Umirovljenjem Kimija Raikkonena, najstariji ili ljepše rečeno najiskusniji vozač u Formuli 1 bit će Fernando Alonso, no španjolski veteran tvrdi da će biti spremniji nego ikad, iako ga ove zime čeka i jedan operativni zahvat.
Povratničku sezonu, nakon dvogodišnjeg izbivanja iz Svjetskog prvenstva Formule 1, Fernando Alonso je okončao osvajanjem desetog mjesta u ukupnom poretku vozača. Može se reći kako je to bila prilično uspješna sezona za legendarnog Španjolca, budući da je bodove osvajao na čak 15 od 22 utrke, a trećim mjestom u Kataru vratio se na pobjedničko postolje nakon više od sedam godina.
Bilo je to 98. postolje u karijeri za dvostrukog svjetskog prvaka, a nastupio je do sada na 336 utrka. Bude li sve išlo prema planu sljedeće godine, nadmašit će Raikkonena po broju Grand Prix nastupa jer Finac se zaustavio na 349.
Pripreme za novu sezonu krenut će brzo i vozači ove zime neće imati puno vremena za odmor. Alonsa još čeka i operativni zahvat, kojim će mu liječnici ukloniti titanske pločice iz čeljusti. Te je pločice dobio prošle godine nakon biciklističke nesreće koju je doživio prije starta sezone.
Na pitanje je li sada spreman za nastupe na svojoj najvišoj razini, Fernando odgovara: “Deset sam mjeseci bliže tome. Teško je znati koji je limit i gdje ćemo biti sljedeće godine. Mislim da nam treba dobra zima, to je sigurno, ja se trebam pripremiti i biti nešto spremniji nego što sam bio prošle godine. Ona biciklistička nesreća u veljači nije mi pomogla.”
“U siječnju će mi ukloniti pločice iz lica, tako da ću imati dvotjednu stanku u siječnju, ali takve sam ionako imao, čak i kada nije bilo operacije jer treba se ipak malo i opustiti. Nakon toga trebamo pristupiti zimskom testiranju s dobrim programom. Fizički, a isto tako i s bolidom. Ako će bolid biti kompetitivan, siguran sam da ću ja biti na 100 posto.”
Bez obzira na godine, Alonso kaže da se osjeća tako dobro da bi novo prvenstvo mogao započeti odmah. Kaže da aktualni bolidi fizički ipak nisu toliko iscrpljujući za tijelo vozača.
“Što se mojih godina tiče, osjećam se dobro. Iskreno, osjećam da mi je to prednost. Kad dođem na stazu, poznajem stazu. Svi sad testiraju te 18-inčne gume, a ja ih dobro poznajem iz WEC-a [World Endurance Championship]. Potpuno je isto ponašanje na tim gumama i jednako treba voziti. Ono s čime se drugi susreću prvi put, meni je već drugi ili treći. To je dobro.
“Fizički, mislim da bolidi današnjice nisu toliko zahtjevni. Mislim da su 2004. ili 2005. godine mogle biti ograničavajući faktor, ali ja sam na postsezonskom testu odvozio 148 krugova u Bahreinu pa navečer još išao na slobodni trening u Dubai za karting utrku “24 sata Dubaija”. Mogu voziti 300 krugova s ovim bolidima, fizički to nije problem.”
“Super sam snažan, spreman sam, mogu započeti novu sezonu idućeg tjedna u Bahreinu. Ipak, planirao sam imati drukčije pripreme za sljedeću godinu, ne zato što će bolidi biti drukčiji, već zato što ove zime nisam mogao odraditi prave pripreme zbog te biciklističke nesreće”, kaže Alonso.
S punih 40 godina na leđima, Alonso i dalje govori o vožnji i utrkivanju poput mladića. On je u 2021. stao na postolje, njegov momčadski kolega Esteban Ocon dobio utrku u Mađarskoj, a Alpine je ukupno bio peti u prvenstvu. Za sljedeću godinu s novim bolidima ambicije su jasne, pronaći put prema vrhu poretka.
Tebi su godine prednost jedino u sexu, možeš ove balavce naučit nekim stvarima!!!
Tvoj lewis odlazi iz f1
Poraz boli?
Odličan vozač i osoba. Najviše će ostati upamćen jer je pobijedio Michaela Schumachera i zaustavio njegovu dominaciju koja je bila već napunila jaja svima. I danas sa 40 godina bez problema parira ovim mlađima.
Ne znam baš koliko je dobra osoba…u svim timovima dosad uspio se posvađati,ali da je bio odličan vozač bio je..namjerno pišem “bio”…refleksi mu nisu kao nekad,a još uvijek je bolji od Ocona,,,što potonjem ne ide u prilog.
Isto je Raikkonen i Giovinazzi..ne možeš sa starcem biti al pari…moraš biti brži,inače nisi za taj posao..
Mislio sam na to kao osoba jer je donirao i pomagao kroz karijeru.
Ali da težak je za radit u timu. To znaju ovi iz mcclarena pogotovo
Kakav je kao osoba u privatnom životu to ne znam..u poslu je prgav i težak za suradnju..egocentrik..Da, pobijedio je Schumachera..ali ne zato što je Alonso bio bolji od Schumija ili Renault bolji od Ferrarija..”caka” je bila u gumama..novi propisi sa gumama..Bridgestone tada jednostavno nije mogao parirati Michelinu..tako su Renault i Alonso te Mclaren i Kimi bili u povlaštenom položaju, a Schumi i Ferrari su bili nemoćni..ipak se baš nisu dali da ih deru.
A Hamilton nije egocentrik? To su vozači, svima je cilj biti najbolji u timu i najbolji u prvenstvu.
??? Tko je spominjao Hamiltona? Ja?
Znači Ferari bolji stroj i vozač, a alonso samo bolje gume i to je bilo dovoljno za dvije titule! Stvarno ima logike! Kak onda Lewis vozi brže na mediumu od Maxa na softu? Bolji vozač i bolji auto! Nema logike!
Bilo je tako kako sam kazao..a ti sada analiziraj i izokreći činjenice kako hoćeš i kako misliš da tebi odgovara..džaba ti je..moj ti je savjet, pošto vidim da nisi tada pratio F1 pa nisi u to dobro upućen, a po pristupu vidim da nisi nešto ni stručan da to komentiraš..za početak daj se samo malo više informiraj da ne glumiš intelektualca bez pokrića..Bridgestone nije mogao parirati Michelinu jer je tako namjerno smišljeno..više tu nije mogao pomoći ni Schumi ni Ferrari..da se razumijemo, Alonso i Renault su bili odlični, ali prevagu su donijele gume.