Max i Lewis po uzoru na prvenstva koja su odlučena u zadnjim utrkama

Uzbudljiva sezona je iza nas, odlučena u posljednjem krugu posljednje utrke sezone. Prvi put nakon 2016. godine borba za naslov prvaka otišla je u zadnju utrku sezone, još jednom s Lewisom Hamiltonom u jednoj od glavnih uloga. Baš kao i te ’16 kad je naslov izgubio od momčadskog kolege Nice Rosberga, Britanac se i ovoga puta našao s krive strane jedne napete završnice, ali u duelu s Maxom Verstappenom.

Kroz povijest, Formula 1 je više puta počastila svoje navijače uzbudljivim zadnjim utrkama sezone, a mi ćemo se danas prisjetiti njih deset koje su odlučile pobjednika u borbi za naslov svjetskog prvaka.

FANGIOV ČETVRTI NASLOV UZ POMOĆ MOMČADSKOG KOLEGE, VN ITALIJE 1956. GODINE

Tri vozača su 1956. godine stigli u Monzu na odlučujuću VN Italije. U borbi za naslov prvaka svijeta bili su Ferrarijevi vozači Juan Manuel Fangio i Peter Collins, te Maseratijev Jean Behra. Behra je odustao iz utrke i ispao iz igre, da bi slična sudbina zadesila i Fangija koji je lovio svoj treći naslov. Ferrarijev vozač Luigi Musso je odbio Fangiju dati svoj bolid kako bi nastavio utrku, no na opće čuđenje svih prisutnih, Britanac Collins, koji je imao čist put ka svom prvom naslovu, predao je svoj bolid Fangiju tijekom zaustavljanja u boksu. Fangio je utrku završio na drugom mjestu iza Stirlinga Mossa, i podijelivši bodove s Collinsom za osvojeno drugo mjesto osvojio svoj treći uzastopni, a četvrti ukupno naslov svjetskog prvaka.

Fangio i Collins
BRABHAM GURA BOLID DO TITULE, VN SAD-A 1959. GODINE

Jack Brabham je postao prvi Australac koji je osvojio naslov svjetskog prvaka u prilično dramatičnom stilu. Brabham je, naime, svoj Cooper bolid morao doslovno pregurati kroz cilj nakon što je ostao bez goriva. Utrka za VN Sjedinjenih Američkih Država se 1959. godine održavala na stazi Sebring na Floridi, a još jednom su tri vozača imala šansu za osvajanje naslova. Stirling Moss i Tony Brooks morali su pobijediti uz osvajanje najbržeg kruga, dok je u nešto opuštenijoj varijanti stigao vodeći u prvenstvu Jack Brabham. Moss je odustao na samom početku utrke zbog kvara mjenjača, a Brooks je utrku završio na trećem mjestu, nedovoljnom za osvajanje naslova. Brabham je vodio gotovo cijelu utrku, praćen od strane momčadskog kolege, mladog Brucea McLarena. Samo dva zavoja prije kraja utrke Brabhamov bolid je počeo kašljucati i radi nedostatka goriva stao na uzbrdici prije cilja. Pravila su nalagala da vozač ne smije imati nikakvu pomoć da bi završio utrku, pa je Brabham izašao iz bolida i doslovno ga pregurao preko cilja. Utrku je završio na četvrtom mjestu i postao prvi Australac koji je osvojio naslov svjetskog prvaka.

SVEBRITANSKO FINALE, VN MEKSIKA 1964. GODINE

Tri vozača iz Velike Britanije stigla su do finala sezone 1964. godine s prilikom da postanu prvaci svijeta, Ferrarijev vozač John Surtees, BRM-ov Graham Hill i Lotusov vozač Jim Clack. Hill je polovinom utrke ispao iz igre, kad je Surteesov momčadski kolega Lorenzo Bandini udario u stražnji kraj Hillovog bolida i tako ga izgurao izvan osvajača bodova. Surtees je za osvajanje naslova trebao pobijediti, s tim da Hill nije smio biti plasiran bolje od četvrte pozicije. Sve je izgledalo kao da će Jim Clark osvojiti svoj drugi naslov, obzirom da je vodio u utrci do dva kruga prije kraja. U predzadnjem krugu utrke, Clarkov Lotus je počeo otkazivati poslušnost i za njega je priča bila završena. U tom trenutku u utrci je vodio Gurney ispred Bandinija i Surteesa, i tako je naslov išao u ruke Grahama Hilla. Surtees je mogao osvojiti titulu ukoliko bi utrku završio na drugom mjestu ili pobjedom, te je rukovodstvo Ferrarija odmah naložilo svoj drugom vozaču Bandiniju da uspori i pusti Surteesa ispred sebe. Bandini je poslušao i sa samo jednim bodom prednosti Surtees je osvojio svoj jedini naslov prvaka Formule 1, ali je tako i postao jedini vozač u povijesti s naslovom prvaka u motociklizmu i Formuli 1.

Graham Hill i Jim Clark – veliki prijatelji i veliki rivali
FITTIPALDI OSVAJA NASLOV NA MCLAREN, VN SAD-A 1974. GODINE

Emerson Fittipaldi i Clay Regazzoni su na stazu Watkins Glen stigli izjednačeni po broju bodova. Za utrku su se kvalificirali tek na osmo i deveto mjesto što je moglo ukazivati na dobru borbu za naslov prvaka. Reutemann je startao prvi i poveo u utrci, te od početka povećavao prednost ispred Hunta i ostatka poretka. U desetom krugu došlo je do fatalne nesreće, kad je Austrijanac Helmuth Koinigg, kome je to bila tek druga utrka u karijeri izletio sa staze, te se zabio u zaštitnu ogradu. Austrijanac je nažalost izgubio život. U petnaestom krugu Regazzoni je otišao po nove gume, no ni to nije poboljšalo njegovu izvedbu na stazi. Fittipaldi je bio zaglavljen na petom mjestu iza Jodyja Schecktera, koji je nakon utrke i priznao kako je namjerno zadržavao Brazilca, no zbog kvara Scheckter je ipak morao odustati. Fittipaldi je utrku završio na četvrtom mjestu, a kako je Regazzoni ostao bez bodova, to je bilo dovoljno za Brazilčev drugi naslov i prvi konstruktorski naslov za momčad McLaren.

HUNTOV PLES NA KIŠI, VN JAPANA 1976. GODINE

Koliko priča mora biti dobra da bi se o njoj snimio film? O završnici sezone 1976. godine sve je rečeno, to je doslovno ostala filmska priča. Borba između Nikija Laude i Jamesa Hunta protezala se tijekom cijele sezone i stigla do zadnje utrke sezone na stazi Fuji u Japanu. Lauda je 1976. godine doživio nesreću na VN Njemačke, no to ga nije spriječilo da se junački vrati i nastavi sezonu. U Japanu je padala kiša, uvjeti su bili očajni, a Lauda je na svojoj koži osjetio što mogu učiniti loši vremenski uvjeti. Lauda je odlučio kako neće nastupiti u utrci. Huntu su trebala četiri boda za osvajanje naslova, i kad mu je tijekom utrke pukla guma izgledalo je kao da je za njega priča završena. Hunt je nakon izlaska iz boksa utrku nastavio maestralno i vrlo impresivnom vožnjom stigao do trećeg mjesta na kraju utrke, čime je zaradio i naslov svjetskog prvaka. Nakon utrke Hunt je izjavio kako je smatrao da i on i Niki zaslužuju naslov, te kako je najviše volio da su ga mogli podijeliti.

James Hunt
MANSELLOVA PROPUŠTENA PRILIKA, VN AUSTRALIJE 1986. GODINE

Tri vozača su u Adelaide stigla s nadama o osvajanju naslova svjetskog prvaka, vodeći Nigel Mansell, u pratnji Alaina Prosta i Nelsona Piqueta. Mansell je poslije kvalifikacija bio udobno smješten na najbolju startnu poziciju, no radi lošeg starta izgubio je poziciju u korist Ayrtona Senne, Piqueta i Keke Rosberga. Rosberg je ubrzo poveo u utrci, da bi radi puknuća gume morao odustati. Piquet je preuzeo vodstvo od Prosta, koga je Mansell propustio ispred sebe bez većeg otpora, znajući kako mu je treće mjesto dovoljno za osvajanje naslova prvaka. No, Mansellovi proračuni nisu baš bili precizni, u 64. krugu mu je pukla guma, i Mansellovi snovi o naslovu su nestali u oblaku varnica na stazi. Borba se nastavila između Prosta i Piqueta do kraja utrke. S obzirom na to da su se gume pokazale kao nepouzdane, Williams je iz predostrožnosti Piqueta povukao u boks na zamjenu guma, računajući kako su brži od Prosta u McLarenu, te kako će moći nadoknaditi zaostatak. Još jednom se procjena pokazala netočnom, Piquet nije uspio uhvatiti Prosta, koji je morao parkirati bolid odmah nakon prelaska cilja jer je ostao bez goriva, no unatoč svemu osvojio je naslov s dva boda više od protivnika.

