Honda je na kraju prošle sezone prestala službeno sudjelovati u Formuli 1. Nastavno, izvorna strategija najavljena krajem prošle godine bila je da će novi odjel pod nazivom Red Bull Powertrains preuzeti kompletne pogonske jedinice od Honde, uz punu inženjersku podršku na stazama za 2022. godinu.
Nakon što bi taj odjel postigao neku zadovoljavajuću radnu efikasnost, počeli bi se proizvoditi motori od Hondinih dijelova u vlastitom pogonu u Milton Keynesu za 2023., 2024. i 2025. godinu, a istovremeno bi se radilo i na vlastitom projektu za nova pravila koja stupaju na snagu 2026. godine.
Međutim, Helmut Marko potvrdio je da se plan promijenio, a namjera je da Honda nastavi isporučivati kompletne motore iz Japana za matičnu i sestrinsku AlphaTauri do kraja 2025. godine.
Odluka tako otklanja sve zabrinutosti oko pitanja poput kontrole kvalitete koja bi mogla postati upitna zbog premještanja proizvodnje u Ujedinjeno Kraljevstvo, a također oslobađa Red Bull Powertrains da se više usredotoče na svoj projekt za 2026. Ovakva promjena je djelomično napravljena i iz razloga kako bi se lakše osiguralo da će upravo RBP biti potpuno novi sudionik u sportu s vlastitim motorom predstavljenim 2026. godine.
Detalji ovog novog dogovora još nisu poznati i finalizirani pa još nije jasno hoće li motori i dalje biti pod Hondinim imenom do 2025., iako bi takav potez bio logičan s obzirom na želju da se osigura da RBP bude potpuno novi sudionik 2026. godine
“Motori će se proizvoditi u Japanu do 2025. godine, mi ih nećemo uopće dirati. To znači da će sva prava ostati Japancima, što je važno za 2026. jer nas onda to čini kao novim sudionicima”, izjavio je Marko.
Priznao je da je osvajanje naslova potaknulo Hondu da ostane bliže Formuli 1 nego što se očekivalo:
“Tijekom naših sve većih uspjeha, među njima je došlo do određenog preispitivanja. Također, naravno da bi si mogli i iskoristiti znanje o baterijama za svoju fazu elektrifikacije.”
Što se tiče izgradnje RBP pogona, dodao je:
“Tvornica će u punom pogonu biti u svibnju/lipnju. Konačna odluka bila je uvjetovana time da razvoj bude zamrznut. Inače, ne bismo imali šanse s ovako složenom stvari.”
U međuvremenu, kako je objavljeno u srijedu, bivši šef Honde F1 Masashi Yamamoto napustio je japanskog proizvođača kako bi uspostavio vlastiti konzultantski ured i osigurao most između Red Bulla i Japana, dodatno proširujući kontinuitet između partnera.
Par članaka je bilo ok, ali eto…nekako se opet sve vrati na Abu Dhabi. Naporni ste, ali srvarno.
Da li je ovo nova suradnja?
https://www.instagram.com/p/CZUUfFVsaa9/?utm_medium=share_sheet
Čitaj između redaka… Honda je htjela odustati jer nisu znali složit dobar motor, i onda kad su to već najavili Red Bull je odlučio “odriješiti jesu” i probati ukrast čim više ljudi Mercedesu. Kad su to djelomično uspijeli i skoro osvojili konstruktori naslov, sad bi oni ipak ostali pomagati Red Bull. Helmut, Helmut stara rago, i ti na kraju imaš Mercedesove motore samo ljepiš gore Hondin logo.
Promašio si poantu, nema daljnjeg razvoja motora na Mercedesovoj tehnologiji u sljedeće 3 godine.
Razvoj motora je i bolja pouzdanost.
Sasvim drugačiji koncept od Mercedesova..kao što je i kod Ferrarija..samo su Ferrarija “uškopili” kada je postao opasan, a Hondi su dozvolili raditi na razvoju i za vrijeme prošlogodišnjeg Lockdowna..valjda je Mercedes i njima prešao “mjeru dobrog ukusa” i svakome dosadio?..ili ispravnije, zbog te dugotrajne dominacije poremetio im biznis i općenito interes za F1?
