Sezona istine za bivši McLarenov dvojac

Nemalo ljubitelja Formule 1 bi se složilo kako su Lando Norris i Carlos Sainz Jr. činili idealan momčadski dvojac protekle dvije godine u McLarenu. Mlađahni Norris je 2019. godine debitirao u Formuli 1 uz novoformiranoj vozačkoj postavi McLarena uz nešto starijeg i iskusnijeg Sainza. McLaren se polako vraćao na staze nekadašnje slave nakon vrlo neslavnog početka u hibridnoj eri i za 2019. spremili su osvježenu vozačku postavu. Stvari su krenuli uzlaznom putanjom. Sainz i Norris su momčadi osigurali četvrto mjesto u poretku konstruktora.

2020. je u cijelom svijetu i po svemu bila posebna i drugačija, pa tako i u Formuli 1. McLarenov dvojac je za stepenicu popravio svoje izvedbe, i Sainz i Norris su se penjali na pobjedničko postolje, i uz malo pomoći božice Fortune kombinirali su bodove do konačnog trećeg mjesta u poretku konstruktora za svoju momčad. U kvalifikacijama su bili gotovo izjednačeni, uz blagu prednost na strani mlađeg vozača, dok je u utrkama Sainz pokazivao nešto bolje izvedbe. Obje sezone u McLarenu Sainz je završio na šestom mjestu u poretku vozača, dok je Lando s 11. mjesta na kraju 2019. godine, 2020. godine napredovao do konačne 9. pozicije. Između njih dvojice se nije osjetilo da jedan ima status prvog vozača, obojica su marljivo radili i skupljali bodove za svoje momčadi.

O međusobnom odnosu s momčadskim kolegom tijekom prošle sezone govorio je Lando Norris. Iako je svima izgledalo kako se savršeno slažu i nadopunjuju, Lando i Carlos su u nekim trenucima bili najbolji prijatelji, a nekada zakleti neprijatelji. Unatoč dobrim odnosima, uvijek postoji tenzija između momčadskih kolega, to je vozač od kojeg se najmanje želi izgubiti. Njihov prijateljsko – natjecateljski odnos bio je pokretačka sila napretka momčadi. Tijekom sezone obojica su znali podvući kako su bili idealna kombinacija za momčad, iako se prije 2019. godine nisu poznavali i nikad nisu razgovarali. Postali su prijatelji i izvan staze, ali i protivnici na stazi, gurajući jedan drugog naprijed uz zajednički cilj. Skupiti što više bodova na putu momčadi ka uspjehu.

Prije početka prošle sezone bilo je službeno da će Sainz 2021. godine biti novi vozač Ferrarija, gdje će ponovo popuniti mjesto bivšeg višestrukog svjetskog prvaka. Nije Sainz ničim tijekom sezone 2020. pokazao da više neće biti dio momčadi iz Wokinga, sezonu je odradio vrlo profesionalno, donoseći bodove za aktualnu momčad i pokušavajući dokazati novoj da nisu pogriješili. No, ova sezona, njegova prva u Ferrariju je upravo ona u kojoj se mora pokazati. Sezona u kojoj mora zauzeti i opravdati svoje mjesto u momčadi. Sainz je došao u momčad u kojoj se vrlo često jasno zna tko kosi, a tko vodu nosi. U momčad gdje se momčadski kolege rijetko utrkuju, nadopunjuju i zajednički grade. Došao je u momčad u kojoj je Charles Leclerc već izgradio svoje mjesto, koji se nije povinovao četverostrukom svjetskom prvaku i koji je u crvenom bolidu pokazivao više nego Sebastian Vettel. Vettel je napustio Maranello, a mnogi su vidjeli Sainzov dolazak kao dolazak druge violine. Imali smo godinu dana da nagađamo. Je li Sainz pogriješio, hoće li u Ferrariju imati sudbinu biti drugi vozač? Ferrariju se ne govori ne, Carlosu su se zasigurno ispunili dječački snovi. Kakva god forma Ferrarija bila, posebna čast je voziti za njih.

Ferrari je odlučio osvježiti vozačku postavu, dovesti mlađu krv i izabrali su dokazanog timskog igrača. Za Ferrari bi bilo idealno da se vozači dobro slažu, nijedna momčad ne želi u svojim redovima dva vozača koji se bodu rogovima. Primarni cilj svake momčadi je što bolji rezultat. U vozačkom i konstruktorskom poretku. Kao i Norris ranije, Sainz nije krio dobar odnos s Norrisom u vremenu provedenom u McLarenu. Gurali su jedan drugog prema što boljim izvedbama i priznavali međusobne uspjehe. Lakše je raditi u dobroj atmosferi. S druge strane, ljubav baš nije cvjetala između Leclerca i Vettela. Sebastian je možda od Ferrarija očekivao više, a Leclerc se morao laktati i boriti za svoje mjesto. Upravo je to situacija u kojoj se sada nalazi Sainz.

Sainz je rekao kako bi volio s Leclercom imati odnos kakav je imao s Norrisom u McLarenu. Dobro su se slagali dosad, te se nada kako će njihov dobar odnos nastaviti i tijekom zajedničkog vremena u Ferrariju. No, u natjecanju nema puno mjesta za ljubav. Borba je žestoka, ulog je ogroman. Već na otvaranju sezone, Ferrari je pokazao poboljšanje u odnosu na prošlu godinu, koja je za njih bila godina za zaborav. Leclerc je i kvalifikacije i utrku završio bolje od momčadskog kolege, no nije ni Sainzov rezultat za baciti. Obojica su završili u bodovima, te su nakon utrke obojica potvrdili da su poboljšanja vidljiva, da su bliži McLarenovom tempu u odnosu na prošlu godinu. Bila je to prva Sainzova utrka u crvenom bolidu, nije se osramotio, no kako utrke budu odmicale, sve to mora ići na još bolje.

