VN Austrije: Dobitnici i gubitnici

Na stazi u Spielbergu odvožena je i druga utrka u nizu. Formalno druga, u praksi naravno ista, no s ipak nešto drugačijim zapletom i završetkom. Iako je pobjednik i ovoga puta isti, stvari su se iza Maxovih leđa solidno ispretumbale, a svakako u oči upada Lewisov kiks i tek četvrto mjesto, ali i veliki rezultat Landa Norrisa. Bilo je tu naravno i drugih kombinacija i događaja koje su nam u konačnici priuštile vrlo solidnu utrku, u svakom slučaju zanimljiviju i sadržajniju od prethodne VN Štajerske. U dvotjednoj pauzi koja nam slijedi, osim o rezultatima vjerujem kako će biti priče i o dosta različitih tema počevši od nekih sudačkih penalizacija, pada forme kod pojedinih momčadi i vozača… Za kraj napomenimo kako je ovim drugim dvostrukim trkaćim vikendom u Austriji staza u Spielbergu ušla i u povijesne knjige Formule 1 kao prva koja je dvije sezone u nizu ugostila dvije velike nagrade jednu za drugom.

Start VN Austrije na stazi Red Bull Ring (Photo by Clive Rose/Getty Images)

Dobitnici

  1. Max Verstappen – u prošlom pregledu rekli smo kako je Max do pobjede na VN Štajerske došao bez pravog okršaja i prevelikog pritiska. Gledajući razvoj situacije na drugoj utrci, dojam je kako se za ovu drugu pobjedu Nizozemac nije niti pošteno oznojio. Naravno, malo banaliziramo stvari, ali činjenica je kako Red Bull i Verstappen u dvije posljednje utrke jednostavno nisu imali dostojnog izazivača, a što je u još većoj mjeri bilo izraženo na posljednjoj utrci. Vodu na mlin usmjerio mu je donekle i Lando Norris koji je na početku neočekivano dugo štopao Hamiltona i tako omogućio Maxu relativno miran i siguran bijeg od konkurenata i kasnije mirnu i rutiniranu vožnju. Kako god, u ovom trenutku Red Bull izgleda doista sjajno pa stoga vjerujem kako njihovu kandidaturu za naslove u obje konkurencije više nitko ne smatra tek one hit wonderom, već ozbiljnom lovinom koju će Mercedes morati najprije sustići, a potom i savladati.
  2. Lando Norris – iako je završio treći, Britancu dajemo prednost na listi u odnosu na drugoplasiranog Bottasa. Naravno prije svega zato što je uhvatio pobjedničko postolje u situaciji kada smo na stazi imali u igri sva četiri bolida prve klase. Odlične kvalifikacije, vrlo dobra borba na samom početku i u konačnici poentiranje uspješnog vikenda obilaženjem Hamiltona (koji je istini za volju ubio gume i imao oštećenja na bolidu) za plasman na postolje. Žalio je vozač dana s VN Austrije i za drugim mjestom koje mu je zbog kazne od 5 sekundi izmaklo, no kada se emocije slegnu, i ta mala doza eventualnog nezadovoljstva brzo će nestati. Norris bez sumnje puca od samopouzdanja i talenta o čemu je nešto rekao i njegov sunarodnjak Hamilton na team radiju usred utrke, a čini se i kako su dani sivila, tuge, sramote i gorčine za McLaren polako ali sigurno poslani u povijest.
  3. Valtteri Bottas – ispada kako se s ovim izborom dobitnika ponavljamo, no trojac koji se plasirao na pobjedničko postolje zaslužio je biti tu. Iako bi Bottas vrlo vjerojatno završio na postolju i drugu utrku u nizu i da kojim slučajem Hamilton nije upao u probleme, ovo drugo mjesto svakako je dodatni bonus za Finca. Ovakvi nastupi ono su što se od vojnika Bottasa i očekuje, izvući maksimum za ekipu i uzimati konkurenciji ono što se uzeti da. Kontinuitet dobrih nastupa i podizanje samopouzdanja barem iznad sub zero razine ono je što Valtteriju, ali i možda više nego ikada u hibridnoj eri treba i Lewisu i Mercedesu.
  4. George Russell – iz utrke u utrku žalim što ovaj lik i dalje čami na dnu poretka i vozika se u borbi za ništa. Iako taj Williams pokazuje neke minimalne znakove života koji u ovoj posljednjoj pred (re)volucinarnoj eri zasigurno neće postati ništa više od toga, ne sumnjam kako bi njegovo mjesto u nekom iole konkurentnom stroju donijelo puno toga dobroga svima. Svi znamo kako stvari stoje i također znamo kako će mladi Britanac vrlo vjerojatno svoj put nastaviti tamo gdje to svi očekuju, no isto se tako nadam kako ovo školovanje neće trajati unedogled. Iako i ovaj pomak znači puno, stalno ostaje dojam kako se s Russellom i ekipom u Williamsu netko dobro sprda jer i u nedjelju imali su epski rezultat u kvalifikacijama i bod svega koji krug do kraja, no nažalost i ovaj put stativa.
  5. Carlos Sainz – ako uzmemo u obzir to da je Ferrari na startu utrke imao tek jedan bolid unutar top 10 i to na desetom mjestu pa i činjenicu kako je Leclerc nekoliko puta tijekom utrke visio kao luster peto i osmo mjesto za Ferrari izgledaju čak i solidno. U svakom slučaju solidnije za Carlosa Sainza kojega dobar dio utrke nismo imali priliku previše gledati, no u posljednjoj fazi Španjolac je napravio dobar posao. Razdvojenom taktikom u odnosu na Leclerca, uspio je ostvariti profit i prestići Ricciarda ali i ne manje važno, ući u prozor od deset sekundi iza kažnjenika Pereza što ga je pomaklo na peto mjesto. Sve u svemu bez buno buke i strke i više nego dobar rezultat.

