Carlos Sainz Mlađi: The best of the rest

Dok su oči cijelog svijeta bile uprte u rasplet borbe za naslov svjetskog prvaka, još jedan veliki uspjeh događao se u sjeni napete bitke. Samo malo niže u poretku, između svih onih ostalih, odnosno vozača koji nisu dio momčadi Mercedes ili Red Bull, isplivao je novi vozač momčadi Ferrari, i to onaj koji na toj poziciji najboljeg od ostalih baš i nije očekivan na početku sezone.

Carlos Sainz Jr. je posljednju utrku sezone u Abu Dhabiju završio na trećem mjestu i tako sebi osigurao konačno peto mjesto u ukupnom poretku, poznato još i kao the best of the rest. Vozači od kojih se mnogo očekivalo na početku sezone, koji su u većini kladionica kotirali bolje od Sainza, Lando Norris i Charles Leclerc sezonu su završili na šestom i sedmom mjestu. Velik je ovo uspjeh za 27-godišnjeg Španjolca, kojem je ovo bila prva sezona za momčad iz Maranella, posebno jer su ga gotovo svi vidjeli kao drugog vozača u korist Charlesa Leclerca, koji je u Ferrariju bio već udobno smješten.

Rijetki su na početku sezone prognozirali da će Carlos osvojiti više bodova od Charlesa (Foto: Scuderia Ferrari Press Office)

Sainz je nastavio dobar niz iz svojih prethodnih sezona. Oko njega se nikad nije dizala velika prašina, a uvijek je dobro parirao svojim momčadskim kolegama. I zapravo Sainzova postignuća uopće ne bi trebala biti iznenađenje, brzina mu je u genima, obzirom da je sin bivšeg rally prvaka Carlosa Sainza Starijeg, a sad već ima i iskustvo na svojoj strani. Za Sainza je 2021. godina bila sedma u karijeri u Formuli 1, a ujedno i najbolja dosad. Sam je rekao kako je konačno postao Carlos koji je uvijek želio biti.

Sainzov put u Formuli 1 započeo je 2015. godine kada je kao novak vozio za momčad Torro Rosso uz aktualnog svjetskog prvaka Maxa Verstappena. Od prvih krugova na stazi pokazivao je smirenost, ali i talenat i neopterećenost slavnim imenom svog oca zbog koga se od njega uvijek mnogo očekivalo. Osim za Torro Rosso, do dolaska u Ferrari, vozio je još za Renault i McLaren i svaku svoju sezonu je završavao bolje nego prethodnu i s više bodova. Od 15. pozicije na kraju svoje prve sezone do petog mjesta nakon sedam godina došao je prelazeći putem od sredine poretka ka vrhu, da bi sezone 2019. i 2020. završio na šestom mjestu, ali s većim brojem bodova 2020.

Carlos Sainz Senior i Carlos Sainz Junior (Foto: GEPA pictures/Red Bull Content Pool)

Iako je Sainzov dolazak bio popraćen priličnim skepticizmom među fanovima Ferrarija i općenito ljubiteljima Formule 1, on im je svima pokazao suprotno. Vrlo brzo, možda čak i najbrže od vozača koji su promijenili momčadi, priviknuo se na novi bolid i novo okruženje te pokazao kako nije došao biti druga violina Charlesu Leclercu. Uz malo sreće, ali i nevjerojatnom konzistentnošću koju je pokazao tijekom sezone, došao je do statusa najboljeg među ostalima. Na 20 od 22 utrke Sainz je osvajao bodove, a prati ga još jedan impresivan podatak. Carlos je jedini vozač koji protekle sezone nije odustao ni na jednoj jedinoj utrci, samo je u Portugalu i Francuskoj završio izvan bodova. Što se tiče kompletiranih krugova tijekom sezone, Sainz ih je završio 99,77%. I nije se slučajno našao na petom mjestu u ukupnom poretku.

