Nakon situacije koja se dogodila u završnoj rundi kvalifikacija za Veliku nagradu Monaka, postavlja se pitanje bi li trebalo promijeniti pravila i na neki način kazniti vozača koji izazove crvenu zastavu.
Charles Leclerc je u svom Ferrariju postavio najbolje vrijeme u prvom brzom krugu, no Q3 je u Monaku morao biti prekinut jer je privremeni vlasnik pole positiona završio u zaštitnoj ogradi. Neki su vozači još bili u brzom krugu, no zbog crvene zastave morali su odustati od tih pokušaja, a Leclercu je potvrđena prva startna pozicija.
Posljedično, pojavile su se rasprave na temu je li takav sustav pravedan. Jedan od vozača razbije bolid i prekine sesiju, time onemogući svoje rivale u postavljanju boljih vremena, a sa strane pravilnika ne osjeća nikakve posljedice. Da ga nije spriječio kvar na bolidu, Leclerc bi u nedjelju najnormalnije startao s prvog mjesta.
Jedan od prijedloga koji su se pojavili je primjena pravila iz IndyCar serije. Vozaču koji izazove crvenu zastavu briše se ranije postavljeno vrijeme, a direktor utrka Formule 1, Michael Masi, kaže da će taj prijedlog biti razmotren.
“Kao i sa svakom situacijom koja se pojavi, FIA će s Formulom 1 i timovima razmotriti situaciju i procijeniti koje je najbolje rješenje. Znam za pravilo iz IndyCar-a, takvo se pravilo primjenjuje i u brojnim drugim međunarodnim serijama FIA-e, kao i nacionalnim prvenstvima diljem svijeta.”
“Razmotrit ćemo to sa svim ključnim sudionicima pa odlučiti bi li to bilo prihvatljivo ili ne”, izjavio je Masi.
Vozači se nakon kvalifikacija ipak nisu previše bunili. Upitani je li u redu što Leclerc zadržava pravo na start s prvog mjesta, oni koji su bili glavni Charlesovi rivali i pretendenti na pole – Verstappen i Bottas, komentirali su da nema razloga mijenjati pravila.
“Ne mislim da bi trebalo brisati krugove u budućnosti. Po mom mišljenju to ne bi bilo pošteno jer svi se silno trudimo i nije lagano ovdje voziti na limitu. S druge strane, lako je napraviti pogrešku”, rekao je Verstappen.
Sličnog je stava bio i Mercedesov Finac: “Pravila su u redu. Tako je kako je. Ponekad vam u sportu stvari ne idu na ruku, a ponekad vam se posreći. Događa se.”
Jasno, druga bi priča bila da je Leclerc samo okrznuo zid i potrgao prednje krilo pa stao kraj staze. Ovako je evidentno da je najveću štetu napravio sebi jer na kraju nije niti startao u nedjelju, a priču o namjernom udesu odbacio je i Masi.
“Incident je odmah pregledan u kontrolnoj sobi. Bilo je jasno da se radi o pogrešci u prvom dijelu zavoja broj 15. Pregledom snimke, podataka i preslušavanjem timske komunikacije, ne mislim da bi bilo koji vozač išao na stazi oštetiti svoj bolid do ovog stupnja u bilo kojim okolnostima”, poručio je direktor utrke.
Svi pišu samo o kaznama. A gdje su nagrade? Samo represija. Vozače treba za crvenu zastavu nagraditi sa privilegiranim ulaskom u boks (kad nitko drugi ne ide) i promjenom guma po vlastitom izboru. Tako će biti puno bolje.
Moje je mišljenje da ne treba kažnjavati vozača koji izazove crvenu zastavu ili prekid kvalifikacija, bilo u Q1, Q2 ili Q3..taj je dovoljno kažnjen ako je polomio svoj bolid..kažnjavanje dolazi u obzir jedino ako se sa sigurnošću može utvrditi da je taj nekim svojim potezom namjerno uzrokovao prekid kvala..druga važna stvar bi bila nadoknaditi štetu onima koji zbog toga nisu postigli očekivani rezultat..lako se može utvrditi tko je sve u trenutku prekida još mogao odvoziti brzi krug, pa im to treba naknadno i omogućiti.
Doslovno si prepisao moj komentar, ali ja imam 10 minusa. Jasno je da ovdje određena ekipa dijeli minuse po principu “bitno je tko je rekao ne štocje rečeno”.
Nisam prepisao tvoj komentar..ovo je moj stav..ja nastojim uvijek biti samostalan u svojim razmišljanjima i ne podliježem tuđim utjecajima..drago mi je da u nečemu imamo slično mišljenje
Kad je crvena zastava pokazana jednostavno se zaustavi vrijeme…Očisti se staza i ajmo dalje….eventualno se doda koja minuta.
Svaki bolid mora zavrsit kvalifikacije sa potpuno ispravnim bolidom i amen,sve ostalo je potpuno besmisleno.
Jednostavnije rješenjenje da ako crvena zastava bude u vrijeme kad više nije moguće odvoziti izlazni i kvalifikacijski krug da se jednostavni doda još 5min na kvalifikacije i svi će odraditi taj još jedan krug koji im je bio uskraćen. Ako nema profita od namjernog zabijanja nitko to neće ni raditi Istraživati namjeru zabijanja je glupo.
To da i plus kazna za razbijenog
Čekam kad se Hamilton zakuca,koja će onda priča biti?
Jasno sam napisao da se ne treba kažnjavati već dati šansu ostalima za krug koji im je oduzet.
Nisam ti ja kriv što ti se MS zakucavao.
Srećom se tvoj voljeni nije nikad,pa uživaj u savršenom 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=KR48Q5U0AGA
Govorimo o zabijanjima da bi se dobila pobjeda/pile. Naravno da to i znaš sam da tu Hamilton ima nulu. Taj rekord je ostavio MSu.
Pa jednostavnije je jedan krug voziti i to sam na stazi, ako dobro odvoziš na gridu si ako se polupaš out si.
To je potpuno drugi format. Nije mi bio dobar ni kad ae koristio.
Bolidi su osjetljivi na najmanje promjene temperaturw, gume na stazi, kiše… Nisu to fer uvjeti.
Pa tako nitko ne bi bio oštećen, ostavio bih q1,q2 i q3 te svaku sesiju imaš jedan krug. Neki vozači bi i kalkulirali pa bi možda bilo i iznenađenja na gridu, ovako znaš da če to biti mercedes ili rb.
Plakali bi svi da nisu inali jednake uvjete za vožnju. Nek se guraju ovako u jedan krug kao i do sada.
Pa i ovako po sesiji odvoze 2 kruga, u čemu bi bio problem smanjiti na 1. Inače ne pamtim kada je bio red flag u kvalama i na kojoj stazi osim sada i to u Monacu!!!! Diže se velika zbrka zbog jednog slučaja na jednoj mapi koji se desi svake prestupne godine.