Toto, it’s called a motor race…

Puno se ‘buke’ diglo nakon napete završnice sezone u kojoj je Max Verstappen s puno sreće(ali zasluženo) i hrabrosti uzeo svoj prvi, a vjerujem ne i posljednji, naslov svjetskog prvaka. Kao što znamo najveći ‘problem’ je za momčad Mercedesa nastao kada je pet krugova prije kraja na stazu poslan sigurnosni automobil zbog incidenta Nicholasa Latifija u posljednjem sektoru staze Yas Marina.

Vrlo brzo nakon toga je Hamilton prošao kraj bokseva, na naredbu svoje momčadi kako oni neće ulaziti u bokseve, a u Red Bullu su lukavo otišli na ‘sve ili ništa’ i poslali Verstappena na još jednu promjenu guma u nadi da će se utrka nastaviti s barem jednim krugom do kraja. Nakon toga je krenulo ‘lobiranje’ iz oba tabora momčadi što je dovelo do kaotične završnice utrke.

Prvo je objavljeno kako se bolidi koji su zaostali za cijeli krug između Hamiltona i Verstappena neće propuštati na što je vodstvo Red Bulla reagiralo burno te su izrazili nezadovoljstvo takvom odlukom. Ipak, u pretposljednjem krugu je došla poruka vodstva utrke kako se pet bolida između vozača Mercedesa i Red Bulla propuštaju ispred sigurnosnog automobila, a vrlo brzo je objavljena i odluka da će Safety Car otići sa staze na kraju kruga.

U tom trenutku je Toto Wolff glasnije nego ikad uputio kritike na račun vodstva utrke i samog direktora utrke, Micheala Masija, koji je donio takvu odluku:

”No Mikey, this isn’t right.”

Nakon toga smo vidjeli kadrove gdje Wolff ‘luduje’ po garaži Mercedesa, a vrlo brzo nakon toga pada u očaj jer njegov vozač gubi poziciju od Nizozemca koji nakon toga prelazi ciljnu liniju i uzima svoj prvi naslov prvaka.

Da bi stvar bila bolja, još veći protesti su krenuli nakon toga te je sam Wolff zatražio i uzimanje rezultata iz kruga kada je Safety Car otišao sa staze, a ta ideja je vrlo brzo odbačena od samih sudaca.

”No Mikey no, that was so not right. You need to reinstate the lap before, that’s not right.”

A odgovor je ekspresno dobio od direktora utrke:

”Toto, it’s called a motor race, ok? We went to car racing.”, rekao je Masi.

Naravno, tijekom cijele sezone je bilo pritisaka iz obje momčadi kako bi se neke odluke donijele na njihovu stranu, ali ovaj ‘show’ koji nam je pružio Wolff na kraju posljednje utrke sezone je bio apsolutno nepotreban i očajan. Mogu razumjeti da se stvara određeni pritisak na službene osobe i da se želi na taj način pomoći svojoj momčadi, ali način na koji je Wolff tijekom sredine utrke govorio Masiju kako pravi sigurnosni automobil ne smije izaći na stazu jer će im poništiti prednost ostvarenu nad Verstappenom je apsolutno nedopustiv.

Formula 1 je sport u kojem se nesreće događaju i događat će se ubuduće. Može doći zbog incidenta između dva ili više vozača, ali isto tako može doći i do problema s bolidima koji su na samoj granici izdržljivosti. Sve je to draž sporta i to su neki faktori na koje se ne može utjecati. Točno to se dogodilo proteklu nedjelju u Abu Dhabiju i zbog toga je Lewis izgubio naslov prvaka – je li to pravedno? Pa je, Verstappen je imao dozu sreće koju je Lewis imao tijekom cijele sezone, a sreća može biti k*rva.

Toto, smatram da je tvoje ponašanje u najmanju ruku nepotrebno, a pogotovo zbog svih stvari koje su se događale proteklih godina u kojima je puno toga išlo na ruku Mercedesa i tvojih vozača. Da, opet ste napravili najbolji bolid i bili najbolja momčad što se tiče utrkivanja, ali upravo zbog ovakvog ponašanja niste i nikada nećete biti najveći.

