Alpine: Bolji dojam za isti rezultat

Gledajući samo popis momčadi za proteklu sezonu, oni koji baš i ne prate Formulu 1 su se zapitali koja je to nova momčad Alpine. Svi oni koji pak prate zbivanja i tijekom zimske pauze znali su da se radi o staroj momčadi u novim bojama, s novim nazivom i novim šefovima, s jednim starim vozačem i jednim novim. Dobro, ne baš tako novim, za 2021. godinu Fernando Alonso se vratio kući. Svi znamo da je Alonso svoje najveće uspjehe ostvario upravo s Renaultom, a Alpine je za 2021. godinu samo rebrendirani Renault, i dalje u vlasništvu Renault grupe. Novi naziv momčad je dobila radi promocije Renaultovog brenda sportskih automobila. Cyril Abiteboul se također povukao s rukovodeće pozicije, zamijenili su ga nekadašnji Suzukijev (MotoGP) šef Davide Brivio i bivši FIA-in inženjer Marcin Bukowski. I sve ovo… za isti krajnji ishod.

Dakle, nova šminka, stari vozači, novi šefovi, isti rezultat. Ukupan dojam možda je malo bolji, obzirom da je nakon mnogo godina vozač momčadi iz Enstonea stao na najvišu stepenicu pobjedničkog podija, no u konačnici, ponovili su prošlogodišnji rezultat i zauzeli peto mjesto u poretku konstruktora.

Fernando Alonso i Davide Brivio u Imoli

STATISTIKA MOMČADI:

Pozicija u poretku konstruktora: 5.
Broj ostvarenih bodova: 155
Broj pobjeda: 1
Broj pobjedničkih postolja: 2
Broj pole positiona: 0
Najbolja utrka prema broju osvojenih bodova: VN Mađarske, ukupno 37 bodova
Najbolji pojedinačni rezultat vozača:
Fernando Alonso, 3. mjesto, VN Katara
Esteban Ocon, 1. mjesto, VN Mađarske

ANALIZA UČINKA MOMČADI U SEZONI 2021.

U Alpineu su 2021. godine izjednačili rezultat kakav su ostvarili 2020. i 2019. godine, kada su nosili naziv Renault, no ove godine su ostvarili ukupno manje bodova nego prošle godine, ali i više nego ranijih godina otkako su se kao tvornička momčad vratili u Formulu 1. Iako su se zadržali tamo gdje su i bili, ove godine su pojedinačni rezultati bili bolji. Stoga, čini se da je ukupan dojam i bolji nego ranijih godina.

Momčad je u 2021. godinu došla s nešto izmijenjenom postavom, Esteban Ocon je reprizirao svoju ulogu u momčadi, a u društvo mu je umjesto Daniela Ricciarda došao stari lisac, dvostruki svjetski prvak, Fernando Alonso. Alonso se umirovio nakon sezone 2018., no i tada je govorio kako vrata za povratak nisu posve zatvorena. Ove godine došao je drugačiji, svježiji i vedriji, spreman za zajedničke borbe za momčadske uspjehe. Upravo je osvježeni Alonso dao značajan doprinos za prvu momčadsku pobjedu nakon mnogo godina, kad je u kaotičnoj VN Mađarske pobijedio Esteban Ocon, a Alonso maestralno iza sebe držao Lewisa Hamiltona i tako osigurao momčadskom kolegi značajne krugove i sekunde prednosti prema konačnoj pobjedi.

Fernando Alonso “lavovski” brani poziciju ispred Lewisa Hamiltona u Mađarskoj.

Još jednom su se bolje momčadi Alpine pojavile na pobjedničkom podiju, na VN Katara, kad je nakon sedam dugih godina pauze, Fernando zauzeo treće mjesto u utrci. Ovaj put je Alonso od momčadskog kolege tražio da se bori kao lav, a Esteban je dao sve od sebe kako bi se ostvarili značajni bodovi za momčad.

Timski duh je u Alpineu ove godine bio jak.

Britansko – francuska momčad s daškom Španjolske ove godine je pokazala vedar duh, momčadsku igru i napredak unatoč istom rezultatu. Iz momčadi su pred početak sezone jasno rekli kako je ovo tranzicijska godina prema novim regulativama, a Alonso je najavio da je “El Plan” u provedbi.

Fernando Alonso i Esteban Ocon uoči testova u Bahreinu.

