VN SAD-a: Dobitnici i gubitnici

Kako se sezona polako, ali sigurno bliži kraju, stvari se sve više zakuhavaju, a svaki rezultat gleda se posebnim povećalom. Naravno, tu prije svega mislimo na krajnje neizvjesnu bitku za vrh poretka, iako ne treba smetnuti s uma kako i onih pozadinskih, ne nedostaje. Osim borbe na stazi čini se kako sve više utjecaja imaju i često ključne odluke stratega i momčadi, što je i u Austinu bio slučaj. Osim borbe za vrh dosta toga zanimljivoga događalo se i u nadmetanju koje se vodi za pozicije u poretku konstruktora između primjerice McLarena i Ferrarija, ali i Alpinea i AlphaTaurija pa je nekakva generalna ocjena utrke prilično visoka. Poseban plus svakako ide i samoj atmosferi na stazi koju je tijekom trkaćeg vikenda pohodilo nekoliko stotina tisuća navijača u kulisama i showu kakav se uglavnom i viđa samo u SAD-u.

Start VN SAD-a na Circuit of the Americas (Photo by Jared C. Tilton/Getty Images)

Dobitnici:

Max Verstappen – igra mačke i miša između Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona nastavlja se i dalje pa smo po tko zna koji put ove sezone imali priliku gledati praktički dvije odvojene utrke. Jednu u kojoj se spomenuti dvojac u nekom svom filmu i svom tempu nadmudruje i vija po stazi i onu drugu u kojoj ostatak svijeta, najčešće s popriličnim zaostatkom vodi neke svoje borbe. Iz ove epizode te spomenute borbe, Red Bullova uzdanica izlazi kao pobjednik čime je konačni cilj postao još malo bliži, no s naglaskom na malo. Dobre taktičke odluke Red Bullove momčadi bile su temelj, a Maxova izvedba, posebice u posljednjih par krugova završni glanc na još jednu važnu i vrijednu pobjedu.

Max Verstappen proslavio je osmu pobjedu u ovoj sezoni (Photo by Chris Graythen/Getty Images)

Charles Leclerc – u tekućoj sezoni Monegašanin je, posebice u prvome dijelu, imao doista svakakvih nastupa s vrlo promjenjivom i oscilirajućom formom. Ipak, u posljednjih nekoliko (izuzev Rusije) Leclerc se itekako stabilizirao i s jednim petim i tri četvrta mjesta praktički promaknuo u ulogu best of the rest vozača. Kada pročitamo izjave i reakcije nakon ove, ali i nekoliko prijašnjih utrka, nekako se čini kako ni samom Leclercu, ali ni ljudima u Ferrariju nije baš u potpunosti jasno odakle dolaze ta brzina i performanse jer se u pravilu istima poprilično čude. Je li to pila naopako ili ne, ne znamo, no bilo kako bilo, nastup u SAD-u bio je više nego dobar, što je potvrdio i sam Leclerc naglasivši kako je u jednom trenutku čak i razmišljao o podiju. Nije se dogodilo no, nastavi li Leclerc vući u ovom ritmu, to željeno treće mjesto za Ferrari nije ni malo nerealna opcija.

Red Bull – iako smo u ovome dijelu htjeli istaknuti Sergia Pereza dojam je kako je u Austinu zapravo veliki dobitnik čitava momčad jer je kada se sve zbroji i oduzme, za Red Bull je zapravo teško moglo bolje. Za početak i prvi plus tu je odluka o ranijem ulasku u boks i rizik s agresivnijom strategijom koja je uz naravno, ključni Maxov doprinos na stazi, vjerojatno bila ključna u borbi za pobjedu. Nadalje, tu je i još jedna vrlo dobra izvedba resetiranog Sergia Pereza koji je iscijeđen kao krpa i gotovo potpuno dehidriran, donio i drugo postolje u nizu pa je tako s 13 osvojenih bodova više na utrci u SAD-u, Red Bull opet na korak do vodećeg Mercedesa.

Verstappen i Perez imali su mnogo razloga za slavlje (Photo by Jared C. Tilton/Getty Images)

Daniel Ricciardo – iako je u ovoj po rezultatskim ostvarenjima pomalo nekonzistentnoj sezoni Australac imao i boljih rezultata, sam nastup u SAD-u jedan je od najboljih u ovoj sezoni. Vrlo dobra borba na samom startu s Ferrarijima, ali i momčadskim kolegom, potom i prilično dobro odrađen posao kroz samu utrku, posebice pred kraj kada je Ricciardo bio pod velikim pritiskom Carlosa Sainza. Nije zgorega spomenuti i to da je svojim dobrim nastupom Australac napravio dobar posao i za samu momčad jer je razdvojio Ferrarije i tako dodatno umanjio Ferrarijev bodovni profit kada je ova utrka u pitanju.

