VN Monaka: Dobitnici i gubitnici

Svakako najglamuroznija i bez sumnje jedna od najprepoznatljivijih utrka u Formuli 1 vratila se u kalendar nakon što je u 2020. nismo imali priliku gledati iz svima nam poznatih razloga. Unatoč svom glamuru, povijesnom značaju i prestižu koji donosi već i sam nastup na ovoj utrci, u ocjeni ovogodišnjeg izdanja moramo biti objektivni i realni i reći kako je utrka bila najblaže rečeno dosadnjikava.

Utrku u Monte Carlu iz razumljivih razloga ne ocjenjujemo prema broju pretjecanja ili obračuna na stazi, no bez kiše, sigurnosnog automobila i incidenata koji ponekad iskroje pretumbacije u poretku, doista smo vidjeli vrlo malo toga pa bismo utrku mogli svesti na tri, četiri detalja koji su odlučili konačni poredak.

Kako god, svjetski jet-seteri pokazali su svoje jahte, automobile, vile i bazene, slikali se s vozačima i drugim showbiz zvijezdama, objavili milijun i jednu sliku na društvenim mrežama čime je jurnjava ulicama Monte Carla u tom kontekstu opravdala ovogodišnje izdanje, a nama ostaje fokusirati se na sljedeću također uličnu, ali ipak klasičniju utrku u Azerbajdžanu.

Dobitnici:

Max Verstappen/Red Bull

U samoj utrci događanja je bilo vrlo malo pa je pomalo čudno to što pretendenata za pozicije na listama dobitnika i gubitnika zapravo ima podosta. O tome tko je apsolutni dobitnik VN Monaka dvojbe nema jer Max Verstappen i Red Bull neprikosnoveni su na broju jedan liste dobitnika. Razlog broj jedan – po prvi puta u tekućoj sezoni jedan od dva jedina pretendenta za naslov prvaka uspio je pozicijom u utrci samim time i bodovno, ostvariti značajniji iskorak u odnosu na konkurenta jer niti Lewis niti Max do sada utrku nisu završili plasirani slabije od drugoga mjesta. Razlog broj dva – također prvi puta u ovoj sezoni ali i u svojoj F1 karijeri uopće, Max je preuzeo i vodstvo u ukupnom poretku. Razlog broj tri – nakon već pomalo zabrinjavajuće serije Hamiltonovih pobjeda ista je zaustavljena što je svakako veliki plus za samopouzdanje. Razlog broj četiri – osobna satisfakcija i prestiž koji pobjedom u Monacu dobiva svaki vozač Formule 1. Za kraj ne možemo ne spomenuti i veliko slavlje i uspjeh Red Bulla koji je doduše za jedan bod, preuzeo vrh poretka konstruktora, prvi put u tzv. hibridnoj eri. Tu je i vrlo dobar nastup Sergia Pereza jer onaj tko u normalnoj utrci kakva je bila ova nedjeljna, u Monte Carlu ostvari skok od četiri pozicije u odnosu na start, zaslužio je kapu dolje.

Carlos Sainz

Zbog situacije s Leclercom, u Ferrariju je bez sumnje vladalo veliko razočaranje jer u Scuderiji su bili itekako svjesni kako se nakon sjajnog nastupa u kvalifikacijama i u utrci moglo očekivati jako puno. Očekivano, sav fokus prebacio se tada na Carlosa Sainza koji je imao priliku napokon doći do pravog i zapaženog rezultata. To je naposljetku i učinio, ugrabivši na konto Bottasovog odustajanja i jednu poziciju više u odnosu na start. Ostaje pitanje kako bi se stvari razvijale da je Španjolac u kvalifikacijama mogao odraditi još i onaj zadnji brzi krug, no i ovako ukazana prilika vrlo je dobro iskorištena kako za Ferrari, tako i za Sainza kojem je jedan ovakav rezultat sjeo kao naručen.

Lando Norris

Dozvolit ću si dozu subjektivnosti u ovoj ocjeni i reći kako je prema prikazanom u dosadašnjem dijelu sezone, Lando Norris uz Hamiltona i Verstappena pokazao apsolutno najviše. Mladi Britanac produžio je svoju vjernost s McLarenom, ali i svoj niz odličnih nastupa osvojivši drugo postolje u dosadašnjih pet odvoženih utrka. U McLarenu su najavljivali dosta težak vikend, no s odlično odrađenim kvalifikacijama, Norris je stekao veliki kapital uoči utrke koji je zahvaljujući Bottasovom odustajanju pretvoren u mjesto na pobjedničkom postolju. Uz dozu sportske sreće, ali i puno Norrisove vještine, posebice u posljednjih 20-ak krugova kada je upao u velike probleme s gumama, ostvario je bez sumnje još jedan fenomenalan rezultat za sebe i momčad.

Sebastian Vettel

Napokon i četverostruki prvak svijeta dolazi na ovaj popis zbog jednog itekako solidnog rezultata i dobre predstave. Već sami ulazak u Q3 bio je veliki boost samopouzdanja za Vettela i momčad, a to samopouzdanje se dodatno podebljalo i u utrci. Ključan detalj bio je pravovremen poziv i odlično odrađen posao u boksu koji je omogućio Nijemcu da za dlaku izađe ispred Gaslya i Hamiltona. Taj je izlazak izgledao prilično čupavo, ali uz dozu prisebnosti od strane Vettela i Gaslya incident je izbjegnut, a Sebastianu se time smiješio i najbolji ovosezonski rezultat. Daleko je to od ambicija i same momčadi ali i velikog pobjednika kakav Vettel nesumnjivo je, ali ono što u ovome trenutku Sebastian nasušno treba su prije svega samopouzdanje, dobri nastupi i dobri rezultati, a upravo sve navedeno dobio je u nedjeljnoj utrci. Bez obzira na specifičnosti utrke i staze, nadamo se kako će takvih nastupa biti još.

