Urednička debata: Je li u Abu Dhabiju netko oštećen i zašto Hamilton nije prvak?

Prošlog je vikenda infarktnom Velikom nagradom Abu Dhabija zaključeno 72. izdanje Svjetskog prvenstva Formule 1. Nema nikakve sumnje, bila je to jedna od “najluđih” sezona u povijesti, a upravo tako je i završila – ludo i nezaboravno.

Max Verstappen novi je prvak svijeta nakon onog velikog preokreta u samoj završnici utrke na stazi Yas Marina, a Mercedesu i Lewisu Hamiltonu ostao je gorak okus nakon gubitka prvenstva u posljednjem krugu posljednje utrke, ali ipak i nekakva utjeha u činjenici da su osmu godinu zaredom konstruktorski prvaci u Formuli 1.

Nažalost, nakon tog zadnjeg Grand Prixa ostalo je dosta otvorenih pitanja zbog kaosa koji je stvorila direkcija utrke. Nakon utrke se protestiralo, najavljivale su se žalbe pa se od njih ipak odustalo. Rezultati su službeno potvrđeni, trofej prvaka već je u rukama Red Bullovog vozača, a mi smo pokrenuli jednu uredničku debatu za kraj sezone.

U ovom prvom dijelu pročitajte odgovore našeg “četverca bez kormilara” na pitanja o borbi za naslov, momčadima i vozačima iz samog vrha poretka. U drugom dijelu debate tražit ćemo ugodna i neugodna iznenađenja, najboljeg vozača sezone i odgovore na još neka pitanja.

Ispod odgovora možete pronaći i anketna pitanja pa izraziti svoj stav o temi…

Hamilton i Verstappen na kraju jedne epske F1 sezone (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Max Verstappen novi je prvak svijeta, međutim nakon posljednje utrke najviše se pričalo o direkciji utrke i odlukama vezanim uz period sigurnosnog automobila. Kakvo je vaše mišljenje o odlukama Michaela Masija i događajima na kraju utrke? Mislite li da je netko oštećen?

Tomislav Radić: Djeluje kao da se još uvijek “traži”, iako je na ovoj dužnosti već treću sezonu. Odluke i nisu toliko sporne koliko je sporno to što šefovi momčadi imaju toliku slobodu radiom se javljati direktoru utrke te pritom ga stavljaju pod veliki pritisak, što posljedično može dovesti do zakašnjele reakcije. Vezano za događaje s kraja utrke u Abu Dhabiju, krajnja odluka da se sklone vozači zaostali za krug je dobra, ali je ona zakašnjela. A ništa dobrog nije donijela ni ona pomutnja s porukom da se neće propustiti vozači, da bi se poslije ipak propustili. Nedostajalo je čvrstoće u ključnim trenucima, da čvrsto stane iza svojih riječi i kaže “to je krajnja odluka, i nema pritužbi”. Smatram da su najviše oštećeni navijači koji moraju gledati svo to šlampavo ponašanje i nadam se da će na ovoj sezoni nešto naučiti kako se slične situacije ne bi ponavljale.

Lovro Pernjak-Grbac: Iako je cijela situacija djelovala pomalo zbunjujuća, rekao bi da je Masi ipak donio odluku koja je ispravna. Zaključiti sezonu i odlučiti prvaka iza sigurnosnog automobila je nešto što se, barem po mojem mišljenju, trebalo izbjeći ako je bilo uvjeta za to – a u ovom slučaju ih je bilo. Iako je Mercedes digao veliku ‘buku’ na kraju utrke, ne smatram da su oštećeni niti oni niti bilo tko drugi. Bit ću slobodan reći kako je Mercedesu i Hamiltonu sreća ‘okrenula leđa’, ali smatram da su Mercedes i Lewis proteklih nekoliko sezona imali toliko sreće da je to negdje moralo doći na naplatu. Red Bull je išao na ‘sve ili ništa’ te nije imao što izgubiti u toj situaciji, a u boksevima Mercedesa nisu bili hrabri te oni povukli potez ulaska u bokseve.