HILL VS SCHUMACHER, VN AUSTRALIJE 1994. GODINE

Završnica sezone 1994. godine mnogima je ostavila gorak okus u ustima. Zadnja utrka sezone vozila se u Australiji na stazi Adelaide. U utrci je pobijedio Nigel Mansell ispred Bergera i Brundlea, no ono što svi pamte dešavalo se dalje u poretku. Michael Schumacher i Damon Hill u Australiju su stigli s jednim bodom razlike, obojica sa željom da postanu svjetski prvaci. Utrku su, prema rezultatima od petka, radi loših vremenskih uvjeta tijekom kvalifikacija, Schumacher i Hill započeli s druge i treće pozicije iza Mansella. Obojica su pretekli Mansella i poveli svoju bitku. Na kratkoj stazi u Adelaideu bila je prilična gužva. U desetom krugu Schumacher je pretekao posljednjeg vozača za čitav krug, a obrise Hillovog Williamsa jasno je vidio u retrovizorima. Prvi ulazak u boks su odradili zajedno i vratili se na stazu kao da se ništa nije ni desilo. U 36. krugu, Michael je dohvatio rubnik, izletio sa staze, poljubio zid i oštećenog bolida se vratio na stazu. Hill nije vidio što se ispred njega dogodilo. Ispred njega je bila savršena prilika za osvajanje naslova prvaka, no s tim se Schumacher još uvijek nije mogao pomiriti. Kad ga je Hill napao za naslov, Schumacher je bočnom stranom udario u Hillov prednji kotač, a potom mu stražnjim zadao konačan udarac. Za Hilla je prvenstvo bilo završeno. Michaelu je s jednim bodom prednosti osvojio prvi od ukupno sedam naslova svjetskog prvaka.

SCHUMACHER IPAK PLAĆA CIJENU, VN EUROPE 1997. GODINE

Iako je Schumacherov potez iz 1994. godine prošao bez nekih značajnijih komentara, a posebno bez sankcija, tri godine kasnije situacija se malo promijenila. Schumacher je sebi još jednom priuštio kontroverznu završnicu sezone – no ovaj put su posljedice bile nešto ozbiljnije. Finalna runda sezone bila je zakazana za VN Europe, na stazi Jerez, a Schumacher je još jednom došao sa samo bodom prednosti, ovaj put ispred Williamsovog vozača Jacquesa Villeneuvea. Michael je jurio svoj treći naslov i prvi za Ferrari nakon Jodyja Schecktera 1979. godine. Rezultat kvalifikacija najavio je neobičan vikend, naime Schumacher, Villeneuve i Frentzen postavili su identično vrijeme kvalifikacija, no Villeneuve je utrku krenuo s prve pozicije, obzirom da je on svoje vrijeme postavio prvi. Schumacher je bolje startao i preuzeo vodstvo, a ključni trenutak se desio u 48 krugu kad je Villeneuve napao Schumachera za preuzimanje vodstva. Schumacher je naizgled ostavio dovoljno prostora za Williamsovog vozača, no brzo se predomislio, udario u Villeneuveov bolid, odbio se od njega i zaglavio u pijesku. Nakon sudara, Villeneuve je utrku završio na trećem mjestu i osvojio svoj jedini naslov prvaka. Iako je tadašnji predsjednik FIA-e Max Mosley najavio kako će svatko tko pokuša utjecati na ishod utrke biti sankcioniran, sudar između Villeneuvea i Schumachera je proglašen trkaćim incidentom. Tek je kasnije Schumacher pozvan na saslušanje, te je odlučeno kako će biti diskvalificiran iz poretka, te će mu biti oduzeti svi bodovi osvojeni tijekom sezone.

Sudar koji je odredio prvaka 1997.
UZ POMOĆ GLOCKA, VN BRAZILA 2008. GODINE

Godinu dana nakon što je na istoj stazi u Brazilu izgubio titulu u korist Kimija Raikkonena, Lewis Hamilton je došao na svoje. Na Interlagos je stigao s prednošću od sedam bodova u odnosu na Ferrarijevog vozača Felipea Massu, a u to vrijeme se za pobjedu dijelilo 10, a za drugo mjesto 8 bodova. Massa je vozio fantastičnu utrku u kojoj je vodio 64 od ukupno 71 kruga. Hamiltonu nije išlo baš najbolje, koštala ga je kasna promjena guma, te je pao na šestu poziciju iza Sebastiana Vettela u Torro Rossu, što je bilo nedovoljno za osvajanje naslova. Massa je kao vodeći prošao kroz cilj, počeo je već slaviti naslov svjetskog prvaka, kad je vozač momčadi Toyota Timo Glock usporio, te ga je Hamilton obišao za peto mjesto i prvu od svojih sedam titula svjetskog prvaka.

Sažetak te lude završnice sezone pogledajte ovdje.

VETTELOV NASTAVAK NIZA, VN BRAZILA 2012. GODINA

Vettel je svoj pobjednički niz nastavio, nakon dva osvojena naslova, još jednim dobrim nastupom na Interlagosu. Dvije godine nakon što je pobijedio Alonsa, Hamiltona i Webbera za svoj prvi naslov, u Brazil je stigao jureći treću titulu. Vettel je imao prednost od 13 bodova, no sad se već za pobjedu dodjeljivalo 25 bodova. Stvari nisu počele sjajno za Sebastiana, kad se već na samom početku utrke izvrtio, no to mu je ukazalo da mora malo više pripaziti na vjetar i da ne smije griješiti, iako je bio na gumama za suhe vremenske uvjete dok je lagano padala na Interlagosu. Vettel se brzo vratio u igru, a Alonsove šanse za naslov bivale su sve manje. Stvari su na trenutak izgledale bolje za Alonsa, nakon Vettelovog sporog ulaska u boks koji ga je ostavio zaglavljenog na 12. mjestu. Vettel je međutim još jednom napredovao u poretku, a šesto mjesto, dovoljno za naslov, poklonio mu je sunarodnjak Michael Schumacher.

Schumacher čestita sunarodnjaku na osvojenoj tituli prvaka

Pretplati se
Obavijesti o
159 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Mike-ferrari

Cisto da razjasnim svoje misljenje oko brzeg ili sporijeg bolida
Mercedes je na 70% utrka ove sezone imao vidno brzi bolid
I na vecini staza gdje je bull pobijedio
Merc mu je race pacom bio na samom repu i jedna greska bi bila dovoljna da bull izgubi utrku
A na zadnjim utrkama je bio doslovno brutalno brzi bolid
Naravno hamovci mogu sada lupati po tipkovnici ali to je jednostavno tako

mody

Najluda zavrsnuca ikada tesko je palo navijacima merda kako se massa osjeca 2008 on nije kukao kao toto vuk

Ljubitelj F1

Slažem se s tobom. Ali, da li si svjestan što si sad s ovim komentarom moguće započeo? 🤣🤣

Mike-ferrari

Hahaha Naci svadja jos uvijek oko pokradenog prvenstva Uzas Alo hamovci Max je pobijedio vaseg idola u losijem bolidu Izdrzao svu politicku prljavstinu i sve igre na stazi i pored Desmo je dobro napisao 50 bodova bar je nadoknadio Ham je zasluzeno izgubio i trebate biti ponosni na njegovo 2 mjesto Mali dodatak je merc konzervativna strategija isto kao Ferrarijeva i Alonsov gubitak naslova od Seba Red Bull na visini cijele godine kao i Max Budimo realni mali nije imao lose izdanje Znam kako vas boli sta ste tako tresnuli nakon hvalospjeva ali jbg moralo vam se dogoditi nadam se… Read more »

Lewis8F

Max je pobijedio vaseg idola u losijem bolidu”

Da, bio je toliko loš da je moćni Mercedes morao mijenjati motore kako bi im parirao.

Ljubitelj F1

Pa Hamilton je za zadnje četiri utrke i dobio novi motor koji je trebao trajati samo toliko. A svi smo vidjeli kako je Hamilton letio na zadnje četiri utrke.

Lewis8F

Tako je. Vidjeli smo kad je Mercedes bio brži. Vidjeli smo i kad je RB bio brži.

Mi koji smo navijali za Hamiltona nemamo problem s činjenicom kad je Mercedes bio brži. Vi koji ste kao majki gore imate potrebu pisati da je RB bio lošiji bolid.

Neke utrke je bio brži RB neke Mercedes.

