VN TURSKE – Dobitnici i gubitnici

Gledajući vremenske prilike u kojima su odrađene, možemo reći kako su utrke u Rusiji i Turskoj protekle u pravom jesenskom ozračju, uglavnom kišnom, tmurnom i sivom. Na sreću, a vrlo vjerojatno i zbog tih promjenjivih vremenskih prilika, dojam nakon odvožene 15. i 16. runde ovogodišnjeg prvenstva ni u kom slučaju nije siv i blijed. Možda u nešto manjoj mjeri negoli na spomenutoj VN Rusije, vremenske su prilike i u Turskoj malo zakuhale stvari, no već na startu kazne za Lewisa pa potom i za primjerice Sainza i Ricciarda bile su solidan preduvjet za dobru zabavu na stazi. Što se samih rezultata tiče, gledajući borbu za vrh mogli bismo ukratko reći, ista meta, slično rastojanje dok je kod ostatka društva bilo i topova i flopova pa stoga krenimo na našu analizu…

Verstappen, Bottas i Perez na pobjedničkom postolju (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)

Dobitnici:

Max Verstappen – na čelo liste ovoga poretka stavit ćemo Nizozemca jer Red Bull od početka vikenda nije izgledao dovoljno konkurentno u odnosu na Mercedes pa se u ovoj utrci, a što je i sam Verstappen izjavio na kraju, išlo na opciju umanjivanja štete. Drugo mjesto to zasigurno je, a kada se u obzir uzme činjenica kako se ispred Maxa na kraju utrke našao krivi i bezopasni Mercedes te kako je Lewis zapeo na tek petoj poziciji upitno je može li se ovaj rezultat uopće staviti u kontekst riječi šteta? Rekli bismo ne, jer Max je ponovno izbio na čelo poretka, ugrabivši pokoji bod viška i na kraju vikenda koji se nije činio bajnim zapravo najviše profitirao.

Valtteri Bottas na VN Turske (Photo: Sebastian Kawka)

Valtteri Bottas – nešto više od godinu dana prošlo je od Bottasove posljednje pobjede. Bez sumnje previše ukoliko uzmete u obzir činjenicu kako se radi o vozaču u prošloj sezoni najboljeg, a u ovoj tekućoj ponajboljeg bolida na stazi. No sada nikako nećemo kritizirati već čestitati na ovom možda i oproštajnom trijumfu za Finca u Mercedesu. Vremena za još pokoje slavlje naravno ima, no pitanje je što će zahuktali dvojac s vrha prepustiti ostatku svijeta. Što se same utrke tiče, bez sumnje jedan od zapaženijih Valtterijevih nastupa možda je pretjerano reći uopće, ali u posljednje vrijeme svakako.

Carlos Sainz – ne možemo znati jesu li u pitanju Ferrarijeve nadogradnje, dobar setup bolida ili jednostavno Sainzov odličan dan, no Ferrari je u Turskoj izgledao prilično konkurentno. Oporavak s pretposljednjeg mjesta na startu do osmoga na kraju možda se i ne čini toliko spektakularnim jer istini za volju nerijetko smo gledali i veće podvige, no kako u pitanju nisu Red Bull i Mercedes ovo je svakako vrijedan rezultat. Pohvale idu i Carlosu na nekoliko doista efektnih pretjecanja posebice dok se probijao i borio s ekipom na začelju. Na kraju kada se sve zbroji i oduzme, šteta je samo što se Španjolac morao suočiti sa spomenutom penalizacijom jer je prema viđenom na stazi, dojam kako su i Sainz i Ferrari imali snage i brzine za još više domete.

Sergio Perez ispred Lewisa Hamiltona (Photo by Dan Mullan/Getty Images)

Sergio Perez – u prošlom pregledu spomenuli smo Perezovu ne baš sjajnu formu koja ga krasi u posljednje vrijeme, a da to svakako nije samo naš stav pokazale su i već tradicionalne poslanice koje su u medije uputili čelni ljudi momčadi i u kojima su se javno tražili bolji rezultati, naravno u svrhu borbe s Mercedesom u poretku konstruktora. Te spomenute poslanice vozačima su znak za buđenje i maksimalni angažman jer svim ugovorima i dogovorima unatoč, dosta ih drugu ili treću više nije dočekalo, barem ne u bolidu Red Bulla. Je li to Pereza probudilo ili nije, ne znamo, ali ovo treće mjesto ono je što se traži i očekuje. Dodatni je plus za Meksikanca svakako i pobjeda u izravnom okršaju s Hamiltonom pa je time vjerojatno kupio nešto mira za završetak sezone iako će se učinak analizirati na kraju. Loša stvar za Red Bull – dvostrukom postolju unatoč, Mercedes je i nakon ove utrke još malo povećao svoju prednost.

Lando Norris – možda bismo na kraj ove liste mogli uvrstiti i primjerice Lancea Strolla koji je odradio sasvim solidan vikend u ne baš laganim uvjetima, no na kraju ipak ćemo posljednje mjesto među onima koji imaju razloga za zadovoljstvo nakon VN Turske dati Landu Norrisu. McLaren je na Istanbul parku izgledao prilično neuvjerljivo (pitati Ricciarda) pa je sam plasman na sedmu startnu poziciju i u konačnici zadržavanje iste do kraja rezultat vrijedan pohvale jer uoči same utrke činilo se kako bi McLaren mogao biti u podređenom položaju čak i u odnosu na primjerice Alpine i Alpha Tauri. Ne manje važno, svojim sedmim mjestom, Lando je koliko toliko reducirao Ferrarijev bodovni upis i pomogao ekipi u neizvjesnoj borbi za treće mjesto u poretku konstruktora.