Igor Vukajlović: Vjerujem da je Masi imao iskrene namjere odlučiti prvenstvo utrkom do kraja, nikakvi ‘netfliksi’, amerikanizacija gledanosti ili slični novčani bonusi. Posljedice takve riskantne odluke, s obzirom na tijek događaja, bile bi skoro nikakve da je Lewis osvojio naslov, a možda je i sam Masi potajno i na to računao. Reklo bi se, na temelju toga, da je Lewis samo morao izdržati do kraja drugog sektora, do tamo je ionako dominirao, u trećem se već lakše braniti. Ali, Lewis kao da je već u 5. zavoju odustao, a još i uz Maxovu upornost, “upropaštena” je Masijeva velika kocka s kojom je praktički htio udovoljiti svima. Nakon cijele te situacije s gumama, ispada da je na kraju nagrađena momčad s boljom taktikom, a to je Red Bull doduše bio cijele godine. No, to se možda nije trebalo prebaciti baš na leđa Lewisa.

Igor Šestak: Rekao bih da je Masijeva namjera bila dobra, ali izvedba katastrofalna. Definitivno smatram da je dobro i ispravno bilo završiti utrku utrkivanjem, a ne procesijom iza sigurnosnog automobila. Problem je bila nesigurnost direktora utrke, što i kako učiniti, njegovo predomišljanje nakon kojeg je ostao dojam da su na njegove odluke utjecali pritisci šefova momčadi. Zapravo si je sam stvorio najveći problem kad je rekao da zaostali vozači neće smjeti proći ispred sigurnosnog automobila jer su prije toga ionako svi očekivali da hoće, uključujući Mercedes i Hamiltona. Zbog toga ne mislim da je direktno nekoga oštetio, ali je svojom nesigurnošću i nespretnim vođenjem utrke u ključnoj situaciji jako naštetio imidžu tog velikog finala sezone i dao razlog da se u Mercedesu osjećaju pokradeno.

Je li Mercedes oštećen na VN Abu Dhabija?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Prvi Nizozemac na mjestu svjetskog prvaka u F1 (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Sad kad je konačno došao do svog prvog naslova, za kojeg su mnogi mislili da će doći i ranije u njegovoj karijeri, kako biste rangirali Maxa u odnosu na druge F1 prvake i mislite li da bi mogao skupiti još titula te se pridružiti najvećim legendama Formule 1?

Tomislav Radić: Ja sam mislio suprotno, s obzirom kako je vozio prethodnih godina imao sam dojam da će biti jedan od onih talenata poput Montoye koji su puno obećavali, a nisu ništa konkretno ostvarili. No, kad je ova sezona krenula, te kad je Max počeo pobjeđivati i osvajati najbolje startne pozicije, vidio sam kako je postao ozbiljan kandidat za naslov i svježa krv koju već dugo vremena čekamo. Ostat će upamćen kao čovjek koji je prekinuo dominaciju statistički najboljeg vozača u povijesti sporta, što je za njega ogromno postignuće. Ukoliko se nađe na pravom mjestu u pravo vrijeme, tj. ako mu Red Bull nakon ove velike promjene pravila osigura konkurentan bolid, ogromna je šansa da obrani naslov prvaka. Ipak, upravo zbog toga što ulazimo u nepoznato zbog ove promjene pravila, ne mogu dati neku konkretniju prognozu. Nakon iduće sezone ćemo imati nešto čistiju sliku što možemo očekivati u sezonama nakon. Također, tek tada ćemo znati je li Max materijal za status legende sporta.

Lovro Pernjak-Grbac: Max Verstappen je vozač koji je dovoljno rano osvojio prvi naslov te vjerujem da će do kraja svoje karijere skupiti još nekoliko naslova, ako bude imao bolid koji je dovoljno konkurentan. Ove sezone je Nizozemac ‘odrastao’ te je zasluženo odnio titulu najboljeg vozača na gridu. Dogodine se ‘karte miješaju’ te može doći do svakakvih raspleta. Ipak, vjerujem da će Mercedes i Red Bull biti i dalje u samom vrhu, a nadam se da će se njima barem pridružiti još pokoja momčad, ponajviše tu mislim na McLaren i Ferrari. Ako to bude tako, mislim da će Verstappen biti u velikoj prilici obraniti naslov prvaka jer će imati puno manji teret na leđima nego ove godine te puno manji pritisak nego neki drugi vozači (Leclerc, Norris, Russell).