S jedne strane možemo reći kako ga je tijekom sezone pratila sreća, nije imao sudara i problema s bolidom, no treba pogledati stvari i s druge strane, dobrim vožnjama izbjegavao je nevolje i marljivo skupljao bodove za sebe i svoju momčad.

Carlos Sainz Jr u bolidu Ferrarija na VN Monaka

Najbolja Sainzova utrka protekle sezone bila je VN Monaka, koju je završio na drugom mjestu, što je ujedno i njegov prvi podij za novu momčad. Još tri puta se popeo na pobjedničko postolje, sva tri puta na najnižu stepenicu, na utrkama za VN Mađarske, Rusije i Abu Dhabija. Utrku u Sochiju je započeo s druge startne pozicije, već u prvom krugu je bivšeg momčadskog kolegu Landa Norrisa pretekao za vodeću poziciju, no ovu kaotičnu utrku je u konačnici završio na trećem mjestu.

Utrku u Abu Dhabiju je sam prozvao svojom najjačom, no primijetio je kako će se malo tko sjećati njegove vožnje, obzirom da je bio u sjeni bitke za vrh poretka. No, uvažavajući sve detalje, Carlos može biti sretan i ponosan na svoju prvu godinu u Ferrariju i s pravom se može nadati još boljim rezultatima.

Momčad iz Maranella nada se još boljim rezultatima i borbama za pobjede za iduću sezonu. Što se tiče vozača, iz momčadi su rekli kako nijedan neće u sezonu ući s povlaštenim statusom. U momčadi su Charles Leclerc i Carlos Sainz Jr. jednaki. Skupa su svoju momčad 2021. godine doveli do treće pozicije u konstruktorskom poretku i zajedno s fanovima nadaju se nastavku uzlazne putanje.

Vozačka postava Ferrarija je možda i jedna od najizjednačenijih postava na gridu i vrlo je važno da tijekom sezone rade zajedno, zadrže dobar momčadski duh i nastave za momčad osvajati važne bodove. Upravo je njihovi pojedinačni rezultati eventualno moći odrediti vodećeg u ekipi, onog kome drugi vozač treba držati leđa. Pred proteklu sezonu bi većina jednoglasno rekla kako će vođa ekipe biti Leclerc, no ove godine je jedino pošteno da sve krenu izjednačeni.

Sainz i Leclerc u Imoli (Foto: Scuderia Ferrari Press Office)

Iako je sezonu Leclerc završio iza Sainza, u odnosu na momčadskog kolegu imao je samo 5,5 bodova manje i ni u kom pogledu nije podbacio. Zapravo, kompletna momčad s vozačima, pokazala je rast i razvoj. Timski duh je jak u momčadi, Leclerc i Sainz dobro funkcioniraju skupa, dobri su prijatelji i izvan staze i dobra atmosfera se mora zadržati u momčadi.

S velikim samopouzdanjem Sainz će ući u iduću sezonu. Formula 1 započinje neko novo doba, a od Ferrarija se očekuje konačni napredak u konstruktorskom poretku i povratak tamo gdje su mnogi naučili da Ferrari i jest, a još više njih želi ih tamo i vidjeti. Sa snažnom vozačkom postavom kakvu definitivno čine Carlos Sainz i Charles Leclerc možemo se nadati najboljem za Ferrari.

Pretplati se
Obavijesti o
7 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
mody

Mclaren je pogrijesio trebao je ostati

B4c4

Šta vrijedi imati kravu koja da 30l mljeka, nakon toga se ritne i sve prospe. Sainz ne vozi agresivno nego pametno, i upravo je zbog toga završio tu gdje.
Zbog takve vožnje i mali Mick je bio prvi u F2, nije imao puno pobijeda ali je konstantno osvajao bodove.

robif

👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

F-red

Ove sezone samo the best…

Dzeno

Odličan članak.I ovim putem bi htio da pozdravim autoricu teksta, inače moju asistenticu na faksu 🙂

Ljubitelj F1

Asistentica koja voli F1 😊

Ljubitelj F1

Lepo napisano 👏🏼

Related Posts
7
0
Would love your thoughts, please comment.x