijih razgovora u kojima su sve strane u Formuli 1 izjasnile preferenciju da se utrke završavaju pod zelenom zastavom u uvjetima utrkivanja, nego iza sigurnosnog automobila, kad god je sigurno to učiniti.”
“U kombinaciji s ciljem da se utrka završi pod zelenom zastavom, koji se primjenjivao kroz cijelu 2021., u izvješću stoji da je direktor utrke postupao u dobroj namjeri i najbolje što je znao u tim teškim okolnostima, posebno uzimajući u obzir vremensko ograničenje u kojem je trebao donositi odluke, a još pod žestokim pritiskom timova.”
“Rezultati Velike nagrade Abu Dhabija 2021. i FIA Svjetskog prvenstva 2021. su valjani, konačni i ne mogu se mijenjati. U skladu s pravilima, Mercedes je uložio protest nakon utrke, tražeći promjenu konačnog poretka utrke. Suci su odbacili taj protest, a Mercedes se imao priliku žaliti FIA-inom Međunarodnom žalbenom sudu, no nije to učinio. Ne postoje drugi mehanizmi u pravilima, kojima bi se mijenjao poredak utrke.”
U svom zaključku, WMSC ipak spominje termin “ljudska pogreška”.
“Proces identificiranja zaostalih vozača do sada je bio manualan i ljudska je pogreška dovela do činjenice da nije svim bolidima dopušteno da se vrate u isti krug s vodećim. Zbog činjenice da manualne intervencije generalno nose i veći rizik od ljudske pogreške, razvijen je software koji će od sada automatski komunicirati listu bolida koji se moraju vratiti u isti krug. Kao dodatak tome, nedavno je u Sportskom pravilniku Formule 1 pojašnjeno da svima, a ne nekima, treba biti dopušten povratak u isti krug“, stoji u izvješću WMSC-a.
Da je bilo u dobroj namjeni onda je trebao napraviti ponovni start i svi sretni!
Mislim da se na tu odluku nitko nebi zalio a napetost bi bila na vrhuncu.
Pod “ponovnim startom” mislis da prekinu utrku pa da i lewis dobije nove gume i poniste mercedesovu sigurica taktiku iz utrke? ma da kako da ne