Gubitnici

  1. Lewis Hamilton – teško je sjetiti se kada su aktualni prvak i Mercedes bili i u približno sličnoj situaciji. Niti u jednoj od dvije runde na Spielbergu nisu mogli pronaći odgovor na ono što su im servirali njihovi glavni konkurenti iz Red Bulla s tim da je priča ako ćemo čašu gledati napola praznom još i gora jer situacija se od Štajerske do Austrije razvijala od slabog ka još slabijem. Hamiltonova upozorenja i bojazan od navale konkurenata slušamo već godinama, a kako su ona obično dolazila u situacijama kada je nizao pobjede kao na traci i te opasne konkurente ostavljao miljama iza sebe, malo ga je tko uzimao za ozbiljno kada je i na početku ove sezone upozoravao na Red Bull i Verstappena. Sada naravno u to što Lewis govori nitko ne sumnja i ne mora sumnjati jer Mercedes je postao inferioran. Na VN Austrije stvari su dodatno zakomplicirali i problemi s oštećenjem bolida pa je tako osnovni cilj u vidu minimaliziranja štete propao, a bodovni minus dodatno porastao.
  2. Sergio Perez – čudna utrka za Meksikanca. Na samom startu sve je izgledalo u najboljem redu, no problemi su počeli nakon prvog od nekoliko okršaja u kojima je Perez sudjelovao tijekom nedjeljne utrke. Vjerojatno u prevelikoj želji za probojem na vrh i potvrdom statusa kod velikih šefova, krenuo je u preticanje Norrisa s vanjske strane, očekivano ostao kratkih rukava i realno gledajući dobro i prošao samim tim što je uopće imao mogućnost nastaviti utrku. Naravno, uslijedle su žalbe i negodovanja, nakon kojih je Norris kažnjen, no kako su utrke često čudljive Meksikanac ih je nakon sličnih situacija u borbi s Leclercom pobrao čak dvije što ga je u konačnici koštalo petoga mjesta. Sve u svemu malo čudna priča za ovog već poslovično korektnog vozača. Bez navedenih problema postolje bi bilo realna opcija, no i ovako vjerujem da Perezove dionice nisu previše opale, no njegovo zadovoljstvo nakon utrke zasigurno je.
  3. Charles Leclerc – priča slična Perezovoj s tim da je Monegašanin i kvalifikacije odradio dosta kilavo. Jedan od glavnih likova s VN Štajerske ovoga puta nije ponovio uspjeh jer je tijekom utrke imao nekoliko rubnih situacija koje su ga dosta koštale, prije svega one s Perezom kada je visio sa staze i zbog čega je Meksikanac na kraju dobio cenera u kaznenim sekundama. Ovogodišnjim Ferrarijevim ambicijama zasigurno nije prevelik udarac ako se tu i tamo dogodi ovakvo slabije izdanje, no temeljem viđenog dojam je kako se moglo dosta bolje pa je stoga i konačan dojam nešto slabiji.
