Objavljeno izvješće o provedenoj istrazi puknuća guma na Velikoj nagradi Azerbajdžana nije baš zadovoljilo vodećeg vozača Svjetskog prvenstva, Maxa Verstappena. On i Lance Stroll bili su žrtve puknuća guma u Bakuu, a dva tjedna kasnije to je i dalje top tema…
Uoči Velike nagrade Francuske i dalje se jako puno govori o prošloj utrci i problemu s Pirellijevim gumama. Na uličnoj stazi u Bakuu gume na bolidima Lancea Strolla i Maxa Verstappena otkazale su suradnju, što je obojicu spomenutih vozača izbacilo iz utrke. Naravno, puno je veći značaj tog događaja za vozača Red Bulla, koji je u borbi za naslov prvaka i kojeg je do te situacije tek pet krugova dijelilo od pobjede.
Max je u četvrtak na konferenciji za medije komentirao Pirellijevu objavu o rezultatima istrage. Talijanski proizvođač ustvrdio je da su se puknuća dogodila zbog problema povezanih s uvjetima vožnje na toj utrci, iako su momčadi poštovale propisane parametre u pogledu minimalnog pritiska u gumama.
“Oni objašnjavaju da nemaju alate za mjerenja tijekom utrke, ali mi smo im dali vrijednosti pritiska u gumama i oni su bili unutar granica koje su postavili. Ako te granice nisu dobre, tu mi ništa ne možemo napraviti, mi smo se držali onoga što je moguće unutar pravila”, govori Verstappen.
“Kažu da nemaju točna mjerenja, a dali smo im nakon utrke i pokazalo se da ništa krivo nismo napravili, kao ni Aston Martin. Ne mogu onda krivnju svaliti na nas, već mislim da moraju potražiti problem na svojoj strani, a mi smo ovdje, spremni pomoći s bilo čim.”
“To što su povećavali pritiske s petka na subotu već nešto znači. Možda nije bilo dovoljno. Ovdje ćemo povećati pritiske, svi će to činiti. Nadam se da će ovaj put biti dovoljno.”

Verstappen smatra da je izvještaj prilično nejasan i smatra da nikako ne bi trebalo kriviti momčadi za te događaje.
“Za mene je to što su objavili pomalo nejasno. Sve što mogu reći s naše strane, momčad je sve napravila onako kako je i trebalo. Pratili su sve upute vezane za pritisak u gumama i slične stvari, tako da se tu nema što pronaći.”
“Pirelli bi jednostavno trebao otvoreno progovoriti, onda bi bilo lakše razumjeti što se dogodilo. Mislim da objašnjenje koje smo dobili nije dovoljno jer momčad nije napravila ništa pogrešno”, tvrdi Nizozemac.
Medijima se u Francuskoj obratio i Pirellijev šef za F1, Mario Isola. Njegovo je objašnjenje da su momčadi imali niži pritisak u gumama od očekivanog, iako potvrđuje da time nisu prekršile bilo kakvo pravilo.
“U Bakuu se dogodilo to da su očekivani uvjeti vožnje jednostavno bili drukčiji od stvarnih uvjeta i to je dovelo do puknuća guma. Kad imate mnogo energije koja ulazi u gume, a pritisak je nešto manji od očekivanog, na bočnim zidovima se događa pojava koju zovemo stajaći valovi. Onda velika količina energije ide u unutrašnjost gume i u nekom trenutku ona puca. To se događa i to je razlog zbog kojeg smo imali situaciju u Bakuu.”
“Mi predviđamo da će gume biti korištene s određenim pritiskom i određenim nagibom kotača. Postavljajući granice, stvaramo uvjete koji su u redu za gumu. U ovom slučaju, nismo imali takve uvjete. Nisu timovi napravili nešto protiv pravila, ali su tražili performanse, što je stvorilo drukčiji scenarij od onoga što smo očekivali. Gume su vožene na manjem pritisku od onoga što smo očekivali”, rekao je Isola.
U pravilima trenutno ne postoji propisani minimalni pritisak guma u vožnji, a to je još jedna stvar koja se mijenja sljedeće godine. S novim pravilima, timovi će na bolidima morati imati standardne senzore za mjerenje pritiska u gumama.
Možda bi zaključak oko toga zašto su gume pukle bio drugačiji da sami sebe ne kontroliraju.
Vratiti Michelin i Bridgestone,i nema problema.
Isto tkao se svi vi zajedno trebate vec jednon odluciti sta zelite da Pirelli napravi. Trenutna situacija je takva da ako nekom nesto ne odgovara ili se desi nesto lose, Pirelli gume su krive. Kada naprave izdrzljive gume, ne valja, dosadne trke. Kada naprave brze a osjetljivije, ne valjaju danas gume kad je meni pukla. Zelite brze gume koje garantiraju uzbudjenje i ceste odlaske u box, a da se sa gumama starim 30 i vise krugova borite za najbrzi krug utrke? Ja ne vidim logiku u tome.
Pirelli,usro si,usro….idemo dalje…(a nije ti prvi put)…Sad dali Pirelli nije u stanju pratit performanse bolida ili FIA takve gume od njih traži..
Činjenica da su iz RBa rekli da će ipak malo više pritiska u gume staviti ti ništa ne govori?
Kad su gume jednom na bolidu pritisak se više ne mjeri. Ako se može savijati krilo koje ipak prolazi testove može i pritisak guma.
Dvije gume od njih 80 su pukle. Nije Pirelli kriv. Kriv je vozač jer nije uspio s gumama stići do cilja. Kako su ostali uspjeli?
0“In Baku, if you were running the car within the regulations and following the prescriptions from Pirelli there was no issue with the tyres,” added Seidl.
Kriv je vozač jer nije prilagodio brzinu uvjetima na stazi, te je sa iste morao izletjeti.
Baš zanimljivo jer je pukla guma ona pod najmanjim opterečenjem, i to pukne bočna strana na pravcu gdje apsolutno nema bočnih sila koje bi opteretile tu bočnu stranu.
Lani u Engleskoj,su pucale,sjeti se Hama u zadnjem krugu….pred par godina isto Vettel i Raikkonen u Engleskoj da ne nabrajam…..nebi se takve stvari trebale dešavat,a i nije da su vozači zadovoljni performansama guma…
Znači trebaju nam gume koje se ne mogu istrošiti? Pitam za frenda.