Igor Vukajlović: Iskreno, za njega u Formuli 1 na početku nisam očekivao velike uspjehe. Max je ipak donio dašak “starih pokvarenjaka”, ali smatram da neće napraviti poteze poput Schumachera, Senne, Prosta ili pak osvetnika Hilla. Sada postaje i legitimni vođa nove generacije, a prve “šake” vrlo vjerojatno će pasti s Georgeom Russellom u Mercedesu. Ova sezona je, pored naslova, za njegovu budućnost pokazala prilično veliku kvalitetu, a to je njegovo učinkovito iskorištavanje pruženih prilika. Samim time, Red Bull mu mora dati barem konkurentan bolid, ne nužno i dominantan. On će, barem za sada tako izgleda, izvući sve potrebno za još naslova prvaka.

Igor Šestak: Kad je prije svog 19. rođendana postao najmlađi pobjednik jedne F1 utrke, nekako se očekivalo da će postati i najmlađi svjetski prvak u F1 povijesti. U tome ipak nije uspio jer pored izrazito dominantnog Mercedesa, sve do ove godine nije niti imao pravu priliku boriti se za naslov prvaka. Sigurno mu je sad pao veliki teret s leđa kad je uzeo prvu titulu i za očekivati je da će toga biti još. Definitivno se radi o izvanserijskom vozaču koji je sad zreliji i pametniji, a unatoč velikom iskustvu koje je stekao, tek su mu 24 godine. Mislim da bi po broju naslova mogao ući u krug deset najboljih svih vremena, dakle osvojiti još minimalno dvije titule, no naravno uvelike će to ovisiti o odnosu snaga među momčadima u narednim sezonama. Ako bi mu se stvari posložile kao Hamiltonu, tako da godinama ima dominantan bolid, sasvim sigurno bi mogao doći i do ‘pet plus’ titula, no nekako se svi nadamo da takvu izrazitu dominaciju nećemo opet gledati tako skoro.

Koliko će naslova Verstappen osvojiti u svojoj karijeri?

Rezultati

Loading ... Loading ...
Iako je u završnici sezone sve izgledalo briljantno, Hamilton i Mercedes nisu uzeli duplu krunu (Photo: Wolfgang Wilhelm)
Usprkos gubitku naslova u konkurenciji vozača, Mercedes je nastavio svoj niz uspjeha osmom konstruktorskom titulom u nizu. Što je po vašem mišljenju najviše koštalo Hamiltona i Mercedes, zbog čega nisu osvojili još jednu dvostruku krunu?

Tomislav Radić: U istom stilu u kojem je 2005. donesena odluka o blagim promjenama aero pravila kako bi zaustavili dominaciju Ferrarija, tako je pred ovu sezonu donesena odluka o blagim aero promjenama kako bi se malo unijelo napetosti i skinulo Mercedes s trona. Više je ta manja korekcija pravila nego sve druge sudačke odluke tijekom sezone na Mercedesov gubitak jedne od titula. Unatoč gubitku naslova, Lewis je sezonu završio uzdignute glave, sportski korektno čestitao novom prvaku, za razliku od Wolffa koji se durio i preko radija kukao Masiju i kreveljio poput malog djeteta. Na kraju je i Wolff čestitao, ali je to nekako prošlo ispod radara te smo to tek od Verstappena doznali. Po meni, čak nije korektno što se nisu pojavili na dodjeli trofeja u Parizu, ali dobro, na njihovu dušu. Popravni ispit će im biti iduće sezone, pa ako se uspiju vratiti na vrh zaboravit će im se ovaj gaf.

Lovro Pernjak-Grbac: Postoji zasigurno više faktora koji su doveli do toga da nakon dugo godina nemamo Mercedes u obje kategorije pobjednika. Prvo i osnovno bi po meni bilo to što je praktički do posljednje trećine sezone Red Bull imao bolid koji je u najmanju ruku bio ‘al pari’ s Mercedesom. U takvim okolnostima je Max izvlačio maksimum iz svojeg bolida, a Lewis se ipak malo više mučio. Verstappen je odličnim vožnjama pokazao kako je definitivno ‘kalibar’ za najveće uspjehe, a uz malu dozu sreće je svoj talent i brzinu ‘unovčio’ i sezonu završio ispred favorita Hamiltona.

