Allison: Imamo priliku pokazati da nije Mercedes zadnjih godina samo imao sreće

Mercedesovu osmogodišnju dominaciju u Formuli 1 mnogi kritiziraju ili naglašavaju kako do nje nije došlo “regularnim” putem, a baš zbog toga tehnički direktor njemačke momčadi vidi aktualnu promjenu pravila kao izvrsnu priliku za dokazivanje.

James Allison izuzetno je važna figura u Mercedesovoj momčadi i čovjek koji je od dolaska iz Ferrarija 2017. godine značajno doprinio zadržavanju Srebrnih strijela na samom vrhu Formule 1. Prošle godine Mercedes je osvojio osmu uzastopnu titulu i na taj način zaokružio totalnu dominaciju u jednoj eri Formule 1 (2014. – 2021.)

Nova sezona donosi nova tehnička pravila, a Allison naglašava kako se radi o golemoj promjeni. Hoće li ta promjena donijeti i smjenu na vrhu konstruktorskog poretka, doznat ćemo nešto kasnije tijekom 2022., ali tehnički direktor Mercedesa ističe da nova pravila predstavljaju veliku priliku za dokazivanje kako sve ono što je njegova momčad ostvarila u proteklih osam godina nije “palo s neba”.

“Nije jedinstveno što je Mercedes uzbuđen oko seta pravila, ali je nešto o čemu mogu pričati iz osobnog iskustva kao član ovoga tima. Mi volimo kada dolaze nova pravila.”

“Vidimo to kao priliku za dokazivanje da nismo jednostavno imali sreće tijekom godina, nismo samo naletjeli na dobitnu formulu o kojoj se često govori u kontekstu turbo-hibridne ere, kao da smo mi imali nekakvo Bogom dano pravo na dominaciju u tim proteklim sezonama”, kaže Allison.

Hamilton ispred Bottasa na VN Velike Britanije 2021. (Photo: Jiri Krenek)

Nova pravila donose značajne aerodinamičke promjene na bolidima, a njihov glavni zadatak bio je učiniti utrkivanje u Formuli 1 zanimljivijim. Posljednjih se godina prečesto slušalo kako je “preteško pratiti bolid ispred”, a izravni dvoboji na stazi zbog toga su bili prava rijetkost. Nova aerodinamika trebala bi olakšati vožnju iza drugog bolida, a osim aerodinamike, tu su i nove Pirellijeve 18-inčne gume. Motori zasad ostaju kakvi su i bili.

“Svaku promjenu pravila vidimo kao priliku za intelektualno nadmudrivanje s drugima, kako bismo vidjeli zaslužujemo li i dalje biti kompetitivni. Možemo li ili ne možemo iznova pokazati da razumijemo fiziku bolida i da smo to prenijeli u dizajn i koncept, koji smo onda realizirali kroz proizvodnju pa izveli na stazu na način koji bi nam dopustio da opet budemo kompetitivni.”

“Ja radim u ovom sportu preko 20 godina i nova pravila umanjuju sve ono što sam ikad vidio. Kad bih kopao po Wikipediji, prolazio sve sezone našeg sporta koje su ikad održane, sumnjam da bih pronašao išta što bi se na skali moglo mjeriti s promjenama koje dolaze 2022.”

“Ne samo da je pravilnik ogroman. Pravila su dvostruko opširnija od prethodnih, ali su i gotovo sasvim drukčija od onoga što je bilo prije, što znači da smo morali reinventirati bolid, od vrha do dna. Gdje god pogledate, kompletno je nov. Ne samo zbog novih dijelova, nego zbog kompletno nove filozofije.”

“Čak i motor, odnosno pogonska jedinica, moraju biti pripremljeni tako da se njihov razvoj zamrzava na tri godine. Sve ono dobro što možete zapakirati u njih, morate to napraviti sada ili zauvijek mirovati. Nakon toga, promjene će biti vrlo, vrlo teško napraviti”, kaže tehnički direktor Mercedesa.

Koncept F1 bolida za 2022.

U svojoj karijeri Allison je radio za Benneton, Ferrari, Renault/Lotus i Mercedes, tako da je doista iz prve ruke iskusio brojne promjene pravilnika. Poznato je da takve situacije u Formuli 1 često stvaraju senzacionalne pobjednike (Brawn GP primjerice, 2009.), ali da isto tako neke momčadi mogu generalno zeznuti stvar pri stvaranju novog bolida.

