VN Štajerske: Dobitnici i gubitnici

Velikom nagradom Štajerske započeo je ovosezonski dvostruki program u Austriji. Po modelu koji smo gledali i u sezoni 2020., staza Spielberg i u ovoj tekućoj sezoni ugostit će dvije utrke, onu za VN Štajerske potom i za VN Austrije. Ako bismo u kratkim crtama opisali ono što se događalo u prvoj rundi borbe na stazi u Štajerskoj, možemo reći kako smo gledali jednu relativno mirnu i ne previše uzbudljivu utrku.

Na vrhu, jedina dva pretendenta za naslov vozila su na pristojnoj distanci, odluka o trećem mjestu pala je nakon prolaska kroz bokseve, a što se ostatka tiče, rekli bismo veliki promet, ali mala zarada. Dozu atrakcije dao je Leclerc koji je tijekom utrke ispravljao grijehe s početka, dok su se ostali uglavnom vrzmali po lojtrici dol, po lojtrici gor. S obzirom na konfiguraciju staze i odnose snaga na terenu, i u drugom izdanju utrke na Spielbergu teško je očekivati bitne razlike u izvedbi pa se stoga nekome tko o tome odlučuje preporučujemo za primjerice jedan dobar oblak kiše.

Dobitnici

1. Max Verstappen – za razliku od neizvjesne i dramatične pobjede na VN Francuske koja je došla doslovno na samom kraju utrke, na domaćem terenu u Austriji potpuno druga slika. Trenutni lider u poretku vozača i njegov vjerni RB16B do novog trijumfa stigli su prilično mirno, suvereno i bez prevelikog stresa i borbe. Iako je ona francuska pobjeda nesumnjivo atraktivnija, ne sumnjam kako bi u Red Bullu objema rukama i nogama prihvatili ovakav dosadan način pobjeđivanja do kraja sezone.

Što se Maxa tiče, u ovoj je utrci posao obavljen u potpunosti. Nova pobjeda, povećana prednost u odnosu na Hamiltona uz vrlo suverenu i dominantnu izvedbu čime je Nizozemac uspješno prešao još jednu prepreku na putu ka svom prvom naslovu. Kvačica na ovaj nastup je stavljena, no previše vremena za uživanje nema jer novi slijedi već za nekoliko dana.

2. Lando Norris – vjerojatno je i samom Norrisu i ekipi iz McLarena bilo jasno kako će u normalnom razvoju utrke, svoje sjajno treće mjesto koje je imao na startu, zadržati vrlo teško. Vidjelo se to i u Landovim okršajima s Perezom i Bottasom u kojima je mladi Britanac pokazao dozu otpora jednaku onoj koju pokazuje lokalni cuger prema još jednoj rundi. Razumljivo i shvatljivo jer naganjati se s bržim Red Bullom i Mercedesom vjerojatno bi značilo kompromitiranje onoga što je McLarenu i bio cilj, plasirati se prije svega ispred Ferrarija, a potom i ostatka društva.

Bio je Norris nesumnjivo frustriran takvim razvojem događaja što je i sam priznao nakon utrke, no želje su jedno, a realnost još uvijek nešto drugo. U konačnici mjesta za nezadovoljstvo nema jer Lando je svoj primarni zadatak očekivano ispunio i odradio još jednu odličnu utrku čime je i dalje opravdano zadržao ulogu neprikosnovenog lidera i glavne osovine McLarenove momčadi.

3. Valtteri Bottas – vozač koji je od početka sezone (zasluženo) pod najvećom salvom kritika i negativnih komentara svakako je Valtteri Bottas. Razloge za to naravno valja potražiti u Bottasovim izdanjima na stazi koja su uz rijetke iznimke, prilično sterilna i kilava. Bilo je tu istini za volju i nekih objektivnih razloga za ta slabija izdanja, no u većini slučajeva, dojam je kako Finac jednostavno nije pravi. Da se razumijemo, niti ovaj podij u Austriji nije u prevelikoj mjeri plod Bottasove izvanserijske izvedbe, čak što više, Finac bi mezu i cugu trebao poslati Perezovim mehaničarima kao nagradu za poguranac do podija.

Ipak, bilo bi bezobrazno ne odati mu priznanje za dobru vožnju, posebice pred kraj utrke kada je rally vožnjom uspio obraniti se od jurećeg Pereza. Bottasov govor tijela (kao i kod većine njegovih sunarodnjaka) je već poslovično isti i u slučaju pobjede i u slučaju izlijetanja, pa je s te strane teško odrediti pogađaju li Mercedesovog vozača spomenute kritike. Vjerujem kako će mu ovaj rezultat ipak biti motivacija za bolje i više u nastavku sezone.

4. Charles Leclerc/Ferrari – možda će neki zamjeriti Leclercu incident u prvome krugu kada je nakon kontakta s Gaslyem Francuz izvukao deblji kraj i bio prisiljen odustati, no kako se radilo baš o klasičnom trkaćem incidentu nakon kojega je u krajnjoj liniji i Leclerc sam sebi kompromitirao utrku, ne vjerujem kako će mu netko uzeti za zlo. Nakon toga, Monegažanin je napravio odličan posao jer je odradio vjerojatno polovicu od ukupnog broja pretjecanja u cijeloj utrci što je u konačnici osim vrijednih bodova honorirano i nagradom za vozača dana.

