Zvijezda nemirne komunikacije

Ulaskom radio veze u Formulu 1 postignuta je nova dimenzija u odnosu vozač-pitwall. U godinama koje su iza nas, obostranom komunikacijom putem radio veze mogli smo čuti brojne upečatljive razgovore kojima su se proslavljali naslovi prvaka, mijenjale strategije u utrci ili obavještavali vozači o neplaniranim događajima na stazi. Neke od tih poruka čak postanu i šale, pa tako pamtimo: „Valtteri, it’s James“, „Just leave me alone, I know what to do“ ili „Du bist weltmeister!

I dok trkaći inženjeri, zaduženi za pravovremeno obavještavanje vozača, za što brži prolazak kroz boks ili informiranje vozača o stanju bolida, nastoje što mirnijim tonom priopćiti vozaču nastalu novost, komunikacija vozača upućena pitwallu nije uvijek najstaloženija.

Zvijezda nemirne komunikacije u sezoni 2021. nenadano je postao mladi Japanac Yuki Tsunoda. Vozač AlphaTaurija vozi svoju debitantsku sezonu te je ujedno i najmlađi vozač na gridu, a nakon sjajnog otvaranja sezone i skupljanja bodova na VN Bahreina, njegov zaštitni znak postale su i frustrirajuće poruke, nerijetko začinjene psovkama, u komunikaciji s trkaćim inženjerom. Yuki Tsunoda se nedavno našalio da mu smirenost nije najjača karika te je priznao da će se nastojati kontrolirati u utrkama koje dolaze.

Tijekom slobodnog treninga u Bahreinu Yuki je bjesnio na promet na stazi, u Imoli je stanje na stazi okarakterizirao kao „traffic paradise“, a tijekom treninga u Španjolskoj inženjer mu je poručio da se smiri.

“Nakon sjajnog uspjeha u mom debiju u Bahrainu, ciljao sam previsoko. Sada sam se u potpunosti posvetio nadzoru nad sobom. U Barceloni sam bio potpuno izvan kontrole.”

“Ne znam zašto sam pritisnuo radio i izvikao se. Nisam to trebao učiniti. Ovo je zasigurno moja slaba točka i moram poboljšati komunikaciju“, priznaje Yuki Tsunoda.

Tsunoda je dodao da ga najviše ometaju poruke koje dobiva kada vozi brzi krug, ali da se usprkos tome važnost radio komunikacije na smije dovesti u pitanje.

“Volim samostalno odraditi svoj krug, bez uplitanja drugih. Ne želim da me nešto uznemiruje u brzom krugu, pogotovo ako je krug jako dobar. Mislim da mnogi vozači osjećaju isto.”

“Mislim da je komunikacija najvažnija stvar za Formulu 1. Nema smisla vikati, ako želiš savjet, smireno pitaj gdje je problem i dobit ćeš pomoć. Ako misliš vikati, oni ne mogu puno učiniti”, zaključio je Tsunoda.

Related Posts