Misliš “uškopili” kada je varao!
Lijepo sam ti napisao: “uškopili kada je postao opasan”.
Dobro varao,čim se nisu bunili
Varanje je privilegija za RB i Merc..kazne nema samo zbog ogromnog lobija koji rade prema FIA..
Samo za tvoju informaciju F1 je nikad gledanija !!!
Da..ove sezone kada su odlučili “dosta je bilo dominacije Mercedesa”..inače im je prijetila katastrofa.
Koliko ja znam Mercedes još uvijek dominira- 8 titula u nizu!!!
Vozački naslov je najvažniji, konstruktorski je utješna nagrada.
za tim nije a tim je iznad vozaca zar ne ti bi to trebao znat desmo jer ti tvrdis tako ferari iznad svega nemoj da sam sebe zakopavas jel neki vozac veci od ferarija nije jel neki vozac veci od mercedesa mclarena nije oni su tu stalno a vozaci prolazni i samo zahvaljujuci naporu tima su osvajali sto su osvajili
Opet zamjena teza kako tebi odgovara..kada sam rekao vozački naslov tada sam mislio prvenstveno na momčad..svakoj momčadi je najvažnije da njihov vozač osvoji naslov Svjetskog prvaka, a kada to ne uspije dobro im dođe i ova utješna nagrada zvana prvak među konstruktorima..može li jasnije? ..treba li da ti crtam?
Kako sam i ja razumio..i o tome ovdje prije neki dan napisao..Honda će u Sakuri i dalje proizvoditi PU za Red Bull..a ovaj Powertrains bi trebao razvijatii za novu generaciju PU za 2026.g. i dalje..ali tko zna što će na kraju biti od svega toga..možda se Red bull tada odluči za nekog novog dobavljača..zato je Totto “bezbrižno” pustio Hodkinsona i onih nekoliko inžinjera neka idu u Red Bull Powertrains..na kraju bi baš tamo njima mogla biti “pušiona”.
Slažem se, ali evo i malog proširenja. Poanta je u 2026. godini. Razvoj motora je “zamrznuti” do dolaska nove generacije. Specifikacija koja se donese na početak ove sezone smije se dirati samo kako bi se poboljšala pouzdanost ali bez poboljšavanja performansi. Istina da bolja pouzdanost nosi mogućnost dužeg perioda korištenja na maksimalnoj snazi ali taj dio ostaje sivo područje. Red Bull je najprije dogovorio otkup Hondinog intelektualnog vlasništva (čitaj do kraja razvijenog motora za ovu sezonu koji se dalje neće razvijati do kraja 2025.). Pojednostavljeno, RB je dobio pravo proizvoditi motor po Hondinoj “recepturi” u vlastitim prostorima i na njega… Read more »
“ ali bez poboljšavanja performansi. Istina da bolja pouzdanost nosi mogućnost dužeg perioda korištenja na maksimalnoj snazi ali taj dio ostaje sivo područje.”
I tako na scenu ulazi spicey engine 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=3Fw3rXHwn2A&ab_channel=Driver61
znas kada ce oni napravit svoj motor nikada pa to nemogu ni jaci i veci moto i auto bren dovi zato nema audija porsea u f1 zatos to to iziskiva ogromne troskove napore i i sta li vec ide u sve to a to redbull nema niti ce imat zivi bili vidjecete do 2025 ce trljat ovako posle toga vidjecete da ce trzit da kupe motor od nekoga
ni jedna auto industrija nije kao Honda…
Hondin problem je sto su uvijek “piskit cu kakit cu” nikad neznas kad ce doc kolko ce bit i kad ce otic iz F1.
Honda uvijek Honda….neko je mislio da će po Hondinom motoru šarafati…
Loša vijest za Mercedes
A tek za reno 😂
za mercedes jedino moze bit losa vjest ostanak masija u f1
Ne..to bi bila loša vijest za F1..za Mercedes mislim da bi to bila dobra vijest,..Masi je sad pod pritiskom javnosti, Mercedesa i njegova lobija, tako da bi im od straha ubuduće išao samo “niz dlaku” i bili bi opet “zaštićeni ko lički medvjedi”..uostalom su to uvijek i bili osim zbunjoze i nespretnosti u Abu Dhabiu kada su se nakratko sami doveli u situaciju u koju su se doveli i izgubili vozački naslov.