“Svi u našem timu, kao i svi u drugim timovima, napravit će najbolje kako bi pronašli dizajn i pristup koji će se dobro slagati s novim pravilnikom. Svi ćemo zajedno otkriti kako je to zapravo ispalo na početku sezone, kad krenemo s utrkama.”

“Mogu zamisliti, s obzirom na to koliko je novosti na bolidima, da su jedna ili dvije momčadi sa svojim bolidima stvarno grdno pogriješile te da će imati užasno bolnu godinu. Mislim da je do nekog stupnja svakome nešto promaklo, što nismo zamijetili pa kad pogledamo druge bolide, pitat ćemo se zašto se mi nismo toga sjetili.”

“Onda ćemo pokušavati staviti tu ideju na naš bolid što je moguće brže, da bismo krenuli prema naprijed u odnosu na poziciju koju ćemo zauzeti na prvoj utrci. Ili, ako budemo toliko sretni da smo na vrhu, kako bismo održali gladne vukove iza nas. Bit će to prava ludnica i definitivno nećemo puno spavati tijekom cijele sezone”, smatra Allison.

Mercedes će svoj novi bolid za 2022. godinu predstaviti 18. veljače, a taj bolid, nazvan W13, na stazu će pet dana kasnije kad u Barceloni počinju predsezonska testiranja.

Pretplati se
Obavijesti o
15 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Nosko

Naletio sam na ovaj članak i baš ga je zanimljivo bilo pročitati sada sa odmakom. Nice.

robif

Od 1999 večina naslova je osvojena s “regularnim” bolidima,pa tako ni Mercedes nije izuzetak….Ali dok se ne dokaže nitko nije kriv,je tako?

Berislav

James, neka vam je sa srečom. Nadam se da ste, nanovo, sebi i posebice Lewisu, osigurali najbolje te da društvu a i svima ostalima pokažete da znadete posao, i da Lewis vrati što mu je grubo oteto.

Desmosedici

Znamo da je za ovu sezone budžet smanjen sa 145 na 140 miliona dolara..Eto, pročitao sam da Mercedes i Red Bull traže povećanje budžeta za tih 5 miliona dolara zbog troškova Sprint utrka..to bi značilo da traže da ostane prošlogodišnji budžet..međutim, Zak Brown se oštro protivi toj ideji jer misli da su to samo izgovori da bi se raspolagalo sa što više novca za druge troškove..da je nerealno da toliko koštaju Sprint utrke..momčadima je ponuđen bonus od 500 tisuća dolara kao realna opcija i Brown misli da će daljna polemika na tu temu dovesti u pitanje održavanje Sprint utrka.

Race Engineer

Nemate šta pokazivati a ni dokazivati,napravili ste odličan bolid i to je to. Nemožeš baš osam godina imati sreće. Jednostavno perfektan stroj za svoje vrijeme i generaciju.

Nosko

“Vidimo to kao priliku za dokazivanje da nismo jednostavno imali sreće tijekom godina, nismo samo naletjeli na dobitnu formulu o kojoj se često govori u kontekstu turbo-hibridne ere, kao da smo mi imali nekakvo Bogom dano pravo.”

Imali ste sreće ili Bogom dano pravo da za hibridnu eru počnete prije svih sa pripremama novog bolida…samo to.

klepesina

dokazi

Nosko

I da…na razvoj su samo potrošili €5,5B.

Lewis8F

Zašto kad je zabavnije 8 godina bez dokaza lupetati.

Nosko

Upravo su te godine dokaz.

Lewis8F

How lame.

Nosko

Baš, slažem se.

svakako

Upravo su ovakve izjave pokvarenih engleza iz mercedesa dokaz da nije sve kako bi trebalo biti.

Ako oni nakon 8 punih godina pobjeđivanja i dalje imaju potrebu dokazivati svijetu da nisu tu gdje jesu zato što su bogom dani onda je jasno da nešto jako ne štima. Ovakve priglupe izjave samo potvrđuju sumnje i daju novo, još plodnije tlo za razna naklapanja.

Nosko

Upravo tako…previše priča.

Berislav

I ponovo se netko nađe ovdje baratati sa čistim izmišljotinama. što se tiće PU, jest imali su prednost (skupa sa Renaultom) jer su sami ulagali bez ikakvog kontakta sa FIA u svoje znanje. Imali su pravo na to kao i svi ostali na gridu. Zato ne laži i ne prekrajaj lažno povijest. A karoserija…..pa i nije im bila bogzna kakva u odnosu na ostale.

Related Posts
15
0
Would love your thoughts, please comment.x