O utrci kakvu smo gledali protekle nedjelje vrlo je teško i nezahvalno pisati čak i običan izvještaj, a kamoli nakon svog tog krša i loma preživjele trpati u koševe dobitnika i gubitnika. Izazovu unatoč, i ovoga ćemo puta u našoj rubrici ipak nastojati odrediti tko je profitirao, a tko izgubio jer za obje kategorije postoji dosta kandidata. Opisati sav taj kaos u nekoliko rečenica nemoguće je pa možemo samo reći kako su organizatori, da su kojim slučajem imali kakvu kristalnu kuglu, mogli uštedjeti ogromne pare uložene u light show, dronove i sve ostale kerefeke kojima su se željeli u najboljem i najraskošnijem svjetlu predstaviti masama jer spomenuti cirkus i kaos na stazi sve je to uvelike zasjenio. Vezano za samu utrku, ukratko ćemo reći kako je posjet najvećeg oktanskog cirkusa na svijetu Saudijskoj Arabiji izazvao poprilične kontroverze i prigovore od strane navijača pa i nekih bivših i sadašnjih članova F1 zajednice, no o spomenutim kontroverzama, atraktivnoj, ali ne previše praktično i mudro konstruiranoj stazi, kao i nekim drugim zanimljivostima vezanima uz ovu utrku, neki drugi put.

Dobitnici:
1.Lewis Hamilton – čak i ako niti jednom jedinom riječju ne spomenemo što je sve Britanac doživio i preživio na nedjeljnoj utrci, već sami pogled na završni poredak dovoljan je razlog za proglašenje Lewisa Hamiltona apsolutnim dobitnikom ovoga vikenda. Naime, nakon prilično dugog razdoblja u kojem je njegov bodovni zaostatak najprije rastao pa se malo po malo smanjivao, Lewis je uoči posljednje etape ove epske borbe došao na čisti bodovni egal sa svojim jedinim izazivačem što ga realno gledajući stavlja u odličnu poziciju. Razlog broj dva je to što je uz sve znanje, iskustvo, rekli bismo i hladnokrvnost koju je Lewis pokazao u ovoj kaotičnoj utrci, Britanac opet imao ogromnu dozu sreće jer je barem dva puta tijekom utrke visio kao luster. Pri tome aludiramo na dva ozbiljna kontakta koja je imao na stazi, a nakon kojih u 9 od 10 slučajeva prednje krilo postaje hrpa skupocjenog smeća, a bolid siguran putnik u boks. Aktualni se prvak iz svega provukao s manjkom dijelova ali bez štete i bez obzira na spomenuti bodovni egal, u posljednju utrku ulazi vrlo vjerojatno sa psihološkom prednošću i ne manje važno ali sigurno, božicom Fortunom u krilu.

2. Esteban Ocon – iz dosadašnjih iskustava, svi znamo kako kaotične utrke, a u najmanju ruku kaotična bila je ona nedjeljna, nerijetko rezultiraju nekim potpuno neočekivanim rezultatima. Iako Oconovo odnosno Alpineovo četvrto mjesto ipak nije nekakvo svjetsko čudo kakvo bi bilo primjerice Haasovo osvajanje bodova ili recimo Alfa Romeovo postolje, kada se Francuz nakon ne znam ni ja kojeg više restarta našao na čelnoj poziciji, vjerojatno se u tom sveopćem metežu dosta gledatelja zapitalo otkuda se pobogu ovaj lik stvorio ovdje? Francuz je u spomenutom krkljancu mudro i pametno koristio situaciju i malo po malo iz sredine poretka ušuljao se do vrha. Ipak, sportska sreća malo se poigrala s Oconom i ekipom Alpinea jer su ipak zapaženiji rezultat u vidu plasmana na pobjedničko postolje izgubili doslovno u posljednjim metrima utrke. Moramo biti nepristrani no, ipak kažemo šteta jer Bottasu i Mercedesu to treće mjesto vjerojatno ne znači ni u pola ono što bi značilo Oconu i Alpineu.
3. Daniel Ricciardo – iako nam je ostala još jedna utrka do kraja, ne moramo čekati da zastor i službeno padne kako bismo premijernu Australčevu sezonu u momčadi McLarena nazvali mlakom, sivkastom ili pak kojim drugim nit smrdi nit miriši pridjevom. McLarenov očiti pad forme koji se dogodio nakon Italije ili ako ćemo biti malo blaži nakon Rusije, čini se najviše je utjecao upravo na Australca. Ipak, premijerni nastup u Saudijskoj Arabiji malo je popravio dojam iako zbog eliminacije već u Q2 i starta s 11. pozicije u početku to nije izgledalo obećavajuće. Ricciardova priča slična je Oconovoj jer u sveopćem metežu Australac je uspio značajno popraviti svoju poziciju i u konačnici postići respektabilan rezultat.

