Japanski proizvođač odlučio je napustiti Formulu 1, no Masashi Yamamoto nada se i očekuje ponavljanje povijesti, odnosno još jedan povratak Honde u natjecanje.
Sedam godina trajala je ova četvrta era Honde u Formuli 1. Počelo je neuspješno s McLarenom, no pozitivni pomaci dogodili su se početkom suradnje s Toro Rossom, a vrhunac je bilo osvajanje Svjetskog prvenstva vozača s Maxom Verstappenom i Red Bullom u 2021. godini.
No, dosta prije tog velikog uspjeha, Hondino se vodstvo odlučilo na povlačenje iz Formule 1 i usmjeriti više resursa prema realizaciji globalnih ciljeva kompanije. Momčadi Red Bull i AlphaTauri nastavit će u 2022. s korištenjem pogonskih jedinica koje je razvila Honda, no taj se projekt sada zove Red Bull Powertrains. Iako dio Hondinog osoblja i dalje radi na projektu, službeno japanski proizvođač više ne stoji iza toga.
Kroz povijest ovog najelitnijeg automobilističkog natjecanja, Honda je više puta ulazila pa se povlačila iz Svjetskog prvenstva. Šef Honda Motorsporta Masashi Yamamoto nada se ponavljanju povijesti.
“Osobno, nadam se i očekujem Hondin povratak u Formulu 1. To će ovisiti o mladim ljudima u Hondi i tome koliko će biti strastveni u pogledu motorsporta, odnosno hoće li uspjeti nagovoriti starije članove uprave na povratak. Međutim, povijest se ponavlja, a ja se nadam da bi se moglo dogoditi opet.”
Masashi Yamamoto, Honda

U sedam godina Honda je prošla doista težak put. Obnovljena suradnja s McLarenom trebala je biti bajka, podsjetnik na neka prošla i jako uspješna vremena, no umjesto toga pretvorila se u pravu noćnu moru. Hondini motori bili su u tom periodu najslabiji i najnepouzdaniji. Stvari su krenule na bolje od 2018. Prekidom suradnje s McLarenom, a ugradnjom japanskih motora u bolide Toro Rossa, počele su se događati dobre stvari.
Onda je na Hondu prešao i Red Bull, nakon raskida suradnje s Renaultom. Prva utrka, prvo postolje, a nešto kasnije u sezoni i prva pobjeda, u Austriji na domaćem terenu ‘Bikova’. Do kraja 2021. ostvareno je 17 pobjeda (16 s Red Bullom, jedna s AlphaTaurijem), a konačna nagrada stigla je u obliku titule prvaka za Verstappena.
“Čak i kad smo se morali nositi s logističkim teškoćama, dijelom i zbog pandemije u ovoj našoj zadnjoj sezoni, borili smo se protiv vrlo snažnih rivala i isplivali na vrh F1 svijeta. To se dogodilo zahvaljujući napornom radu svih naših inženjera i mehaničara, ne samo onih na stazi. Nikad se nisu predavali, čak niti u najtežim vremenima, a napravili su brojna tehnološka postignuća na tom putu.”
“Mogli smo dokazati valjanost i učinkovitost naših tehnologija i sposobnost naše radne snage. Naravno, ne bismo mogli ostvariti te rezultate bez velike uloge koju su odigrali naši odlični partneri u Red Bull Racingu, s kojima smo osvojili naslov, ali isto tako i onih u Scuderiji AlphaTauri, koji su nas dočekali otvorena uma, dopuštajući nam da zajednički krenemo naprijed nakon tri teške godine.”
“Ne bismo trebali zaboraviti McLaren, s kojim je ova era započela 2015. godine, kao ni sve vozače koji su radili s nama, uvijek ulagali maksimalan napor u ostvarivanje najboljih mogućih rezultata. Možemo reći da je ovaj projekt bio uspješan i napuštamo sport nakon što smo pomogli Maxu Verstappenu pri osvajanju Svjetskog prvenstva vozača.”
Masashi Yamamoto, Honda