Alfa Romeo

Kada momčad upiše prvi bod u sezoni, neprimjereno je ne svrstati ih među dobitnike. Zapravo, iako Alfa Romeo nije ni blizu razine McLarena ili Ferrarija koji predvode sredinu poretka, ipak je čudno to što talijanska momčad tek u petoj utrci upisuje svoj premijerni bod. Bilo je doduše u uvodne četiri utrke svakakvih situacija i okolnosti, no bilo kako bilo, pritisak je sada ipak skinut. Možda je šteta što i iskusni Kimi koji se uspio probiti na samu granicu osvajanja bodova, nije upisao pokoji bod jer se i to nekim možda malo spretnijim taktičkim odlukama moglo ostvariti.

Gubitnici:

Charles Leclerc

Bez obzira na Mercedesov kolaps i borbu na vrhu, vozač koji je možda s najkiselijim osmjehom gledao proslavu na pobjedničkom postolju svakako je Charles Leclerc. O Leclercovoj svađi sa svojom domaćom stazom svi znamo sve jer to prokletstvo traje još od dana kada je nastupao u Formuli 2. Jedna greška koja se možda i nije morala dogoditi bila je naime fatalna za Monegažanina. I Leclercu i Ferrariju, pružila se vrlo vjerojatno prilika sezone, usudili bismo se reći ne samo za postolje nego možda i za pobjedu koja bi i Charlesu ali i samoj ekipi u ovoj prevelikih ambicija lišenoj sezoni, bila velika kao kuća. Istina, Sainz je dobrim dijelom popravio stvar, no nisam siguran kako je to saznanje previše utješilo nesretnog Charlesa.

Mercedes

Već uoči utrke, iz momčadi Mercedesa stigle su informacije kako je ovo staza na kojoj očekuju probleme i ne pretjerano kompetitivno izdanje. Ipak, ako to kažu u Mercedesu, svima onima koji su u posljednje tri, četiri sezone pogledali više od jedne utrke, to bi u prijevodu značilo “možda nećemo pobijediti ali postolje bi trebalo biti tu”. Doduše Lewis je lošim nastupom u kvalifikacijama debelo kompromitirao svoje izglede u utrci, no kako je Britanac dokazano mačka s devet života, očekivalo se kako će se s Bottasom naprijed i pokojim zarađenim mjestom od strane Lewisa, šteta minimalizirati. Nije se dogodilo ni jedno ni drugo jer malera Bottasa koji je napokon mogao voziti utrku bez Lewisa u bliskom radijusu, zaustavila je ni manje ni više nego matica na kotaču. S druge strane od Lewisovog napretka nije bilo ništa, jer Britanac ne samo da nije ništa zaradio, već je u odnosu na start jednu poziciju i izgubio. Očekivano, nakon odlaska u bokseve i Vettelovog prolaska, team radio koji čujemo u utrci bio je užaren od Lewsiove kuknjave i nezadovoljstva, no velike koristi od toga baš i nije bilo. Kako god, ovo je prvi teži i značajniji udarac za Mercedes i Lewisa, no ipak, treba uzeti u obzir kako je bez obzira na ovaj kiks, dvojac Hamilton – Mercedes još uvijek faktor broj 1 ovoga prvenstva.

Daniel Ricciardo

Australčeva faza prilagodbe još uvijek traje, no dobar rezultat iz Španjolske bio je nekakav mini znak kako se stvari polako pomiču prema željenim pozicijama. Ipak, nastup u Monacu za Ricciarda je predstavljao korak od deset milja unatrag. Tijekom cijeloga vikenda, Ricciardo je izgledao vrlo nekonkurentno i još jednom, potpuno izvan konteksta priče koju ispisuje njegov mladi momčadski kolega. Dodatno zabrinjava to što je i ovoga puta Australac spominjao onaj već poznati problem nedostatka feelinga za bolid i osjećaj kako daje sve od sebe i vozi na limitu ali bez pravog rezultata.

Fernando Alonso

Momčad Alpinea još uvijek nije u situaciji u kojoj bi izostanak oba bolida iz bodova smatrali prevelikim kiksom, no prema rastućoj formi koju pokazuju, a u kombinaciji s prije svega Alonsovim iskustvom, možda se očekivalo nešto više posebice u situaciji kada su iz utrke ispali jedan Ferrari i jedan Mercedes. Situaciju je za momčad koliko toliko spasio Ocon još jednim plasmanom u bodove, no iskusnom je Španjolcu nakon što nije ostvario napredak na startu ili u onom pit windowu, preostalo samo vrtjeti krugove i manje više čekati kraj.

Total
11
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
mody
26.05.2021. 09:47

Monako treba malo promijenit s ovim kamionima se tesko.pretjecati prvi zavojtreba izbacit onu pasicu izlaz iz tunela ubrzat onaj zavoj piscine treba da bude ravan ne onaj spori zavoj

avatar
Emil
26.05.2021. 09:36

Dobar članak. Ali još se pitam, gdje je Kneginja, ima li koronu možda? Da li je Charles otišao poslije u bar utopit tugu kad već ne može u casino?
Još nijednog komentara? Gdje li su teoretičari zavjera, prevatreni navijači i uporni huškači?
Platio bih 10 rundi da mi je slušat uživo kako se međusobno nadglasavate i istresate žuč jedan pred drugim vjerujući da ste svevidioci i sveznalci još od vremena kad je veliki Enzo prvi put zamazao ruke ili stari Benz dao auto svojoj ženi. Ali dobro je, načitam se svega i saznam svašta. Nje ni to loše.

Related Posts
2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x