Norrisu najbrži krug prvog dana testiranja, Ferrari s najvećim brojem krugova

Završen je prvi dan predsezonskih testiranja F1 bolida na stazi Catalunya u Barceloni. Najbržim krugom može se pohvaliti McLarenov vozač Lando Norris, dok su najveći broj krugova tijekom dana odvozili Ferrarijevi Charles Leclerc i Carlos Sainz. Pomalo nevjerojatno zvuči da je usprkos prvom testiranju posve novih bolida, ovaj prvi dan prošao bez nesreća, prekida ili crvenih zastava.

U jutarnjem dijelu programa najbrži je bio Charles Leclerc s Ferrarijem (1:20.165), a njegovo je vrijeme stajalo na vrhu tablice sve do same završnice današnjeg programa u Barceloni, kad je Lando Norris u McLarenu prvo odvozio 1:19,951 pa onda dodatno popravio svoj rezultat za gotovo četiri desetinke.

Generalni je zaključak da su novi bolidi već na prvom ispitu pokazali zavidnu izdržljivost jer gotovo su svi timovi značajno premašili brojku od 100 odvoženih krugova. Nešto veće probleme imali su u Haasu i Alfi. Nije tijekom dana bilo niti većih izlijetanja, tek je Max Verstappen jednom testirao kako se njegov novi RB18 ponaša u rally vožnji po makadamu.

S nestrpljenjem se čekala srijeda i paljenje zelenog svijetla na izlasku iz pit lanea staze Catalunya u Barceloni. Konačno, u 9 sati počela su predsezonska testiranja i može se reći kako je time započela F1 sezona 2022. Svih deset timova ponovno se našlo na jednom mjestu, nakon onog nezaboravnog, a opet kontroverznog finala prošlog prvenstva.

Što se pristupa ovom prvom tjednu testiranja tiče, momčadi su birale različitu strategiju. Plan je da se svakog dana vozi četiri sata jutarnjeg i četiri sada poslijepodnevnog programa. Neki su odlučili svakog dana u akciju poslati obojicu svojih vozača, dijeleći vrijeme u bolidu, dok kod nekih momčadi pojedini vozači imaju cijeli dan vožnje pa onda cijeli dan odmora, ili obratno.

Tako smo prvog dana testiranja u Barceloni cijeli dan na stazi imali Maxa Verstappena u Red Bullu RB18, Yukija Tsunodu u AlphaTauriju AT03, Fernanda Alonsa u Alpineu A522 i Landa Norrisa u McLarenu MCL36.

Za Aston Martin prvog je dana jutarnji dio odradio Sebastian Vettel, a kasnije preuzeo Lance Stroll. Ferrari F1-75 prvo je vozio Charles Leclerc, a poslijepodne Carlos Sainz, dok je Mercedes prvi dio dana povjerio Georgeu Russellu. Lewis Hamilton vozio je W13 u drugom dijelu programa. Williams je započeo dan s Nicholasom Latifijem, a završio sa svojim novim vozačem Alexanderom Albonom.

Poseban je slučaj Alfa Romeo. Jedina momčad koja je u jednom dijelu testiranja odlučila koristiti usluge svog rezervnog vozača. Tako je prvi dan u Barceloni bolid u kamuflažnom izdanju vozio Robert Kubica, a onda nakon stanke za ručak Valtteri Bottas.

Iz jutarnjeg programa valja izdvojiti najbrži krug Charlesa Leclerca s Ferrarijem – 1:20.165. Generalno je novi “Propeti konjić” izgledao vrlo dobro na otvaranju predsezonskih testova, a monegaški je vozač uspio odvoziti vrlo lijepih 80 krugova.

Na ručak je otišao s tri desetinke boljim rezultatom od onoga Landa Norrisa u McLarenu (50 rundi), a treće vrijeme imao je George Russell u Mercedesu. Britanac je svoj prvi pravi radni dan u bolidu W13 zaključio sa 77 odvoženih krugova. Slijedili su po vremenima Sebastian Vettel u Aston Martinu (52 runde) i Yuki Tsunoda u AlphaTauriju (44 runde), a šesti rezultat imao je Max Verstappen u Red Bullu. Veliku je pažnju izazvalo pojavljivanje bolida RB18, koji je sada nešto sasvim drugo u odnosu na model s “predstavljanja” bolida. Ovaj RB18 sa staze Catalunya djeluje vrlo agresivno i karakteriziraju ga neka radikalna rješenja. Verstappen je već u jutarnjem dijelu odvozio 80 krugova bez većih problema.

Sedmo vrijeme upisao je Fernando Alonso za Alpine, ispred Nicholasa Latifija u Williamsu. Problema je bilo za Haas pa je Nikita Mazepin odvozio samo 20 krugova i postavio deveto vrijeme, a sporiji od njega bio je jedino Kubica s Alfom, koji je odvozio zabrinjavajućih devet krugova.