Više se jačina Mercedes ne broji po Bottasu kad je toliko iza? Pitam za frenda.

Ljubitelj F1

Ne znam zašto misliš da sam ja RBR fan, ali ok… Naravno, ali na zadnje četiri utrke je Mercedes bio, pa usudit ću se reći, nadmoćan. I zašto je onda vama, koji navijate za Hamiltona, najviše smeta Majki, a ne činjenica da je Mercedes propustio uvesti Hamiltona u box za vrijeme VSC-a? Pitam za frenda.

lando

Stalno pišete o nadmočnom bolidu a šta se onda događalo dva puta u austriji i zandvortu.

Ljubitelj F1

Ja to nisam pisao. Nađi mi di sam ja to rekao. Nisam ni RBR fan. Koliko sam ja shvatio komentar Mikea-ferrarija, Max je zbilja dobio Hamiltona u lošijem (sporijem) bolidu. Shvatio sam da se referira na zadnje četiri utrke. Ako sam krivo shvatio, oprostite.

lando

Ja sam odgovorio tebi ali sam mislio generalno na svih koji konstantno cijelu sezonu ponavljaju stalno iste stvari, shvačam šta očeš reć i to je činjenica jer je uzeo novi motor koji se pokazao ne toliko pouzdan na duže staze kao prošlih godina, da bi s druge strane max imao motor koji je možda malo sporiji ali pouzdaniji i kad se sve zbroji imali su bolide koji su bili li-la.

Ljubitelj F1

Eto, riješili smo zavrzlamu koja je nastala od moje nespretne interpretacije. Slažem se s tobom. Eto like.

Lewis8F

Majki je napisao kako sam i citirao. Moj odgovor je njemu. Ako se nastavljaš odnosno uključuješ u raspravu onda ona ima neku svoju temu. Tema je “Max je pobijedio vaseg idola u losijem bolidu” i ako se nastavis na moje sa “pa mercedes je bio brži” onda se podrazumijeva da potvrđuješ što je majki rekao, a ne da otvaraš novu temu o samo zadnje 4 utrke. Iako sam ti odgovorio i na to. Ne mislim da si RB navijač. Nitko ovdje nije RB navijač niti Max navijač. Ovo je sve ekipa koja hejta Hamiltona. Isto tako su hejtali Maxa do 2021. Majki… Read more »

Ljubitelj F1

Malo se nespretno izražavaš. Ako se nekome obraćaš, onda mu se obrati s punim nickom. Zna se tko je Majki, a tko Mike-ferrari. Ok? Budi precizan u svojim komentarima. Nemoj stvarati konfuziju. Ponovit ću i tebi kao što sam i Landu. Kako sam ja protumačio komentar Mikea-ferrarija, mislim da se referirao na zadnje četiri utrke na kojima je RBR zbilja i imao lošiji/sporiji bolid. Ako sam u krivu, ispričavam se i molio bih vas da zanemarite moje komentare.

Lewis8F

Prvo, ja se ne izražavam nespretno. To što ti ne znaš da ja njega zovem majki to je tvoj problem. Sad si saznao i ja neću mijenjati radi tebe kako nekoga zovem već dugo. Nekad ga zovem i majki boy. Drugo, Masi je za mene Masi. I prije i sada. Masi je za teb majki kao i za sve one kojima je to cool sprdnja na račun Tota. “Kako sam ja protumačio komentar Mikea-ferrarija, mislim da se referirao na zadnje četiri utrke na kojima je RBR zbilja i imao lošiji/sporiji bolid” Nije nego na cijelu sezonu jer je to pisao… Read more »

Ljubitelj F1

A ja bih trebao znati da ste si dobri i kako se zovete međusobno? Hahaha ok.

Ok, nije mislio na zadnje četiri utrke i tu ti se ispričavam. Ja sam krivo shvatio.

A to što su FIA i Masi odlučili da Hamilton ne treba vratiti poziciju nije “poklon”?

Ljubitelj F1

Da se referiram na ovo od VSC-a. Što bi dobio? Pa čovječe lik je imao raketni motor na zadnjim četirima utrkama. Svi smo vidjeli kakav je race pace na starim gumama, a kakav race pace RBR-a na novim gumama. I dalje misliš da Hamilton ne bi uspio prestići Maxa? Sam Horner je izjavio da je Merc bio nedostižan i da su sa svoje strane morali sve napraviti sa strategijske str. ne bi li pokušali dostići i prestići Merc. Hahahaha smiješno mi je ovo “štopanje” Pereza. Opasna vožnja? Hahahahhaha… Vidi se da od 2016. Mercovi fanovi ne znaju za pojam utrkivanje.… Read more »

Lewis8F

Perez je zastao i uštopao ga gotovo 5s u jednom zavoju. To nije voziti malo sporije.i štopati. Raketni pogon. Idemo malo analizirati Brazil. Može? Koliko je točno morao Hamilton nadoknaditi kroz utrku? Dvije sekunde. Dvije. Nakon VSCa je toliko bio iza. Tako da priče “pobijedio je sa začelja” su medijske priče. Realno je ima 2s za nadoknaditi. Na startu je odmah rješio sporije bolide. Bottas mu se maknuo. Lando je ispao. Došao je VSC. To je stvorilo razliku od 2s. Kroz cijelu utrku nije mu mogao prići i “proletjeti u raketi”. Tek kad je Max potrošio malo gume ga je… Read more »

Ljubitelj F1

Hej, jesi ti gledao trku, a pogotovo inače borbe na stazi? Pa zna se da bolidi u razmjeni pozicija/borbi znaju izgubiti i do dvije sekunde! To što Hamilton nije očekivao da će Perez uzvratiti kad mu je ostavio prostora je njegov problem. I da, eto ti pet sekundi. Znaš li inače što znači riječ štopanje? Ono što je Max napravio u Arabiji (što ne opravdavam). Tako da…zovi ti to kako hoćeš, ali štopanje nije bilo sigurno. Ako to ne vidiš, ne mogu ti pomoći. Naravno da je raketni pogon metafora. Ali činjenica jest da je Mercedes omogučio Hamiltonu motor sa… Read more »

Nosko

Mercedes je cijelu sezonu ima najjači bolid. Samo im nisu odgovarale staze gdje su trpile prednje gume, tu su pokazivali slabost.

Mike-ferrari

To je samo dokaz kako je merc zbog konstantnog pritiska pokazao svoju slabost a to je gubitak performansi iz pogonske jedinice
Strateski su gubili utrke koje su trebali svakako dobiti
A uostalom uz te promjene motora i sve kazne su u utrkama pobijedjivali ili bili nadomak pobjede
Naci luksuz koji su si mogli priustiti zbog najboljeg bolida
Jednostavno ove godine to nisu pretvorili u vozacki naslov

Desmosedici

Ovome bih nadodao možda i najneizvjesniji rasplet sezone, onaj 1984, između Mclarenovih vozača Lauide i Prosta. Zadnju utrku sezone pobjeđuje Prost, ali drugi je Niki Lauda..da spomenem još da je treći bio Senna u Tolemanu..Svjetski prvak je postao Niki Lauda sa 72 boda, a viceprvak Alain Prost sa 71,5 bodova..dakle, pola boda ili 0,5 bodova razlike.

North33

Pošto vidim da Hamiltonovci obezvrjedjuju utrku u Silverstonu, treba reći da je ta utrka bila ključna za Hama koji se na prljav način vratio u prvenstvo, bio je svjestan da bi u toj utrci izgubio pred domaćom publikom, onom publikom koja je slavodobitno klicala kada se Max pri brzini od 300 Km/h, zabio u ogradu, u toj utrci, Maxov bolid je bio uništen, morao je mijenjati i motor i ostale komponente bolida, što automatski dovodi do kazni na mreži, ta utrka je dovela do toga da je morala biti promijenjena kompletna strategija redbula i Maxa za naredne utrke, ali ono… Read more »

Ljubitelj F1

Ne trebam ništa dodati. Sve je rečeno.

stoka

Pogotovo je to dokaza kad je bilo najvaznije, u Yas marini, sa sjajnom taktikom kako mu klicu na na portalu…

mika.KA

A zasto max nije popustio ako je vec bio brzi? Zasto bi uvijek LH popustao (kao npr imola)? Sta je bilo u monzi? Sta je bilo u brazilu i ostale dvije utrke? Dali je lujo isao na noz zadnji krug u obranu pozicije (da ga pikusa izbaciti sa staze a da se on nekako izvuce)? Nije!! Dali bi MS to napravio (isao na “nož”)? DA i napravio je to! Tko o cemu vi o postenju! Pogledaj maxova preticanja. Zaleti se sa kasnim kocenjem i tko ce popustiti. Ako slucajno njega izbacis psihopata te ide napadati u box. Kako je imao… Read more »

