Mercedes i McLaren nezadovoljni reakcijom FIA-e na fleksibilna stražnja krila

Nakon što se na Velikoj nagradi Španjolske intenzivirala priča o fleksibilnim stražnjim krilima, koja očigledno koriste neki od timova na svojim bolidima, FIA je najavila uvođenje novih testova kako bi se to spriječilo, međutim te testove će primjenjivati tek od sljedećeg mjeseca i Velike nagrade Francuske.

Takvom odlukom vrlo su nezadovoljni u McLarenu i smatraju da se pogoduje timovima koji koriste takva stražnja krila te na taj način stječu nepravednu prednost.

“Pozdravljamo reakciju FIA-e s tehničkom direktivom i sretni smo osnovnim sadržajem iste, međutim snažno se protivimo tajmingu uvođenja jer nema razloga da mnogi timovi i dalje imaju prednost radeći nešto što je, prema našem viđenju, sasvim jasno protivno pravilima.”

“Imali su tu prednost već na nekoliko utrka i to je nešto zbog čega nismo sretni, ali sada im dozvoljavati da tu prednost koriste na još nekoliko utrka, tome se izričito protivimo i u komunikaciji smo s FIA-om. Jednostavno se nadamo da će pokazati čvrstu ruku jer ovo je nešto neprihvatljivo. Momčadi koje se pridržavaju pravila stavlja se u izrazito nepovoljan položaj”, izjavio je šef McLarenove momčadi Andreas Seidl.

Andreas Seidl, Team Principal, McLaren

Toto Wolff, čelni čovjek Mercedesove momčadi, izražava čuđenje zašto se ta situacija ne riješi prije Velike nagrade Azerbajdžana, na kojoj bi se momčadi s fleksibilnim stražnjim krilima mogle najviše okoristiti zbog dugačkog pravca. Vjeruje da bi cijela situacija mogla dovesti do žalbi pojedinih timova.

“Odgoda uvođenja tih novih testova, iz kojeg god razloga, ostavlja nas u pravnom vakuumu i ostavlja otvorena vrata ulaganju protesta. Nismo tu samo mi, vjerojatno su još barem dvije momčadi na koje to najviše utječe, možda i više njih, a jasno je da bi protest mogao završiti na Međunarodnom sudu za žalbe.”

“To je nezgodna situacija i mogli bi proći tjedni prije nego dobijemo rezultate, a nismo se trebali dovesti u tu situaciju ako imamo četiri tjedna do utrke koja je najrelevantnija u kalendaru. Da utrke idu jedna za drugom ili da imamo dva tjedna, možda je to prekratko vrijeme za prilagodbu, ali imamo četiri tjedna do Bakua. Nema dvojbe da su unutar četiri tjedna svi mogli učvrstiti svoja stražnja krila za stazu na kojoj su fleksibilna krila vjerojatno najučinkovitija. Ovako ostajemo u ničijoj zemlji”, izjavio je Toto Wolff.

S druge strane su momčadi koje koriste ovu situaciju, a među njima je i Ferrari. Priznaje to Mattia Binotto.

“Da, iskorištavamo situaciju”, rekao je talijan na temu fleksibilnih stražnjih krila. “Mislim da sve momčadi nekako iskorištavaju ono što je moguće i što misle da je ispravno. FIA-ina tehnička direktiva dodatno pojašnjava stvari i morat ćemo se malo prilagoditi.”

“Mislim da će utjecaj na Ferrari, barem u pogledu vremena krugova, biti vrlo, vrlo mali. No, tu je određeni redizajn koji moramo pripremiti da bismo bili sasvim u skladu s tehničkom direktivom”, rekao je Binotto.

Carlos Sainz u bolidu Ferrarija na VN Monaka

Najviše se nakon utrke u Barceloni govorilo o krilu Red Bulla, a Christian Horner priznaje da će ove promjene biti dodatni udarac na budžet momčadi, koji ove godine mora ostati unutar ograničenja nametnutih novim financijskim pravilnikom natjecanja.

“Za momčad kao što je naša, to nikako ne ide u prilog ograničenom budžetu, tako da moramo strateški donijeti neke odluke. Znate da je utjecaj ovako nečega vjerojatno oko pola milijuna dolara, tako da će to spriječiti pojavljivanje nekih drugih stvari. To je ta točka žongliranja kojom se sada moramo baviti”, rekao je Horner.

Pogledi su naravno različiti i svaka momčad zastupa svoje interese, a vidjet ćemo hoće li FIA odgovoriti na zahtjeve Mercedesa i McLarena ili će ostati pri svojoj prvotnoj odluci o uvođenju novih ispitivanja čvrstoće stražnjih krila.

