Iz sezone u sezonu Mercedes je Valtteriju Bottasu na potpis davao jednogodišnje ugovore. Često smo od Finca mogli čuti kako mu to ne predstavlja problem i kako se na to već navikao, međutim pred svoj odlazak iz momčadi priznaje da su mu takvi kratkoročni ugovori stvarali (pre)veliki pritisak te da je takva situacija imala negativan učinak na njegove nastupe.
Još su četiri utrke do kraja sezone i četiri utrke za Valtterija Bottasa u bolidu Mercedesa. Finac je došao 2017. kao zamjena za Nicu Rosberga, a njegov petogodišnji boravak u momčadi obilježilo je potpisivanje jednogodišnjeg ugovora za jednogodišnjim ugovorom. Toto Wolff i vodstvo momčadi kao da mu ni u jednom trenutku nisu dovoljno vjerovali da bi pred njega stavili ugovor na barem dvije godine.
Iz sezone u sezonu morao se iznova dokazivati, boriti se za svoje mjesto, a iako se nikad nije javno žalio na takav odnos, sada priznaje prisutnost velikog pritiska u tim situacijama i naglašava veliko olakšanje koje osjeća otkad je potpisao višegodišnji ugovor s Alfa Romeo Racingom.
“Vjerojatno je to imalo veći utjecaj na mene nego što sam ja mislio da hoće. Kad se sve riješilo i kad sam saznao što ću raditi sljedećih nekoliko godina, osjetio sam određenu slobodu i na neki način puno manje pritiska. Kao da mi je netko skinuo teret s leđa”, kaže Valtteri.
“To je osjećaj s kakvim se ranije nisam susreo. Sada znam da se doista mogu fokusirati na nešto sa svojom momčadi, s ljudima koji me okružuju – i to za nekoliko godina unaprijed, a ne samo za jednu.”
“Inače sam se nakon šest mjeseci morao boriti za svoje sjedalo. Imati ovakvu količinu povjerenja sa strane momčadi, kada oni znaju da ću dati najbolje što mogu kroz nekoliko godina, to mi daje dobar osjećaj. Mogu se stvarno koncentrirati na posao, umjesto da se pitam što ću raditi sljedeće godine.”
S navršene 32 godine Bottas je sad već među starijim vozačima u Paddocku. I dok kaže kako razumije zašto momčadi rado potpisuju kraće ugovore s mladim vozačima, motivirajući ih da se bore za svoje mjesto, smatra da nakon dužeg perioda takav pristup zapravo postaje negativan.
“Svako se drukčije nosi s pritiskom, s određenom vrstom pritiska ili određenim trajanjem istoga. Za mene, pet godina u sličnoj situaciji, u kojoj nikad nisam mogao gledati više od šest mjeseci unaprijed, nije funkcioniralo. Definitivno je bilo lakše na početku, iako je bilo razgovora praktično svake godine o tome tko će biti u kojem bolidu, a to vas ometa.”
“Ne zaboravite da je dosta slično bilo za mene i u Williamsu, uvijek je tu bila opcija u ugovoru za još jednu godinu. Tako da, u osnovi, devet godina nisam mogao razmišljati dugoročno, niti znao što će biti sa mnom dugoročno gledano”, izjavio je Bottas.
Konačno je progovorio jer sada više ne mora šutjeti i trpiti!
Vjerojatno je osim tih kratkih ugovorima morao trpjeti i očiglednu prednost koja je bila uvijek na drugoj strani garaže. Nije onda za čuđenje da je na utrkama često djelovao potpuno nemotiviran za borbu?
U Alfi neće biti toga pritiska jer ne kreće sa vrha već sa dna ljestvice.