  4. Sebastian Vettel – slavljeniku ova utrka sasvim sigurno nije previše pridonijela pozitivnoj atmosferi povodom proslave 34. rođendana, bez sumnje nije niti ona prethodna jer na Spielbergu Vettel je upisao dvije čiste nule. S obzirom na vrlo loš početak sezone i promjenjivu formu to možda i nije preveliko iznenađenje i tragedija, no rezultati iz Monaka, posebice Azerbajdžana pa onda djelomično i Francuske bili su naznaka boljih dana. Ipak, čini se kako će se Vettelova i Aston Martinova krivulja uspjeha i neuspjeha do kraja sezone još puno puta uspinjati i padati čas gore, čas dolje.
  5. Kazne i penalizacije – ovo mjesto bilo je namijenjeno i ovoga puta Estebanu Oconu koji se negdje dobrano zamjerio sreći jer je i na netom održanoj utrci opet praktički jedini odustao zbog nekakvog incidenta. No, mjesto mu zasluženo uzimaju sudci koji su kako bi naš stručni komentator s nogometnog Eura rekao, bili previše vidljivi, a njihove odluke izravno utjecale na rezultate nekoliko vozača. Uz to opet je nedostajalo toliko spominjane dosljednosti o kojoj se također puno priča. Stavova oko tih odluka je puno, djelomično ovisno o skolnostima ili animozitetima prema pojedinim vozačima i momčadima itd itd ali koliko god bilo jasno da se red mora znati, u bolidima Formule 1 ne vozi se po kvartovskim ulicama s djecom u sjedalici na zadnjem sjedištu ili pak s punicom s rasklimanim kukom na prednjem. Bit Formule 1 je muško utrkivanje u kojem se preuzima rizik, u kojem se ne kalkulira zbog straha od sto sekundi kazne i u kojem ponajbolji vozači na svijetu u ponajboljim vozilima na svijetu trebaju moći pokazati sve što mogu i znaju. Uzalud se direktor utrke Massi upljuvao pojašnjavajući stavke raznoraznih pravilnika po kojima su vozači u toj i toj situaciji dužni ostaviti mjesta za širinu bolida jer Pravilnici i sudci nisu to zbog čega se utrke gledaju, prate i koji u konačnici zarađuju velike pare. I za kraj, o dosljednosti. I sam Alonso rekao je nakon utrke da se osjeća kao budala jer se nakon treniranja strogoće na nekim prijašnjim utrkama kada su u pitanju famozne granice staze, sada na to opet gledalo bez ikakvog reda i smisla.
Total
9
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
johhan peacedohan
10.07.2021. 10:57

Perez neprepoznatljiv. Po meni jedan od naj fer vozača u rangu sa Buttonom. Kao da je pretjerao sa tequilom prije starta. Bespotrebna prgavost, sjećam se još samo jednom prije par godina u Bakuu je timskog kolegu blago gurao u ogradu. Nadam se da će već sljedeću utrku biti opet onaj stari.

Related Posts
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x