Na VN Monaka započela je ovosezonska mini serija uličnih utrka. Nakon Monte Carla, uslijedila je jurnjava prijestolnicom Azerbajdžanskog glavnog grada Bakua.
Iako po definiciji obje utrke nazivamo uličnima, sličnosti između dvije navedene staze i utrke uglavnom se i svode samo na naziv ulična. I u staroj jezgri Azerbajdžanske prijestolnice jurca se po uličicama širokim tek nešto više od onoga što zahtijevaju dimenzije bolida, ali uz veliku razliku – ovo je utrka u kojoj vozači ipak imaju mogućnost utrkivanja, a gledatelji mogu vidjeti nešto više od pukog procesijskog kruženja.
Što se tiče same utrke, možemo zaključiti samo kako su neizvjesnost, preobrati, šokovi, nevjerica, za neke velika radost, za neke veliko razočarenje, čak i slab opis svega onoga što se događalo na ulicama Bakua. Opisivanjem svega što se u to ludo nedjeljno popodne izdogađalo vjerojatno bismo otišli u nedogled, pa ćemo krenuti s našim pregledom velikih dobitnika i još većih gubitnika.

DOBITNICI
Sergio Perez – Do svoje druge pobjede u karijeri Meksikanac je došao u infarktnoj završnici u kojoj su mu se izdogađale sve moguće vrste stresa i neizvjesnosti. Za početak, u situaciji kada je odustao njegov momčadski kolega, pobjeda koja mu je bila na pladnju pala je opet na kocku zbog prekida utrke i standing starta. Kao da ni to nije bilo dosta, slabiji start i u trenu izgubljena pozicija bili su dodatni šok, a kada se tome dodaju i problemi s hidraulikom zbog koje je bilo upitno hoće li se Checo uopće dovući do cilja vjerujem da je količina uzbuđenja i stresa koju je Meksikanac proživio dovoljna za cijelu sezonu. Bez obzira na navedenu pobjedu, koja je svakako šlag na torti i za Pereza i za cijelu momčad, Perez je zaslužio sve pohvale i zbog svega dobrog što je napravio u utrci od samoga početka. Iako je mudro ne suditi na temelju jednoga rezultata – niti u negativnom niti u pozitivnom smislu, dojam je kako Checo polako, ali sigurno započinje pravo prijateljstvo s Red Bullovim bolidom. Nadamo se dugotrajno.
Sebastian Vettel – Nakon dugo muke, brojnih negativnih komentara, pritiska, upitnika koji su se pojavili nad njegovim imenom i njegovim sposobnostima, Sebastian Vettel naprosto je morao do vrhunskog rezultata doći na ovako grandiozan, neizvjestan i pamtljiv način. Pohvala za odrađeni posao ide Vettelu, ali i njegovoj momčadi koja je nešto drugačijim taktičkim rješenjima oba svoja vozača stavila u vrlo obećavajuće situacije. Nažalost Strollove šeme i kombinacije ostale su na zidu startno ciljne ravnine, dok je njegov iskusniji momčadski kolega izvukao sve najbolje iz samoga sebe, svoga bolida, taktike svoje momčadi i ostvario ovaj fenomenalan rezultat. Potpuno opravdano osvojio je nagradu za vozača dana. U svakom slučaju veliki te potrebni poticaj i za Vettela i za Aston Martin.
AlphaTauri – Vjerojatno je nekorektno u naslovu ove crtice ne spomenuti ime vozača koji se plasirao na pobjedničko postolje, ali osim fenomenalnog trećeg mjesta koje je ostvario Pierre Gasly, odličan vikend upotpunio je i japanski živac Yuki Tsunoda. Ok, kao i u Vettelovom slučaju, i ovo Gaslyevo postolje moglo bi se okarakterizirati kao profit na račun Verstappenovog i Hamiltonovog odustajanja i veoma lošeg nastupa Valtterija Bottasa. Realne su to okolnosti, ali nema mjesta za nikakvo podcjenjivanje. Francuz je slično kao i Vettel cijelu utrku odradio uzorno i u velikom fightu s Leclercom stigao vrlo vjerojatno do rezultata sezone. Tsunoda se također nakon par prospavanih utrka probudio i svojim sedmim mjestom upotpunio ovaj veoma uspješan vikend za momčad AlphaTaurija.

