Verstappen postavio najbolje vrijeme, a drugi trening završio u zaštitnoj ogradi

Završen je prvi dan Velike nagrade Belgije na stazi Spa-Francorchamps. Na drugom slobodnom treningu najbolje vrijeme postavio je Max Verstappen u bolidu Red Bulla, no razlike među vodećima bile su vrlo male. Nizozemac je postavio vrijeme 1:44,472 te tako bio 41 tisućinku sekunde brži od Valtterija Bottasa i 72 tisućinke brži od Lewisa Hamiltona.

Od “ostatka svijeta” najbrži je bio Fernando Alonso za momčad Alpine, a na peto mjesto plasirao se Pierre Gasly u AlphaTauriju. Obojica su imali zaostatak manji od pola sekunde za najbržim.

Trening je u jednom trenutku bio prekinut zbog izlijetanja Charlesa Leclerca, koji je udarcem u zaštitnu ogradu otkinuo prednji lijevi kotač sa svog Ferrarija, a kraj treninga također je označen pokazivanjem crvene zastave nakon izlijetanja Maxa Verstappena.

Ranije tijekom dana, na prvom treningu najbrži je bio Valtteri Bottas u Mercedesu, a najvažnija vijest dana objavljena je između dva treninga – Sergio Perez ostaje vozač Red Bulla i za sljedeću sezonu.

Još jedna popularna tema ovog vikenda je vremenska prognoza. Kiša je najavljena za sva tri dana, ali upitno je kada točno i koliko, a što se drugog slobodnog treninga tiče, isti je počeo u dosta varljivim uvjetima. Oblačno je bilo nebo nad stazom Spa, koja je bila na granici suhog i mokrog. Temperatura zraka bila je 14°, a temperatura staze svega 19° Celzija.

Tijek drugog slobodnog treninga

Prvi je na stazu izašao najbrži vozač s prvog treninga, Valtteri Bottas, izabravši za početak intermedije. Njegov primjer slijedili su Lando Norris u McLarenu, Kimi Raikkonen u Alfi, Pierre Gasly u AlphaTauriju i Sebastian Vettel u Aston Martinu, ali zapravo brzo shvatili da je staza presuha za vožnju na intermedijima pa se vratili u boks. Norris je bio prvi koji je stazu iskušao na tvrđoj smjesi guma za suho i postavio vrijeme 1:48,219.

Nakon desetak minuta svoje su garaže napustili i ostali vozači, neki na mediumu, a neki na hardu. Ubrzo su počela padati i vremena najbržih krugova, a prvi su se ispod granice od jedne minute i 47 sekundi spustili vozači Alpinea. Ocon i Alonso vozili su 1:46,6 obojica, a onda je na vrh zasjeo Nicholas Latifi u Williamsu s vremenom 1:46,198.

Prvi “ozbiljan” krug odvozio je Bottas na srednje tvrdim gumama i postavio u tom trenutku daleko najbolje vrijeme 1:44,513. Bio je to preko pola sekunde brži krug od najboljega s prvog treninga. Hamilton je u svom prvom bržem krugu zaostao 31 tisućinku sekunde, dok je Verstappen prvo zaostao šest desetinki sekunde za Fincem, a onda ipak dosta popravio rezultat na 1:44,597. Bottas, Hamilton i Verstappen bili su u tom trenutku unutar 84 tisućinke sekunde.

Sljedeći korak Mercedesovog vozačkog para bio je izlazak na stazu sa softom. No, dok oni nisu popravili ranije postavljena vremena, Fernando Alonso je odvozio odličan krug na mekšim gumama (1:44,953), koji ga je smjestio na četvrto mjesto.

Zaostao je 44 stotinke za Bottasom, a bio dvije, odnosno četiri desetinke brži od Strolla i Vettela u bolidima Aston Martina. Između Kanađanina i Nijemca ubrzo su se “ugurali” ponovno jako dobri Gasly i Ocon, a mjesta u prvih deset držali su još Norris i Perez.

Smjena na vrhu dogodila se 23 minute prije isteka vremena. Verstappen je odradio krug na mekšoj smjesi guma i postavio vrijeme 1:44,472. Sad je prva trojka bila još bliže – Bottas u zaostatku od 41, a Hamilton od 72 tisućinke.

U prvih 40 minuta treninga nije bilo većih problema za vozače, sve dok se Ocon nije izvrtio prije ulaska u zavoj Stavelot. Uzrokovao je samo privremeni period žutih zastava, no nekoliko minuta kasnije suci su morali izvjesiti i crvene. Razlog je bio udarac Charlesa Leclerca u zaštitnu ogradu. Izgubio je kontrolu nad bolidom u kombinaciji zavoja Les Combes pa pri udarcu ostao bez prednjeg lijevog kotača. Bio je to kraj treninga za njega, a ostali su se morali vratiti u svoje garaže.