4. Valtteri Bottas – start iz prvog startnog reda prema dosadašnjim iskustvima u Bottasovom slučaju nije bio garancija kako će Finac uspjeti značajnije pomrsiti račune u prvome redu Maxu, Verstappenu, a što se u konačnici i dogodilo. Ipak, u slavlju koje je momčadi priskrbio Hamilton, i Valtteri Bottas dao je svoj doprinos već spomenutim postoljem koje svakako ima rezultatski značaj u borbi s Red Bullom u poretku konstruktora. Također, u sezoni koja za Finca nije obilovala prevelikim uspjesima, ovaj će rezultat uoči rastanka od Srebrnih strijela svakako pozitivno utjecati na opći dojam u Finčevoj oproštajnoj sezoni.
5. Antonio Giovinazzi – gledajući dosadašnje rezultate u tekućoj sezoni u kojoj je Talijan upisao tek jedan jedini bod, njegovo deveto mjesto svakako smo morali spomenuti. Generalno vrlo uspješan vikend za sada već bivšeg vozača Alfa Romea započeo je još na kvalifikacijama kada se pomalo iznenađujuće nauštrb primjerice Sainza, plasirao u završnu rundu što također nije baš svakidašnja pojava. U konačnici deveto mjesto realno je rezultat koji je nastao i kao kombinacija vrlo solidnog nastupa ali nesumnjivo i kaotičnog razvoja situacije na stazi kao i odustajanja i problema koje su imali neki konkurentniji vozači i bolidi. Sličnih prigoda tijekom sezone nije bilo previše, no i kada su se ukazale Talijan ih baš i nije najbolje koristio pa je unatoč čak i solidnom dojmu koje je ostavio u nekim utrkama, to vrlo vjerojatno jedan od glavnih razloga zbog kojih u sljedećoj sezoni Antonio ide na burzu rada, barem kada je Formula 1 u pitanju.
Gubitnici:
1.Max Verstappen – u trenutcima kada je navijački i natjecateljski naboj na vrhuncu, prozvati Maxa gubitnikom dosta je diskutabilna i škakljiva stvar. Ipak, ako maknemo na stranu sve okolnosti u samoj utrci i ono loše što se u nekoliko situacija moglo dogoditi, nekoliko je faktora zbog kojih ova konstatacija ispada točnom. Krenimo s kvalifikacijama u kojima je Max u samoj završnici kruga pri relativno sigurnom vodstvu svojim kiksom izgubio siguran pole position, doduše bi li mu to kasnije nešto značilo ili ne, teško je reći. Nadalje i u samoj utrci pružile su mu se neke prilike koje možda nisu do kraja iskorištene. Kada se tome doda i poprilična doza sreće koju je u nekim vrlo opasnim situacijama imao njegov rival te u konačnici i potpuni gubitak bodovne prednosti, ova se utrka unatoč standardnim pričama o dobroj kontroli štete baš i ne čini odveć uvjerljivom. Zbog svega navedenog, dojam je kako je uoči posljednje utrke prvenstva psihološka prednost na strani njegovog rivala i stoga će Maxu uoči te posljednje utrke doista trebati sve moguće znanje, koncentracija i lukavstvo, možda i više od toga.

2. Sergio Perez – još jedan Red Bullov vozač smjestio se na ovu nepoželjnu listu, no u odnosu na svog momčadskog kolegu čija je pozicija među ovim društvom za neke možda diskutabilna, Perezova je recimo to tako, poprilično čista i jasna. Jedna od većih žrtava u situacijama oko restartova bio je upravo Meksikanac jer je nakon onoga u 14. krugu “poguran” od strane Leclerca završio svoj nastup u utrci. Iako je Perez zbog gužve na stazi i priznanja kako Leclerca nije vidio niti očekivao na tom mjestu, čak i opravdao Monegašanina, ovo je prilično veliki udarac prije svega za momčad Red Bulla čiji je zaostatak uoči odlaska u Abu Dhabi sada popriličan ali i za samoga Pereza koji je ovim odustajanjem definitivno izgubio bitku za treće mjesto u poretku vozača.
3. Lando Norris – kada je nakon Schumacherovog izlijetanja izašao sigurnosni automobil i uslijed Verstappenove odluke o neodlasku u boks, zabrinutom Lewisu iz boksa su javili kako je po objavi crvene zastave Max sada vodeći s pravom besplatne promjene guma. To su u Mercedesovom boksu nazvali rizikom situacije, a upravo se taj rizik i tijek okolnosti u nedjelju okrenuo kontra onoga što je McLarenovom mladcu bilo potrebno. Nije se u početku činilo tako jer svoj start na najmekšoj komponenti guma u spomenutom incidentu Norris naočigled kompenzirao jeftinim ulaskom u boks za vrijeme sigurnosnog automobila. Ipak, zaustavljanjem utrke ubrzo nakon toga, taj se potez pokazao lošim jer je u odnosu na konkurenciju Britanac izgubio dosta pozicija čime je kasnije uslijed restartova i brojnih VSC-a pao čak i na samo začelje. U svakom slučaju i ovaj je bod u kontekstu svega što se dogodilo uspjeh, no dojam je kako se nudila prigoda za puno više.
4. Sebastian Vettel – vrlo slaba izdanja oba Aston Martinova vozača u kvalifikacijama nisu sugerirala kako bi netko od ovoga dvojca mogao igrati ikakvu važniju ulogu u utrci. Ipak, Sebastian Vettel, koji je usput rečeno i vozač s trenutno najvećim brojem ostvarenih pretjecanja u sezoni, uspio se malo po malo probiti do sredine poretka i donjeg dijela osvajača bodova. Nažalost nade u dobar rezultat Nijemcu su pokopane nakon dva torpediranja njegovog bolida, najprije od strane Yukija Kamikaze Tsunode, a potom i u veteranskom okršaju prvaka od strane Kimija Raikkonena pa je tako nakon razdoblja solidne forme, Nijemac opet ostao na nuli.