Fernando Alonso – U cijelom kaosu koji se odvijao oko vodećih vjerojatno nitko nije ni primijetio kako se stari lisac Alonso doslovno niotkud uvalio u bodove. Oconovo rano odustajanje i Alonsovo propadanje u poretku značilo je kako se u momčadi Alpinea unatoč igranju s undercatom i ostalim pothvatima nisu mogli nadati nekakvom velikom rezultatu. Ipak, nakon restarta iskusni je Španjolac u samo dva preostala kruga ušićario čak četiri pozicije i dogurao do svog najboljeg rezultata u posljednje tri i pol godine. Alonso je iskreno priznao kako je ovaj rezultat postignut uz poveliku dozu sreće i rizika, no u konačnici – to nije ni bitno nakon što se bodovi podijele.
Kimi Raikkonen – Ulične utrke donijele su sreću u momčad Alfe Romeo. Nakon Monaka i u Azerbajdžanu su jedan bolid utrpali među osvajače bodova. Da pravda bude zadovoljena, to je ovoga puta uspjelo veteranu Kimiju Raikkonenu koji je upisao premijerni ovosezonski bod. Gledajući odnose snaga među momčadima, vidljivo je kako se Alfa Romeo nalazi u nekakvom zrakopraznom prostoru između otpisanih Williamsa i Haasa i nedostižnih Alpinea te Aston Martina. Stoga u kontekstu performansa ovi bodovi nisu preveliki iskorak, no u jednako važnom pogledu financija, pa i prestiža, svakako da.
Charles Leclerc – Vrlo kratko i jasno. Odličan nastup u kvalifikacijama i bez obzira na sve okolnosti u kojima je ostvaren, zaslužen pole position na kojem mu se mora čestitati. Iako je malo nedostajalo da se Charles na kraju pojavi i na postolju, i ovim četvrtim mjestom svakako je zaslužio je da ga se spomene.

GUBITNICI
Max Verstappen – Da je kojim slučajem Lewis uspio doći do pobjede koja mu je bila gotovo u rukama, Nizozemac bi bio ogroman gubitnik utrke u Azerbajdžanu. Prilično mirna i rutinska pobjeda smiješila mu se sve do par krugova prije kraja – ali zbog puknuća gume Max je završio u zidu. Na Maxovu sreću na kraju je i Hamilton u potpunosti uprskao stvar, pa je tako ova utrka u kontekstu prikupljanja bodova i borbe za vrh, praktički samo preskočena. Uzevši u obzir potencijalnu štetu u bodovnom smislu, rasplet je ispao odličan, no ne sumnjam kako Maxa to ublažavanje štete ni malo ne zadovoljava. Kako god, Verstappenu Baku ostaje tvrd orah. Još uvijek mu stoji četvrto mjesto kao najbolji rezultat.
Lewis Hamilton – Ne pamtim situaciju u kojoj se Lewisu ponudila ovakva prilika, a da ju on nije objeručke prihvatio i realizirao. U utrci koja je išla u prilično krivom smjeru i koja bi u bodovnom smislu Britancu donijela dosta štete, dogodio se, rekli bi oni neskloniji Hamiltonu, već toliko puta viđen prst sreće koji je od potpunog kiksa aktualnom prvaku dao realne šanse za pobjedu. Glavni konkurent je odustao, restart utrke… Doista rijetko viđena situacija, jer kako je u uvodu rečeno, ovakve je poklone Lewis uvijek iskorištavao. Ipak, božica Fortuna nije baš u potpunosti zaboravila na svog miljenika. Ako ćemo se malo poigrati brojkama, onda je jasno kako je čak i u ovoj opciji Lewis zapravo dobro prošao jer umjesto novih -10 na kontu, skor je ostao jednak onome uoči utrke čime je u ovom neočekivanom dvoboju luzera Birtanac realno gledajući, opet prošao bolje.
Pirelli – Puno se prašine podiglo nakon događaja na VN Azerbajdžana i dva odustajanja uzrokovana puknućem iste zadnje lijeve gume kod Strolla i Vertsappena. Da je kojim slučajem sve ostalo na razbijenom Aston Martinu, sklon sam vjerovati kako bi priča i rasprava oko svega bila znatno tiša, no zbog Maxove eliminacije u situaciji kada je opušteno jurio do nove pobjede vatra se itekako raspirila. Očekivano, u Red Bullu i Aston Martinu imaju svoju, a u Pirelliju drugu oprečnu stranu priče o uzorcima puknuća, no sasuti drvlje i kamenje na Pirelli bilo bi glupo. Kao prvo, gume se rade prema specifikacijama i narudžbi, da ne kažemo volji onih koji donose pravilnike. Drugo, prilično sam uvjeren kako su talijanski gumari u stanju napraviti znatno trajnije i paušalno rečeno, bolje gume. Jasno je kako se i ovim faktorom nastoji dobiti na neizvjesnosti i svemu što privlači gledatelje, sponzore (čitaj lovu) ali ipak i u tom podizanju neizvjesnosti treba imati mjeru.
