Povijest: Priče iz Meksika

Bliži se zima, a sa zimom i kraj sezone 2021. Prva od posljednjih pet utrka na rasporedu je ovaj vikend i vozit će se na stazi Autodromo Hermanos Rodriguez u Meksiko Cityju. Meksiko je u tri etape bivao dijelom kalendara Svjetskog prvenstva Formule 1, od početka šezdesetih godina prošlog stoljeća, onda na prijelazu iz 80-ih u 90-e, a treći put od 2015. godine kada se staza Hermanos Rodriguez ponovno vratila u kalendar. Ove godine čeka nas posebna poslastica, obzirom da je borba za naslov svjetskog prvaka vrlo neizvjesna, a gledatelji će moći uživati i u izvedbi domaćeg vozača, Sergija Pereza, koji bi možda mogao donijeti i prvu pobjedu za Meksikanca na domaćem terenu. Kako bismo se što bolje pripremili za trkaći vikend, prisjetit ćemo se uzbudljivih trenutaka iz bogate povijesti utrkivanja u Meksiku.

BORBA NA NASLOV PRVAKA – 1964. GODINA

Točno onako kako to ljubitelji Formule 1 vole i kako bismo željeli da se svaka sezona završava, ušlo se u posljednju utrku sezone 1964. VN Meksika bila je zadnja utrka sezone, a tri vozača su imali šanse na osvajanje naslova svjetskog prvaka. Bili su to Graham Hill iz momčadi BRM, Jim Clark u svom Lotusu i John Surtees u Ferrariju. Nakon kvalifikacija se činilo kako stvari idu u pravcu Jima Clarka, koji se kvalificirao na pole position, dok je Surtees bio četvrti, a Hill tek šesti. Clark je nakon starta i poveo u utrci Clark je poveo nakon starta, ispred Dana Gurneyja, te Hilla i Bandinija koji su se borili za treće mjesto u poretku. Surtees se nalazio tek na petom mjestu, bez šansi za osvajanje naslova, barem se tako činilo.

Stvari su se preokrenule kad se Bandini (koji je tada bio momčadski kolega Johna Surteesa u Ferrariju) sudario s Hillom, zbog čega je upropastio Britančevu utrku, koji ju je u konačnici završio s dva kruga zaostatka. Sve do pretposljednjeg kruga izgledalo je kako će Clark osvojiti naslov prvaka, kada je njegov Lotus počeo ostavljati za sobom uljani trag i usporavati. Gurney je preuzeo vodstvo, a Bandini je propustio Surteesa na drugo mjesto, kako bi osvojio šest bodova koji su mu i trebali kako bi osvojio naslov svjetskog prvaka. Time je John Surtees postao jedini vozač u povijesti koji je osvajao naslov prvaka i na dva i na četiri kotača, što je pothvat koji više nikad nikome nije uspio.

BERGEROVA PRVA POBJEDA – 1986. GODINA

Završnicu sezone 1986. obilježilo je veselje Gerharda Bergera i momčadi Benetton. Cijela sezona bila je u znaku borbe između Nelsona Piqueta, Nigela Mansella i Alaina Prosta, no za predzadnju utrku sezone Berger se sa svojim Benettonom kvalificirao na dobro četvrto mjesto za utrku. Senna je startao s prvog mjesta, no radi pogreške u prvom zavoju, ubrzo je vodstvo predao Piquetu. Mansell je loše započeo utrku i s treće pozicije je pao na sami kraj poretka. Momčadi koje su koristile Goodyear gume imale su značajnih problema na grbavoj podlozi staze u Meksiku, što nije bio slučaj i za Bergerove Pirellije. Upravo je igranka s gumama i donijela prvu pobjedu za Gerharda Bergera i Benetton.

Naime, bila je to utrka za koju je odlazak u boks bio norma, a ni dva odlaska nisu bila neobična, a isto je Berger odlično iskoristio i svoje gume pazio i mazio kroz cijelu utrku, te bez ijedne posjete boksu ostvario pobjedu. Alain Prost je samo jednom bio u boksu, što mu je osiguralo drugo mjesto i što je borbu za naslov odvelo u zadnju utrku sezone. Berger je pobijedio s prednošću od 25 sekundi, a Senna na trećem mjestu je zaokružio listu vozača koji su utrku završili u istom krugu kao pobjednik. Vozači momčadi Williams, koji su se s Prostom borili za naslov, utrku su završili na četvrtom i petom mjestu, s krugom zaostatka za Bergerom.