36 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Emil

Kuruza!

papaya

Čim se oni zamaraju,a vozite utrke pas vas majmun jeb….vama i krilu i ne krilu…
U krajnjem slucaju brige ijednog vozača za te pizdraije,jadni moraju govoriti sto im nadrađeni kažu…a nadređeni se vataju za svaku slamku….

Baba_Vanga

Jao koje placipicke, zasto se nisu bunili za DAS koji je 2020 proglasen ilegalnim od IDUCE sezone🤣😂 tipicni LH/Wolf kme kme

Lewis8

Jasni je da onaj koji optužuje za više nickova upravo ima više nickova.

Deyo

Tebi nista nije jasno, a ovo jos manje
Ako ciljas na mene, pojma nemam tko je gospodin iza ovog profila, ali je lijepa parodija na kamiondziju Mika.KA

mika.KA

Da, bas lijepo.sve ti je jasno sa kakvima imas posla!

Deyo

Način na koji si se vijec 2 godine obraćao ljudima ovdje, krajnje prostacki, naterao me da zaključim da si iz te fele. A sve u odbrani te iluzije o tom sa tvoje profilne kao najvijecem svih vrijemena, što on nije, niti će ikada biti. Njegova dominacija je čist biznis, a on, što je Britanac, mora biti kao najbolji, u sportu kontrolosanom od istih. Prema tome.. ne pravi se nevin.

papaya

Odlican vozač i odlican bolid….
I takvi su od Boga u vika pobjeđivali i pobjeđivat će u buduće….
Danas Merc sutra Ferrari,pa McLaren,pa opet Ferrari…pa možda opet Mercedes ako bude tu i tako u krug za sve ljubitelje f1 sporta….
Jedva cekam START…
SRITNO SVIMA…
IDEMO SREBRNE STRIJELE….
Gulite taj asfalt

west 44

Ajooooj još pitaš!!!

west 44

Čuo sam da će Hrvatski Rafael imati savitljiva krilca u brišućem letu!!!

west 44

Pazi ovog kenjaroša Binotta on još priznaje da iskorištava situaciju jer on misli da je to ispravno. Ako je nešto mimo pravila onda treba odmah reagirat ,znači ukinut bodove koji su dobiveni na konto neregularnosti i novčano kaznit. Sada se FIA-i sve vrača zato što nisu u prošlosti kažnjavali za flexi krila, nego je bilo kad ih se uhvati neka se ispravi do tog i tog datuma a ovi to debelo koriste . Zbog nekažnjavanja i jesu problemi stalno s tim krilima. Red Bull isto malo malo mulja s istim a ova talijanska mafija ionako ne može ništa pošteno napravit,… Read more »

mika.KA

Ma ferrariu netreba to uzet za zlo. To je njima u krvi.nemogu protiv sebe 🙂
Pi_ke bile, pi_ke ostale!

Danijel Škrlec

Zanimljivo,a mercedes je mogao koristit DAS sustav bez ikakvih sankcija s jasnim krsenjem teh. pravilnika a sad se oni nesto bune…🤦‍♂️

mika.KA

DAS nije bio ilagalan!
Malo se informiraj

F-red

Mos mislit das legalan da je to imao bilo koji drugi tim 100% bi bio nelegalan i zabranjen istog trenutka.

west 44

Vidiš kako ideš s predumišljajem onoga što se nije dogodilo a da se dogodilo možda bi bilo 100 % ispravnjo!!!

mika.KA

Prosle godine je bio legalan!
Sta ti jos nije jasno!?

F-red

Upravo tako bio legalan …a zasto nije ove godine???

west 44

Zato što su presudili da nije i priči s DAS- sistemom je tu kraj!!!

Lewis8

Jer se pravilo mijenjalo. Znači mijenjali su pravilo da onemoguće tu inovacinu Mercedesu. Pravilo se mijenjalo. Das je bio regularan po pravilima za 2020.

Mike-ferrari

Krila su isto regularna i prosla testove FIA sad se dize prasina
Sve jasno

F-red

Odgovor bi ti trebao biti jasan samo zbog toga sto bi i ostale ekipe uvele das i merc bi izgubio 2 do 3 desetinke prednosti ..kad je neki od vozaca meca bio kaznjen sa 5 sec..max predje hamiltona u fer borbi i vrate ga nazad zbog granica staze a ham 10 puta u utrci napravi isto i nista…pa dosta je vise tog gledanaj mercu kroz prste..

west 44

Prvo instalacija DAS sistema traje malo duže vremenski , konkretno Mercedes je radio preko godinu dana na njemu tako da je ovo ukidanje više štetilo njima nego protivnicima koji ionako vremenski to nisu u stanju napravit a drugo kažnjen je Hamilton prošle godine za vježbanje starta na neoznačenom mjestu s dva puta po 5 sek u Sočiju!!!

mika.KA

West, ma pusti deyu. Moze se on sakriti ispod xy nikova ali zna se njegovo blesavo razmisljanje i shvacanje pravilnika.