Trening je nastavljen s deset minuta do kraja, no vozači nisu vozili niti toliko jer je tri minute prije isteka vremena u zaštitnoj ogradi završio i Red Bull Maxa Verstappena pa su suci opet morali izvući crvene zastave. Bio je to kraj drugog treninga na stazi Spa-Francorchamps.

U završnici nije bilo značajnijih promjena u poretku. Verstappen, Bottas i Hamilton ostali su na vrhu, a Alonso i Gasly kao dvojac u pratnji. Među prvih deset završili su još Stroll, Ocon, Vettel, Norris i Perez, a Ferrarijevih vozača ovoga puta nije bilo u gornjem dijelu poretka. Istaknimo još tek 15. vrijeme Daniela Ricciarda.

U subotu u 12 sati na rasporedu je treći trening, a kvalifikacije počinju u 15 sati.

16 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
papaya

Najslavnije pretjecanje suvremene Formule 1, 27. kolovoza 2000. U 40. krugu utrke u belgijskom Spa Mika Häkkinen je napao, a Michael Schumacher klasično beskrupulozno zatvorio vrata, što je prilično razbjesnilo Finca… Sezona 2000. u Formuli 1 počela je dominacijom Ferrari – Michael Schumacher, željnih da napokon, za tim Scuderia Ferrari, donesu prvi vozački naslov nakon više od 20 godina, no kako su se utrke redale, bolidi McLaren postajali su sve brži. Pobjedom u Mađarskoj Mika Häkkinen popeo se na vrh poretka vozača i nije se činilo neizglednim da mu se smiješi i treća uzastopna titula prvaka. Slijedilo je pravo iskušenje, staza u Spa, na kojoj Häkkinen nikada nije… Read more »

robif

Električni pastir?

ZMija

na stranu ta vasa medjusobna ujedanja mene kao jednog realno neostrascenog ljubitelja formule 1 interesuje kako vama izgleda razlika izmedju timskih kolega recimo max i perez luis i valteri noris i rikardo pa i ostali recimo gledajuci danasnji trening uocicemo da su luis i valteri ostvarili skoro identicna vremena dok max i perez nisu ni blizu lando i rikardo isto velika razlika a strol i vetel mala ali nije uvije tako e sad da li je do podesavanja bolida ili do odredjene staze ili jednostavno do takvog dana mi vec znamo koji od njih su jednostavno bolji od svog kolege… Read more »

F1 fan

Mislim da je do postavka bolida, jer se iz utrke u utrku mijenjaju
Ali, treba naglasiti da je max bas uvijek daleko ispred pereza, a ham bas i nije u odnosu na bottasa, botas je uvijek tu blizu nekad i brži

Desmosedici

Da..zanimljivo..a mislim da je Perez brži od Bottasa..možda ne u kvalama ali sigurno jest u uvjetima utrke..a obično žrtvuje kvale da bolid podesi za utrku..tu je Checo strašno jak.

Lewis8F

Bottas je miljama ispred Pereza. To je neupitno.

Desmosedici

Ma nemoj..misliš da si izveo nešto lukavo..ja te čitam, djeluješ mi naivno..sve ovo izvodiš da netko nebi povezao koliko je dva više dva te posumnjao kako je eto Max brži od Lewisa..stoga veličaš Bottasa a Pereza diskreditiraš.

Lewis8F

Max je redovito puno ispred Pereza. Tako je bio i ispred Albona i Gaslya. Ricciarda ne. Vidi koliko mu zaostaje Perez 0.9 Toliko mu je zaostajao i Gasly. Koliko Gasly zaostaje sada kad je u sekundu i više sporijem bolidu? Nije vam smiješno ili čudno da je Gasly redovito i u utrci u lošijem bolidu bliže Maxu nego je bio u RBu? Potpuno je jasno, ko dan, da drugi vozač u RBu isprobava postavke koje koriste za Maxa. Što taj vozač broj 2 kasnije ulovi z sebe ulovi. U Mercedesu oba bolida razvijaju podjednako. Zato su razlike male. Imaju potpuno… Read more »

F-red

Malac ovoga puta si potpuno u pravu.Niti u jednoj drugoj ekipi to nije izrazeno kao u RB sa Maxom i drugim vozacem tko god to da bio…

Desmosedici

OK..Slažem se da u Mercedesu oba vozača imaju podjednake bolide dok u Red Bullu možda i nemaju..ali ni i Mecedesu nemaju jednake uvjete..zna se tko je prvi vozač i tko za koga mora raditi.

F1 44

To da,tko se bori za naslov taj u mercu ima prednost. Ruku na srce, bottas nije matrijal za prvaka.odveze tu i tamo ok utrku a onda zasere.zato je tu gdje je.

mody

Good job max

klepesina

Good job max ispala poluosovina i pola mjenjaca sa njom

Lewis8F

mody potajno navija za Hamiltona.

mody

Navijao do.2012 tad si nsvijao za vettela

mody

Klepesina lewis moze samo da vozika

Related Posts