Osobno sam očekivao da ćemo takvo ponašanje prije vidjeti od Lewisa, ali moram reći da me je ugodno iznenadio i u teškom trenutku stisnuo ruku svom konkurentu i ponio se korektno, ako ne i više od toga. Lewis – svaka ti čast na tome!

Nadam se da će Toto iz cijele ove situacije izvući neke pouke te da ćemo u narednim sezonama vidjeti ipak malo normalnije ponašanje od čovjeka koji bi trebao biti uzor mnogima. Toto, veliki si bio kada si pobjeđivao, vrijeme je da budeš veliki i kada gubiš…

*Stavovi i mišljenja u ovom tekstu osobni su stavovi autora i ne odražavaju generalne stavove i mišljenja redakcije i uredništva.

Pretplati se
Obavijesti o
32 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
mody

lewisu ce biti kazni a fia ce dog da se javljaju sefovi timova sucu mikey mikey please

Berislav

Ovo je kao moj odgovor inaće kao dio mog komentara na jednu drugu temu.u GP1 “Nitko ovdje nije spomenuo da je autor ovog kaosa zadnjih pet krugova imao i čvrsto držao pobjednika utrke i WDC u svojim rukama i glumio režisera bez ikakve pravne odgovornosti. Njegov položaj i njegova obveza nalagala mu je da , ako je ikako moguće, nastavak utrke bude na istom mjestu gdje je i utrka formalno stala. To se bez ikakvog razloga poradi situacije na stazi nije dogodilo. Nastala pauza mogla se je sa potpunom sigurnošću odraditi pod žutom zastavom. Osim u slučaju crvene zastave koja… Read more »

TORPEDO

Drago mi je što su neki pokazali svoje lice.
Posebno što ih nije bilo na dodjeli nagrada a niti za zajedničkoj fotografiji svih timova F1.
Jad i bijeda…

robif

Dok jednom ne smrkne,drugom ne svane…Iako mi se čini da je Max više zaslužio taj naslov.Ljepše bi bilo da je nekako drukčije došao do njega.Nisu ni Max ni Lewis krivi za takve gluposti,oni su pošteno odradili svoj posao.A to šta FIA u američkom stilu želi doći do gledanost,to je nešto drugo

neki veteran

Mogao bi LH i u prijevremenu mirovinu..ako uspije uskladiti ugovore sa sponzorima i MB.Od ove traume neće biti više pravog motiva za vrhunsko utrkivanje.

klepesina

Kud ce veci motiv od ove kontroverze u zadnjem krugu Vjeruj da se Lewis vraca jos jaci i odlucniji izgleda da neznas kakva je Lewis zvjer i ako bude imao bolid sposoban da osvoji jos jednu titulu vjeruj mi nece ostavit ni promil sanse ostalima al bukvalno

neki veteran

Da, da je to prije 10-12g. I njemu vrijeme ide,pišem samo kao osobni dojam.

Race Engineer

”Toto, it’s called a motor race, ok? We went to car racing. Kako to Masi da se toga nisi držao u Belgiji? Jer je bilo ružno vrijeme. A kako to da si dodijelio bodove bez da su se utrkivali? Zašto se onda nisi džao tog principa obrnutim redosljedom:’no racing, no points’

stoka

Pise se grand slam za maksa… pole, pobjeda, najbrzi krug i vodatvo u oba dva (svim) kruga utrke…

147 kt

Toto Toto hostapleru stari.

mody

Vazno da se prekinula dominacijaj merda dogodine ocekujem da bolidi budu blize jedan drugome i da svi mogu pobjedivati mclaren i ferrari bi trebali bit bolji