MANSELLOVA MAJSTORIJA – 1990. GODINA

Jedna od najljepših utrka za VN Meksika desila se 1990. godine, zahvaljujući fantastičnoj završnici utrke. Gerhard Berger se sa svojim McLarenom kvalificirao na najbolju startnu poziciju, a društvo mu je u prvom startnom redu pravio Williamsov vozač Ricardo Patrese. Senna je bio treći, Mansell četvrti, a profesor Prost tek na 13. mjestu. Patrese je dobrim startom poveo u utrci, no njegovo vodstvo nije dugo trajalo. Vrlo brzo Senna je vodio u utrci, a Berger je zbog problema s gumama pao na dvanaesto mjesto. Senna je gradio prednost, a Prost se probijao kroz poredak i pred kraj utrke stigao je do druge pozicije.

Posljednjih deset krugova donijelo je uzbuđenja na stazi. Prost je s unutarnje strane pretekao Sennu, a Senna koji je također imao problema s gumama, nije imao šansi protiv svog velikog rivala. Mansell je već pritiskao Sennu za drugo mjesto, kad je Senni guma eksplodirala, a Mansell se izvrtio na stazi. Kad ga je Berger pretekao za drugo mjesto, Mansell se baš nije složio s tim. Tipično za Mansella, napao je i pretekao Bergera, u 14 zavoju, na mjestu za koje su mnogi mislili da je pretjecanje nemoguće. Upravo je taj zavoj preimenovan, te je dobio naziv Mansell. Prost je na kraju pobijedio u utrci, ispred Mansella i Bergera.

MANSELL JOŠ JEDNOM – 1992. GODINA

Williams je bio snažan 1992. godine, a u Meksiku su se dva bolida momčadi Williams kvalificirala u prvi startni red, s Nigelom Mansellom na prvom i Ricardom Patreseom na drugom mjestu. Iza njih bio je mlađahni Michael Schumacher čija je karijera započela polovinom prethodne sezone. Od početka utrke nije manjkalo akcije na stazi, kad su se Ivan Capelli i Karl Wendlinger sudarili u prvom zavoju. Williamsov dvojac vodio je u utrci nakon fantastičnog starta. Pratio ih je Senna, dok je Schumacher nakon lošeg starta morao popravljati ukupni dojam. Mansell je bio neuhvatljiv tijekom cijele utrke, pobijedivši s 12 sekundi prednosti ispred Patresea. U Meksiku smo 1992. godine imali priliku prvi put vidjeti Schumachera na pobjedničkom postolju, a što se tiče njegove karijere, sve ostalo je povijest.

NOVI ČETVEROSTRUKI PRVAK – 2017. GODINA

Sezona se rasplitala u Meksiku i 2017. godine, sa samo tri utrke preostale do kraja sezone. Period je to koji pamtimo kao izrazitu dominaciju momčadi Mercedes, a vozač Ferrarija Sebastian Vettel je pomalo izazivao Hamiltona u borbi za naslov. Tijekom ljetne stanke Vettel je pomalo i gubio priključak, i Hamilton je imao priliku već u Meksiku okruniti se naslovom prvaka i tako izjednačiti broj titula koje na svom kontu ima Sebastian Vettel. Vettel se kvalificirao na prvo mjesto, ispred Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona. Na startu je Verstappen pokazao najviše hrabrosti, pa je iz prvog zavoja izašao kao vodeći u utrci. Vettel i Hamilton su ostvarili kontakt, a Vettel, nezadovoljan razvojem situacije, zabio se u Hamiltona i oštetio mu stražnju desnu gumu. Vettel je morao u boks po novo prednje krilo, a Hamilton po novi set guma. Unatoč oštećenjima na bolidu, Lewis je uspio napredovati do devetog mjesta, što mu je bilo dovoljno za još jednu titulu svjetskog prvaka. Verstappen je na čelu kolone bio nezaustavljiv i s prednošću od oko 20 sekundi pobijedio je u utrci.

Lewis Hamilton na VN Meksika 2017.
Total
5
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
mody
03.11.2021. 19:06

1990 ono pretjecanje msnselka je legendarni.taj zadnjizavoj peralta je bio nesto super steta stasu ga unistili

Related Posts
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x