Sebastian Vettel – ako izuzmemo, u kontekstu borbi na samoj stazi, irelevantnu utrku za VN Belgije u kojoj su se bodovi dijelili za zelenim stolom, doći ćemo do prilično zabrinjavajuće spoznaje koja kaže kako je Nijemac upisao prvi bod nakon 10 odvoženih utrka. Doista nimalo lijepo saznanje i za Aston Martin i za Sebastiana Vettela. Stoga, opravdano je i višestrukog prvaka spomenuti u kontekstu mini dobitnika posebice zato što je Vettel u utrku krenuo s razočaravajuće 18. pozicije. Nešto drugačija strategija i u konačnici dobra Vettelova izvedba donijele su jedan ali vrijedan bod.

Sebastian Vettel na COTA-i

Gubitnici:

Alpine – nakon nule s otvaranja sezone u Bahreinu, francuska je momčad u sljedećih 15 utrka uvijek uspijevala upisati pokoji bod. Ipak, čini se kako im prelazak preko bare nije previše dobro sjeo jer nakon utrke u Austinu doista nemaju razloga za zadovoljstvo. Alonsova penalizacija i start s dna poretka kao da je nagovijestio ne baš sjajan vikend, a s lošeg na gore krenulo je i u samoj utrci. Ocon poprilično nevidljiv, Alonso nešto konkretniji i aktivniji, sudjelovao u zanimljivom okršaju s bolidima Alfa Romea, no na kraju je i iskusni Španjolac zbog puknuća stražnjeg krila parkirao u boks prije vremena. Prednost pred AlphaTaurijem još je uvijek solidna, no žele li zadržati peto mjesto, za ovakve ćorke više ne bi smjelo biti mjesta.

Kimi Raikkonen – mogli bismo reći kako je zapravo u ovoj priči gubitnik čitava momčad Alfa Romea, no iskusni Finac koji broji svoje posljednje nastupe u Formuli 1 preuzeo je možda nešto više tog luzerskog tereta. Naime, iako je Giovinazzi ostao prvi ispod crte, Kimi je taj koji u većoj mjeri ima za čime žaliti jer je odradio borbenu i dobru utrku te je svega nekoliko krugova do kraja bio unutar bodova. Nažalost spin u jednom od zavoja koštao ga je gubitka pozicija pa su tako i on i Alfa Romeo još jednom ostali bez bodova ostavši pri tome na više nego skromnih sedam koje su prikupili u čitavoj sezoni.

Bitka Alonsa i Raikkonena bila je žestoka, no obojica su na kraju ostali praznih ruku (Photo: Florent Gooden / DPPI)

Pierre Gasly – solidne startne pozicije i staza koja bi potencijalno mogla odgovarati Alpha Taurijevom bolidu bile su prilično dobre pretpostavke za odrađivanje jednog solidnog vikenda. I dok je mladi Tsunoda uspio manje više ostvariti realno i zacrtano, njegov iskusniji kolega utrku je morao završiti u vrlo ranoj fazi zbog tehničkog kvara. Pitanje je u kojoj bi se mjeri Francuz uspio umiješati u dvoboje Ferrarija, McLarena i Bottasovog Mercedesa, no bilo je izgledno očekivati kako bi se pokoji bod ušićario. Dodatna je šteta i to što su Gasly i AlphaTauri također u velikoj mjeri propustili iskoristiti ponuđenu priliku koju im je upisivanjem nule na konto omogućio njihov glavni konkurent u poretku konstruktora Alpine.

Williams – teško je reći kako je Williamsovo ne osvajanje bodova u utrci nekakav veliki šok ili neuspjeh, no ako ništa drugo barem zbog svojih Američkih vlasnika, vjerujem kako se priželjkivao dobar rezultat ili kao opcija b, donekle konkurentan i aktivan nastup. Nije se dogodilo ni jedno ni drugo jer Latifi je već u početku bio primoran neplanski posjetiti boks i zamijeniti prednje krilo zbog čega je kasnije u utrci kružio stazom u nekom svom filmu, a više sreće nije imao niti George Russell koji se tijekom čitave utrke vrzmao među ekipom s kraja poretka bez konkretnijeg učinka pa je stoga ova prva domaća utrka za Williams protekla bljedunjavo i prilično nevidljivo.

2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Il Mostro

ni jedan komentar, jel moguće

johhan peacedohan

Evo ja ću samo komentarisati da se nadam kako će se na sljedećim utrkama borbe odvijati na stazi a ne kroz boksove i druge taktike. Možda su nas malo razmazili ove sezone sa dosta dobrih akcija u utrkama. Po meni jako blijeda utrka, ono baš kad se svojski trude da zbog nezainteresovanih amerikanaca naprave show ono ispadne anemična utka i spektakl za statističare i d(ijag)ramatičare.

Related Posts