Igor Vukajlović: Mercedes se prema kraju sezone očito odlično oporavio od utjecaja novih pravila za ovu godinu koja su odgovarala Red Bullovom konceptu bolida, a ne njihovom. Navodne probleme s pneumatskim ventilima prema kraju sezone su također dobro prikrili. U redu, stradao je Bottas, ali konstruktorska titula je tu, a vozačka fali za nekoliko metara. Mislim da je u Mercedesu ove godine najviše zakazala strategija tijekom utrka. Sve su podigli na višu razinu koliko su mogli s obzirom na ograničenja, što mehanički, što softverski, a Hamilton je i sam rekao da je u najboljoj formi karijere. Dakle, sve je bilo tu, osim one odvažnosti pitwalla koju su pokazali primjerice u Barceloni, ali i to im je Red Bull “vratio” u Francuskoj. Za borbu protiv ovakvog Red Bulla, ziheraški odlasci u boks na koje su u Mercedesu navikli tijekom nekih prijašnjih godina dominacije nisu se ove sezone mogli uklopiti u pobjedničku strategiju momčadi.

Igor Šestak: Koštalo ih je to što njihov bolid u većem dijelu sezone nije bio onako moćan i dominantan kao u prethodnim sezonama, a za razliku od svih tih prethodnih prvenstava u kojima su se borili sami sa sobom, ovoga su puta imali dostojnog protivnika u Verstappenu i Red Bullu. Konstruktorski su naslov osvojili zato što je Bottas bio nešto uspješniji u skupljanju bodova od Pereza, a o vozačkoj tituli su na kraju odlučivali zadnji metri zadnje utrke. S obzirom na to kako je izgledao na posljednje četiri utrke sezone, nitko ne bi imao pravo reći da bi nova titula za Hamiltona bila nezaslužena, ali isto vrijedi i za Verstappena, koji bi pak pitanje prvaka vjerojatno riješio i puno ranije da se na Silverstoneu i Hungaroringu nije dogodilo ono što se dogodilo.

Zašto Mercedes nije osvojio dvostruku krunu?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Drugi dio uredničke debate čitajte u petak u večernjim satima…

Pretplati se
Obavijesti o
20 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
lando

Nekako je prošao ispod radara, po meni nesportski potez RB da Perez sa manje goriva pomaže Maxu i da ga momčad povuče u box kao da je bolid u kvaru.
A moje pitanje je dali netko zna šta bi se dogodilo da je Botas u momentu kad je krenio zadnji krug, parkirao bolid na stazi pod izlikom nekakvog kvara….

Nosko

Bolje se ti zapitaj šta bi bilo da se Bottas nije zabio u Maxa u Mađarskoj. Onda ova šarada ne bi bila niti bitna.
Što se tiče poteza da Perez starta sa manje goriva…genijalno!

lando

Ne lupetaj, nije se zabio u maxa.
Nisi odgovorio na pitanje

Nosko

Da je ne lupetam, na glupa hipotetička pitanja šta bi bilo, kad bi bilo, najbolje da si sam daš odgovor. Sa njim ćeš biti najzadovoljniji.

North33

Zar nisu dovoljno ponižavali Botasa u toku sezone, testirali su 6 do 7 motora na njegovom bolidu, kako bi napravili raketni motor za Hama, i misliš da to Botas nije shvatio, pa je i to malo i trebao je da parkira bolid na stazi. Perez je bar imao časnu rolu, borio se na stazi kao fajter za svoju momčad.
Evo odnosa Toto prema Botasu pogledaj video.
https://youtube.com/shorts/enUVcGc3wfw?feature=share

lando

Nema veze, ne morate davat nikakav odgovor, štoviše, niste ga ni dali niti ste za to odgovarali na moj komentar.
Odgovarali ste samo zato jer hejtate cijelu sezonu i vi i sekta, a vijerovatno ste članovi sekte.
Vodonoša je vodonoša bez obzira kako se on zvao i to jako dobro znate, samo se merc ponio fer i u utrci i nakon utrke, bez obzira na totove nebuloze, ali uvijek nađete neke urote u svakom potezu skya, fiae……

