Na današnji dan, 13. travnja 1997. godine, u Argentini se vozila 600. utrka u povijesti Formule 1. Utrka na stazi Oscar Alfredo Galvez (danas Oscar y Juan Galvez) u Buenos Airesu bila je treća utrka sezone 1997. te ukupno dvadeseta, ujedno i predzadnja utrka Formule 1 za VN Argentine.
Nakon prve dvije utrke sezone po jednu pobjedu u prvenstvu imali su David Coulthard u McLarenu i Jacques Villeneuve u Williamsu te su dijelili vodstvo u ukupnom poretku ispred Gerharda Bergera, Michaela Schumachera i Mike Hakkinena. Glavna tema uoči treće utrke sezone bili su slabi rezultati Heinza-Haralda Frentzena u Williamsu i Eddieja Irvinea u Ferrariju. Momčad Tyrrella izazvala je pozornost došavši na utrku s dva dodatna para krila (popularni X-wing), dok se Lola neuspješno pokušavala vratiti u prvenstvo nakon debakla u prvoj utrci sezone.
Williamsov dvojac dominirao je u petak i subotu. Bili su najbrži na slobodnom treningu i u kvalifikacijama, pri čemu je Villeneuve osigurao najbolju startnu poziciju. U kvalifikacijama su ugodno iznenadili Olivier Panis u Prostu i Rubens Barrichello u Stewartu, plasiravši se na treće i peto mjesto, dok su podbacili vozači McLarena koji su imali probleme s upravljanjem bolidom. Ferrarijev dvojac ostvario je četvrto i sedmo vrijeme kvalifikacija, dok je šesti bio Ralf Schumacher u Jordanu.
Jacques Villeneuve nakon starta je zadržao prvo mjesto, no borba iza njegovih leđa nije prošla glatko. Michael Schumacher umalo se sudario s Panisom, no Francuz je oštrim manevrom izbjegao dodir. Michaelova utrka ipak nije trajala duže od prvog zavoja, gdje je udario u stražnji dio Barrichellovog bolida, pri čemu se Brazilac izvrtio, no uspio nastaviti utrku, dok je vikend za Michaela završio. Istovremeno, mlađi Schumacher također je bio u neposrednom okršaju na stazi. U stražnji dio njegova bolida zabio se David Coulthard, pri čemu je izgubio prednji kotač i morao odustati. Zbog toga je na stazu izašao sigurnosni automobil.
Utrka je nastavljena nakon četiri kruga. Villeneuve je ponovno bez većih poteškoća zadržao vodstvo ispred Frentzena i Panisa, a Frentzen je zbog problema s kvačilom morao odustati nakon dva kruga. Sličnu je sudbinu doživio i Panis u 18. krugu. U 24. krugu dogodio se sudar između dva vozača Jordana, koji je rezultirao odustajanjem Giancarla Fisichelle. Aktualni svjetski prvak Damon Hill vozio je solidnu utrku u Arrowsu, u jednome trenutku bio i četvrti, no morao je odustati u 33. krugu zbog problema s motorom. Do kraja utrke Eddie Irvine je postupno smanjivao zaostatak za Villeneuveom, no Kanađanin je zadržao vodstvo te slavio s nešto manje od sekunde prednosti ispred Irca.
Bila je to njegova šesta pobjeda u Formuli 1, dok je Irvine po treći puta utrku završio na postolju, a drugo mjesto u ovoj utrci bio mu je najbolji plasman dotad. Treći je ciljem prošao Ralf Schumacher. Nakon dva sudara tijekom utrke, uspio je ostvariti svoj najbolji plasman. Time je postao najmlađi vozač u povijesti Formule 1 s plasmanom na pobjedničko postolje. Nakon utrke dogodila se kontroverzna situacija kada su organizatori u Irvineovu čast podignuli irsku umjesto britanske zastave. Iako se identificira kao Irac, Irvine ima britansko državljanstvo, budući da dolazi iz sjevernog dijela otoka, koji je dio britanske krune.
Osim što je ovo bila 600. utrka u povijesti Formule 1, zabilježeno je još nekoliko jubileja. Bila je to stota utrka Jordana i stoti pole position Williamsa, dok je Gerhard Berger ostvario svoj dvadeseti najbrži krug. Jacques Villeneuve odvojio se na vrhu poretka vozača, a sezonu je proveo u borbi za titulu s Michaelom Schumacherom, gdje je na kraju izašao kao pobjednik te osvojio svoj jedini naslov svjetskog prvaka.
Zanimljivo je promatrati ovaj rezultat Ralfa Schumachera u kontekstu dolaska njegova nećaka Micka Schumachera u Formulu 1. Obojici je nametnut pritisak rezultata s obzirom na brata, odnosno oca Michaela, jednog od najvećih vozača u povijesti. Također postoji mišljenje kako su u Formulu 1 došli upravo zahvaljujući svome prezimenu. Činjenica jest da prezime Schumacher otvara mnoga vrata u svijetu Formule 1, no isto tako je činjenica da su i Ralf i Mick bili vrlo uspješni vozači u nižim kategorijama te se ne može reći da su priliku u Formuli 1 dobili nezasluženo.
Ralf Schumacher već je u svojoj trećoj utrci ostvario plasman na pobjedničko postolje, a tijekom 11 sezona u Formuli 1 ostvario je šest pobjeda. Nije to ni približno usporedivo s Michaelovim ostvarenjima, no daleko od toga da je Ralf u Formuli 1 bio samo prolaznik. Mick Schumacher svoju je karijeru u Formuli 1 započeo u momčadi Haas, a s obzirom na pouzdanost današnjih bolida i nekonkurentnost njegove momčadi u odnosu na one najbolje, teško je očekivati da u normalnim okolnostima utrke može u svojoj prvoj sezoni ponoviti uspjehe oca ili strica. Talent za utrkivanje svakako posjeduje i ne treba sumnjati da će ga uspjeti pretvoriti u konkretan rezultat jednom kada dobije priliku voziti konkurentniji bolid.
Vratiti vn argentine izbacite abudabi