Palac gore svakako i za Sainza koji je šestim mjestom uknjižio nove bodove i nakon debakla u Francuskoj, Ferrari vratio na rezultatsku razinu koju smo gledali tijekom većeg dijela sezone. Vrijedi to i za samu momčad jer u određenim dijelovima utrke Ferrari je uspijevao, gledajući vremena, biti uz bok Red Bullu što je u svakom slučaju za pohvalu.

5. Fernando Alonso – iako su i primjerice Lance Stroll, Yuki Tsunoda pa čak i Kimi Raikkonen možda zaslužili mjesto na ovoj listi, konačni je izbor ipak pao na iskusnog vozača Alpinea. Razlog tome čak i nije u tolikoj mjeri ostvareni rezultat na ovoj utrci već činjenica kako se španjolski veteran uspio i treću utrku u nizu plasirati u bodove.

Iako se Alonso sasvim sigurno nije vratio u Formulu 1 kako bi se borio za sitne bodove, u ovoj prijelaznoj sezoni i u trenutnom odnosu snaga ovo je zadovoljavajući rezultat. Tim više jer je nakon otvaranja sezone kada je Ocon bio u boljoj i konstantnijoj formi, primat sada preuzeo Španjolac.

Gubitnici

1. Pierre Gasly – ako iz jednadžbe izuzmemo vozače Red Bulla i Mercedesa i fokus prebacimo na ostatak svijeta, u malu grupicu vozača od kojih se uoči svake utrke očekuje i u konačnici uglavnom i dobije nešto konkretno, svakako ubrajamo Pierrea Gaslya.

Dobre preduvjete za još jedan solidan rezultat imao je Francuz na startu nakon vrlo dobro odrađenih kvalifikacija, no spomenuti incident s Leclercom koštao ga je odustajanja već na otvaranju utrke pa je nakon uvodne utrke u Bahreinu, Gasly nažalost upisao i drugu nulu.

2. Daniel Ricciardo – i dok je za Sainza, a posebice Pereza ona famozna faza prilagodbe već završila ili je u najmanju ruku na samome kraju, iskusni Australac i dalje muči muke Tantalove vozeći po sistemu toplo-hladno. Gledajući isključivo bodovni učinak, bez obzira na 50 bodova minusa u odnosu na Landa Norrisa, to čak i ne izgleda toliko loše. Popularni Ricci je samo dva puta ostao bez bodova, upisavši u dosadašnjih osam utrka tri šesta i jedno sedmo mjesto (uz dva deveta) što i nije tolika tragedija.

No, svima je jasno kako se od tako iskusnog i prekaljenog (također i masno plaćenog) vozača baš i ne očekuje samo borba za bodove i sekundiranje mlađahnom momčadskom kolegi. Vjerojatno bi na sličnim pozicijama završio i na VN Štajerske, no gubitak snage u pogonskoj jedinici koštao ga je nekoliko izgubljenih pozicija koje bez obzira na nešto povoljniju strategiju i novije gume, na ovoj kratkoj stazi nije uspio nadoknaditi pa je i ovog puta dojam ostao mlak.

3. George Russell – o tome kako mladi Britanac posebice na kvalifikacijama iz slabašnog Williamsa izvlači nemoguće, već pjevaju i ptice na grani pa taj dio nećemo ni spominjati. Vjerujem i kako je svim poklonicima ovog talentiranog vozača ali i ove slavne posrnule momčadi, maštu zagolicala situacija u kojoj se Russell na početku utrke uspijevao ravnopravno boriti s konkurentima na pozicijama koje znače toliko vrijedne i nasušno potrebne bodove.

Nije čak to ni bila ona sama uvodna faza kada eventualna iznenađenja s kvalifikacija počnu tonuti prema uobičajenim pozicijama. Nažalost, tehnički kvar otpirio je nadanja u micanje nule s konta, pa Russellu i Williamsu čini se preostaje jedino čekati nekakav kaos, kišu ili kakav treći faktor koji će im donijeti toliko potrebne i vrijedne bod(ove).

4. Esteban Ocon – jedan od vozača koje smo nerijetko spominjali u kontekstu heroja iz sjene svakako je Esteban Ocon. Nakon kiksa u Bahreinu, Francuz je u sljedeće četiri utrke redovito skupljao bodove i u nekakvom internom obračunu s iskusnim Alonsom preuzeo mini primat.

Ipak, nakon razdoblja stabilnosti i dobrih rezultata, čini se kako se kolo sreće u Alpineu okreće jer u posljednje tri utrke Francuz ne zna za bodove, dok je s druge strane momčadski kolega Alonso zahvaljujući prije svega spretnom i sretnom nastupu u Bakuu uknjižio čak 14. Ipak, vjerujemo kako će samozatajni Francuz u nadolazećim utrkama uspjeti maknuti maler i okrenuti sreću na svoju stranu.

Total
7
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
F1 968
30.06.2021. 11:01

Uvrstiti u dobitnike Leclerca a ispustiti Sainza je grijeh. Sainz da nije imao peh da 14 krugova vozi iza Lewisa i uništava si gume jer ga je teško bilo prestici, ali je ipak na kraju to uradio, bi ozbiljno se borio za peto mjesto sa Landom. Na koncu startovao je iza timskog kolege i završio ispred njega. Bottasa ne volim, zbog toga što nije racer – on je samo jedan od najbržih u F1 u “čistom zraku”, ako treba nekog prestici to mu je problem. Ali molim vas nabavite si naocale – cijeli vikend je bio brži od Pereza i… Read more »

Related Posts
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x