VN SAD-a: Dobitnici i gubitnici

Kako se sezona polako, ali sigurno bliži kraju, stvari se sve više zakuhavaju, a svaki rezultat gleda se posebnim povećalom. Naravno, tu prije svega mislimo na krajnje neizvjesnu bitku za vrh poretka, iako ne treba smetnuti s uma kako i onih pozadinskih, ne nedostaje. Osim borbe na stazi čini se kako sve više utjecaja imaju i često ključne odluke stratega i momčadi, što je i u Austinu bio slučaj. Osim borbe za vrh dosta toga zanimljivoga događalo se i u nadmetanju koje se vodi za pozicije u poretku konstruktora između primjerice McLarena i Ferrarija, ali i Alpinea i AlphaTaurija pa je nekakva generalna ocjena utrke prilično visoka. Poseban plus svakako ide i samoj atmosferi na stazi koju je tijekom trkaćeg vikenda pohodilo nekoliko stotina tisuća navijača u kulisama i showu kakav se uglavnom i viđa samo u SAD-u.

Start VN SAD-a na Circuit of the Americas (Photo by Jared C. Tilton/Getty Images)

Dobitnici:

Max Verstappen – igra mačke i miša između Maxa Verstappena i Lewisa Hamiltona nastavlja se i dalje pa smo po tko zna koji put ove sezone imali priliku gledati praktički dvije odvojene utrke. Jednu u kojoj se spomenuti dvojac u nekom svom filmu i svom tempu nadmudruje i vija po stazi i onu drugu u kojoj ostatak svijeta, najčešće s popriličnim zaostatkom vodi neke svoje borbe. Iz ove epizode te spomenute borbe, Red Bullova uzdanica izlazi kao pobjednik čime je konačni cilj postao još malo bliži, no s naglaskom na malo. Dobre taktičke odluke Red Bullove momčadi bile su temelj, a Maxova izvedba, posebice u posljednjih par krugova završni glanc na još jednu važnu i vrijednu pobjedu.

Max Verstappen proslavio je osmu pobjedu u ovoj sezoni (Photo by Chris Graythen/Getty Images)

Charles Leclerc – u tekućoj sezoni Monegašanin je, posebice u prvome dijelu, imao doista svakakvih nastupa s vrlo promjenjivom i oscilirajućom formom. Ipak, u posljednjih nekoliko (izuzev Rusije) Leclerc se itekako stabilizirao i s jednim petim i tri četvrta mjesta praktički promaknuo u ulogu best of the rest vozača. Kada pročitamo izjave i reakcije nakon ove, ali i nekoliko prijašnjih utrka, nekako se čini kako ni samom Leclercu, ali ni ljudima u Ferrariju nije baš u potpunosti jasno odakle dolaze ta brzina i performanse jer se u pravilu istima poprilično čude. Je li to pila naopako ili ne, ne znamo, no bilo kako bilo, nastup u SAD-u bio je više nego dobar, što je potvrdio i sam Leclerc naglasivši kako je u jednom trenutku čak i razmišljao o podiju. Nije se dogodilo no, nastavi li Leclerc vući u ovom ritmu, to željeno treće mjesto za Ferrari nije ni malo nerealna opcija.

Red Bull – iako smo u ovome dijelu htjeli istaknuti Sergia Pereza dojam je kako je u Austinu zapravo veliki dobitnik čitava momčad jer je kada se sve zbroji i oduzme, za Red Bull je zapravo teško moglo bolje. Za početak i prvi plus tu je odluka o ranijem ulasku u boks i rizik s agresivnijom strategijom koja je uz naravno, ključni Maxov doprinos na stazi, vjerojatno bila ključna u borbi za pobjedu. Nadalje, tu je i još jedna vrlo dobra izvedba resetiranog Sergia Pereza koji je iscijeđen kao krpa i gotovo potpuno dehidriran, donio i drugo postolje u nizu pa je tako s 13 osvojenih bodova više na utrci u SAD-u, Red Bull opet na korak do vodećeg Mercedesa.

Verstappen i Perez imali su mnogo razloga za slavlje (Photo by Jared C. Tilton/Getty Images)

Daniel Ricciardo – iako je u ovoj po rezultatskim ostvarenjima pomalo nekonzistentnoj sezoni Australac imao i boljih rezultata, sam nastup u SAD-u jedan je od najboljih u ovoj sezoni. Vrlo dobra borba na samom startu s Ferrarijima, ali i momčadskim kolegom, potom i prilično dobro odrađen posao kroz samu utrku, posebice pred kraj kada je Ricciardo bio pod velikim pritiskom Carlosa Sainza. Nije zgorega spomenuti i to da je svojim dobrim nastupom Australac napravio dobar posao i za samu momčad jer je razdvojio Ferrarije i tako dodatno umanjio Ferrarijev bodovni profit kada je ova utrka u pitanju.