Race Engineer

Možete pronaći intervju Montoye nakon zadnje utrke gdje se on čudi kako se u današnje vrijeme Pereza gleda kao heroja na to šta je zadržavao Hamiltona, dok šta kaže on prije 20-tak godina kad se se utrkivali on i Schumaher takva bi situacija bila ponižavajuća za vozača koji se direktno bori za titulu, odnosno zašto se drugi vozač istog tima ide miješati u utrku prvog vozača. Ali šta kaže on druga vremena drugi ljudi.

mody

??a sta je radio barichello sumaheru 2002 u austriji?

stoka

“kad se se utrkivali on i Schumaher takva bi situacija bila ponižavajuća za vozača koji se direktno bori za titulu, odnosno zašto se drugi vozač istog tima ide miješati u utrku prvog vozača.”

Pokusaj ponovo…

ZMija

mislim da se nista ne bi dogodilo
jer bi do reakcije direktora trke max vec prestigao luisa
i mozda bi stigli ukljuciti ZUTE ZASTAVE DA PRODJU OSTALI U ZADNJI KRUG
jedino da je botas stao prije startnog mjesta i poprijecio bolid
ali onda bi ukljucenjem VSC max prosao prvi
ili ti mislis da bi trebali zaustaviti ove koji su krenuli i ponistiti ponovni start
ne znam ali me interesuje kako ti gledas na to

lando

Utrka je krenila čini mi se nakon hotela, negdje u zavoju broj 15 što znači da je botas bio prije za zavoja br.14 i imao je 7-8 sekundi do ciljne crte.
Da je prije ciljne crte parkirao automobil, bile bi žute zastave jer bi postojala opasnost od sudara sa autima koji su u posljednem krugu i utrka bi završila pod žutim zastavama a max u tih 7-8 sekundi od zavoja br.15 do zavoja br.5 nebi uspio prestic hama.

dacho65

ali smatram da neće napraviti poteze poput Schumachera, Senne, Prosta ili pak osvetnika Hilla

Razumijem koji su to potezi Senne i Schumachera,
donekle i potez Prosta u Suzuki 1989, ali koji je to potez Hilla?
Zbilja mi ništa ne pada na pamet.

Toc

Incident 1995 u Silverstonu kada je DH pogodio MS i zbacio ih oboje iz utrke.:)

mody

T9c tu je kasno kacio i zabio se u mihaela u momzi ga je pogodio namjerno osveta za adelaide

mody

Monzi*

chofica

Maxovo izlijetanje u Baku-u crvena zastava i nakon toga sprint utrka do cilja. To se trebalo ovdje napraviti i nema repova, otvorena borba do cilja u jednakim uvjetima za oba vozaca.

Nosko

Da je po jednakim uvjetima za oba vozača, trebao se Perez zabit u Lewisa.

Desmosedici

Uživao sam čitajući ovu debatu. Vidim da se svi urednici načelno slažu po svim pitanjima. Ustvari, jedan drugoga nadopunjuju sa svojim razmišljanjima. Nisam primjetio da je itko imao nekakva oprečna mišljenja. Moram se pohvaliti da su i moja razmišljanja potpuno slična po svim pitanjima. LP svima!

mody

nije bilo razloga ne nastaviti utrku i max ga je pretekao sam je kriv lewis očito se boji maxa jer se tako nije borio s nikim otkako je dosao l,ewis nema sta za plakati ima 7 naslova a dogodine nova pravila koja ce zabraniti dominacije

Nosko

Sa svime napisanom se slažem.
U grubo utisci zadnje utrke su: Dobro da su vozači propušteni i da se utrka nastavila. Odluka sa propuštanjem je totalno zakašnjela i zbog toga nisu mogli proći svi vozači. Sve je to ispalo zbunjujuće zbog prve poruke o zabrani prelaska. Dobro je u tekstu napisano, namjera je bila ispravna, ali je izvedba bila izrazito nespretna i loša.
“Dašak starih pokvarenjaka” točno tako, ima nešto u tom malom.
Na kraju zaključak je da je kroz cijelu sezonu, bilo puno toga nejasnog, nelogičnog nepravednog, ali na kraju je pravda ipak pobijedila. Kralj je mrtav, živio kralj!

Related Posts
20
0
Would love your thoughts, please comment.x