Nakon stanke za ručak, šest je timova odradilo najavljene promjene vozača. Hamilton, Sainz, Albon, Stroll, Bottas i Schumacher dočekali su svoj red.

Najbolje vrijeme dana nije se mijenjalo sve do ulaska u završnih 30 minuta današnjeg programa, a onda je Lando Norris odradio krug za 1:19,951. Na tome se nije zaustavio, već je desetak minuta prije 18 sati postavio vrijeme 1:19,568. Bio je to najbrži krug dana, vožen na Pirellijevoj smjesi C4, dok su Ferrarijevi i Mercedesovi vozači svoje najbolje krugove vozili na gumama oznake C3, koje su za stupanj tvrđe.

Leclercov najbolji krug iz jutarnjeg dijela programa na kraju je bio dovoljan za drugu poziciju na listi rezultata, a tri desetinke sporiji bio je najbolji krug njegovog momčadskog kolege Sainza. Ono što će za Ferrari biti vrlo važno, bolid je prvog dana pokazao pouzdanost i vozači su premašili brojku od 150 krugova.

Četvrti i peti po vremenima bili su Russell i Hamilton. Mlađi od dvojice Britanaca bio je desetinku i pol brži (1:20,784 Russell, 1:20,929 Hamilton), a odradio je i dosta više krugova od svog iskusnijeg kolege. Hamilton je odvozio 50 rundi. Vettel je s vremenom 1:21,276 završio dan na šestoj poziciji, dok se u poslijepodnevnim satima njegov momčadski kolega Stroll nije niti približio tim vrijednostima. Imao je tvrđe gume na bolidu od Nijemca, no na kraju bio tek 14. s rezultatom 1:23,327. Kanađanin je barem uspio odvoziti veći broj krugova.

Tsunoda, Alonso i Verstappen vozili su cijeli dan, a poredali se po vremenima od sedmog do devetog mjesta. Aktualni svjetski prvak prednjačio je po broju krugova došavši blizu granice od 150 rundi. Svoj najbolji krug odvozio je na gumama C2.

Deseto vrijeme imao je Bottas, a glavni razlog za zabrinutost u Alfi je vrlo mali broj odvoženih krugova. Nakon Kubičinih devet, Bottas je popodne odvozio tek nešto više od 20. Albon i Latifi u Williamsu bili su sporiji po vremenima, no skupili su četiri puta više krugova od društva iz Alfe. Problematičan su dan imali i u Haasu. Mazepin 20 krugova, a Schumacher 18 u poslijepodnevnom programu. Prema viđenome, tri ekipe koje su lani bile najlošije u prvenstvu, u tom su tonu i otvorile ova predsezonska testiranja, no vidjet ćemo u nastavku što doista mogu.

PozicijaVozačMomčadVrijemeZaostatakBroj krugova
1Lando NorrisMcLaren1:19.568 103
2Charles LeclercFerrari1:20.165+0.597s80
3Carlos SainzFerrari1:20.416+0.848s73
4George RussellMercedes1:20.784+1.216s77
5Lewis HamiltonMercedes1:20.929+1.361s50
6Sebastian VettelAston Martin1:21.276+1.708s52
7Yuki TsunodaAlphaTauri1:21.638+2.070s121
8Fernando AlonsoAlpine1:21.746+2.178s127
9Max VerstappenRed Bull1:22.246+2.678s147
10Valtteri BottasAlfa Romeo1:22.572+3.004s23
11Alex AlbonWilliams1:22.760+3.192s66
12Mick SchumacherHaas1:22.926+3.358s23
13Nicholas LatifiWilliams1:23.327+3.759s67
14Lance StrollAston Martin1:23.379+3.811s66
15Nikita MazepinHaas1:24.505+4.937s20
16Robert KubicaAlfa Romeo1:25.909+6.341s9
izvor: www.motorsport.com

Testiranja se nastavljaju u četvrtak u 9 sati ujutro. Svoje prve krugove odradit će i preostali F1 vozači – Guanyu Zhou, Esteban Ocon, Daniel Ricciardo, Pierre Gasly i Sergio Perez.

Pretplati se
Obavijesti o
3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
F1 fan

Hahaha vidim puno ljudi je zainteresirano za nadolazeću sezonu

Crnac

Ako netko ne komentira, ne znači da nije zainteresiran. Možda se nekima, jednostavno, ne da raspravljati sa subjektivnim komentatorima koji, najčešće, vrijeđaju one koji se ne slažu sa njima, te pokušavaju sve uvjeriti kako su oni u pravu, a svi drugi koji imaju drugačije mišljenje u krivu.
BTW još nitko nije počeo predviđati formu raznih momčadi, sudeći po ovim predsezonskim testiranjima.

F1 fan

Samo da se ne ponovi 2014.ta i jedna momčad bude miljama daleko

Related Posts
3
0
Would love your thoughts, please comment.x