Ne smije ostati iza Leclerca, ne smije kupiti mrvice i služiti za skupljanje bodova do konačnog konstruktorskog poretka. Time će si obilježiti cijeli dalji tijek karijere. Jednom vodonoša, uvijek vodonoša. U dobrom ili lošem bolidu. Iako momčadski kolega ima više staža u momčadi, bolje poznaje tim i bolid, Carlos se mora udobno smjestiti i ne dozvoliti da ga se obilježi kao drugog vozača. Bez obzira na sve ono prije i sve što će biti, ovo je odlučujuća sezona za mladog Španjolca. Ono što pokaže ove godine, pratit će ga kroz karijeru gdje god ga ona odvela. Je li vozač za velike stvari? Ima li „ono nešto“? Zna li se izboriti za sebe? Ili je samo dobar sakupljač bodova, dobar prijatelj i momčadski kolega? Je li borac ili poslušnik? Je li Ferrari ispravno odlučio? Je li Carlos Sainz dobro izabrao? Imamo cijelu sezonu ispred sebe da vidimo.

S druge strane, udomaćenom Landu u McLaren društvo dolazi nasmijani honey badger (medojedni jazavac), Daniel Ricciardo. U Guinnessovoj knjizi svjetskih rekorda medojedni jazavac je proglašavan najneustrašivijom životinjom na svijetu. Daniel Ricciardo je tijekom karijere bezbroj puta pokazao da je dosljedan svom nadimku, da je borac i da rijetko odustaje. Ricciardo je hodao tamo-amo, mijenjao je momčadi tijekom karijere, no za McLaren je rekao da je tu došao da ostane. Osim toga, rekao je kako želi svoje ime na trofejima u McLarenovom sjedištu. Daniel je pobjeđivao, startao s najbolje startne pozicije, borio se i pokazao da zna i može. Stariji je i iskusniji od Norrisa, duže je u Formuli 1, dok je Norris duže dio momčadi, u dobrim odnosima, svoj na svome. Obojica su brzi, talentirani i željni dobrih rezultata.

Od samog predstavljanja momčadi pokazalo se kako između njih postoji kemija, kako njihove vedre osobnosti mogu dobro funkcionirati zajedno. Ne očekuje se mnogo drugačiji odnos u usporedbi s prošlom McLarenovom postavom, čak se očekuje i više. Lando i Daniel su možda i dva najvedrija dečka na gridu. Obojica se žele razvijati, rasti i pobjeđivati i ne žele od svojih nastupa praviti komediju. Poznavajući obojicu, neće se zadovoljiti statusom sakupljača bodova, obojica će se boriti za svoje mjesto pod suncem.

Za Daniela je ovo možda i posljednja šansa u Formuli 1 da zablista, i ako mu to bolid dozvoli, ostvari svoje snove. Pred Norrisom je duga karijera i iako je mlad, nema mnogo mjesta za pogreške, ne smije se prepustiti i pustiti starijem kolegi da vodi glavnu riječ. McLaren je momčad koja posljednjih godina samo napreduje i oba vozača žele zauzeti vodeće mjesto u momčadi, pokazati da se na njih može računati. Kao i bivši momčadski kolega, iako dobro poznat svojoj momčadi, uz starijeg i iskusnijeg momčadskog kolegu, Lando mora dokazati svoje mjesto pod suncem. Pokazati momčadi da nije balavac i ne pokleknuti pred starijim kolegom. Visoko, četvrto mjesto na VN Bahreina (uz Ricciardovo sedmo) pokazalo je da se ni Lando ne šali i da na poslu ne popušta pred starijima. Možda je Danielu potrebno još vremena da se navikne na novi bolid, ali ako Lando želi ići putem velikana, mora nastaviti trend dobrih rezultata. Mora i momčadskom kolegi pokazati zube, ali i zadržati prijateljsko – natjecateljski odnos. Izgraditi sebe i svoju karijeru, nastaviti dobar trend, i ići zacrtanim putem. Biti vođa momčadi, bez obzira tko mu tamo pravio društvo.

Total
4
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
3 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
mars32
11.04.2021. 14:15

Smatram da i Ferrari i McLaren imaju odlične vozačke postave. Vozače s čistim stilom vožnje. Utrkuju se sa svakim vozačem koji im se nađe u blizini i to do krajnjih granica, ali ne prelaze granicu. Kod njih nema prljavosti, a njihove borbe su u pravilu bez sudara. Znaju se utrkivati “kotač uz kotač”. Da bi došlo do problema između momčadskih kolega u ova dva tima momčadi bi trebale napraviti ključni krivi potez jasnim favoriziranjem jednog vozača što vjerujem da neće napraviti jer su svjesni da nova pravila donose zbijeni grid s puno ekipa sličnih performansi i da klasični vozač vodonoša… Read more »

avatar
FerrariHR
11.04.2021. 11:28

Dobar članak, mislim da će i Leclerc i Sainz pokazat ove sezone šta znaju.

avatar
TORPEDO
10.04.2021. 19:52

Ne bih išao tako katastrofično o sezoni istine…ali da imaju priliku pokazati što stvarno mogu protiv vozača kao što su Ricciardo i Leclerc svakako.

Related Posts
3
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x