STATISTIKA VOZAČA:

Pozicija u poretku vozača: Fernando Alonso – 15., Esteban Ocon – 11.
Osvojeni bodovi: Fernando Alonso – 81, Esteban Ocon – 74
Pobjede: Fernando Alonso – 0, Esteban Ocon – 1
Postolja: Fernando Alonso – 1, Esteban Ocon – 1
Pole position: Fernando Alonso – 0, Esteban Ocon – 0,
Najbrži krug utrke: Fernando Alonso – 0, Esteban Ocon – 0,
Međusobni omjer u kvalifikacijama: Fernando Alonso – 11, Esteban Ocon – 11
Međusobni omjer u utrkama: Fernando Alonso – 11, Esteban Ocon – 10

ANALIZA UČINKA VOZAČA U SEZONI

Alonso i Ocon su imali dobru sezonu. Iako je slabašno započela, u Bahreinu je Alonso morao odustati, a Ocon je završio utrku tek na 13. mjestu, nastavak je bio dobar. Narednih 15 utrka jedan ili oba vozača momčadi Alpine su završavala u bodovima, da bi se nakon dvostrukog odustajanja u Austinu ponovo svaki trkaći vikend momčad bivala u bodovima. Najbolji rezultat sezone za momčad je definitivno Oconova pobjeda na VN Mađarske, što je ujedno i Oconova prva pobjeda u karijeri, a i prvi put da je Francuz pobijedio u francuskom bolidu od pobjede Alaina Prosta na VN Austrije 1983. godine. Alonso je utrku završio na četvrtom mjestu, a i sam se lavovski borio za treće mjesto, no Hamilton i Mercedes su za njega bili prejaki.

Na trenutak smo, baš tad u Mađarskoj, dok je odolijevao Hamiltonovim napadima, vidjeli tračak onog starog Alonsa, raspoloženog i opasnog za upravljačem, za razliku od frustriranog i neraspoloženog kakav je bio godinama prije povlačenja iz sporta, kad je vozio tužni McLarenov bolid. Alonso je dao sve od sebe, i 12 krugova koje je držao Hamiltona iza sebe bili su dovoljni da za momčad osiguraju pobjedu. Činjenica je kako je Alpine za svoju prvu pobjedu trebao i imao i malo sreće, kad je na ponovljenom startu samo Hamilton startao na intermediate gumama i morao se vrlo brzo povući u boks po slickove. Oconova pobjeda u Mađarskoj prva je pobjeda za momčad iz Enstonea nakon VN Australije 2013. godine, kad je momčad nosila naziv Lotus, a pobijedio je Kimi Raikkonen.

Esteban Ocon prolazi ciljem i pobjeđuje u Mađarskoj.

Osim pobjede u Mađarskoj, Alpine se još jednom popeo na pobjedničko postolje, ovaj put s Alonsom u glavnoj ulozi u Kataru. Alonso je grčevito držao svoje treće mjesto i pokazao kako im staza zaista godi kako su najavljivali, i ovaj put je od Estebana tražio da brani poziciju, kako ovaj put jači Sergio Perez u Red Bullu ne bi sustigao Fernanda i preoteo mu dugo čekani podij. Esteban nije imao tako dobar učinak kao Fernando u Mađarskoj, no Alonso je ipak izdržao.

Ukoliko bismo gledali puke brojeve izgledalo bi kako Alpine nije imao bolju sezonu nego prošle godine. Zauzeli su isto, peto, mjestu u poretku konstruktora, bodova su skupili manje. No, ako usporedimo pojedinačne rezultate, vidjet ćemo da su napredovali kao momčad. Skoro duplo više bodova je prošle godine Ricciardo skupio od Ocona, a i jedini se Ricciardo penjao na pobjedničko postolje, oba puta osvojivši treće mjesto. Ove godine su vozači dosta izjednačeniji, Alonso je zaradio samo sedam bodova više od Ocona. U kvalifikacijama u sezonu završili izjednačeni. Ocon je pokazao puno više od prošle godine, a trud i rad su se isplatili prvom pobjedom u karijeri. Alonso nije bio tu dvije godine, a vratio se kao da nikad nije ni otišao. Vratio se odrasliji, zreliji, bolji. Kao momčad ipak su pokazali više nego prošle godine.