North33

Uporedjuješ neuporedivo, prvo, u vezi sa Maxovim kasnim kočenjem, treba da znaš da mu to omogućuje bolid zbog konfiguracije podnice bolida,kao i njegovo umijeće, tko se razumije, zna o čemu pišem, kod merca je to drugačije, Ricardo to najbolje zna, kada je to pokušao u Renolu pa nije išlo, drugo, u Monzi niko nije došao do bodova na račun drugog, Brazil, jedino što je Max mogao dobiti 5 sek kazne, Silverstone 10 sekundi, i ništa se ne bi promijenilo, a za grijehe iz prošlosti moglo bi se odgovoriti i Hamovim ne čistim potezima, a ima ih dosta ali to nije… Read more »

mika.KA

Ok kasno kociti ali onda rezes zavoj i drugom ne ostavljas prostora. E sad ako deugi nece popustiti evo ti sudara ili drugi mora rezat zavoj kao lh j prvom krugu zadnje utrke.
Eto mu i kasnog kocenja i ulaska u škere u brazilu kada je imao kontakt s oconom… Itd..da ne nabrajam..
Ti si tu nesto poceo filozofirat da je prekretnica bila u britaniji!? Ono wtf

Ljubitelj F1

Pa Hamilton ti je sam govorio da moraš biti opak vozač. Da nema ništa na finjaka. Ako vidi gap, ići će i iskoristit će situaciju. Pa tako je osvojio naslov 2015. si zaboravio? Onda su nakon 2016. uslijedile uspavanke tako da danas borbu s Perezom opisuje kao opasnu. Naravno, jer se dugo godina nije za prav trkal.

Ljubitelj F1

Čuj njega “tko o čemu” hahaha… Mercedes je jako pošten. Spominješ Imolu gdje je fortuna opet po tko zna koji put pomazila Hamiltona i omogućila mu da bude u igri za bodove. Vi Mercovi fanovi doista ste zaboravili što je Hamilton nekada govorio o utrkivanju i kako se on sam utrkivao. Zbilja? Pa Max nije ništa drugačiji od Senne i Hamiltona na polovici svoje karijere.

B4c4

Da malo duže pratiš formulu znao bi da se u prošlosti većinom pretjecalo zbog kasnog kočenja. Evo ti primjer Monaco, jer pravi vozači znaju preteći i bez dugmiča. https://youtu.be/JEFOvTm3TkA

Lewis8F

treba reći da je ta utrka bila ključna za Hama koji se na prljav način vratio u prvenstvo”

Lažeš. Trkaći incident kako su presudili službeno.

“jeste slavlje Hama na toj utrci za pokradenih 25 bodova, dok je njegov kolega u bolnic”

I ovdje lažeš. Pitao je kako je i rečeno mu je da je Max ok.

Ljubitelj F1

Hahahahahahahahaha

Zašto onda plačete nakon zadnjeg kruga?

FIA je odlučila da Hamilton ne treba vratiti poziciju. FIA je odlučila da se bolidi maknu da utrka ne završi pod SC. Zašto onda to osporavate? Pa sam Mercedes je odlučio završiti tu stvar. Čestitali su Maxu i to je to. Zašto se vi ne možete pomiriti s time?

Nosko

@beba7
“Lažeš. Trkaći incident kako su presudili službeno.”

Trkači incident na Silverstonu😂😂
Kada već optužuješ, jel imaš kakav dokaz za tu tvrdnju?
Ili će se oglušiti, kao i svaki puta do sada😉

Beba beba…liar liar pants on fire!

Ljubitelj F1

Jako su smiješni, zbilja im se mora priznati hahaha.

F1 fan

“kad se već na samom početku utrke izvrtio, no to mu je ukazalo da mora malo više pripaziti na vjetar i da ne smije griješit”
Hahah legendo novinaru na kakav vjetar? Vettela je na startu udario senna

F1 fan

“UZ POMOĆ GLOCKA ”
HMM KAJ CE REĆI HAMILTONOVCI NA TO?

klepesina

pogledaj video sve ce ti samo nadoc netrebaju ti hamiltonovci nista relicirat shvatices koliko je glup ovo kometar sa tvoje strane

JuanPablo

U ovom slučaju ne postoje hamiltonovci i antihamiltonovci, nego samo činjenice. A one kažu: lap 71-
Glock (slick) 1.44.7
Trulli (slick) 1.44.8
Svi ostali na intermedijima iz vrha između 1.26-1.30

Ljubitelj F1

Vidim, opet ćemo raspravljati isto. Izgleda dok ne počnu prvi treninzi nove sezone. Jedina zamjerka za tekst je sezona 2008. Nakon što je dokazano da je ekipa Renaulta direktno utjecala na ishod utrke za VN Singapura, ista je trebala biti poništena i nije se trebala bodovati jer u tom slučaju “is that Glock” ne bi bila tema rasprave od tada do danas. Inače, hvala na ovom povratku u prošlost. Puno se pisalo o jednom od najvećih rivalstava u povijesti sporta (Prost/Senna) pa razumijem zašto nisu spomenuti. Cijenim odabir. Neki će reći “Ham je pokraden, suci dodijelili titulu Maxu ove sezone”.… Read more »

TRUCKDRIVER

Možda se u budućnosti nađe lik koji će pokušati isto, pa možda bude i bolji.
Zasad je ovo čovjek-kategorija.

Ljubitelj F1

Sumnjam. Sjeti se koliko se pričalo o Rossiju u F1 pa ništa. Tada se barem i pisalo, sada ništa.

TRUCKDRIVER

A vozit će se valjda nešto i kad mi više ne budemo mogli gledat.

Ljubitelj F1

Volio bih da se nađe netko “lud” tko će to probati.

Race Engineer

VN singapura 2008 dokazano nije trebala biti poništena nikad. Za to je odgovarala ekipa Renaulta i šef tima je bio kažnjen zabranom rada u F1. Nikako nije ista situacija kad direktor utrke izrežira ishod utrke, ili kad je 2008 Briatore naredio današnjem Maxovom šogoru da se zabije namjerno u zid. Šta bi bilp kad bi bilo,ili prave činjenice nije isto.

Ljubitelj F1

Oprosti mi, ali vidim da se ne slažemo. Što je i ok. Ne trebamo se svi u svemu slagati. Znači tebi je ok da jedna ekipa izrežira ishod utrke, a da se ista ne poništi nakon što je dokazano isto (da je izrežirano)? Priznat ćemo da je namješteno, kazniti ljude, ali rezultat nećemo mijenjati? Oprosti mi, ali meni je to kao da se namjesti nogometna utakmica pa se onda otkrije isto, kazne se šefovi, ali rezultat nećemo dirati. Pa Juve je za isti (dobro, ipak malo teži slučaj) bio izbačen iz lige. Ni dan danas ne kužim tu odluku FIA-e… Read more »

Race Engineer

Ono šta ti želim reći je da nije isto to šta je šef tima tražio da mu se vozač zabije u zid,ili ono šta radi čovjek iz FIA-e. U nogometnom svijetu bi bilo kao da poništimo utakmicu jer je trener tražio od igrača da nekog ozljedi ili slično. Odnosno da sa druge strane sudac donese neku toliko čudnu odluku koju nitko ne može shvatiti. Za Sennu bi se dalo pričati puno…on je više puta bio diskriminiran. Nakon svih suza kad je nastradao ja sam povukao crtu i F1 nekako uvijek gledam kao u Sennino vrijeme i nakon njega. Iskreno ja… Read more »

Ljubitelj F1

Ne, oprosti…meni nema smisla. Kada varaš, varaš. I nema nikakvog opravdanja ili sporadičnog kažnjavanja. A FIA je tada iz tko zna kakvih razloga donijela odluku kakvu je donijela. Isto kao što je Masi donio odluku koja je donesena i koja neće ništa promijeniti. I dalje će se pričati o njoj kao što će se pričati i toj 2008. godini. Ja i dalje mislim da bi ishod 2021. bio isti i da nije došlo do Masijeve odluke. Ali nju bar mogu koliko-toliko opravdati. Slab autoritet, nedosljednost tijekom cijele sezone, dopuštanje uplitanja momčadi, pucanje pod stresom….sve to su samo neki od razloga… Read more »

stoka

Znaci ti bi ponistia utrku, zato jer je box ferrarija bia smotan i sjeba massu, i nakon 3 trke izgubia prvenstvo. A to se sve otkrili nakon godinu dana… ovaj sto je osvoia utrku o tom nista nije zna (haha), massi i ferrariju krivi flavio i piquet za njihovu nesposobnost u boksu… i na kraju svega to je sve isto ko kad izgubis naslov u zadnjoj trci u kojoj si bia neuhvatljiv za protivnika radi traljave odluke sudaca, nepostivanja pravilnika i sl… daj me nemoj jebat

Ljubitelj F1

To što je box bio smotan, je drugi par rukava i svakako ide njima na dušu. No, utrka je bila neregularna i to je činjenica. Nebitno kada se otkrilo. Ako se naknadno moglo kažnjavati vozače i momčadi, ne vidim zašto nisu poništili trku. Ja znam da ja bih. I nitko mi ne može dokazati suprotno. Tvrdio bih to i da je Massa pobijedio. Što se tiče tvog komentara vezano za zadnju trku 2021., sorry, ali to mi je loš izgovor za lošu, ili ako baš želiš, nikakvu strategiju Mercedesa. Bili su brži i da su uveli Hamiltona kad je bio… Read more »

stoka

Znaci posteno bi bilo nakon godinu dana uzet pobjedu alonsu, naslov hamiltonu i dat ga massi? Zasto je utrka neregularna? Radi izlaska safety cara? Jel moga bit safety car bez da se piquet zabije? Onda isto ponistit trku? radi tog da se suspendira utrka i minja osvajac natjecanja nakon godinu dana. Ti si stvarno ozbiljan?

