Promjene u pravilima na području aerodinamike koje je FIA propisala za ovu sezonu Formule 1, a koje su za cilj imale smanjiti potisnu silu na bolidima, nisu jednako utjecale na sve timove. Tako barem smatra šef Aston Martina, Otmar Szafnauer.
On je otkrio kako su timovi poput Mercedesa i Aston Martina, koji koriste koncept niskog nagiba bolida (engl. low-rake) prošle godine upozorili da će im promjena pravila naštetiti.
Nakon prve utrke sezone čini se da je Mercedes nadoknadio zaostatak iz predsezonskog testiranja za Red Bullom, dok je Aston Martin, koji je prošle godine bio pri vrhu sredine poretka, sada pao na začelje te skupine, završivši utrku iza glavnih konkurenata poput McLarena, Ferrarija te AlphaTaurija.
Glavni razlog za takav pad u poretku Szafnauer pronalazi u već spomenutoj promjeni pravila koja je po njegovom mišljenju pomogla Red Bullu i AlphaTauriju koji imaju povišeni nagib bolida u odnosu na Mercedes i Aston Martin.
Szafnauer je za Motorsport.com izjavio: “Ne bavim se teorijama zavjere, ali prošle godine su timovi koji koriste niski nagib bolida upozorili kako će to (op. promjena pravila) imati veći utjecaj na nas nego na timove koji koriste povišeni nagib bolida. I bili smo u pravu. Na to smo upozorili dok su pravila još bila u izradi.”

Unatoč upozorenju, promjene pravila su ipak uvedene, a šef Aston Martina otkriva da timovi nisu mogli glasati o toj promjeni. Do promjena vrlo vjerojatno ne bi došlo da je postojala mogućnost glasanja jer su tri tima dala naslutiti kako bi se takvoj promjeni protivili.
“Kao prvo, nije ni bilo glasanja, a kao drugo, tehnički direktori svih momčadi su radnoj grupi morali dati svoje mišljenje o novim pravilima, a tri tima su bila protiv.”
“Morate uzeti u obzir da samo dva tima imaju koncept niskog nagiba bolida. Znači, protiv novih pravila je glasao i jedan tim s povišenim nagibom. To nije ni blizu jednoglasne podrške. Promjena ne bi bila izglasana u skladu s pravilom po kojem osam od deset timova moraju biti za, jer su tri tima glasala protiv”, rekao je Szafnauer.
Aston Martin, tim koji se do 2020. godine natjecao pod nazivom Racing Point, prošle je sezone vodio tijesnu borbu za treće mjesto u poretku konstruktora, koje im je izmaknulo za samo sedam bodova. No ove godine, na prvoj utrci sezone, Aston Martin se jedva provukao u Q3. Lance Stroll se kvalificirao kao deseti, a na istom mjestu je završio utrku osvojivši samo jedan bod. Takav rezultat nije zadovoljavajuć za tim s velikim ambicijama.
Szafnauer je dodao: “U utrci smo bili bolji nego u kvalifikacijama, ali ako usporedimo gdje smo bili prije samo nekoliko mjeseci, prije promjene pravila, očito je kako imamo jako puno posla.”
Autor: Natanael Đuričić
Naslovna fotografija – izvor: Twitter
Ne treba se on ništa sekirat..Mercedes će već nekako riješiti i taj problem, a on će to iskopirati..ona priča sa kopiranjem pomoću fotoaparata nebi prošla ni kod djece u vrtiću..dakle, Mercedes će mu dati rješenje tj. tehničku dokumentaciju i dijelove na pladnju, bez da se muči sa fotoaparatom.
ma ovo je samo pila naopako da se radi pritisak, tako bi i sve druge momčadi radile i rade… evo das sistem je legalan bio, al od ove godine je nelegalan… a to što je mercedes unaprijed znao za pravila od sezone 2014… pih.. pa na isti način je fia to radila red bullu, pa sjetimo se da prije par godina mijenjala komponenta guma zbog mercedesa.. usred sezone ako se ne varam..tak da
teorije zavjere? pa više od 7 godina je teorija zavjere u režiji mećkica
Koji pile of shit. Ovo je bilo najavljeno na vrijeme. A samo dok se sjetim DAS sistema, da je RB napravio tako nesto bilo bi ilegalno iste sekunde.. pile of shit
Eto, da su pravila isla na ruku mercu bilo bi preko 100 komentara pljuvanju po mercedesu.
Mercedesu godinama idu pravila na ruku, svemu dođe kraj
Kao i ferrariu 😉
Pa da svim silama su se trudili 2005 zaustaviti ih, sad se taj trud ne vidi toliko. Ali doći će dan kad će ona dva smrdljiva britanska komentatora začepit, i to uskoro
Bolidi su teski uzasno treba smanjit noseve gume tvrde
Šta?