Wolff: Želimo snažan motor za oba naša vozača

Možemo slavodobitno reći kako imamo prvenstvo. Mercedes i Red Bull su nakon dvije ulične utrke u Monaku i Bakuu potpuno promijenili psihološku poziciju, jednako kao i pozicije u ukupnom poretku vozača i konstruktora. Max Verstappen vodi ispred Lewisa Hamiltona s četiri boda prednosti, dok u poretku u konkurenciji konstruktora Crveni bikovi vode s čak 26 bodova prednosti.

Šef Mercedesa Toto Wolff je rezimirao dojmove o dva vrlo neuspješna trkača vikenda.

“Došli smo na dvije ulične utrke koje ne odgovaraju našem automobilu, dvije utrke za koje smo znali da će biti teške za nas, i bili smo vrlo razočarani gubitkom pobjede i pobjedničkog postolja zbog naših grešaka.”

“Frustracije su pokazale koliko držimo do visokih standarda i to je nešto što nas pokreće prema naprijed.”

Podsjetimo, njemačka momčad je na utrkama pored Azurne obale i Kaspijskog jezera izgubila svu prednost u ovogodišnjem prvenstvu u odnosu na austrijsku ekipu. U Kneževini je Hamilton osvojio razočaravajuće sedmo mjesto, mučeći se s lošom strategijom momčadi tijekom cijele utrke, dok je Bottas na vrlo bizaran ostao bez potencijalnog postolja. U Bakuu je pak Finac opet pokazao vrlo lošu formu završivši utrku bez bodova, dok su se njegovom kolegi Lewisu zablokirali kotači prilikom ponovljenog starta tri kruga prije kraja, čime Britanac nije iskoristio Verstappenovo odustajanja da povede u prvenstvu te je također ostao bez bodova.

Nakon gotovo dva tjedna odmora, predstojeći vikend nas očekuje Velika Nagrada Francuske na stazi Paul Ricard, nedaleko od Marseillea. Osim toga, valja spomenuti kako je utrka u Francuskoj prva od ukupno tri trkačka vikenda koji nas očekuju u samo 15 dana. Kako bi bolidi i same momčadi što uspješnije mogle izdržati taj “ludi” ritam utrkivanja, većina ekipa na gridu očekuje isporuku novih motora od svojih dobavljača pogonskih jedinica.

Toto Wolff očekuje puno od novih i snažnijih pogonskih jedinica koje stižu iz Mercedesove tvornice. I to po mogućnosti da novi motor omogući odlične performanse za oba njegova vozača. Razlog tomu su konkurentna borba sa sve bržim i pouzdanijim Red Bullom, kao i popravljanje reputacije Mercedesa narušene tijekom posljednje dvije utrke.

“U Monaku i Bakuu, stavili smo W12 u poziciju gdje je samo jedan od naših vozača bio u mogućnosti da oslobodi sav potencijal bolida – Valtteri u Monaku i Lewis u Bakuu. U ovoj vrlo izjednačenoj i intenzivnoj borbi za naslov prvaka, moramo isporučiti bolid koji će nam omogućiti da ga naši vozači pouzdano voze da njegovih limita.”

U najavama uličnih utrka je bilo mnogo špekulacija o tome kako se Mercedes loše snalazi u takvim uvjetima što se, nažalost po njih, i obistinilo. Sa stazom Paul Ricard situacija za njemačku momčad je bitno drugačija, obzirom da se radi o klasičnoj trkaćoj stazi. To su i potvrdili uvjerljivim nastupima 2018. i 2019., dok se prošle godine zbog pandemije COVID-a nije vozilo na stazi pored Marseillea. Tog je svjestan i sam Wolff, koji pošto poto želi vraćanje samopouzdanja unutar momčadi na predstojećoj utrci.

“VN Francuske znači povratak prema tradicionalnim stazama i nadam se, većoj sreći za nas. To je staza na kojoj smo bili dobri u prošlosti, s velikim rasponom brzina u zavojima koji će testirati bolid u svim aspektima te će to biti vrlo zanimljiv izazov za nas.”

“Tek smo na šest odvoženih utrka u sezoni i još imamo dug put. Vrlo je izjednačeno u vrhu poretka i ne očekujemo kako će se to ubrzo promijeniti. Gledamo prema tome da naša saznanja u proteklim tjednima pretvorimo u dobre performanse i isporučimo ih za mnogo snažniji vikend za oba naša bolida.”

Predstojeći vikend u Francuskoj je na neki način biti ili ne biti za Mercedes. Red Bull je mnogo napredovao, dok je njemačka ekipa u ovom trenutku u zaostatku u ukupnom poretku, jednako kao i u manjku samopouzdanja. Ostaje nam da vidimo hoće li se Lewis i Valtteri svojim performansima vratiti na pobjedničke staze. Staza Paul Ricard je idealno mjesto za to.

3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Yukihonda

Eee Toto totek kako si ležerno sve ove godine zborio… Ali su ti inženjeri iz Sakure pomrsili ove godine planove…

mars32

Nije mi jasan ovaj dio oko jačih i pouzdanijih pogonskih jedinica. Zar nisu u Baku sve Mercedesove momčadi dobile nove pogonske jedinice obzirom na dugi pravac koji traži maksimalnu snagu motora, a za Francusku dolaze nove pogonske jedinice za Hondine ekipe. I drugo, te “nove” PU ne znači da donose poboljšanje po pitanju novo razvijenih performansi u odnosu na stare, nego da su nove jer su na početku životnog vijeka. Koliko sam upoznati, na početku ove sezone je zamrznuti razvoj PU za ovu godinu, Proizvođači PU tijekom ove sezone/godine razvijaju PU za razdoblje od 2022. do 2025., odnosno do uvođenja… Read more »

Yukihonda

Sa životnim vjekom motora raste odnosno opada snaga motora… tko je u stanju zadržati performanse na nivou do zamjene motora ima više snage na raspolaganju… odnosno pouzdaniji motor… ukoliko je motor se pokazao izdržljivim do sljedeće izmjene… možete ga sa mapama pomalo opterećivati svaku sljedeću utrku… ali ne pretjerano što može biti presudno… mapiranje motora nije neki trošak… primjera radi Gasli se žalio na pad snage… uzrok pada je tlaka hidraulike u motoru.. ovo je dosta šturo..recimo “Honda nije sigurna dali će promijeniti motor u Francuskoj” Mercedes ima pouzdani PU i može ga pojačavati ali i tu ima ograničenja koliko… Read more »

Related Posts