Da se nadovežem na zadnji dio posta. Svaka čast Mercedesu na ostvarenjima ali nisu najsposobnija ekipa na pit wall-u. U nekoliko navrata prošle sezone odabirali su strategiju najmanjeg rizika i u pravilu gubili bitke/bodove. Isto su napravili i u zadnjoj utrci kad su u dva navrata imali priliku odabrati agresivnu strategiju i prvi ići na promjenu guma ali su oba puta “vjerovali u idealni scenarij” za vlastite interese. Odluke Massija su dvojbene ali imaju u Mercedesu i vlastitu strategiju u koju mogu uperiti prst za gubitak prvenstva.
Slažem se..ali razumijem i Mercedes..znali su da imaju najbolji bolid i išli su “na sigurno”..na konzervativnu taktiku bez preuzimanja suvišnog rizika..ali to “na sigurno” nekada ne bude baš sigurno jer se ponekad dogode nepredviđene okolnosti i više nema popravka..to im se dogodilo u Abu Dhabiu a ne Masi..nakaradno i nepošteno bi bilo da je utrku završio pod safety carom..moja konkretna zamjerka Masiu je što Lewis nije morao vratiti poziciju na početku utrke i što na kraju za vriujeme safety cara nije na vrijeme propustio sve bolide koji su zaostajali jedan krug iza vodećih, već samo one između Lewisa i Maxa..šta… Read more »
niko i nije trazio da se zavrsi pod safetom mogao je dat crvenu zastavu svi u pit mjnejnje guma i onda start iz mjesta i imas 4 kruga da se trkas to bi bilo najpostenije i niko nebi upro prstom ni u masija ni u hornera onda zasto je mjenjao svoju odluku nema micanja zaostalih izmedju maxa i hama pa onda mogu se maknut al samo ti koji su izmedju njih dvojice al ne i drugi hehehe bitno je bilo maxu oslobodit put do hama sto prije jer dok bi max ovu 4 presao ham bi odjedrio daleko u sigurno… Read more »
Zasto prekinuti utrku kada ograda NIJE bila ostecena a latifijev bolid se mogao i jeste vrlo brzo maknio sa staze?
Malo bi mijenjao pravila o prekidu utrke kako tebi pase.
Tako je, nije bilo nikakvog razloga za prekinuti utrku..to bi bila velika pogreška i pogodovanje Lewisu i Mercedesu..za vrijeme utrke Masi je počinio dvije pogreške: prva kada Lewis nije morao vratiti poziciju nakon kraćenja staze i druga kada nije na vrijeme propustio sve zaostale vozače..a sva ta zbrka se dogodila zbog konstantnog pritiska na Masija od strane Totta i Hornera.
od cika hornera je sve i krenulo on je stalno zvao masija a masi da je neki autoritet mogao je i morao samo izgasit iz zida tel i gotova prica i donosit svoje odluke ovako nije samim tim je pokazao da nije dosledan i da pada pod pritiskom i kao takav nesmije da vodi najveci oktanski sport i treba da ide
Da, da..cijelu sezonu vam je pogodovao..sada kada se pogubio..zapravo sam Totto ga je doveo u tu situaciju jer nije reagirao kako treba, nisu “pokrivali” Maxove poteze..to ti je kao kada igraš na karata..preračunali su se..zapravo nisu imali sreće..da Latifi nije izletio sve bi bilo super..ali ovako je sve pošlo naopako..kada su shvatili pogrešku i da ih je fortuna sreća izdala u najnezgodnije vrijeme, nastala je panika..netko je morao biti kriv..najbolje da to bude Masi..isto kao što je Đokoviću kriva nekakva “pravno neuređena zemlja Australija”.
“prva kada Lewis nije morao vratiti poziciju nakon kraćenja staze i druga kada nije na vrijeme propustio sve zaostale vozače..a sva ta zbrka se dogodila zbog konstantnog pritiska na Masija od strane Totta i Hornera.”