Nosko

Zanimljivi dijelovi intervjua sa Jean Todt-om: “Jesmo li savršeni? Nismo savršeni, zato sam predložio da se napravi potpuni pregled kako bismo vidjeli što treba poboljšati, u svjetlu onoga što se dogodilo. Ali ne samo za ovu utrku, ono što se dogodilo tijekom godine.“ “Verstappen imao sreće s ponovnim pokretanjem sigurnosnog automobila u Abu Dhabiju, mislim da je tijekom sezone bilo trenutaka kada je Verstappen izgubio bez svoje krivnje.” “Mislim da je Max dobio ono što zaslužuje.” “Ali trebali biste vidjeti cijelu sezonu. Je li imao sreće u Silverstoneu? Je li imao sreće u Azerbajdžanu? Je li imao sreće u Budimpešti?… Read more »

Heel and toe

Svaka cast tebi za realan i objektivan komentar … ali uvjerio sam se da ne vrijedi nekima ukazivati na nepobitne cinjenice, jer su jednostavno totalno navijacki zatucani …

Lewis8

Ne radi se o sreći u Abu Dhabiju. SCovi se događaju. Ono što se nikad nije dogodilo jest da se propuste bolidi između vodećeg i drugog na ovaj način.

Zna se procedura i ona nije poštivana.

Kako smo saznali direktor utrke smije mijennati prodecuru kako se on sam sjeti. Tako je i učinio. Izmislio je novo pravilo.

Ne moram ni reći što bi vi ovdje pisali da je ovako pomognuto Lewisu.

klepesina

stalno to pisem od kad je svjet pravilo se postovalo al nakon jednog poziva masiju to se odjednom ne postuje ito u zadnjoj trci koja odlucuje prvaka direktno zadnji krug heheh sve bih mogao shvattit da se to desilo ima 10 trka pa bi reko ko ga ebe al zadnja trka krug do kraja da mjenjas odluku koju si vec saopstio ito kad te nazovu iz redbula e to mi ne stoji al njima ce ostat mrlja i kontraverza

Toc

Ja se nadam da su svi Lewisovi navijači svjesni činjenice da su tijekom sezone suci pravednije rijesavali i kažnjavali situacije u koje je bio uključen LH, Max bi u Abu Dhabiju i sa drugim mjestom bio prvak. Silverstone, Imola, par puta je smetao ljudima u kvalam za sto su drugi dobivali i po 5 mjesta na gridu on je dobivao razgovore i novčane neke kazne. Kazniti najbrži motor i bolid na stazi kaznom od 5 sekundi je po meni smijeh i paušalno kažnjavanje tek toliko da je. Kazni ti njega sa 10 sekundi stop-go kazne za Silverstone kako se kažnjavali… Read more »

mody

max je rekao pa tak o je ilewis osvojio naslov 2008 pa massa se nije bunio zamisli tek skandala da je sewzona zavrsila pod safety carom muljatori su izgubili to mi je drago

Mike-ferrari

Ups

Nosko

A šta je bilo nego sreća. Vi ste već slavili pobjedu, mi smo priželjkivali neki sudar i SC, što se na kraju i dogodilo. Sreća za nas i sreća za Maxa. Problem je što Masi nije 30-40sec ranije reagirao, svi bi se bolidi maknuli na vrijeme i onda ništa ne bi bilo sporno. Ovako je zakasnio, nije poštivana kompletna procedura, nego ju je skratio da se utrka završi utrkivanjem na stazi. Sada to izgleda da su suci pomogli Maxu, da je Masi izmislio novo pravilo, ali ustvari je samo ispravio svoju grešku i dogodilo se ono što se trebalo dogoditi.… Read more »

Race Engineer

Da, Toto vrijeme je da budeš velik i kad gubiš. Odnosno kad netko drugi izrežira da uzme titulu tvom vozaču i da je drugome, ti šuti i pravi se da se ništa nije desilo.

Heel and toe

Da bi neka osoba vjerovala u pricu da je Mercedes odustao s bilo kakvim, a da ne pricamo o cvrstim dokazima od suda i da ta neka osoba i dalje vjeruje da je Mercedes nepravedno pokraden bome takva osoba je vrlo vjerovatno zesce ogranicena ….