F-red

Ajde pametni ti svako vece vjerovatno citas najnoviji f1 pravilnik ..moj naklon..samo treba da znas da se u zadnji par godina f1 pravila pisu po mercovij direktivi…

Lewis8

Ovo su što pišeš naklapanja. Das je bio regulatan.

Lewis8

Das je bio legalan, ali ako znanje crpiš sa f1plusa oprošteno ti je.

Deyo

Mercedes može sve, jer je na zelenom stolu dobio dominaciju koju je tražio. I vrijeme je razbucati tu bandu.

mika.KA

Nee, nego prosla su ta vremena kada je ferrari mogao varat.
Sva sreca wolfu i njegovim strucnjacima sta rade posao od FIA.
Vidis da svake sezone nesto rade mimo pravilnika i onda sto je najgore NE da to prvo primjete FIA nego drugi koji se uopce nebi sa tim trebali zamarati.
I naravno, secer na kraju. Onda se jos ferrari TAJNO dogovori sa sudcima i produ nekaznjeno!
Svasta bi se MOZDA dalo naci i na bolidu MS ali Wolf se nece sa tim zamarati nego cemu srusiti sve rekorde!
I statisticki gledano mercedes je najtofejnija ekipa u f1.

Deyo

Ako je netko nesto uradija protiv pravila, Onda je to ova Mercedesova prljava dominacija, napravljena prljavim biznis igrama i nikako drugacije. Toto Wolff pojma nema o F1, isto kao i ti. On jedino može da razumje F1 u ovakvim uslovima, jer da je pitanje znanja, razvoja i poštenih uslova u skladu da sportski duhom, dotični bi vodio neki osrednji tim. A ovu glupost koju si napisao da su oni najtrofejniji, izgleda da na tom putu vozeći kamion pio previše neke ljute rakije, pa si jos pod utjecajem. Ferrari, McLaren su institucije!!! Mercedes se povukao jednom iz F1, zbog velike nesreće… Read more »

papaya

Pa za sve u životu n kraju se sve raskrinka..pa ako postoji korupcija i odi će..a do tada,dok ne dođe do toga…svi mrzitelji Mercedesa i Hama će morati puhati u vitar,zaslipljeni taštinom

papaya

Najvaznija spika u svemu tomu je ta ,da su ga imali,a nisu ga koristili….

mars32

Pravila su jasna. Zabranjeni su pokretni aerodinamički dijelovi, ali krila uredno prolaze test. Savitljiva krila su svakih par godina tema rasprava Pretpostavljam da se radi o pametnom dizajnu koji omogućava potrebnu krutost kod FIA-inih testova s utezima, ali se savija prilikom strujanja zraka i daje prednost na ravnim dijelovima. Iako je kontra McLarenu, i neupitno da RB bezobrazno krši pravila drago mi je da će testove postrožiti tek kasnije u sezoni tako da imaju vremena na prilagodbu i ostanak u borbi s Mercedesom. Nadam se što više direktnih okršaja Hamiltona i Maxa na stazi, pa čak i s malo ilegalnim… Read more »

west 44

Previše je tu novaca u igri da bi vrijedilo pravilo APP, pa nisu klinci u pijesku da se igraju s autićima pa će jedan ovako a drugi onako!!!

mars32

Pravila su jasna, barem oko pokretne aerodinamike. koliko god detaljno definirali pravila netko će ih uvijek malo slobodnije interpretirati u određenom dijelu i tamo tražiti dodatne performanse. FIA je u ovom slučaju procijenila i dala period od oko mjesec dana da se svi prilagode i pripreme na novi način testiranja krila i nakon toga će svi, kao i do sada, biti jednako tretirani na testu krila. Što se tiče dijela komentara “jedni ovako drugi onako”, pa to i jest poanta F1, da svatko na svoj način gura razvoj bolida. Upravo su Mercedes i Red Bull primjer toga kako potpuno različitim… Read more »

west 44

Ovo jedan ovako drugi onako se odnosi na ono jedan pošteno a drugi dok me ne uhvate pa ću onda po pravilima!!!

Related Posts