Bas sve si rekao, nema dalje!
Sto se propustanja tice upravo sam odgovorio lewisu8 pardon klepesini nize u komentaru malo detaljnije, upalio sam video i ajmo, mic po mic.
Ali ni to nepomaze siguran sam.
ne pase meni nego svima ako zelis bit ispravan i regularan das iste uslove svima pogotovo zadnja trka a znamo da se red flag zbog gluposti manjih davao ovako je ispalo cista namjestaljka j JEL pravilo fie da nema micanja zaostalih jeste pa sad tebe pitam zasto je posle svoje odluke ispravne da nema micanja tih zaostalih i posle poziva g hornera masi promjenio svoje odluku koja je bitno fia-no pravilo i donjeo odluku kojom je direktno prekrsila to isto pravilo. i naredio da se maknu al samo bolidi izmedju maxa i hama al ne i drugi ironija heheh jel… Read more »
Da..rekao sam da je Masi pod pritiskom napravio dvije pogreške. prva je bila kada Lewis nije vratio poziciju nakon kraćenja staze a druga je bila kada nije na vrijeme, a imao je vremena za to, ali su ga tada “izluđivali” Totto i Horner, dakle kada nije na vrijeme propustio sve zaostale vozače već samo one između Lewisa i Maxa..poanta je, koju ti nećeš ili ne želiš nikako da shvatiš, to da je tome svemu kumovao sam Totto sa svojim ponašanjem i velikim propustom kada nisu Lewisa pozvali u boks da “pokriju” Maxov ulazak u boks..
i da je usao u boks iyasao bi iza pereza kao 3 i gotovo sam nemozes nista ako nema s 45 sec prednosti il momcadskog kolegu ocit primjer abu dhabi sve ja shavatam i vidim kaoo treba al ti ne
“ JEL pravilo fie da nema micanja zaostalih jeste”
Pravilo je potpuno suprotno i zaostali bolidi su se uvijek vracali u isti krug za vodecim dok je SC na stazi.
da 3 il 4 kruga su ga micali vrlo brzo nema sta
Dakle pred kraj 33. kruga nastaje SC, a nastavak utrke prije samog pocetka posljednjeg 58. kruga. na 1:16:33 https://www.youtube.com/watch?v=YgrCQmSSy-Y&ab_channel=GPnaGRADE POGLEDAJ sam u videu vec u krugu 56 dok bolidi prolaze kraj mjesta nesrece, na stazi nema niti jedne, krhotine, bolid nije na stazi i vidi se kako redar preskace ogradu i kako je ciscenje svega gotovo! Dakle micanje bolida je napravljeno u nepuna 3 kruga! Vrlo brzo i svaka cast redarima. A slijedeci 57. krug (i ostatak 56. kruga) bolidi su se vozikali bezveze i trosili vrijeme a staza cista! Da nije bilo pritiska na masija, komotno je bilo vremena… Read more »
https://www.youtube.com/watch?v=X4kIJhku8HI&ab_channel=InfoSports
Evo ponovno link, yt ga blokira kada kliknem na svoj post, no kad ponovno ukucam u yt kljucne rijeci i otvorim video tada radi! Svasta
Cak je i Alonso jedan od najpametnijih vozaca na gridu direkt u utrci na radiju rekao “this has to be done few laps ago” govoreci naravno o pravilu “unlapanja” zaostalih bolida!
alonsov radio
https://www.youtube.com/watch?v=Xl-rRFwqQF0&ab_channel=RacingCorner
Točno tako!
Potpisujem sve od početka ovog posta do zadnje točke.
Sebastien Ogier,je izjavio da je ham pokraden kao i montoya a bice ih jos polako isplivavaju komentari bivsih vozaca
To što je izjavio Seb Ogier, ja ili ti ima istu težinu i važnost..Ogier tu nije ničim involviran..on je tu samo promatrač kao i mi..ili možda i nečiji navijač?
on je ipak ime automoto sporta ito veliko kao i montoy i sigurno vise znaju neg ja i ti
Ves je pokraden 29 puta u prvoj utrci ove sezone!
Eto, sad su obojica 1:1 hahahahah