Race Engineer

Mercedes i nema dokaze za tužbu, istina. Ali kakvi bi to dokazi trebali biti ako pravilo kaže laički rečeno da direktor utrke može radit šta god želi.

klepesina

ima dokaza kud ces veci dokaz od ne pridrzavanja pravila koje je sama fia pisala i precizirala nemogu se vratit u krug pa onda mogu sta je to cisto sprdanje al jednostavno nisu htjeli se natezat al neka drago mi je bas da neki koji ovde ispiraju usta stalno sa mercom nemaju vise uporiste da pisu kako mercu sve steluju a kakva je ovo stela u zadnjem krugu direktnog okrsaja za titulu nije prva treca deseta trka vec zadnja kad se to nebi smjelo radit al je uradjeno ito posle onog poziva come on masi we need one more lap… Read more »

Toc

Pogledaj snimku zadnjeg kruga. Podlo je LH kočio na 5 na sat da navuče Max da ga prođe. I u toj podlosti je sebi najviše odmogao jer je skroz ohladio svoje gume. Kao drugo zaspao je u 5. zavoju. Kao treće LH je imao toliko brzine nakon sto je kroz 1/3 kruga ugrijao gume da je došao 2 puta sa Maxom kotač uz kotač, al nije bi dovoljno dobar da ga prođe i napravi ono sto je Max njemu. Pogriješio je LH i u ovoj trci kao i u x drugih ove sezone, a za pola njih dobio je neadekvatne… Read more »

stoka

Hahahahaha vakve pizdarije davno nisan procita… 1. O podlosti LH nema se sto dodat, o motivu jos i manje, zanimljivo razmisljanje od tebe… 2. Lewis je vjer. pustia maxa za zavoj 5 kako bi usa u zavjetrinu na pravcima iza tog i eventualno na hardu starom 45krugova prosa nekako naprid… maks na pravcu mijenja smjer jedno 3 puta, neznam kako pravila stoje s time… ?? 3. O kakvoj brzini nakon 1/3 kruga pricas. O kakvom grijanju harda starog 45krugova naspram novog softa pricas??? 4. Ove “upute” za SC, pravila i odluke mi se neda uopce komentirat… iskreno nisam zna za… Read more »

Toc

Ti pišeš nebuloze stari. 1. Drago mi je da se slažeš zašto je toliko drastično usporio, gume sigurno nije grijao na način da vozi 5 km/h. 2.A još je sigurnije da nije namjerno propustio Max naprijed u 5. zavoju da lovio zavitrinu. Ko da kažeš da baba namjerno prolije punu kantu mlijeka samo da bi mogla pomusti kravu da bi dobila mlijeko. Hahaha Tak i ovo, pustiti ga naprijed da bi ga mogao obići da bude naprijed. Majko mila, šta vi dolje u Dalmaciji koristite?? Daj i nama malo😂 3. Pricam ti o brzini koja ti je snimljena kamerom. Pogledaj… Read more »

Heel and toe

Vi nikako shvatiti da niti jedno pravilo NIJE prekrseno… Koji bi to idiot odustao od tuzbe na takvoj razini sporta s valjanim dokazima … ah da Mercedesu se nije dalo natezati hahahahha ….nevjerovatno kakvi se jos izgovori nece izmisljati i smisljati… molim te pokazi mi to pravilo da udaljenost izmedju bolida pod SC prilikom restarta mora biti najmanje bolid i pol duzine…

Toc

Ma nisu imali ništa. Inače da jesu stiskali bi do kraja

Lewis8

Osobno sam očekivao da ćemo takvo ponašanje prije vidjeti od Lewisa, ali moram reći da me je ugodno iznenadio i u teškom trenutku stisnuo ruku svom konkurentu i ponio se korektno, ako ne i više od toga. Lewis – svaka ti čast na tome!

Ne bacaj 7 godina hejtanja u vjetar. Budi dosljedan. Nađi i u ovoj situaciji nešto sporno od strane Lewisa. Možeš ti to.

Nosko

Haha…kada baš tražiš; mogao se pojaviti jučer u Parizu. Tu bi baš pokazao svoju veličinu, ali nije…

147 kt

Malecki pa gdje si. Nije te bilo od nedjelje. Si nesta tuzan.

Mike-ferrari

Ups

Related Posts
32
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x