Sto se tice komentara za zadnju trku, u rangu je vidovitog milana i sto bi bilo kad bi bilo i da je bilo…

Ljubitelj F1

Da li je FIA istražila incidnet? Je. Što je zaključeno i tko je kažnjen? Varanje je ok? Znači bila je istraga, ljudi su kažnjeni i priznato je da se utjecalo na ishod utrke. Po meni je utrka neregularna i ne može me nitko uvjeriti u suprotno. S druge strane, primijetio sam da je velika većina upravo Mercedesovih fanova komentirala kako je ovogodišnja utrka VN Belgije bila neregularna i da se nije trebala bodovat. Tko je tu lud? A komentar na vidovitog Milana je tipičan ako nemaš što dodati. Najlakše je prihvatiti činjenicu da nas je netko pokrao. Sve drugo su… Read more »

stoka

1. Fia istrazila incident nakon godinu dana… 2. Zakljuceno je da je kriv piquet jr., briatore i simonds, alonso nije ima pojma (navodno). 3.varanje nije ok 4. Svaki izlazak SC bilo kad i bilo di utjece na ishod utrke… treba li onda ponistit jos koju trku ili? Ako bi isli metodom ajmo kaznit onog ko je steka nepravednu prednost, bilo bi Alonso i Renault DSQ iz trke… zasto DSQ rosberga koji je bia 2. Ako se ne varam i ponistit njegovu trku… i utrku svih drugih koji nisu imali pojma o namjestanju il sl… objasni! 5. Utrka u singaporeu se… Read more »

Ljubitelj F1

1. I to je opravdanje? 2. I to je isto opravdanje? Kaznili smo sporadično neke, ali rezultat je legitiman? Ne nije. Utrka je legitimna nakon što smo zaključili da se varalo? Sorry, ali meni nije. 3. Drago mi je da se barem oko nečega slažemo. 4. Ja ti opet kažem, već sam uplit jedne ekipe u konačan ishod utrke je neregularno. Samim time i utrka gubi na značaju. Da, čak i nauštrb Rosberga i Kubice koji su zbog istog tog sudara morali odraditi 10sec. stop-and-go kazne ni krivi ni dužni jer je eto jednoj ekipi stalo do pobjede. Ti imaš… Read more »

stoka

Meni je to presmjesno mi jat prvaka godinu dana nakon, a masssa i lewis su na toj trci imali iste uvjete za voznju… i neda mi se dalje raspravljat u vezi singaporea.

A za 6.: valjda nije vratia jer FIA nije trazila da vrati.

Ljubitelj F1

Drugačiji odgovor nisam ni očekivao. Kada nešto pogoduje Hamiltonu je ok, a kada ne, kao na VN Belgije, onda ćete reć da je neregularno. Zbilja, drugačiji odgovor nisam očekivao. Ti imaš svoje mišljenje, ja svoje i to smo dokazali.

E vidiš, FIA nije tražila da vrati. A ista ta FIA je na kraju odlučila kako je odlučila i zbog čega vodimo ovu raspravu. Opet dokaz onog što sam rekao – kada nešto ide na ruku Hamiltonu je ok. Prihvatite više jednom odluku koja je donesena and move on.

stoka

Jesam ja ikad spomenua spa ili si ti inzistira na spa i kmecia kako fanovi merca spominju spa i sl. u svom postu i mene trazia za argument? Nikad nisan reka da se spa ponisti, zasrali su jbg i amen. Ko sto su zasrali sa zadnjom trkom i amen. Nema ponistenja… pa i sam merc je odusta od zalbi i sl… Ajmo uzet argentini i maradoni naslov svj. Prvaka 86.? Nek igraju ponovo jer englezi su nepravedno ispali… daj me nemoj jebat. I za vracanje pozicije lewisa nadi di san reka da je to sto je bilo ok s njegove… Read more »

Ljubitelj F1

Prođi moje komentare pa ćeš vidjeti da te nisam spomenuo za SPA. Ja sam samo rekao da sam čitao kako je velika većina Mercedesovih fanova tražila da se VN Belgije poništi nakon one sramotne procesije i da je i dan danas smatraju neregularnom. Ja sam samo tebe tražio za mišljenje i argument. Zašto je ok da se trka za VN Singapura boduje, a VN Belgije ne? Ako je nakon zadnje utrke Mercedes sam odustao od svih žalbi, čestitao Maxu na naslovu, zašto i dalje Mercedesovi fanovi tvrde da je Hamilton pokraden? FIA je smatrala kako Hamilton ne treba vratiti poziciju,… Read more »

stoka

Ja spa nisan spominja neg ti, nit san reka da se spa makne ni izbrise neg san reka da je za mene glupost sto sw utrka nije vozila. Sve je odradeno po propisu fie, bodovi su dodjeljeni i kraj rasprave s tobom. Minjat nesto nakon 3 dana, nakon 3 miseca il godinu dana je glupost jos veca… opet pilas po pustanju hamiltona u 1. Krugu i sl… to sam ti reka da je po meni bilo za vracanje pozicije, fia je odluila kako je odlucila i hamilton nije vratia, nebi sigurno je ni ti vratia ni maks ni bilo ko… Read more »

Ljubitelj F1

Pa da, i za tu trku sam te tražio mišljenje. Poenta svega je da je FIA odlučila kako je odlučila. Da je FIA na zadnjoj trci odlučila kako je odlučila, a vi uporno tvrdite kako je Hamilton pokraden. Zbog toga je cijela ova rasprava i krenula. Kao što Ferrarijevi fanovi s pravom mogu reći za 2008. Massa pokraden upravo zbog ove sporne utrke. 2022. je i ništa se nije promijenilo. Hamilton je ostao prvak 2008., Max 2021. Možemo dalje? Možda su znali, možda nisu. Nikad nećemo znat. I šta se promijenilo? Ništa. Kao što ni Ircima nisu vratili pobjedu nakon… Read more »

stoka

Pa to ti i govorim cilo vrime da nisan za nikakve naknadne promjene rezultata… a ti bi minja singapore 2008…, pa se navata spa, itd…

Ljubitelj F1

Pa mijenjao bih Singapur tada kad se otkrilo. Kao što ne bih bodovao lakrdiju od VN Belgije. Kao što bih mijenjao puno spornih odluka u povijesti sporta. Dao bih naslov Senni 89., dao bih naslov Valentinu Rossiju 2015., Aliju ne bih uzeo naslove prvaka svijeta nakon što je odbio ići u Vijetnam itd., itd… To nije hir, već pravica. Ali me se ne pita pa eto, ostalo je tako kako je. A da su sve te situacije sporne – jesu. I uvijek će se jedna str. osjećati pokradenom, izigranom i slično. Ja sam samo reagirao na Mercedesove fanove koji se… Read more »

stoka

A bi li maradoni uzea sp 86?
Bi li senni uzea 90?
Bi li francuzima uzea sp 98?

