Max Verstappen – 34. prvak svijeta u povijesti Formule 1

Max Verstappen i njegov Red Bull Racing su uspjeli. Titula prvaka svijeta za 2021. godinu u Nizozemčevim je rukama. Postao je prvi Nizozemac u povijesti kojemu je to uspjelo, a ukupno 34. vozač koji je uspio osvojiti Svjetsko prvenstvo Formule 1.

S navršene 24 godine Verstappen je tako upisao svoje ime među elitu ovoga sporta. U F1 karijeri do sada je odradio sedam sezona, vozio 141 utrku, na njih 19 pobijedio i 13 puta osvojio pole position. Titula prvaka u njegovom je slučaju nekako bila i očekivana, prije ili kasnije. Jednostavno, takav mu je bio životni put. Sada je “kanta” namijenjena šampionu konačno u njegovim rukama i sigurno će mu biti ogroman poticaj za nastavak karijere i godine koje dolaze.

Max Verstappen rođen je 30. rujna 1997. godine u Hasseltu u Belgiji. Otac Jos također je bio vozač Formule 1 (1994. – 2003.), a majka Sophie Kumpen natjecala se svojedobno u kartingu, tako da nije bilo nikakvo čudo kad je Max već s četiri godine krenuo stopama svojih roditelja. Iako je rođen u Belgiji i majka mu je Belgijka, Max je ipak odlučio nastupati pod nizozemskom zastavom, rodnim krajem svoga oca.

Njegovi rezultati u kartingu bili su impresivni praktično od prvog dana i pobrojati sva prva mjesta koja je osvojio zahtijevalo bi poduže nabrajanje različitih nacionalnih, regionalnih, kontinentalnih ili pak natjecanja na svjetskoj razini. Dovoljno je reći da je bio višestruki pobjednik u WSK Euro Series te osvajač brojnih prvih mjesta na Europskim i Svjetskim prvenstvima.

Iz kartinga je prešao u utrke formula 2014. godine. Jedna sezona u Europskom prvenstvu Formule 3 i treće mjesto u poretku, s deset pobjeda i još šest plasmana na postolje u 33 održane utrke, bilo je dovoljno za ulaznicu tog darovitog mladića u svijet Formule 1. Debitirao je za momčad Toro Rosso na Velikoj nagradi Australije 2015. godine, a već u svojoj drugoj sezoni nakon samo četiri utrke obavio transfer u redove Red Bulla pa prvi put pobijedio na svom debiju za tu momčad, u Barceloni 2016.

Barcelona 2016. – prva Verstappenova pobjeda u F1

U prvim sezonama imao je dosta sudara, odustajanja, incidenata. Došao je zbog toga i na loš glas, često bio pod posebnom prismotrom kod sudaca, no vjerojatno se tako nešto i može razumjeti kod tako mladog vozača koji je ušao u Formulu 1 bez previše iskustva u formulama nižih rangova. Na kraju krajeva, i Hamiltonu se u njegovim prvim sezonama predbacivalo zbog preagresivnog stila vožnje.

Bez obzira na te povremene “mušice”, mnogi su bili spremni “staviti ruku u vatru” da će to biti novi najmlađi prvak svijeta u Formuli 1, no on je nanizao peto, šesto, četvrto i dva treća mjesta u Svjetskom prvenstvu vozača. Devet pobjeda skupio je s Red Bullom od spomenutog debija 2016. pa do završetka prošlogodišnjeg prvenstva. Pored super dominantne Mercedesove mašinerije i Lewisa Hamiltona nije išlo.

Verstappen na VN Bahreina, prvoj utrci sezone 2021. (Photo by Joe Portlock/Getty Images)

Međutim, već je uvod u sezonu 2021. nagovijestio neke nove momente. Odjednom Mercedes više nije izgledao tako uvjerljivo, a Red Bull je uspio odraditi dobar posao sa svojim bolidom. Već se od starta u Bahreinu vidjelo da Mercedes i Hamilton napokon imaju konkurenciju, da Red Bull i Verstappen mogu predstavljati najveći izazov do tada naglašenoj dominaciji Srebrnih strijela.

Lewis je dobio tri od prve četiri utrke, no onda je krenula strašna serija Red Bulla od pet uzastopnih pobjeda. Verstappen je osvajao Monako, Francusku i dvaput Austriju, a Perez Azerbajdžan nakon odustajanja momčadskog kolege. Ono što je bilo posebno interesantno, gotovo na svakoj utrci dogodio se barem jedan izravni duel Maxa i Lewisa.

