AlphaTauri: Sve ozbiljniji igrač

Scuderia AlphaTauri, nekad znana i kao Toro Rosso, ove je godine ostvarila najbolji rezultat u šesnaestogodišnjoj momčadskoj povijesti. Momčad je svih tih godina bila “mlađa sestra” Red Bullu i poligon za skupljanje iskustva mladim vozačima njihove akademije.

To se često puta pokazalo kao malo prokletstvo ove momčadi jer čim bi neki njihov vozač pokazao zavidan talent, bio bi promoviran u Red Bull. Tu su sudbinu iskusili Sebastian Vettel, Max Verstappen i Daniel Ricciardo; Prva dvojica su nakon prelaska u Red Bull postali svjetski prvaci, a i potonji je u Red Bullu ostvarivao rezultate karijere.

No, posljednjih nekoliko sezona ova momčad je sve ozbiljniji igrač. Bilježili su postolja, ostvarili jednu pobjedu, a ove sezone su se prometnuli u tim koji može namučiti čak i najveća imena na gridu. U sljedećim redcima stiže priča o tome kako je momčad Franza Tosta došla do rekordne sume bodova.

Pierre Gasly u bolidu AT02 na otvaranju sezone u Bahreinu (Photo by Lars Baron/Getty Images)

STATISTIKA MOMČADI:

Pozicija u poretku konstruktora: 6.
Broj osvojenih bodova: 142
Broj pobjeda: 0
Broj pobjedničkih postolja: 1
Broj pole positiona: 0

Najbolja utrka po ostvarenim bodovima: VN Abu Dhabija, 22 boda

Najbolji pojedinačni rezultati vozača:
Pierre Gasly 3. – VN Azerbajdžana
Yuki Tsunoda 4. – VN Abu Dhabija

Analiza učinka momčadi u sezoni 2021.

Baš kao i protekle sezone, u 2021. godini motor Honde je pogonio bolid AlphaTaurija. Već je prva ovosezonska utrka dala naslutiti da će Honda i Tauri raditi dobre stvari. Gaslyev AT02 se u prvim ovosezonskim kvalifikacijama dovezao do petog mjesta, no zbog kontakta u prvom krugu je utrku završio na 17. mjestu. Pierrov novi kolega Yuki Tsunoda je imao debi iz snova. U svojoj prvoj F1 utrci startao je 13. a završio deveti. Vozač s brojem 22 je u prvoj utrci osvojio dva boda.

U svim ostalim utrkama sezone stvari su bile bitno drugačije. Utrke AlphaTaurija su zbog dijametralno suprotne vozačke postave nerijetko imale dva lica. Blještavilo Pierrea Gaslyja koji je visoko podizao ljestvicu i drugu stranu medalje, Yukija Tsunodu koji je, kao i svi debitanti, morao proći kroz svoje dječje bolesti.

Pierre Gasly, AlphaTauri AT02, Silverstone (Photo by Michael Regan/Getty Images)

AT02 je ove sezone namučio mnoga eminentna imena. Gasly je gotovo cijeli dio sezone provodio ne samo u društvu Ferrarija i Mclarena već i Red Bulla i Mercedesa. Yuki je imao manje elitnih okršaja na stazi, no može se izdvojiti utrka u Turskoj gdje je nekoliko krugova iza sebe držao Lewisa Hamiltona. Ipak, kada bi se na stazi našli ispred bolida Red Bulla, najčešće su, kao zahvalan član obitelji, prepuštali mjesto velikom bratu.

Bilo je tu i nekih hladnih tuševa. Na VN Italije niti jedan vozač nije završio utrku. Tsunoda nije niti startao, a Gasly je morao odustati nakon samo tri kruga. U utrci u Kataru Galsy je zbog kazni Bottasa i Verstappena startao iz prvog startnog reda, no loš start i očajna strategija su ga ostavili van bodova.

Hamilton, Gasly i Alonso netom nakon starta VN Katara

Kroz sezonu su se našli i u „Tri A-troboju.“ Izmjenjujući se na petom, šestom i sedmom mjestu u poretku konstruktora, momčad iz Faenze je dobro kotirala u borbi protiv Aston Martina i Alpinea. U posljednjih je nekoliko utrka AlphaTauri ušao bodovno poravnat sa francuskim Alpineom, no zbog iznimnih rezultata Alonsa i Ocona u Kataru i S. Arabiji, peto mjesto mu je izmaklo.