ZAKLJUČAK I PERSPEKTIVA

U iduću godinu Alpine ide s istom vozačkom postavom, mladim Estebanom Oconom i iskusnim Alonsom koji će iduće godine biti najstariji vozač na gridu. Ocon je već domaći u momčadi, fino se smjestio i konačno počeo pokazivati svoj potencijal. O Alonsu i Alpineu (nekadašnjem Renaultu) ne treba puno ni govoriti. Alonso je svoje naslove osvajao s momčadi iz Enstonea, kad god nije imao kud, Renault ga je primao natrag. Ovaj put, nakon dvije godine odmora, Alonso je brzinski otresao prašinu s ramena i prisjetio se kako je raditi ono što najviše voli. Uopće Alonso nije zahrđao.

Vozačka postava Alpinea izgleda odlično. Francuski vozač u francuskoj momčadi je fantastična stvar gledajući s marketinške strane i nikako ne može biti loša kombinacija. Alonso je daleko od onoga što je nekad bio, nekad se cijeli svijet morao okretati oko dvostrukog svjetskog prvaka i sve i svi su bili podređeni njemu. Otkako se vratio, Alonso je timski igrač, usta su mu puna hvale za mladog kolegu, a ni Ocon ne izbjegava govoriti o tome kako voli učiti od Alonsa. Uvažavajući kako je pred svima nama jedna nepredvidiva godina, Alonso i Ocon mogu biti dobitna kombinacija. Alonsovo iskustvo će sigurno biti momčadi od velike pomoći pri pripremi bolida za 2022. godinu. Mnogo toga Alonso ima za dati momčadi, a mlađi kolega treba iskoristiti priliku i učiti od starijeg. Sve ovo, uz neprekidna ulaganja, moglo bi rezultirati daljim poboljšanjima.

U svakom slučaju, srednji dio poretka nikad nije izgledao jače.

Fernando Alonso i Esteban Ocon vježbaju start u Portugalu.
Total
1
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
5 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
johhan peacedohan
24.12.2021. 22:31

Vjerovao sam da će ove sezone biti bolji ali opet dobro su se držali u jakoj konkurenciji. Sljedeće sezone cijenim da bi oni i Aston Martin mogli najviše napredovati od svih ekipa. Pod tim podrazumjevam da će se približiti McLarenu i Ferrariju te da će ove 4 momčadi biti liga za sebe iza vodećeg dvojca. Teško da će se popeti na kraju na 4 mjesto ali nadam se da će borba ove 4 ekipe biti neizvjesna.

avatar
Junior
21.12.2021. 13:49

Dodao bih još kako koriste šasiju iz 2019 i motor koji je malo poboljšan za 2020. godinu, a za 2021 ne. Sve kako bi se bolje pripremili za 2022. Bas me zanima taj novi motor i kako ce napraviti šasiju i aero jer ako su uspjeli ostat konkuretni sa starim bolidom onda znaju izvuci maksimum iz postojeceg paketa. Mislim da bi oni i Ferrari mogli napraviti najveci skok jer nešto se kuha tamo. S druge strane, nikako si ne mogu zamisliti da netko može napraviti bolji posao od Red Bulla i Mercedesa jer je lova i tehnicko osoblje na njihovoj… Read more »

avatar
amadeus2022
22.12.2021. 21:48
Reply to  Junior

Ako nova pravila trebaju ići nekome u korist onda su to upravo Renault i Ferari jer sumnjam da je njima tehničko osoblje i novac problem dok su se ove dvije momčadi iscrpile u borbi za naslov.

avatar
r.u.m.
24.12.2021. 10:29
Reply to  amadeus2022

Mene je samo strah novog motora da ne budu opet neki neuspjesi ili zafrkavala pouzdanost dok se to sve ne posloži…Hondi je pomogao odlazak na Mercedesov koncept a sada ćemo vidjeti dali će Renault imati sreće i uspjeti dobro posložiti tu novu PU.a za šasiju kako svima tako i njima naj više polažem nade u motor.

avatar
r.u.m.
21.12.2021. 10:21

A o motoru ništa ? Zar nije rečeno na početku sezone da idu u 2021 odraditi sa starim motorom baš zato jer je tranzicijska a da se svi mogući tokeni ulažu u novi motor za 2022 koji bi trebao biti sličniji Mercedesovom konceptu.
Uz nove i stare aero promjene koja konjska snaga više ne bi bila na odmet od strane PU.

Related Posts
5
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x