Ljubitelj F1

Ok, sad fakat postaješ naporan. Mislio sam da je ono što bih ja učinio ili što bi ti učinio gotova stvar. Poenta svega ovoga je bila da je upravo ono što bih ja učinio ili ono što bi ti – NEBITNO. Rezultate ne možemo mijenjati. Stoga, jednom za svagda prestanite plakati i govoriti o nekakvim krađama. Mogli bi tako u nedogled nabrajati primjere gdje će uvijek jedna strana moći reći kako je zakinuta. Ako i dalje nisi shvatio, onda stvarno skužaj šjor Stole.

stoka

Vegeta opet nisi odgovoria.. ja sam taj koji je reka da nebi minja stvari, ti bi… postajes tragican. Zivija

Ljubitelj F1

Jedini ovdje tragičan si ti. Vidim da i dalje ne kužiš i da ti je sve prekompleksno. Da, mijenjao bih stvari u realnom vremenu. Kao što bih tu trku u Singapuru mijenjao tada kada se otkrilo. Naravno da ne bih sada, 2022., odlučivao o stvarima prije 10, 20, 50 ili 100 godina. J€&ote…. To je što ti cijelo vrijeme pokušavam reći, ali propuh. Ti i dalje drviš o zadnjoj trci u Yas Marini. Hej! FIA je donijela odluke, Mercedes odustao od žalbi i čestitao Maxu. Zašto vas i dalje boli? Zašto se ne možete pomoriti s činjenicom da je gotovo?… Read more »

B4c4

Ako odemo u prošlost sva zaleđa u nogometu su bila smatrana kao nedozvoljena prednost, do bi se u skorijoj prošlosti to promijenilo i dali sudcu mogućnost puštanja prednosti u koliko taj igrač ne utječe na igru.
A kad spominješ nesposobnost boxa Ferrari-a onda to možeš isto reći i za Mercedes jer nisu bili u stanju pozvati LH u box kada je Giovinazzi odustao i na stazu izašao VSC. I upravo zbog te nesposobnosti je LH na kraju morao voziti na gumama starim 40+ krugova.

stoka

Zasto bi zvali lewisa sa p1 u box i pustili poziciju? Jesu bili brzi i na starom hardu i drzali maxa na 12s lrednksti? Da su ga i zvali u box opet postoji opasnost ako bude sljedeci sc, a bia je, max izlazi na svjezem softu odma iza lewisa i uzima p1… Jos jedan vidoviti milan strateg za f1 Kako vam se vise da s tim sto bi bilo kad bi bilo… bilo je sto je bilo. Max je uz guranje fie i massija uzea titulu, lewis je popusia i kraj price… jel sve bilo sportski i fer nek svako… Read more »

Ljubitelj F1

“Zasto bi zvali lewisa sa p1 u box i pustili poziciju? Jesu bili brzi i na starom hardu i drzali maxa na 12s lrednksti? Da su ga i zvali u box opet postoji opasnost ako bude sljedeci sc, a bia je, max izlazi na svjezem softu odma iza lewisa i uzima p1…” Pa ovaj dio tvog komentara je isto spekulacija ala Vidoviti Milan. Jesu li iz pitwalla nekoliko puta pitali Hamiltona koje bi gume želio? Bio je VSC, nisu ništa napravili, Toto molio Masija da ne pusti pravi SC. Igrom slučaja došlo je i do pravog SC-a. Hamilton bi bio… Read more »

stoka

Vegeta sori jesam te pita sto? Stari kani me se drzi se bozije ruke nakon 40godina

Ljubitelj F1

Stole, pa ti si se meni obratio. Ako nemaš nešto pametno reći, prestani mi odgovarati.

stoka

Vegeta pomisa si, replicira sam na B4c4… kupi naocale imas akciju u gethaldusa

Ljubitelj F1

Pogledaj malo bolje. Meni si odgovorio i replicirao s Vegeta. Ako nekome trebaju naočale, onda bih ti savjetovao jedan pregled dioptrije.

stoka

Vegeta odgovara si na moju repliku koju sam napisa B4c4 stoka 04.01.2022. 12:43 Reply to B4c4 Zasto bi zvali lewisa sa p1 u box i pustili poziciju? Jesu bili brzi i na starom hardu i drzali maxa na 12s lrednksti? Da su ga i zvali u box opet postoji opasnost ako bude sljedeci sc, a bia je, max izlazi na svjezem softu odma iza lewisa i uzima p1… Jos jedan vidoviti milan strateg za f1 Kako vam se vise da s tim sto bi bilo kad bi bilo… bilo je sto je bilo. Max je uz guranje fie i massija… Read more »

Ljubitelj F1

A-ha, misliš na taj komentar. Ok. Onda si u pravu. Ipak si njemu odgovorio. Ali opet, ni to ne mijenja činjenicu da je i taj tvoj komentar isto spekulacija. Samo što je to izgovor koji vama Mercedesoviđ fanovima odgovara. Daje vam dozu opravdanja, ali nedovoljno. Prihvatite više činjenicu da je Mercedes zabrljao strategiju, umjesto što se bavite teorijama zavjere i komentara o krađi.

stoka

El moguce da san u pravu? Ipak si vegeta…

Ljubitelj F1

Da, samo u dijelu koji se odnosi na to tko je kome komentirao.

B4c4

Opet ponavljam u prošlosti su sva zaleđa bila suđena, u današnje vrijeme sudac može a ne mora pustiti prednost, sve je pušteno njima na slobodnu ruku da sami odluče šta je najbolje u tom trenutku. A to nije slučaj samo kod zaleđa nego i kod prekršaja i svega ostalog (namjerno i nenamjerno igranje rukom, svaki sudac to pravilo drugačije tumači) ili ćeš ti kao balkanski stručnjak reći da sam ovo gore sve izmislio.
Bilo je očajno zbog toga što nije išlo na ruku LH kao Imola, Bakku, Silverstone itd.
Čim nije suđenje u korist Mercedesa drugom se poklanja prvenstvo.

Ljubitelj F1

Ma nema više vajde pokušat im dokazat nešto. Jednostavno su slijepi i subjektivni.

TRUCKDRIVER

Treba ukinuti “slobodno sudačko uvjerenje”, to je politički termin, nije sportski.

TRUCKDRIVER

Odnosno termin je pravni, zloupotrebljavan u politici, u sportu nepotreban.

B4c4

Da li su to izmislili navijači ili vodstvo sporta?
Da li je Massi imao pravo to napraviti i ranije ili je smio to napraviti samo zadnju utrku?
Pitam za prijatelja jer on kaže da je na SKY F1 4 kruga prije kraja utrke pušteno u eter gdje je odlučeno da Massi ima pravo odlučiti na svoju ruku, da to pravilo nije postojalo ranije.

TRUCKDRIVER

Ko god i kad god je izmislio ni po čemu nije Sveto pismo, može se i treba mijenjati, naročito ako je loše.
Dakle, ukinuti slobodno sudačko uvjerenje pa da ubuduće ne postoji.
Ni ovo što sam ja napisao nije Sveto pismo, to je samo moje mišljenje (valjda na to imam pravo pa makar bilo pogrešno) i nitko se s njim ne mora složit.
Za ruganje nema potrebe, imam i ja prijatelja.

stoka

Nisan ja reka da nije islo na ruku lewisu, komentira sam zadnju trku i odluku prvenstva, navea cinjenice sa zadnje trke koja je bila odlucujuca… vi u pricu uvlacite dogadanja iz bahreina, imole, silverstonea hungaroringa itd.. ocito da bi opravdali pogreske sa yas marine i osvajanje naslova… sudci su bili kosi tad i sad… tad je odlucilo trku, sad naslov i zdravo

Ljubitelj F1

Oprosti mi što te opet “gnjavim”, ali tebi i dalje nakon svega nije jasno? I dalje je samo ta zadnja utrka bitna? Po stoti put – FIA je donijela dvije odluke koje je donijela na toj trc. Deal with it više! FIA je cijelu sezonu bila nedosljedna (dio toga smo prošli u drugim komentarima) čemu više silovanje mrtvog magarca? Green agreement je među šefovima donesen prije te zadnje trke. Čemu više?

stoka

Vegeta opet ti… pa reka si da nes vise pisat al neda ti vrag mira

Ljubitelj F1

Pa jesam, rekao sam. Ali kad opet, nakon xy komentara, vidim istu stvar i komentar vezan isključivo za zadnju utrku…pa moram se uključit. J…mu Stole pa zar su sve one naše rasprave bile uzalud??? 😭

stoka

Stari moj al si naporan

Ljubitelj F1

Isto kao i ti. Ajde nam još svima reci kako ništa prije VN Abu Dhabija nije bitno. Mislim da te nisam najbolje čuo.

B4c4

Pa i ja sam naveo činjenice, da LH nije osvojio Bahrein zadnju utrku bi imao 25 bodova manje, da nije u Imoli završio 2 imao bi 18 bodova manje. Ja ne znam kada će te shvatiti da prvenstvo u ovom slučaju imam 22 utrke a ne 1, ili po vašem LH može parkirati bolid u garažu 21 utrku, pojavi se na zadnjoj pobijedi i osvoji naslov. I kako pogreška na ranijim utrkama može biti ok a greška u zadnjoj utrci ne??? Jer taj koji je imao koristi od tih grešaka upravo zbog njih i dođe u situaciju da se u… Read more »

senna2209

Bravo Mia! 2008, uz “pomoć” Glocka, tj Toyotin T Glock “usporava” i Hamilton uzima svoju prvu titulu!!! Jako “objektivno”, sigurno nismo gledali istu utrku! Da, za razliku od zadnje utrke ’21. gdje je naočigled svi fanova F1, Hamiltonu ukradena titula, ili možda misliš da je to bilo ok? Senna je davno rekao, negdje početkom ’90, F1 je postala politika a prestala biti sport, što smo i imali priliku vidjeti prošlu sezonu.

