VN Sao Paula – Dobitnici i gubitnici

U glavama navijača ali vjerujemo i samih vozača i njihovih momčadi, utrka u Brazilu vjerojatno označava početak konačnog obračuna i podvlačenja završnog računa u sezoni. Uz legendarni Interlagos, fanatične navijače i nerijetko itekako zahtjevne uvjete na stazi, upravo su te tenzije i napetost ono što utrku u domovini velikog Ayrtona Senne i brojnih drugih velikih trkača, čini posebnom.

U ovogodišnjem izdanju doduše, nije se riješilo gotovo ništa kada je u pitanju obračun vodećih kako u poretku vozača tako i u poretku konstruktora, iako je iz razloga kojih ćemo se dotaći nešto kasnije, ova Hamiltonova pobjeda vrlo važna. Bez obzira na to, i po suhom vremenu i manje više normalnoj utrci, uzbuđenja nije nedostajalo jer staza smještena između dva jezera nikome ne dopušta švercanje i procesije po stazi. Pretjecanja, borbi pa i incidenata nije nedostajalo, iako možda ne u svom najspektakularnijem izdanju, jurnjava u Brazilu nije nas ni malo razočarala.

Dobitnici:

Lewis Hamilton – apsolutni winner ovoga vikenda bez sumnje je Mercedesov as. Naime, tijekom vikenda Lewis je uspio nakupiti čak 25 kaznenih pozicija iz razloga koji su nam svima poznati i koje nećemo detaljno opisivati. Unatoč tome, po skromnom sudu autora ovih redaka, u jednom od najboljih nastupa ove sezone, uspio je Hamilton prevladati sve nedaće i uz pomoć, na ovoj stazi dominantnijeg Mercedesovog bolida, u konačnici doći to itekako važne i vrijedne pobjede. Vrlo važne, jer Lewis je onemogućio Maxov bijeg na bodovnu razliku koja bi mu donijela utrku manje. Unatoč tome, još uvijek je tu ne baš mali bodovni zaostatak, ali stvari za Britanca sada ipak izgledaju optimističnije. Naravno, podizanje morala koje donosi ovakva pobjeda u ovome trenutku, nije nebitan faktor u finalu sezone.

Ferrari – vozači Ferrarija u zadnje su vrijeme postali stalni gosti odnosno bolje rečeno domaćini u rubrici dobitnika. Iako smo teoretski u svakoj pa tako i u ovoj analizi mogli izdvojiti ili Sainza ili Leclerca zbog nekog detalja, u cijeloj je priči ipak dobitnik sama momčad. Naime, konzistentnost je u borbi Scuderije za željeno treće mjesto u poretku konstruktora ključna riječ, a tu su odliku demonstrirali i u Brazilu. Prilično sigurna situacija tijekom cijele utrke, bez previše ambicija i mogućnosti za prodor prema gore, a s druge strane bez prevelikih opasnosti od strane pratitelja. Zaključno, ovaj rezultat svakako vrijedi izdvojiti i zato što je s novih 19 bodova na kontu i preko 30 prednosti u odnosu na potpuno pogubljeni McLaren, borba za treće mjesto gotovo okončana. Naočigled možda preambiciozan zaključak jer do kraja imamo još tri utrke, no gledajući trenutnu formu ova dva takmaca, pitanje je jeli realno očekivati obrat u tom dvoboju.


Valtteri Bottas – iako će neki možda postaviti upitnik nad ovom konstatacijom, Valtteri Bottas u Brazilu je zapravo odradio sasvim solidan posao. Realno, na temelju njegovog pole positiona malo je tko gradio nade u eventualnu pobjedu pa mu stoga gubitak pozicije već na startu ni nećemo zamjeriti. U Finčevom nastupu bilo je nekoliko ključnih i vrlo dobro odrađenih situacija, a to je prije svega vrlo dobar oporavak nakon malo problematičnih prvih zavoja, vrlo dobre reakcije u situacijama sa sigurnosnim i virtualnim sigurnosnim automobilom, te u konačnici možda i najvažnije, pobjeda u dvoboju drugih violina protiv u posljednje vrijeme odličnog Pereza. Lijep bodovni doprinos u neizvjesnoj borbi Mercedesa i Red Bulla za sami vrh.

Pierre Gasly – rezultat koji je na Interlagosu ostvario Francuz dokaz je kako ponekad sam plasman ne označava i ne oslikava njegovu važnost. O Gaslyevom rezultatu opet naravno govorimo u kontekstu još jedne borbe u poretku konstruktora, onoj između Alpinea i Alpha Taurija. Osim što se još jednom suvereno plasirao u bodove i odradio vrlo dobar nastup, Francuz je u izravnom okršaju na stazi pretekao oba vozača Alpinea, probio se na sedmo mjesto i tako još jednom bez ikakve pomoći svog momčadskog kolege neutralizirao njihov učinak i zadržao navedenu borbu u čistom egalu. Sve pohvale.


