Hamilton 56 tisućinki brži od Verstappena na prvom treningu u Saudijskoj Arabiji

Bolidi Formule 1 prvi su put pojurili uličnom stazom u Saudijskoj Arabiji. Održan je prvi slobodni trening pretposljednje utrke sezone, a vlasnikom najbržeg kruga na otvaranju trkaćeg vikenda postao je Lewis Hamilton.

Max Verstappen imao je drugo vrijeme, zaostao je za Lewisom Hamiltonom samo 56 tisućinki sekunde, dok je treće mjesto pripalo Valtteriju Bottasu. U prvih pet našli su se još Pierre Gasly i iznenađujuće Antonio Giovinazzi.

Ključni segmenti Velike nagrade Saudijske Arabije vozit će se u noćnom okruženju, pod svijetlima reflektora, no prvi slobodni trening vožen je po danjem svijetlu. Stazu dugačku 6174 metra domaćini su “ušminkali” doslovno u posljednji trenutak, a vremenski uvjeti za prvi trening bili su povoljni. Temperatura zraka iznosila je 28° u 16:30 po lokalnom vremenu, a temperatura staze 35° Celzija.

Što se guma tiče, Pirelli je za ovaj trkaći vikend pripremio srednje tri komponente iz svog spektra – C2, C3 i C4. Kao što se moglo i očekivati, čim je krenulo odbrojavanje 60 minuta predviđenih za prvi trening, vozači su požurili isprobati stazu. Dolazak na novu lokaciju u F1 kalendaru uvijek povećava značaj slobodnih treninga.

Verstappen je u Saudijsku Arabiju stigao s prednošću od osam bodova u odnosu na Hamiltona, koji je dobio zadnje dvije utrke u Brazilu i Kataru. Na Jeddah Corniche Circuit, od dvojice kandidata za naslov, prvi je izašao Nizozemac u Red Bullu i postavio vrijeme 1:31,736 vozeći na tvrđoj smjesi guma. S druge strane, sedmerostruki prvak si je uzeo vremena i pričekao desetak minuta na izlazak iz garaže. Zanimljivo, Lewis je odmah iskoristio prvi set softa.

Nakon četvrt sata prvog slobodnog treninga, Verstappen je još malo popravio rezultat (1:30,920), najbliži mu je bio Norris sa zaostatkom od pola sekunde, no naravno da je to još bilo daleko od onih pravih brzih krugova kakve se može očekivati u nastavku vikenda. Vozačima je primarni zadatak bio upoznati se s okruženjem i prikupiti što je moguće više podataka za podešavanje bolida.

Iako su mnogi već bili na mekšoj smjesi guma, Verstappen se uspješno održavao na vrhu poretka. Novi najbrži krug postavio je nakon dvadesetak minuta, spustivši se na 1:30,354 pa onda opet odradio “ljubičaste sektore” par minuta kasnije za 1:30,014. U tim trenucima jedino je Bottas bio unutar jedne sekunde s Nizozemcem (+0,935).

Nakon 12 odvoženih krugova Max je otišao do boksa. Svojoj je ekipi dao i malo razloga za zabrinutost jednim agresivnim prelaskom preko pasice, tako da su morali pregledati je li sve u redu s bolidom.

Ubrzo smo vidjeli i prvi “ozbiljniji” krug Mercedesovog bolida #44. Lewis je postavio vrijeme 1:30,678 za skok na drugo mjesto, ispred Bottasa, Norrisa, Leclerca i Gaslyja. U prvih pola sata najviše su krugova odradili vozači Alpinea – Ocon je bio rekorder sa 17, a Alonso pratio s 14.

Inače, vrijedi napomenuti da su sve momčadi na svojim bolidima odale počast Sir Franku Williamsu, koji je preminuo prošlog tjedna.

U drugoj polovici prvog slobodnog treninga Bottas je nagovijesio mogućnosti Mercedesa najboljim vremenima u prva dva sektora, ali u završnom je usporio tako da se u poretku ništa nije promijenilo. Verstappen je izašao iz boksa na softu, Hamilton na novom setu softa, tako da se definitivno moglo očekivati brže krugove.

Dobre su krugove odradili Ferrarijevi vozači pa 20 minuta prije kraja zasjeli na drugo i treće mjesto (Sainz 1:30,564 – Leclerc 1:30,600), a onda je Bottas konačno skinuo Verstappena s vrha poretka. Zanimljivo, bio je brži samo pet tisućinki sekunde, tako da se još uvijek čekalo na prvi krug ispod minute i 30 sekundi. Finčevo vrijeme bilo je 1:30,009.

S obzirom na to da je staza uličnog karaktera, ograde su opasnost koja prijeti vozačima u slučaju bilo kakve pogreške ili trenutka nepažnje. Za ovaj prvi trening svi su očito izabrali krajnje oprezan pristup, budući da nije bilo izlijetanja ni nesreća. Jedan opasan trenutak imao je Raikkonen, ali ipak izbjegao udarac u zid.

Na ulasku u završnu četvrtinu treninga, probijena je granica od 90 sekundi. Hamilton je odvozio jako dobar krug i zasjeo na vrh s vremenom 1:29,786. Bio je dvije desetinke brži od Bottasa i Verstappena, a na četvrto mjesto probio se Gasly u AlphaTauriju. Poprilično iznenađenje bio je Giovinazzi, koji je s Alfom osvanuo na petoj poziciji.

Zanimljivo, Verstappen na mekšim gumama u nekoliko pokušaja nije uspio odraditi pravi krug niti popraviti ranije ostvareno vrijeme na hardu. U redovima “Bikova” zabrinuti su mogli biti i vremenima Pereza, koji se cijeli trening nije uspio maknuti iz donje polovice poretka. Završio je prvi trening 11. vremenom (1:30,960).

Što se prvih pet tiče, u završnici se dogodila jedna promjena. Hamilton je ostao na vrhu, ali Verstappen mu je došao na samo 56 tisućinki i preuzeo drugo mjesto. Bottas je bio treći pa Gasly i Giovinazzi među pet najboljih. Ranije spomenuti krugovi Ferrarijevih vozača bili su dovoljni za šesto i sedmo mjesto, a u Top 10 završili su još Ricciardo s McLarenom, Alonso s Alpineom i Vettel s Aston Martinom. Najviše krugova odradio je Ocon (29), a najmanje Hamilton (21).

Drugi slobodni trening na rasporedu je u 18 sati po hrvatskom vremenu, odnosno u 20 sati po lokalnom. Tada će vozači i timovi imati priliku iskušati stazu u noćnim uvjetima, kakvi će vladati tijekom kvalifikacija i utrke.

Total
1
Shares
3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
robif
03.12.2021. 19:36

Ova dvojica su normalno komentirali da staza nije dobra i dobili minuse.pa staza je umjetna kao i sve oko nje.ali Aramco je sponzor…znam koliko vrijedi jer od Aramca i Sabica dobivamo sirovine…(od Du Ponta isto,mislim da su Renaultu tj Alpineu sponzor)

avatar
sladjan87
03.12.2021. 16:15

Sa toliko novca mogli su napraviti pravu stazu a ne ovo .

avatar
mody
03.12.2021. 15:53

Ne svida mi se staza nemiguce pretjecati prebrza zavoji slijepi

Related Posts