Ljubitelj F1

I Massi je ukradena 2008.

senna2209

Da, sigurno nismo gledali istu utrku!

Ljubitelj F1

VN Singapura. Ne Brazila frende 😉

klepesina

po cemu ko je kriv masi sto glok nije isoa po intermedium gume za mokro vec ostao dase klize ko balerina uostalom pogledaj video i vidjkeces da gloka osim hamiltona preetice pola grida

Ljubitelj F1

Uopće ne mislim na VN Brazila.

B4c4

Pa tko je kriv LH što nije išao u box kao Max po svježe gume.
Što ste objektivi u pm.
Da li je Massi zabranio LH da uđe u box po svježe gume, jer ja taj dio nisam ni vidio a ni čuo?????

Race Engineer

Majki je ukrao pobjedu Lewisu i poklonio Maxu.

Ljubitelj F1

Tko gubi, ima pravo da se ljuti.

Ljubitelj F1

A ja ti kažem da izađeš iz ormara i potražiš nekog tko će ti u tome pomoći.

F1 fan

A tko se ljuti uvalimo mu kruti

Ljubitelj F1

Hahahaha

Lewis8F

… kad je vozač momčadi Toyota Timo Glock usporio, te ga je Hamilton obišao….”

Ma daj, hahah. Zbilja? Kako vas nije sram.

mika.KA

Dovoljno ti jasno tko je autor članka.

MS791

Uživanje je kad se vas trojica koprcate u mukama jer ne misle svi kao vi. Lewis8 makni taj broj ostaje na 7, jbg znam da vas boli što je ta kategorija i dalje ista kao i Schumacher, bit će bolje ne plačite

mika.KA

Zato nas trojica zajedno raspravljamo a ne sa tobom! Mislim da tebe vise boli sta lujo i a broj 7 nego nas sta nema broj 8. Ali mi se jos mozemo nadati broju 8 a ti .. hahahah..sjedi i plaći!

MS791

Ne ne, gospodin Schumacher je postigao u ono doba sve što je mogao sa ne svake sezone superiornim bolidima… A na kraju krajeva dobro je tu čovjek spomenuo nebi vam lewis imao naslov 2008 da nije flavio i Renault iz režirao Singapur

mika.KA

Neee.. onaj MS nije imao odlican bolid pokraj kvraljivog mclarena.
A da ne spominjem onu sprdacinu sa gumama i vodonosama koji su mu poklanjali pobjede i to sve u reziji toda!
E da je lujo imao takvig vodonosu sad bi imao 9 naslova.

Ljubitelj F1

Pa Bottas je gori od Rubensa i Masse zajedno. Koliko je taj čovjek govana progutao, žao mi ga je…

Ljubitelj F1

Daš ljudima validan argument, a onda (kad nemaju odgovor na isti) krenu standardne: “mani se F1, odi se napi” i slično.

Lewis8F

Nikoga se nije više propuštalo nego MSa. Da je tako bilo sa Hamiltonom imao bi još više naslova i pobjeda.

Ljubitelj F1

Pa zahvaljujući Bottasu, Hamliton je od 2016. “osvojio” četiri naslova. Schumi se ipak za neke trebao izboriti.

MS791

Valterri its James

MS791

Vidi ga kako se naljutio, divota vas je vidjeti kako kipite, neprocjenjivo. Samo zbog vas nekolicine ovdje mi je drago da je Max prvak, a opet mi vas je i žao jer sad plačete doma i blagdani su vam upropasteni ali bude bolje, nadam se da su vam tate i mame kupili pod bor malog Mercedesa i lewiseka, još ako je na daljinsko upravljanje kud ćeš bolje, ajde sada nazad na igru nemojte plakati bude bolje 🤣🤣🤣🤣🤣

Lewis8F

Znači ti isto misliš da je Glock usporio i propustio Lewisa?

mika.KA

Autor članka je zaljubljena u lik i dijelo alonsa. Vjerovatno dijeli isti kompleks prema luji kao i alonso!
Ono, alonso prvi vozac sezone 2021!!
To je sigurno bila ljubav na prvi pogled

klepesina

2008 nije glok usporio zato sto je htio pomoc hamu vec je bio na gumama za suvo a staza mokra i klizao se stazom i nije ga samo hamilton pretekao vec jos trojica u samo jednoj krivini zasto ne napisete onako kako jeste ispade glok namjerno usporio samo da bi ham bio prvak 2021 su suci direktno odlucili pobjednika u zadnjoj trci a ne lewis i max a sto se tice ostatka drugi spomenuti su odlucivali svojim potezima pa mi ova zadnja sezona nikako se ne uklapa sa ovim prije sezonama kada su vozili sena sumaher prost vilnev hill koji… Read more »

Nosko

Jesi li ti pisao kako u ovogodišnjoj zadnjoj utrci Lewis je bio puno bolji, te vodio skoro cijelu utrku, i da je prvak nezasluženo postao lošiji vozač?

JuanPablo

Da, Glock je vozio tempo kao i ostali na slick gumama. Lewis je imao sreću s pljuskom koji je počeo 1,5-2 kruga prije kraja, a Max s Massijem 1,5-2 kruga prije kraja.

Lewis8F

Da, kad ti direktor utrke dodijeli pobjedu to je baš sportska sreća. Hahaha

Nosko

Sezona nije dobivena u jednoj utrci, niti se može dobiti.

stoka

Al ovu je dobia onaj koji je dobia jednu utrku – zadnju… a dobia ju je kako ju je dobia i zdravo… kakve mudrolije prosipas…

Nosko

Evo onda još mudrolija, jer vidim da vam ne ide matematika. Jedna utrka je u postocima 4,348%, a šta je sa ostatkom od 95,652%, ili ako hoćeš 22x4,348%. Naravno da je tebi to nebitno, i to što je bilo prije, nema veze, ako je bilo kakvih nepravilnosti to se ne broji jer nije bilo u zadnjoj utrci. Kada se dođe do zadnje utrke, sve prije 95,652% se briše i postaje nebitno, kao da se nije dogodilo, i samo se gleda tih 4,348%. Ponavljate se kao papige, baš ste jadni i očajni. Ali zanimljivo je gledati vaš koprcanje i odbijanje prihvaćanja… Read more »

stoka

Haha koja matematika… pa ti si genije stari…

znaci u zadnju trku se ulazi s jednakim brojem bodova… naslov osvaja

A) onaj ko osvoji vise bodova u zadnjoj trci

B) onaj ko je ostavia bolji dojam prvih 20 trka.

Koje je rjesenje?

Nosko

Drago mi je da ti je smiješno, i meni je. Ti pričaš samo papagajski, pa nisam ni mislio da ćeš razumjeti bit što sam napisao. Kao što kažeš: “znači u zadnju trku se ulazi sa jednakim brojem bodova”…e vidiš, tu je problem. Znači…oni su trebali uči u zadnju utrku sa bar 20 bodova prednosti u korist Maxa. Da li ti je sada jasnije rješenje? Tu je bit ove moje “genijalne” matematike. Tebi je sporna samo zadnja utrka, ali evo vidiš, meni je sporna prva utrka. Naravno da je tebi i ostalim papagajima tamo bilo sve po pravilima, nema veze što… Read more »

Ljubitelj F1

Ma ne kuže oni to. Ja sam eto isto pokušao na drugačiji način objasniti, ali ni taj nije polučio uspjeh. Tako da…ne znam. Gledaju kroz prizmu Hamiltona. Ko da se cijela F1 vrti oko njega. Hoće to nakon godina uspavanki.

Nosko

Ma znam da ne kuže, ali očajni su, pa im opraštam😂😂

Ljubitelj F1

Da, i ja im opraštam. Možeš im iznijeti sve činjenice i navesti xy primjera – ne, oni će i dalje slijepo drviti o zadnjoj trci i krađi. Moram priznat da im dajem kredita za takvu odanost🤣🤣

stoka

E da bar imas mozga ko papagaj… Naravno opet je sto bi bilo kad bi bilo…

Koji je odgovor? Pod A il pod B?