Sebastian Vettel – ako izuzmemo, u kontekstu borbi na samoj stazi, irelevantnu utrku za VN Belgije u kojoj su se bodovi dijelili za zelenim stolom, doći ćemo do prilično zabrinjavajuće spoznaje koja kaže kako je Nijemac upisao prvi bod nakon 10 odvoženih utrka. Doista nimalo lijepo saznanje i za Aston Martin i za Sebastiana Vettela. Stoga, opravdano je i višestrukog prvaka spomenuti u kontekstu mini dobitnika posebice zato što je Vettel u utrku krenuo s razočaravajuće 18. pozicije. Nešto drugačija strategija i u konačnici dobra Vettelova izvedba donijele su jedan ali vrijedan bod.

Sebastian Vettel na COTA-i

Gubitnici:

Alpine – nakon nule s otvaranja sezone u Bahreinu, francuska je momčad u sljedećih 15 utrka uvijek uspijevala upisati pokoji bod. Ipak, čini se kako im prelazak preko bare nije previše dobro sjeo jer nakon utrke u Austinu doista nemaju razloga za zadovoljstvo. Alonsova penalizacija i start s dna poretka kao da je nagovijestio ne baš sjajan vikend, a s lošeg na gore krenulo je i u samoj utrci. Ocon poprilično nevidljiv, Alonso nešto konkretniji i aktivniji, sudjelovao u zanimljivom okršaju s bolidima Alfa Romea, no na kraju je i iskusni Španjolac zbog puknuća stražnjeg krila parkirao u boks prije vremena. Prednost pred AlphaTaurijem još je uvijek solidna, no žele li zadržati peto mjesto, za ovakve ćorke više ne bi smjelo biti mjesta.

Kimi Raikkonen – mogli bismo reći kako je zapravo u ovoj priči gubitnik čitava momčad Alfa Romea, no iskusni Finac koji broji svoje posljednje nastupe u Formuli 1 preuzeo je možda nešto više tog luzerskog tereta. Naime, iako je Giovinazzi ostao prvi ispod crte, Kimi je taj koji u većoj mjeri ima za čime žaliti jer je odradio borbenu i dobru utrku te je svega nekoliko krugova do kraja bio unutar bodova. Nažalost spin u jednom od zavoja koštao ga je gubitka pozicija pa su tako i on i Alfa Romeo još jednom ostali bez bodova ostavši pri tome na više nego skromnih sedam koje su prikupili u čitavoj sezoni.

Bitka Alonsa i Raikkonena bila je žestoka, no obojica su na kraju ostali praznih ruku (Photo: Florent Gooden / DPPI)

Pierre Gasly – solidne startne pozicije i staza koja bi potencijalno mogla odgovarati Alpha Taurijevom bolidu bile su prilično dobre pretpostavke za odrađivanje jednog solidnog vikenda. I dok je mladi Tsunoda uspio manje više ostvariti realno i zacrtano, njegov iskusniji kolega utrku je morao završiti u vrlo ranoj fazi zbog tehničkog kvara. Pitanje je u kojoj bi se mjeri Francuz uspio umiješati u dvoboje Ferrarija, McLarena i Bottasovog Mercedesa, no bilo je izgledno očekivati kako bi se pokoji bod ušićario. Dodatna je šteta i to što su Gasly i AlphaTauri također u velikoj mjeri propustili iskoristiti ponuđenu priliku koju im je upisivanjem nule na konto omogućio njihov glavni konkurent u poretku konstruktora Alpine.

Williams – teško je reći kako je Williamsovo ne osvajanje bodova u utrci nekakav veliki šok ili neuspjeh, no ako ništa drugo barem zbog svojih Američkih vlasnika, vjerujem kako se priželjkivao dobar rezultat ili kao opcija b, donekle konkurentan i aktivan nastup. Nije se dogodilo ni jedno ni drugo jer Latifi je već u početku bio primoran neplanski posjetiti boks i zamijeniti prednje krilo zbog čega je kasnije u utrci kružio stazom u nekom svom filmu, a više sreće nije imao niti George Russell koji se tijekom čitave utrke vrzmao među ekipom s kraja poretka bez konkretnijeg učinka pa je stoga ova prva domaća utrka za Williams protekla bljedunjavo i prilično nevidljivo.

Total
1
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
Il Mostro
27.10.2021. 14:51

ni jedan komentar, jel moguće

avatar
johhan peacedohan
28.10.2021. 11:01
Reply to  Il Mostro

Evo ja ću samo komentarisati da se nadam kako će se na sljedećim utrkama borbe odvijati na stazi a ne kroz boksove i druge taktike. Možda su nas malo razmazili ove sezone sa dosta dobrih akcija u utrkama. Po meni jako blijeda utrka, ono baš kad se svojski trude da zbog nezainteresovanih amerikanaca naprave show ono ispadne anemična utka i spektakl za statističare i d(ijag)ramatičare.

Related Posts
2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x