Lewis Hamilton na stazi Istanbul Park (Photo: LAT Images)

Gubitnici:

Lewis Hamilton – rijetko se aktualnog prvaka vidi među donjim domom, no ovoga puta za to ima realne osnove. Istina je kako oporavak s desetog na peto mjesto možda i nije preloše ostvarenje tim više što su se ispred Lewisa našli njegov momčadski kolega i dva Red Bulla te eventualno kao uljez Leclerc u Ferrariju. Ipak, poanta priče nije sama pozicija već generalna slika i opcije koje su se Lewisu nudile. Možemo reći kako se Mercedesu u doduše nešto manje bolnoj i štetnoj mjeri, dogodila situacija kakvu su imali u McLarenu u Rusiji. Neodlučnost u donošenju taktičke odluke o ulasku u boks koštale su Lewisa u najmanju ruku dvije, tri pozicije s tim da je u konačnici još i dobro prošao s obzirom na to da su mu na repu pred kraj bili i Gasly i Norris. Mercedesu se kiksevi nisu svojstvena pojava, no ovoga puta dojam je kako se moglo bolje.

Fernando Alonso – činilo se kako će stari lisac i ovoga puta dobrano naplatiti svoje znanje i iskustvo jer odlična peta startna pozicija davala mu je opravdan razlog za nadati se dobroj berbi bodova. Nažalost, za razliku od u posljednje vrijeme dosta čestih situacija u kojima je Španjolski veteran marljivo i iskusno grabio ono što drugi prospu i propuste, ovoga puta to nije bio slučaj jer je već na samom startu nadrljao upravo on. Dodir s Gaslyem koštao ga je piruete čime je potonuo na dno poretka, a dodatni udarac bila je i penalizacija nakon što je Španjolac okrenuo Schumachera u jednom od zavoja. Sve u svemu, u perspektivi dobar vikend na kraju nije donio baš ništa.

Daniel Ricciardo – jednostavno rečeno, ovo je bio doista grozan vikend za Australca koji se nakon bljeska u Italiji i solidnog ostvarenja u Rusiji polako vraća u svoju toplo-hladno formu karakterističnu mu u većem dijelu sezone. Prvi šok bilo je subotnje ispadanje već u prvoj rundi kvalifikacija, a već nakon nekoliko krugova bilo je jasno kako niti sama utrka neće donijeti značajne promjene nabolje. I dok se njegov kolega Sainz koji je također krenuo s fenjera poretka probijao i grabio prema naprijed, Ricciardo je zapeo već na drugoj, trećoj prepreci. Tijekom utrke žalio se Australac na loš balans kočnica, a predmet analize mogla bi biti i odluka o ranijem ulasku u boks bez ikakve razlike u taktici u odnosu na konkurente. Donijelo je to doduše Ricciardu određeni progres u središnjem dijelu utrke kada je skinuo nekoliko konkurenata, no pred kraj kada su gume potpuno vrisnule, izgubio je sve zarađeno i u konačnici upisao svoju (već) petu nulu ove sezone.

Daniel Ricciardo, McLaren MCL35M

Charles Leclerc – situacija slična ili gotovo istovjetna Hamiltonovoj. Prilično dobra čak i vrlo dobra utrka za Leclerca uz dobar tempo i pametnu vožnju koja je u perspektivi nudila i pogled prema postolju. Nažalost tu na scenu stupaju taktičke odluke i kocka koja se nije isplatila jer pomalo riskantna odluka o ostanku na stazi bez ulaska u boks pokazala se u praksi neizvedivom. Kao i u Hamiltonovom slučaju, za Leclerca je to značilo (pre)kasni ulazak u boks, graining i sve ostalo čime je Monegašanin izgubio bitke s vodećim trojcem i unatoč vrlo dobrom četvrtom mjestu možda ipak s Istanbul Parka otišao s kiselim osmjehom na licu.

Sebastian Vettel – kao i u slučaju posljednjeg s liste dobitnika, našli smo se u dilemi i oko imenovanja posljednjeg u nizu luzera. Dva kandidata za tu ne baš poželjnu poziciju bili su Yuki Tsunoda i Seb Vettel. Do same utrke razvoj situacije za obojicu bio je vrlo sličan i u smislu nastupa u kvalifikacijama, startnih pozicija pa čak i nastupa u utrci. Iako smo s obzirom na konkurentnost bolida možda u većoj mjeri razočarani Japančevim izostankom s liste osvajača bodova, Vettel je ispao naočigled veći gubitnik prije svega zbog neuspješne ekshibicije s izlaskom na stazu na gumama za suho nakon koje je utrka za njega bila u nekom ozbiljnom kontekstu gotova. Vettelu i njegovo ekipi previše ne zamjeramo jer izgubiti se nije moglo previše, a mogući dobitak mogao je biti velik, no u ovoj igri pukovnika i pokojnika Seb i Aston Martin ispali su ipak pokojnici.

Sebastian Vettel, Aston Martin

Total
3
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
Nosko
13.10.2021. 15:38

Svi se slažu sa napisanim. Pa lijepo…

avatar
Lewis8
13.10.2021. 15:53
Reply to  Nosko

Svi su u panici radi 15km.

Related Posts
2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x