Valtteri Bottas – Tijekom proteklih sezona Finac je nerijetko bio na zubu novinara i kritičara zbog svojih bljedunjavih izdanja i situacija u kojima u jednako brzom i složenom bolidu gotovo u pravilu nije mogao Hamiltonu odbiti ni pera. Ako su ta izdanja kada je drugi Mercedesov vozač manje više u pravilu mlatio pobjednička postolja i naslove vice prvaka bili predmet pokude, što reći za ono što gledamo u 2021.? Šesto mjesto u poretku vozača, debelo breme odgovornosti što i u poretku konstruktora Mercedes nije lovina nego lovac i neuvjerljiva izdanja koja se nižu iz vikenda u vikend kulminirala su još žešćim kritikama. Stoga priče o njegovoj budućnosti, otkazu i sl. slušamo praktički u kontinuitetu. Takve okolnosti sasvim sigurno ne utječu blagonaklono na Finčevo samopouzdanje, no bio on ljut, utučen ili razočaran, Valtteri mora što prije napraviti reset i krenuti s boljim izdanjima.
Esteban Ocon – U dilemi za poziciju petog luzera u konkurenciji Strolla i Ocona prevaga je ipak pala na ovog potonjeg. Razlog je taj što se nakon početnog kiksa u Bahreinu, Francuz u svim preostalim utrkama uspio uvući u top 10, s tri deveta i jednim sedmim mjestom. Uz to, gledajući generalnu sliku Ocon je u dosadašnjem dijelu sezone u gotovo svim bitnim faktorima nadigrao iskusnog i favoriziranog Alonsa što nije podatak za baciti. Iako je već spomenuti Alonso svojoj ekipi donio više nego solidan rezultat, šteta je što se zbog kvara Ocon morao oprostiti od utrke već na samom početku jer vjerujem kako bi i ovoga puta imao što za reći.

nadam se da cemo i u francuskoj gledat pobjedu red bulla ili da ce nas iznenadit ferari,, mercedes na koljenima good job max and perez
Ja se nadam da hoće zbog dobrobiti f1… Još samo da se malo više umiješaju drugi to bi bilo super..
Naj veći gubitnici odnosno dobitnici na kraju je REDBULL HONDA… imamo još gubitnika polu proizvod Pelli koj se us.a na svoj proizvod👎👎💥…
Na krqju Lewis i nije toliko loše prošao koliko je mogao. Da nije bilo Maxovog udesa Lewis bi dodatnih 10 bodova zaostajao. Ovako RB (Max) u utrci gdje su bili favoriti nisu pivećali prednost.
Za ovo prvenstvo je najbitnije dobiti sve gdje si jačii i onda dodatno profitirati ako je moguće. Lewis je profitirao jer je zaostatak i dalje 4 boda umjesto 14. Jedino nije dodatno profitirao Maxovom nesrećom.
kme kme vazno da lewis nije dobio ne ide ga ovesezone
Navijanje za je bolje za organizam od navijanja protiv. Probaj.
Max je forsirao bez veze odnosno za dodatni bod najbržeg kruga kada je u poodmakloj dobi svojih guma opalio dva najbrža kruga i time sam sebi izruinirao trku jer očito te gume nisu bile sposobne za takva opterećenja!!!Pohlepa ili zajednička greška njega i boxa sad je svejedno!
Perez je oslično sačuvao gume. Nije dobio nikakve pohvale.
Kada je utrka krenula krug je bio 1:48, a pred kraj trke 1:43. Ja sam do sad cijelo vrijeme bio siguran da se bolja vremena postižu zato što bolidi postaju lakši. Izgleda da sam u krivu i da oni na početku voze s pola gasa, tek pred kraj trke voze puni gas i tako love najbrži krug.
Bottas je naj veći gubitnik. moral vući (za one neupučene ako ih se i nađe, to se misli pod time da mu radi firung iliti da ga povuće u zavjetrini) kmečavca u qual koji je bio nesposoban odvesti pol i onda u trci ti imaj volje dalje išta za ovu klimavu mečkicu odvoziti. sramota
u pravu si, al kvragu, on se sam doveo u tu situaciju kroz ove sve godine.. uporno i šutljivo od prvog dana sluša kaj mu vele i zato je u ovoj situaciji… stvarno teško da će on biti u mercedesu slijedeće godine.. nije stvar u tome da on bude vozač br 1 ili u konkurenciji za naslov, nego jednostavno nimalo ne pridonosi momčadi… pogotovo ove godine kad je rb vrlo jak, plus očito se i perez sve bolje i bolje snalazi tak da… pitanje je ako i ode na kraju godine iz mercedesa, gdje će otići? jedino nazad u willimas… Read more »
gdje got da ode, bolje za njega