Ovosezonski bolid AlphaTaurija je bio vrlo dobro konstruiran i činilo se da šesto mjesto poretka nije njegova realna ocjena, no bolji rezultati su izostali zbog toga što nisu imali dva vozača na istoj razini. Pa ipak, veseli činjenica da je bolid šeste momčadi prvenstva mogao izazivati najjače momčadi sezone.

No, nema mjesta primjedbama. Talijanska momčad se u Formuli 1 natječe od 2006. godine, a ove su sezone skupili najviše bodova. Ta računica stoji i kada se njihovi rezultati iz starog sistema bodovanja prilagode novom sistemu. Dosadašnji rekord je bio 107 bodova, no sezone su dosegli čak 142. Ruku na srce, ova je sezona imala čak pet utrka više nego prošla, u kojoj su ostvarili spomenutih 107 bodova, no 35 bodova plusa za momčad sredine poretka je jedan lijep napredak.

Yuki Tsunoda na izlasku iz tunela u Monte Carlu (Photo by Lars Baron/Getty Images)

STATISTIKA VOZAČA:

Vozači: Pierre Gasly vs Yuki Tsunoda

Pozicija u poretku vozača: 9. – 14.
Osvojeni bodovi: 110 – 32
Pobjede: 0 – 0
Postolja: 1 – 0
Pole positioni: 0 – 0
Najbrži krugovi: 1 – 0
Omjer u kvalifikacijama: 21 – 1
Omjer u utrkama: 16 – 5

*utrku za VN Italije niti jedan nije završio

Analiza učinka vozača u sezoni 2021.

Već smo napomenuli da je možda i glavna značajka ove momčadi ta što mnogi mladi vozači, članovi Red Bullove akademije ovdje dobivaju priliku za svoje prve kilometre u Formuli 1. Kroz Toro Rosso/AlphaTauri su prošli mnogi mladi vozači sa raznih kontinenata, a tu je bilo i nekih „padobranaca“ poput Scotta Speeda ili Brendona Hartleya koji se bili tek prolaznici u ovoj momčadi.

Zasigurno najvažnija karika njihova ovogodišnjeg uspjeha jest imanje Pierra Gaslyja. Francuz se u ovom sportu natječe već tri godine u kojima je prošao razne okršaje u svim dijelovima poretka. U svom prvom mandatu u Toro Rossu je skupljao iskustvo u dnu poretka, a po prelasku u Red Bull je bio u društvu vrha poretka. Iz poznatih razloga Gasly je bio „kažnjen“ vraćanjem u Toro Rosso/AlphaTauri. To se pokazalo kao pun pogodak i za njega i za tim.

Gasly i Tsunoda na stazi u Imoli (Photo: Samo Vidic/Red Bull Content Pool)

Ove je godine svojim rezultatima nosio tim do rekordne sume bodova. Pierre nije samo čekao priliku za dobar rezultat već ih je, dobrim rezultatima u kvalifikacijama, sam stvarao. Prvi vozač Alphe je 15 puta završavao u bodovima, tri puta nije završio utrku, a čak je devet puta završio na prvih šest pozicija te se tako profilirao u jednog od najkonstantnijih vozača ove sezone. Prvi je put u karijeri ostvario troznamenkasti broj bodova, a osim što ostvaruje dobre rezultate, ima dobar odnos sa cijelom ekipom.

Ove godine smo dobili novog Japanca u Formuli1. Yuki Tsunoda je svoje mjesto u ekipi zaslužio dobrim rezultatima u F2, ali vrlo vjerojatno je tu svoju ulogu odigrao japanski lobi Honde. Yuki je F1 karijeru započeo idealno. Prvu utrku je odvozio izuzetno mirno i ostvario prve bodove.