Nosko

Ali može biti i C, da na kraju utrke imaju isti broj bodova. To se može dogoditi čak u tri varijante.
I to treba uzet u obzir😉

klepesina

slazemo se al ipak je drugacije kada nesto promjeni na koje nemozemo imati uticaj vrijeme nego kad magarac od suca direktno na stazi odluci prvaka uz to prekseci pravila fie e to je razlika frende

TRUCKDRIVER

Direktor/suci jesu svojom odlukom osigurali da titulu osvoji onaj koji ju je ionako zaslužio jer je kroz sezonu bio bolji i pokazao više a onemogućili da titulu dobije jedini izravni konkurent.
A da nisu prvak bi najvjerojatnije opet bio Max.
A da je prvak postao Lewis nebi bio ni prvi ni zadnji koji je nešto postigao a da to nije potpuno zaslužio.
Samo bih volio da u sezonama koje dolaze ne bude “odluka i upliva sudaca u rezultate utrka i prvaka” ako je to ikako moguće.
Nadam se da ne očekujem previše.

Berislav

Koje li gluposti. U zadnju utrku su ušli bodovno izjednačeni, dakle podjednako zaslužni za WDC.U kojoj ej to utrci Lewis pobjedio a da nije zaslužio?.

lando

Malo ti je glup(da se razumijemo, po meni nije) odgovor ovom kamionđiji jer ce ti on i ovi nojevi pocet ponovno nabrajajat uvjek jedne te iste stvari…
Silverstone, nadmočni bolid, botasa vodonošu, mađarsku i ostale budalaštine koje od jala drobe cijelu sezonu….

Desmosedici

Vama obojici..realno stanje stvari bi bilo da je Max imao 50-tak bodova ispred Lewisa prije zadnje utrke..toliko je i realno bio bolji i to bi tako bilo da se nije događalo ono što se događalo u Bahreinu, Silverstoneu i Hungaroringu..a u Monzi su obojica “fasovali”.

lando

Kao što rekoh!

TRUCKDRIVER

I jedan i drugi su svaki u svojoj utrci zasluženo pobijedili.
Jedan od njih ima više pobjeda, više bodova za najbrži krug a općenito je bio uspješniji u kvalama.
Osim toga jedan je tek dosegao vrhunac a drugi polako završava a ne može svatko bit Luka Modrić.

Osobno mislim da je Max pokazao više.

I uzmi u obzir da navijam za McL a znamo koji je od njih dva vozio za McL.

Odgovor vrijedi i za kolegu landa.

Ljubitelj F1

2015. VN Monaca. Za mene njegova najnezaslužnija pobjeda. A imao ih je on i recentnih godina. Dovoljno je vratiti se u 2017. i 2018.

Ljubitelj F1

Naravno, Hamiltonovi fanovi uopće ne vide ništa sporno u VN Monaca 2015. Naravno da ću dobiti dislike hahaha

Ljubitelj F1

Možemo li jednom za svagda prestati više raspravljati o tome. Max je prvak koliko god bi bili uvjereni da nije. Dogovor momčadi prije te utrke je bio da se ista nikako ne završi pod SC-om. Idemo činjenično: Da li je Hamiltom vratio poziciju? Nije. Da li je Toto prije VSC-a Masiju govorio da ne pusti pravi SC? Je. Da li su momčadi vršile pritisak na Masija za vrijeme SC-a? Jesu. Da li je odluka Masija sporna? jest, ali čovjek je u vrlo kratkom vremenu morao hendlati suce uz stazu, razgovore s šefovima timova i odlučiti što je najbolje za trku.… Read more »

klepesina

zasto je masi promjenio svvoju odluku kada je rekao da se zaostali nemogu vratit pa posle dva minuta mogu se vratit al samo oni koji su izmedju maxa i lewisa dok ostali ne mogu zasto je mjenjao odluku i svjesno prekrsio pravilnik fie dok bi se ti zaostali pomjerili hamilton bi vec odjedirio na 3 sekunde i max nebi imao ama nikakve sanse .realno bi bilo crvena zastava svi u boh i standing start pa nek pobjedi ko pobjedi i to bi bilo realno i svi bi imali jednaku sansu ovako nisu ovako je sve iscenirano od masija direktni je… Read more »

Ljubitelj F1

Ne znam zašto? Pitaj Majkija. Nesporno je da je tijekom cijele sezone bio nedosljedan. U zadnjoj utrci bilo je previše pritisaka prema njemu i mogu shvatiti da u tom kratkom vremenu nije mogao donijeti ispravnu odluku odnosno dopustiti svim vozačima da se vrate u isti krug kad je za to bilo vremena. Što ga, apsolutno, ne opravdava. Isto tako mogu shvatiti da je pod svaku cijenu htio ispoštovati “green agreement” koji su šefovi momčadi donijeli prije početka utrke, a taj je agreement bio dogovor da utrka nikako ne završi pod SC-om. Isto kao što ne mogu shvatiti zašto Mercedes nije… Read more »

Ljubitelj F1

Aki kad već pitaš pitanja, reci mi zašto Hamilton nije vratio poziciju?

Nosko

Ti si kroz čitavu sezonu toliko nerealno i subjektivno pisao, tako da baš uživam u ovom vašem papagajskom ponavljanju. Neprocjenjivo!
Sezona je baš završila onako kako je i trebala.

TRUCKDRIVER

U članku je navedeno više sezona koje su zaslužile da se o njima snimi film.
Želim opet takvu.

Race Engineer

Dobro napisano. Bravo za autora. Zapravo ovo šta se desilo sa Shumacherom 1994 je jedan od najprljavijih poteza ikad. Prošlo je a nije trebalo. Kad se pogledaju utrke najboljeg vozača svih vremena Lewisa Hamiltona može se lako zaključiti da je on imao najmanje prljavih poteza od svih velikih prvaka, i stvarno se može reći da je Lewis pravi gentleman na stazi.

Il Mostro

naravno kad je većinu vremena imao dovoljno nadmoćan bolid da na čist način može osvajati trke i prvenstva.

MS791

1994 nije uopće sporna i tu schumacher nema nikakve krivice, hill si je sam kriv mogao je pričekati koji zavoj i proći sigurnije imao je momentum. Jedina mrlja je 1997 iako nije on jedini, a na kraju krajeva svaki vozač koji je gladan pobjede i naslova će učiniti sve da dođe do toga makar to bilo prljavo, prođe prođe ako ne ne, bar ne žališ godinama kasnije da sam trebao pokušati sve. I ovo najboljeg svih nas, daj se spusti na zemlju, Lewis je vrhunski vozač ali nikada ispred senne i Schumachera uostalom wolf je rekao nedavno da je schumacher… Read more »

Race Engineer

Wolf je izjavio 16.prosinca 2021:”Lewis is the greatest driver of all time”

Ljubitelj F1

Znači od 2007. pa do danas bih ti mogao nabrojati na desetke prljavih poteza “čistunca” Hamiltona. Ali neću, već ću ti samo reći da baciš pogled na recap sezona 2015. i 2016. S time da je za mene njegov najprljaviji potez pobjeda na VN Monaca 2015. A imao ih je on još podosta.

TRUCKDRIVER

Mnogi od njih nisu “čistunci”, neki su bili svakakvi naročito u onim početnim fazama karijere (prgavi mulci), a neki su bili doslovno opća opasnost na stazi.

Ljubitelj F1

Pa onda mi nije jasno kako možeš tvrditi da je Hamilton najčišći vozač od svih? Pa sjeti se kako je Hamilton pričao o utrkivanju nekada, a kako govori danas. Pa i on je iskorištavao gapove koje Max danas iskorištava (pritom, ne opravdavam apsolutno sve poteze), gurao vozače van staze. Tako da mi nije jasan komentar.

TRUCKDRIVER

Čini mi se da si odgovorio pogrešnom čovjeku, ja nisam napisao niti mislim da je Lewis najčišći, to tvrdi netko drugi.
A moj komentar je da su kroz povijest mnogi likovi vukli prljave poteze pa tako i Lewis.
A ako treba brojat možemo i to pa ćemo znat točno ko je koliki čistunac.
Samo što će brojanje malo potrajat.

Ljubitelj F1

Imaš pravo, bio je to gospodin Trkači inženjer. Oprosti.

Ljubitelj F1

Ali da, slažem se s ostatkom komentara i zato imaš like od mene.

JuanPablo

A Senna/Prost dvije godine zaredom u Japanu? Što, zar to nije vrijedno spomena u napetim završnicama? Poklon Prostu (DQ Senne), pa onda dogodine osveta i (namjerno)Sennino zabijanje u Prosta?

Race Engineer

Ta priča je najposebnija od svih, i više puta je pisana sama za sebe, pa ju vjerovatno autor nije ovom prilikom spominjalo.

Related Posts
159
0
Would love your thoughts, please comment.x