Svakako najglamuroznija i bez sumnje jedna od najprepoznatljivijih utrka u Formuli 1 vratila se u kalendar nakon što je u 2020. nismo imali priliku gledati iz svima nam poznatih razloga. Unatoč svom glamuru, povijesnom značaju i prestižu koji donosi već i sam nastup na ovoj utrci, u ocjeni ovogodišnjeg izdanja moramo biti objektivni i realni i reći kako je utrka bila najblaže rečeno dosadnjikava.
Utrku u Monte Carlu iz razumljivih razloga ne ocjenjujemo prema broju pretjecanja ili obračuna na stazi, no bez kiše, sigurnosnog automobila i incidenata koji ponekad iskroje pretumbacije u poretku, doista smo vidjeli vrlo malo toga pa bismo utrku mogli svesti na tri, četiri detalja koji su odlučili konačni poredak.
Kako god, svjetski jet-seteri pokazali su svoje jahte, automobile, vile i bazene, slikali se s vozačima i drugim showbiz zvijezdama, objavili milijun i jednu sliku na društvenim mrežama čime je jurnjava ulicama Monte Carla u tom kontekstu opravdala ovogodišnje izdanje, a nama ostaje fokusirati se na sljedeću također uličnu, ali ipak klasičniju utrku u Azerbajdžanu.
Dobitnici:
Max Verstappen/Red Bull
U samoj utrci događanja je bilo vrlo malo pa je pomalo čudno to što pretendenata za pozicije na listama dobitnika i gubitnika zapravo ima podosta. O tome tko je apsolutni dobitnik VN Monaka dvojbe nema jer Max Verstappen i Red Bull neprikosnoveni su na broju jedan liste dobitnika. Razlog broj jedan – po prvi puta u tekućoj sezoni jedan od dva jedina pretendenta za naslov prvaka uspio je pozicijom u utrci samim time i bodovno, ostvariti značajniji iskorak u odnosu na konkurenta jer niti Lewis niti Max do sada utrku nisu završili plasirani slabije od drugoga mjesta.
Carlos Sainz
Zbog situacije s Leclercom, u Ferrariju je bez sumnje vladalo veliko razočaranje jer u Scuderiji su bili itekako svjesni kako se nakon sjajnog nastupa u kvalifikacijama i u utrci moglo očekivati jako puno. Očekivano, sav fokus prebacio se tada na Carlosa Sainza koji je imao priliku napokon doći do pravog i zapaženog rezultata.
Lando Norris
Dozvolit ću si dozu subjektivnosti u ovoj ocjeni i reći kako je prema prikazanom u dosadašnjem dijelu sezone, Lando Norris uz Hamiltona i Verstappena pokazao apsolutno najviše. Mladi Britanac produžio je svoju vjernost s McLarenom, ali i svoj niz odličnih nastupa osvojivši drugo postolje u dosadašnjih pet odvoženih utrka.
Sebastian Vettel
Napokon i četverostruki prvak svijeta dolazi na ovaj popis zbog jednog itekako solidnog rezultata i dobre predstave. Već sami ulazak u Q3 bio je veliki boost samopouzdanja za Vettela i momčad, a to samopouzdanje se dodatno podebljalo i u utrci. Ključan detalj bio je pravovremen poziv i odlično odrađen posao u boksu koji je omogućio Nijemcu da za dlaku izađe ispred Gaslya i Hamiltona.
Alfa Romeo
Kada momčad upiše prvi bod u sezoni, neprimjereno je ne svrstati ih među dobitnike. Zapravo, iako Alfa Romeo nije ni blizu razine McLarena ili Ferrarija koji predvode sredinu poretka, ipak je čudno to što talijanska momčad tek u petoj utrci upisuje svoj premijerni bod.
Gubitnici:
Charles Leclerc
Bez obzira na Mercedesov kolaps i borbu na vrhu, vozač koji je možda s najkiselijim osmjehom gledao proslavu na pobjedničkom postolju svakako je Charles Leclerc. O Leclercovoj svađi sa svojom domaćom stazom svi znamo sve jer to prokletstvo traje još od dana kada je nastupao u Formuli 2.
Mercedes
Već uoči utrke, iz momčadi Mercedesa stigle su informacije kako je ovo staza na kojoj očekuju probleme i ne pretjerano kompetitivno izdanje. Ipak, ako to kažu u Mercedesu, svima onima koji su u posljednje tri, četiri sezone pogledali više od jedne utrke, to bi u prijevodu značilo “možda nećemo pobijediti ali postolje bi trebalo biti tu”. Doduše Lewis je lošim nastupom u kvalifikacijama debelo kompromitirao svoje izglede u utrci, no kako je Britanac dokazano mačka s devet života, očekivalo se kako će se s Bottasom naprijed i pokojim zarađenim mjestom od strane Lewisa, šteta minimalizirati. Nije se dogodilo ni jedno ni drugo jer malera Bottasa koji je napokon mogao voziti utrku bez Lewisa u bliskom radijusu, zaustavila je ni manje ni više nego matica na kotaču.
Daniel Ricciardo
Australčeva faza prilagodbe još uvijek traje, no dobar rezultat iz Španjolske bio je nekakav mini znak kako se stvari polako pomiču prema željenim pozicijama. Ipak, nastup u Monacu za Ricciarda je predstavljao korak od deset milja unatrag.
Fernando Alonso
Momčad Alpinea još uvijek nije u situaciji u kojoj bi izostanak oba bolida iz bodova smatrali prevelikim kiksom, no prema rastućoj formi koju pokazuju, a u kombinaciji s prije svega Alonsovim iskustvom, možda se očekivalo nešto više posebice u situaciji kada su iz utrke ispali jedan Ferrari i jedan Mercedes.
Monako treba malo promijenit s ovim kamionima se tesko.pretjecati prvi zavojtreba izbacit onu pasicu izlaz iz tunela ubrzat onaj zavoj piscine treba da bude ravan ne onaj spori zavoj
Dobar članak. Ali još se pitam, gdje je Kneginja, ima li koronu možda? Da li je Charles otišao poslije u bar utopit tugu kad već ne može u casino?
Još nijednog komentara? Gdje li su teoretičari zavjera, prevatreni navijači i uporni huškači?
Platio bih 10 rundi da mi je slušat uživo kako se međusobno nadglasavate i istresate žuč jedan pred drugim vjerujući da ste svevidioci i sveznalci još od vremena kad je veliki Enzo prvi put zamazao ruke ili stari Benz dao auto svojoj ženi. Ali dobro je, načitam se svega i saznam svašta. Nje ni to loše.