Reakcije vozača na prvi dan predsezonskih testiranja u novim bolidima

Vozači Formule 1 u srijedu su prvi put ozbiljno testirali nove bolide za Svjetsko prvenstvo 2022. godine. U nastavku pročitajte neka razmišljanja…

Lando Norris bio je cijeli dan u svom McLarenu MCL36. Uspio je tijekom dana odvoziti 103 kruga stazom Catalunya, a postavio je i najbolje vrijeme dana – 1:19,568.

“Nisam želio biti na prvom mjestu, radije bih da sam zadnji. Sad će očekivanja biti jako visoka i svi će misliti da smo nevjerojatni, ali ja mislim da smo samo bili na drukčijem planu vožnje od ostalih. Mislim da ćemo u idućih nekoliko dana vjerojatno vidjeti krugove koji će biti puno brži od mojih. Ipak, bio je to dobar dan i naučili smo puno stvari”, izjavio je Norris pa malo detaljnije opisao kakav je osjećaj u novom bolidu.

“Iskreno, nisu puno drukčiji. Naravno, ljudi očekuju jako puno promjena. Definitivno ima nekih većih, ima i onih manjih, no nije da bolid ide 20 sekundi sporije ili 20 sekundi brže. Bit ću slično po brzini ili malo sporije, no još smo rano u razvojnom procesu. To je još uvijek bolid Formule 1 i vozit će jednako brzo kao i prošle godine. Ne mogu se stvari jako promijeniti, samo donekle taj osjećaj na kočenju ili prilikom ubrzavanja i skretanja. To je drukčije nego prošle godine, ali ne na iznenađujući način. Mnogo je toga baš kako smo očekivali.”

Lando Norris, McLaren MCL36

Norris će u četvrtak imati dan odmora, a bolid će preuzeti Daniel Ricciardo. U istoj će situaciji biti svjetski prvak Max Verstappen, koji je tijekom srijede vozio svoj novi RB18 i odradio fenomenalnih 147 krugova. Pojedinačno je bio rekorder dana, a ukupno gledajući, više krugova odvozili su jedino Ferrarijevi vozači. Po vremenu najbržeg kruga nije se posebno isticao. Na listi rezultata bio je deveti.

Red Bullov bolid u srijedu je privukao pažnju javnosti jer to nije bio bolid koji su pokazali prilikom službenog predstavljanja: “Da, ovo je kompletno drukčije, ali mislim da izgleda dobro. Na kraju dana, što je najvažnije, brz je. To je ono što želimo vidjeti”, rekao je Verstappen.

“Cilj nam je bio prilagoditi se bolidu i razumjeti njegovo ponašanje. Sve je funkcioniralo prilično dobro i to je dobar start. Naravno, vidjet ćemo što možemo učiniti sutra kad će voziti Checo, no sve se svodi na vožnju velikog broja krugova, skupljanje kilometara kako bismo vidjeli kako se drže svi dijelovi.”

Max Verstappen, Oracle Red Bull Racing RB18 (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)

Najveću kilometražu odradio je Ferrarijev F1-75. Charles Leclerc je prije ručka odradio 80 rundi, a Carlos Sainz dodao 73. Tako je momčad iz Maranella jedina u srijedu probila granicu od 150 odvoženih krugova i time može biti jako zadovoljna.

“Konačno smo mogli malo pritisnuti i početi učiti o ovim novim bolidima. Stanje u rezultatima nevažno je u ovoj ranoj fazi, ali vrlo je pozitivno da smo uspjeli odvoziti dobar broj krugova i dobiti pravi osjećaj za volanom. Već smo mogli osjetiti neke razlike u odnosu na prošlu godinu, iako u pogledu privikavanja ne mislim da će trebati puno vremena. Sigurno da će biti teško pronaći one posljednje desetinke, ali to je zanimljivi dio. Ipak, to nam nije cilj ovdje u Barceloni i imamo još puno testiranja prije prve utrke”, rekao je Sainz.

Carlos Sainz, Ferrari F1-75 (Photo: Scuderia Ferrari Press Office)

U gubitnike prvog dana testiranja može se svrstati Haas i Alfa Romeo. Vozači tih dviju momčadi imali su puno poteškoća sa svojim bolidima i odvozili najmanji broj krugova. U bolidu Haasa Nikita Mazepin odvozio je 20, a Mick Schumacher 23 kruga. Još je gore bilo s Alfom, budući da je Robert Kubica u jutarnjem programu napravio samo devet, a Valtteri Bottas u poslijepodnevnom 23 kruga.

“Sigurno da je današnji dan bio kompromitiran”, rekao je Bottas. “Nedostajala nam je poveća količina kilometara, ali barem smo nešto vozili i imamo određenu ideju kako napredovati sutra. Nadam se da ćemo imati dobra dva dana vožnje ovdje u Barceloni. Imali smo nekoliko problema koji su nas koštali dosta vremena. Neki su bili vezani uz pouzdanost, neki mehaničke prirode. Razumijemo sve, srećom, i znamo kako to popraviti, samo tijekom dana nismo imali dovoljno vremena za popraviti to kako treba.”

Što se tiče ponašanja bolida, odnosno usporedbe ovogodišnjeg s prošlogodišnjim, Finac kaže: “Nije ogromna razlika. Imate osjećaj da je novi bolid nešto veći i teži zato što i jest, ali osim toga razlika nije noć i dan. Sigurno da vožnju treba malo prilagoditi, no imamo još puno toga za naučiti.”

Alfa je u srijedu koristila svog rezervnog vozača Kubicu, a u četvrtak će Bottas voziti prvi dio programa, prije nego priliku napokon dobije i Kinez Guanyu Zhou.

Robert Kubica, Alfa Romeo Racing (Photo: Antonin Vincent / DPPI)

Šef momčadi Haas, Guenther Steiner, komentirao je u srijedu kako je dobro napokon vidjeti bolid na stazi, no nije mogao previše uživati u pogledu jer se puno veći posao odrađivao u garaži američke momčadi. Baš kao Alfa Romeo, Haas ima puno toga za nadoknaditi u preostalim danima testiranja, a ovako je situaciju komentirao Mick Schumacher:

“Ništa zbog čega bismo trebali biti zabrinuti. Osmijeh nije veliki kakav je mogao biti jer voljeli bismo imati troznamenkasti broj krugova iza nas, ali takve se stvari događaju. Sada trebamo pokušati nadoknaditi za te krugove koje smo izgubili. Tek trebamo vidjeti kako će sve izgledati u Bahreinu, no barem razvijamo bolid ove godine i možemo reagirati na stvari, činiti ih boljima.”

Pretplati se
Obavijesti o
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Related Posts
0
Would love your thoughts, please comment.x