Hamilton vs Verstappen, Imola 2021. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)

Jedan prebliski duel za svačiji ukus dogodio se na Silverstoneu i taj je događaj pokrenuo novi preokret u tijeku sezone. Dogodio se sudar za koji su suci okrivili Hamiltona, no blago ga kaznili, tako da je on ipak pobijedio u toj utrci, nakon što je Verstappena lansirao u zaštitnu ogradu. Onda je još na idućoj utrci u Mađarskoj Bottas razbio Verstappenov bolid. Te su dvije situacije definitivno vratile Mercedes i Hamiltona u igru, na nimalo popularan način.

“Ne mislim da je kazna bila ispravna. U osnovi, izbacio je svog glavnog rivala, a posebno uz brzinu koju imamo i činjenicu da smo miljama ispred treće najbolje momčadi, lako je ostvariti prednost od 40 ili 50 sekundi u normalnim uvjetima, tako da kazna od deset sekundi ne znači ništa. Definitivno je trebala biti stroža”, govorio je nakon Silverstonea Nizozemac.

Bilo je još puno “spornih” situacija i utrka o kojima bi se moglo debatirati danima. Sjetimo se Imole i crvene zastave koja je Hamiltonu pomogla da se vrati u utrku iz prethodno izgubljene pozicije. Sjetimo se Belgije gdje su bodovi dijeljeni, iako se utrka nije ni vozila, pri čemu je profitirao Max. Sjetimo se sudara u Monzi, za koji su suci dominantno okrivili Maxa, sjetimo se kontroverznih odluka i situacija iz Brazila i Saudijske Arabije.

Hamilton vs Verstappen, Monza 2021. (Photo: LAT Images)

Ili pak ova posljednja utrka, koja je doista bila priča za sebe. Verstappen je bio na pragu poraza, Hamilton je sve držao u svojim rukama i kontrolirao zbivanja na stazi Yas Marina, no onda drama na kraju – Safety Car, odluka direkcije utrke koja je otišla na stranu Red Bulla i uz poljubac božice Fortune Verstappen je zasjeo na vrh svijeta. Bez obzira kakva bila ta završnica, mislim da bi bilo nepošteno reći da nije zaslužio naslov, iako ga je bez ikakve dvojbe zaslužio i Hamilton za svoju vožnju u ovoj godini, posebno u drugom dijelu sezone. Kako uopće ustvrditi drukčije kad je prvenstvo riješeno u zadnjem krugu zadnje utrke sezone.

No, kad podvučemo crtu, svi ti navedeni detalji, uz brojne fantastične nastupe, senzacionalno brze kvalifikacijske krugove i veliku većinu super zanimljivih utrka, ovoj sezoni daju maksimalnu desetku za napetost, neizvjesnost i dramu… sve ono što godinama u Formuli 1 nismo imali.

Što je presudilo u korist Verstappena? Pobijedio je na deset utrka, u odnosu na osam Hamiltonovih. Još je osam puta došao do drugoga mjesta i to je konzistentnost kakva se rijetko viđa. Jedina utrka na kojoj je osvojio bodove, a da nije bio prvi ili drugi, bila je ona spomenuta u Mađarskoj kad se dovukao do devetog mjesta praktično bez pola bolida. U Azerbajdžanu je odustao zbog puknuća gume, a njegove nastupe na Silverstoneu i Monzi okončali su sudari s Hamiltonom.

Jednu od svojih najvećih pobjeda sezone Max je ostvario na domaćoj utrci, na povratku staze Zandvoort u F1
(Photo by Francisco Seco – Pool/Getty Images)

Naravno, priliku za takve rezultate ne bi imao da Red Bull i Honda nisu odradili odličan posao s bolidom i motorom za ovu sezonu. Promjene pravila između 2020. i 2021. bile su neznatne, razvoj većim dijelom zamrznut, no Maxu je njegova momčad dala stroj za najveće dosege. U jednom dijelu sezone je čak djelovao moćnije od Mercedesa, no u završnici sezone kao da je Hamilton ipak imao određenu prednost u tom tehničkom pogledu.