U ostalim utrkama „Yuki the Rookie“ nije djelovao tako trezveno. Ovaj sitni i dinamitni živac je bio prepoznatljiv po svojoj nervoznoj i prostačkoj radio komunikaciji, ali i nerijetkim sudarima na stazi. Yuki je izazivao crvene zastave na kvalifikacijama u Imoli, Francuskoj i Azerbajdžanu, a kada se u obzir uzme da nije završio utrku u Španjolskoj, Nizozemskoj i Meksiku, njegova prva sezona se ne može opisati jako uspješnom.

Tsunoda je završio u bodovima u samo sedam utrka, u Q3 ušao devet puta, što i nije tako loše, a sezonu završio s 32 boda. Tsunoda je svoje najbolje izdanje imao u posljednjoj utrci u Abu Dhabiju. U subotu je na kvalifikacijama ostvario najbolji rezultat, sedmo mjesto, a u ludom finišu zadnje utrke njegovo je četvrto mjesto prošlo ispod radara.

Yuki Tsunoda na VN Abu Dhabija (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)

Zaključak i Perspektiva

Teško je dati srednju ocjenu o izvedbama AlphaTaurija. Vožnje Pierra Galsyja su se činile iznadprosječnima, a Tsunodine ispodprosječnima. Kao činjenica ostaje da je Tauri ostvario najbolji rezultat u cjelokupnoj povijesti momčadi.

Jedna od tajni njihovog ovogodišnjeg uspjeha leži u tome što su imali iskusnog vozača koji je već neko vrijeme u svijetu Formule 1. Upravo je on, Gasly, najviše zaslužan za rekordni učinak momčad, a kada/ako Tsunoda prikupi dovoljno iskustva, ova ekipa bi mnogima mogla postati trn u oku.

U sezoni 2022. ovu momčad očekuje zaista velika promjena. Momčad iz Faenze će promijeniti tip bolida, ali i proizvođača motora. Honda se ponovno povlači iz F1, a prije odlaska je pomogla Red Bullu stvoriti novu pogonsku jedinicu. Red Bull powertrains će pogoniti Red Bull i AlphaTauri.

Budući da znamo da je ovosezonski svjetski prvak vozio bolid pogonjen Hondon, za očekivati je da je Honda dala sav potreban „know-how“ u izradi Red Bull powertrains.

Pierre Gasly, AlphaTauri (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Total
15
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
4 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
johhan peacedohan
24.12.2021. 09:09

Ideja o ovim juniorskim iliti sestrinskim momčadima nikad mi se nije sviđala, a ovo govorim kao dugogodišnji navijač TR, posebno to sklanjanje u stranu kad dolazi veliki brat. Nije fer prema drugim momčadima koje nemaju svoju juniorsku ekipu. Hartley nije bio padobranac. Nekad je pripadao mladim nadam Red Bullove akademije a onda je pušten niz vodu. Ponovo su ga se sjetili već pod “stare dane”. Ako se ne varam doveli su ga samo zbog iskustva koje je imao u drugim serijama na MGU-K ili MGU-H. Sjecam se da je Tost često naglašavao kako im je to njegovo iskustvo jako vrijedno.… Read more »

avatar
r.u.m.
20.12.2021. 13:44

Ja mislim da oni puno dobivaju od Honde čak jednako kao glavna momčad RBR a što se tiče aero da im tu isto RBR pomaže ali sve u mjeri da se ipak zna tko je broj 1.I to je to Honda je pokazala da se može nositi s Mercom i plus malo Adrianove čarolije i eto njih tu blizu po meni je to to.Pa pobogu sestrinske su momčadi dijele i vozače …

avatar
robif
20.12.2021. 13:10

Nadam se samo da ih neće zadesiti “Mecachrome sudbina”.Bilo bi šteta,kao momčad djeluju dobro.Kao i šta Mody kaže Yuki bi najprije trebao spustit krila,jer onakvo ponašanje prema inžinjeru je jadno,pogotovo za jednog novajliju.A Gasly je priča za sebe,nije za prvaka,ali….Pitajte Red Bull za savjete i strategiju,trebali bi pomoči

avatar
Yukihonda
20.12.2021. 10:10

dobra momčad… mogla bi i biti bolja… Yuki bi se mogao više potruditi a ne samo gunđati… Gasli je dobra radilica.. ali strategija uvjek nekako loša…

Related Posts
4
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x