Aston Martin je uoči početka nove sezone predstavio bolid koji će u 2022. voziti Sebastian Vettel i Lance Stroll – AMR22.
Nakon što je Haas “izbacio” fotografije svog bolida za novu sezonu, a Red Bull odradio službeno predstavljanje pri kojem je zapravo više toga sakrio nego otkrio, Aston Martin je treća momčad koja je “lansirala” svoj projekt za 2022. godinu.
Bolid nazvan AMR22 otkriven je u sjedištu kompanije Aston Martin Lagonda u Gaydonu. Što se njegove vanjštine tiče, u oko upadaju linije svijetlije boje limete, umjesto ružičastih linija koje su krasile bolid iz prošle godine. Aerodinamički je, u skladu s novim tehničkim pravilima, to jedna sasvim druga priča u odnosu na bolid AMR21.
Momčad u vlasništvu Lawrencea Strolla u novo prvenstvo ulazi s velikim ambicijama i tražit će iskorak u gornji dio konstruktorskog poretka, a vozačka postava ostaje ista kao u prošloj sezoni sa Sebastianom Vettelom i Lanceom Strollom.
“Pogledajte bolid, pa tko ne bi bio uzbuđen znajući da ga čeka utrkivanje u ovome”, zapitao se Nijemac. “Što se tiče nadanja za sezonu, ne mislim da itko zna što očekivati. Imamo nova pravila i naravno da će se u svim timovima nadati da su napravili stvari kako treba.”
“Svi žele pobjeđivati, uključujući i mene, a nitko ne bi bio u Formuli 1 ako ne bi sanjao o pobjedama. Glavna je stvar nastaviti s napretkom i krenuti uzlaznom putanjom. Ovo je tek druga godina u petogodišnjem planu, tako da smo još uvijek prilično blizu početka, ali ova momčad ima velike ambicije i velike planove. Ja sam izrazito uzbuđen što mogu biti dio toga”, rekao je Vettel.
U prošloj sezoni Aston Martin nije polučio uspjehe kakvima se nadao. Vettel je sezonu završio na 12. mjestu u poretku vozača, a Stroll još stepenicu niže. Osim Nijemčevog postolja u Azerbajdžanu i petog mjesta u Monaku, malo je bilo nastupa s pozitivnim predznakom. Strollu je najbolji rezultat bilo šesto mjesto u Kataru.
“Nije ovo velika prilika samo za Aston Martin, već i za sve ostale timove. Mi samo moramo vjerovati da smo napravili bolji posao, a znam da su svi uključeni radili nevjerojatno marljivo kako bismo Seb i ja imali najbolju moguću šansu. U isto vrijeme, moramo biti realistični na ulasku u novu sezonu.”
“Naš glavni cilj je prići bliže vodećima u odnosu na prošlu godinu. To bi značilo napredak. Kao što je Seb rekao, nemoguće je znati gdje će biti koji tim kad dođemo na stazu. Čak ni tada možda nećemo znati, sve dok ne krenu kvalifikacije u Bahreinu. Aston Martin ima neke doista mudre ljude pa sam sam optimističan i mislim da možemo ostvariti dobar napredak ove godine”, rekao je Lance Stroll.

U poretku konstruktora Aston Martin je prošlu sezonu završio na sedmom mjestu, a u novom prvenstvu imat će novog šefa momčadi. Otmara Szafnauera mijenja Mike Krack.
Ovo već izgleda kao pravi bolid..kao konačni uradak AM, ali i na ovom bolidu će se sigurno promijeniti pokoji detalj do početka sezone..HAAS je imao digitalni render ali mislim da je i on pokazao “pravi” bolid kako će izgledati za ovu sezonu..za Red Bull ne znam..djeluje mi nekako jednostavno i nedovršeno..vjerujem da će tu biti više prepravki do početka sezone..već kod ova tri bolida mogu se primjetiti razlike u aero konceptu noseva i sidepodsa..HAAS i AM imaju slično visoko postavljene otvore usisnika na sidepodsima, kod AM kvadratnog a kod HAAS-a ovalnog oblika..međutim kod HAAS-a bočne stranice sidepodsa naglo “padaju” prema… Read more »
Slušao sam da će najznačajnije biti ground efekt, tj podnica bolida da se bolid čim više zaljepi za pod. Tko tu napravi najbolji posao osvojit će naslov
Znaš li što je to “gound effect”? ..da ti pojasnim..to je ustvari stvaranje downforcea pomoću podtlaka..tako stvoreni downforce stvara mnogo manje aerodinamičke otpore bolida nego recimo downforce koji se stvara na krilima..krila stvaraju mnogo veće otpore i potrebna je trošiti više snage PU da bi se ti otpori savladali.. i dosadašnji bolidi su stvarali “ground effect” ali samo u području difuzora..Newey se dosjetio maksimalno povećati uzdužni nagib bolida zvani RAKE..tako se podtlak stvarao i ispod podnice što je stvaralo dodatni downforce..stari pravi ground effect bolidi od 1977-1983 su stvarali toliki downforce da na pojedinim stazama nisu nikako koristili prednje krilo,… Read more »
Zato je i prednje krilo toliko podignuto kod astona jer igraju na tu kartu
Ovo prednje krilo me podsjeća na bolide iz 2007.
Nakon par utrka kad se vidi tko je napravio dobar posao ostali ce ga iskopirat, u to sam siguran.
e ovo je vec pravi izgled bolida sa kojim ce se trkat naravno bit ce tu dosta promjene do prve trke za razliku od one sprdnje juce