Što se stila vožnje tiče, može se reći kako je zadržao onu agresivnost koja ga je krasila od ulaska u Formulu 1. Nije se libio upustiti u izravne duele na stazi protiv Hamiltona, kada su se lomile utrke. Možda ga je to djelomično i koštalo, misleći naravno na više puta spomenuti Silverstone. Ipak, rekao bih da je u većem dijelu sezone znao kontrolirati i dozirati tu svoju agresivnost. Vozio je pametno.

Da je u završnici sezone rasla nervoza, to je logično. Da je napravio neke poteze koji mu nisu trebali, definitivno jest. Kad je od Brazila na ovamo osjećao da Hamilton i Mercedes imaju veću moć, griješio je s vremena na vrijeme. Bez potrebe da se Maxa opravdava, ali da su ga kaznili u Brazilu, vjerojatno se ne bi dogodila Saudijska Arabija, no bolje je da suce i suđenje što manje spominjemo ovom prilikom. Oni su ionako bili najveća negativa ove briljantne sezone.

Verstappen vs Hamilton, Saudijska Arabija 2021. (Photo: LAT Images)

Verstappen je ove godine veliki iskorak napravio u pogledu kvalifikacija. Jasno, i to je dijelom vezano uz mogućnosti bolida, ali pogledamo li omjere pobjeda i pole positiona, možemo izvući određene zaključke. Do ove sezone imao je devet pobjeda i samo tri pole positiona, a tijekom 2021. taj je omjer 10-10. Značajno je popravio svoje brze kvalifikacijske krugove.

Formula 1 dobila je tako svog 34. prvaka u 72. izdanju Svjetskog prvenstva. Verstappen je 18. s jednom osvojenom titulom, šest vozača ima po dvije, petorica po tri, dvojica po četiri, Fangio je na pet, a Schumacher i Hamilton ostaju na sedam. Lewis je nedavno priznao da bi mu ovaj, osmi naslov, bio i najznačajniji u karijeri. Zbog činjenice da nitko nema osam i zbog načina na koji bi do njega došao u toj velikoj borbi s Verstappenom. Morat će pokušati iznova, znamo da Lewis neće odustati.

Za ovu sezonu obojica zaslužuju čestitke. Verstappen za osvojeni naslov, Hamilton za odličnu borbu do samog kraja. Priuštili su nam nezaboravnu sezonu, podsjetili nas na sve ono što smo propuštali gledajući sedam godina potpuno neinteresantne dominacije jedne momčadi. Hvala Max, Hvala Lewis… hvala za ovu 2021. i slobodno nastavite sljedeće godine, a nećemo se buniti ako borba za vrh dobije još nekog novog protagonista.

Pretplati se
Obavijesti o
34 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
ZMija

evo sezona je zavrsena nema potrebe za teskim rijecima i uvredama i vozaca i timova i clanova ja dugo godina pratim f1 i uvujek je isto jedni likuju jedni placu ali sa moje tacke gledista to je i normalno samo mi malo ide na zivce dominacija i zabrana hardrace znam da je sigurnost prije svega i sada cu u nekoliko tacaka opisati sta mi fali u odnosu na nekada 1 fale mi one dizalice pored staze koje su bile na mjestima gdje se ocekuje izlijetanje i onda oni u trenutku dok vozac jos nije izasao iz bolida zakace bolid i… Read more »

mody

West 444 j8os places?

west 044

Prvi pa iscidak!!!!

mody

Jos places?haha gotovo je s lewisom i merdama

NecesRazbojnice

di ti je frend? HAHAHAHAHA

west 044

Kažu da je Red Bull cijelu noć gruntao taktiku za nedjelju, svratio i Latifi

mody

Kazu da je toto vuk htio zavrsit utrku s safetyom lako je tako bua bua

F-red

Niti RB kao tim niti ovaj prgavi lik nisu vrijedni komentara..

mody

Da ti si vrijedan hejtanja max je orvak i nemoj plakaz

F-red

Za tebe mozda da lik je iskompleksiran i vecina f1 navijaca nikada ga nece smatrati prvakom.Cijela njegova f1 karijera je “napumpana” tip iz kartinga sjedne u bolid f1 i 7 godina uci voziti napravi toliko gresaka ,sudara moj ferrari
i Seba potencijalo kosta naslova..Ako je tebi takav lik idol onda se moras preispitati..