VN Brazila – dozvolit ću si dozu subjektivnosti i pobjednikom proglasiti VN Brazila općenito. Prvi je razlog sama staza Interlagos na kojoj su riječi procesija i dosada nepoznati pojmovi, a to smo u velikoj mjeri imali priliku vidjeti i u ovosezonskom izdanju. Zbog dugačkih pravaca i gotovo vezanih DRS zona, previše mudrovanja i kemijanja naprosto nema pa se stoga upravo tako bez puno mudrovanja i kemijanja i utrkuje. Drugi su razlog navijači koji, iako domaćih vozača više nema ni na mapi, doista s posebnom vrstom fanatizma i dalje prate Formulu 1, a što je realno gledajući sve rjeđi slučaj. Svaki potez pozdravlja se hukom tribina, a navijanje koje priliči i kakvoj ozbiljnijoj nogometnoj predstavi svemu daje neku višu i dodatnu dimenziju koju utrku na, možemo reći legendarnom Interlagosu, uvijek čini posebnom.

Gubitnici:

Daniel Ricciardo – pitanje je bilo hoćemo li još jedno loše izdanje Mclarenovih vozača analizom ubaciti u zajednički koš ili ćemo stvar secirati? Odlučili smo se za opciju broj dva jer i Ricciardo i Norris opet su imali sto problema i svaki na svoj način tešku utrku koja je rezultirala još jednim razočaranjem. Za početak Ricciardo. Iako niti na sprintu nije briljirao, očekivalo se kako će Australac u utrci ako ništa drugo temeljem performansi svoga bolida ostvariti određeni napredak. To se i dogodilo iako je Ricciardov tempo bio lošiji u odnosu na usporedive Ferrari pa i sve češće AlphaTauri. Tehnički kvar na bolidu prisilio je Australca na odustajanje čime je i treći put u četiri utrke ostao bez bodova.

Yuki Tsunoda – slično kao i tjedan dana ranije u Meksiku, mladi je Japanac i u Brazilu svoj nastup završio prilično rano. I ovoga puta riječ je bila o incidentu, doduše nešto drugačijem nego na spomenutoj VN Meksika, no u konačnici s istim efektom na njegov bodovni učinak. Start na mekanoj komponenti guma možda mu je pružao određene taktičke mogućnosti i potencijalni progres među osvajače bodova, no kontakt s Lanceom Strollom nakon svega par krugova prisilio ga je na neplanski ulazak u boks zbog značajnijeg oštećenja na bolidu čime je daljnji tijek utrke bio potpuno kompromitiran. Bez obzira na određeni talent koji pokazuje, od sada već pradavnog kolovoza i VN Belgije pa do VN Brazila, Japanac je upisao tek jedan jedini plasman među osvajače bodova, a to svim kreditima unatoč, nije ostvarenje vrijedno hvale.


Lando Norris – jedan od većih tragičara s VN Brazila svakako je ovaj mladi Britanac koji je u svom rođendanskom vikendu umjesto poklona dobio figu. Vrlo solidna prezentacija sa sprint utrke davala je naznaku kako bi se Norris napokon mogao malo izdići iz rezultatskog sivila i upustiti ako ništa drugo barem u borbu za best of the rest pozicije. Vrlo brzo ta je mogućnost otklonjena. Točnije, već na startu kada je nakon kontakta s nekadašnjim momčadskim kolegom Carlosom Sainzom Norris probušio gumu. Izlazak sigurnosnog automobila vratio je Landa koliko toliko u igru, no s posljednjeg mjesta na restartu i kompromitiranom taktikom, više od mršavog boda nije išlo ,s tim da je i taj jedan spašen sa zvukom sirene. Slaba forma u posljednjih nekoliko utrka skupo je koštala McLaren pa su nade u obranu pozicije iza vodećeg dvojca vrlo, vrlo tanke.

Lance Stroll – vozač koji već neko vrijeme izbiva s radara kada je neki konkretniji učinak u pitanju. Otprilike u tom je tonu protekla i njegova utrka na Interlagosu. Dosta žestok kontakt s Tsunodom u ranoj fazi utrke u velikoj je mjeri rezultirao time da onu završnu ne dočeka na stazi, već parkiran u boksu. Iako se od Aston Martina u ovoj sezoni nisu očekivale kule i gradovi, Strollovih tek 26 osvojenih bodova i tek jedan skroman bodovni upis u posljednjih pet utrka, znak su kako neće previše žaliti kada uskoro padne zavjesa na tekuću sezonu.

Total
5
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
4 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
mody
16.11.2021. 22:03

Mexico i brazil imaju dobru atmosferu volio.bi vidjet i argentinu staza je neravna ima uzbrdice i nizbrdice mala i to je još više čini uzbudljivom. Lewisa je spasil promjena motora inače ne bi.dobio

avatar
Lewis8
17.11.2021. 16:45
Reply to  mody

Bio si najveći zagovornik obrnutog grida. Mislio sam da je to glupa ideja. No, bio si u pravu. Obrnuti grid je odlična stvar. Ahahaaa

avatar
west 044
17.11.2021. 18:53
Reply to  Lewis8

AAAAAAAhaaaahaaa!!!

avatar
F1 44
18.11.2021. 07:33
Reply to  mody

Hmm.. neznam zasto onda drugi nisu promjenili motor?
Ajd sada imaju ponovno sansu promjeniti motor,hoce li napraviti!?

Related Posts
4
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x