5. Yuki Tsunoda – suprotno od protagonista prethodne crtice, mladi je Japanac ostvario vrlo zapažen nastup i rezultat u kvalifikacijama plasmanom na odlično osmo mjesto i to bez upotrebe najmekše komponente guma. Rezultat je to koji je budio nadu kako bi Tsunoda napokon mogao iskoristiti dio potencijala AlphaTaurijevog bolida koji nesumnjivo postoji i time u smiraj sezone malo poboljšati opći dojam svojih izvedbi. Sam start nije bio bajan, no vremena i prostora možda bi i bilo da se uslijed stalnih prekida nije izgubio tempo utrke, a time i još jedna mogućnost za Tsunodin dobar rezultat jer je nakon spomenutog kontakta s Vettelom, bio prisiljen odustati.
Samo jedan detalj. “…Pri tome aludiramo na dva ozbiljna kontakta koja je imao na stazi, a nakon kojih u 9 od 10 slučajeva prednje krilo postaje hrpa skupocjenog smeća, a bolid siguran putnik u boks….”. Zar je zaista toliko teško reči da je više nego sugurno zasluženo njegovo znanje, iskustvo, refleksi, prirodni talent, 102 pobjede itd, itd,nego naglasak staviti na sreću. Zar nije zapravo sreča kada ti se dogodi SC u trenutku kada ti baš treba?? Ali OK i niste jedini portal koji ima takav naćin gledanja na takve ili slične događaje, tog vozača.
Tko ne zna staza u Abu Dhabiu je doživjela promjene i sad je puno brža i pruža više mogućnosti obilaženja https://youtu.be/67zU1CQv1Ew!!!
https://www.instagram.com/tv/CXL4ilgl5hE/?utm_medium=share_sheet
Evo vam malo s Hamiltonovog instagrama da se propisno naživcirate, haha.
Jeli ti se javio na mobitel
Ali od cega je bolid Mercedesa ,nikako ga skršiti
A mladi lav pokušava li pokušava, haha.
Someone slows down in front of you, you overtake,” the former F1 driver explained. “The problem is those stupid DRS lines. And Lewis didn’t want to cross the DRS ahead of Max.
“He knew Max was letting him by. He just didn’t want them Max to have the DRS for the next straightline, because Max would have overtaken him, so they both played dumb there.”
Gospodin Villeneuve
Dakle, pravila jasno nalažu kako se prepušta pozicija. Linearnim usporavanjem Ne gaženjem na kočnicu kad ti je iza leđa suparnik.
Kazna od 10 sekundi preblaga. Za takvo nešto trebao je dobiti race ban.
Race ban? Pretpostavljam onda da ti onaj incident u Silverstonu nije zaslužio ni 10 sekundi a da se razumijemo i ta kazna je bila smiješna.Svima preporučujem da pogledaju video od Martina Nađa gdje se osvrnuo na sve ovo i dao jedno jako dobro izlaganje svega kako stvari stoje,ukratko FIA je tu dosta zasrala i nije toliko do vozača,da je FIA na vrijeme neke stvari kažnjavala,sasijekla ih u korijenu ovo ne bismo gledali.
https://www.youtube.com/hashtag/saudiarabiangp
Marko apologises for comments on Hamilton/Verstappen clash
Just sayin
“We want to win in Abu Dhabi and thus win the title. We will do everything for that, but we will not start any unfair actions.” Marko
Kako sam i rekao. Jasno im je rečeno da je dosta i da se naslov neće dobiti sudarom.
To znači da merc. već pravi pritisak, a Max se označava kao negativac, najbolje bi bilo da Max odustane od zadnje utrke uz opravdan razlog kako ne bi ni kažnjen, pa da upotpuni ovaj šou koji pravi merc.