mody

Trolu ono sta je max sada to je jucer bio lewis ili sumaher hejtanhe nije realnost izgubio je naslov lewis i priznao je samo ti i toto placete

F-red

Znas kako me zaboli neka stvar za tobom i za tim tvojim idolom debilom .
Ako do sada nisi vidio kakav ti je idol debil onda ti nema pomoci..

mody

Uh a ti bi da lewis bude prvak 900 godina i njenu dosadilo.vise kako je lewis odvojio nasliv tada 2008 ja kao mclaenovac sam.rekao da je slucajno osvojio jrr je te sezo
Ne massa vodio 80 posto prvenstva tako i max sada sta se bunis maxa su kaznjavali bottas ga udarao i opet je imao vise pobjeda da je max dobio u brazilu vec bi davno bio prvak

mody

Svaki f1 vozsv ima mrljei zvoj lewis sta je radio alonsu 2007 kad je dosaoi massi.2011

F-red

Kolega uopce nisam fan merca a pogotovo ne Hamiltona ..Da je kojim slucajem Perez prvak bio bih prvi koji bi cestitao .Govorim o Max tipa zbog njegove osobnosti i dosadasnje karijere uopce nepodnosim..Da si kojim slucajem jos fan Mclarena nebih bilo ovakvih prepucavanja

mody

Da si ferrarijevac onda mi odgivori hamilton canada 2019 kad vam je odnio pobjedu

F-red

Pa rekao sam ti da nisam ni njegov fan samo za razliku od Maxa on je mala beba..

mody

Boli me briga sta nisi njegov fan nisam ni ja za hamiltona ali osvojio je sve i ne treba kmecati nije imao.10 god konkurenciju ako sljedece sezone ne osvoji naslov ode on mercedesa

F-red

A da ti nisi jedan od 10 ak lewisa 08..kad stignes svakome na portalu odgovoriti..

mody

Koji lewis 8 sada plave negdje Ja sam realan ti me ne volis maxa jer je agresivan pa draze mi ga je gledati nego 98 posti na gridu bojis se da ce ovako i tvoje ferrarijevce pa nek.se bore ovo jucer je bili.vidljivi da lewis nije mogao nista na pravcu f1 znavi borba ne vozikanje 7 godina shvati to f1 treba duele

F-one

Daj ostavi se formule molim te blage veze nemas, ali blage veze

mody

Ostavi se ti jer si smijesan

west 044

Jer nema netko bolji da brani lik i djelo nosonje Maxa od tebe!!!Plitak potok!!!

mody

Jesam ne u sarlatane kao ti hicete li vratit sivu boju dogodine haha

Desmosedici

Čestitke Maxu..vrhunski je odvozio cijelu sezonu i zasluženo osvojio naslov. Max je i najmlađi pobjednik jedne GP utrke, 2016 u Barceloni..međutim tek je četvrti najmlađi F1 Svjetski prvak..Mlađi od njega Svjetski prvaci su bili i to ovim redom: Seb, Lewis i Fernando..Seb je i najmlađi osvajač pole positiona.

given2drive
Gigi

Cestitke Verstappenu, mozda nije zasluzio bobjedit u ovoj utrci ali zasleno je osvojio prvenstvo.

mody

Da trebao je safety voziti do kraja giga ne lupetaj nema restarta 1 krug prijje kraja

Gigi

Poznat si po objektivnosti. Da je bilo kontra sto bi rekao?

mody

Gigonjo jeli rekao bi isto najbolje po trbi pobjeda lewisa uz 0.q sekunde iza auta haha ne blamiraj se gledaj ricciarda bolje ti je

mody

70 posto sezone max vodio 5 kazni popio a lewis se tek izvlacio trebao je bit kaznjen masi progledao udario maxov bolid u brazilu se max branio trkaci incident

Gigi

Da li sam ja rekao da Max nije zavrijedio bit prvak? Samo sam rekao za ovu utrku a ti mi dajes tu presjek cijele sezone, budi objektivan i malo se smiri. Ok

mody

Gigy kako nije jeli ga pretekao? Safety je bio dost krugova na stazi kakvi bi to.bio zavrsetak sezone s safetyem o cemu meljes? Lewis je cestitao maxu smiri se

robif

Iskeno,kao vozač si zaslužio.Nije mi drago,ali….Čestitam…Kad te možemo očekivat u AMGu?

Related Posts
34
0
Would love your thoughts, please comment.x