VN Bahreina – Dobitnici i gubitnici

Iako je vremenski odmak između posljednje utrke u 2020. i početka nove sezone gledajući dosadašnja iskustva, relativno kratak, svi smo s nestrpljenjem čekali zeleno svjetlo i službeni početak sezone.

Napokon smo na stranu ostavili analize, predviđanja, testiranja, treninge jer utrkom za VN Bahreina počeo je onaj pravi show.

I tijekom ove sezone pratit ćemo i analizirati utrke, između ostaloga i u ovoj rubrici Dobitnika i gubitnika u kojoj ćemo nakon svake odrađene etape u tekućoj sezoni, nastojati prosuditi tko se s utrke vraća s osmjehom na licu, tko je to omastio brk ili se u najboljem slučaju poslužio šampanjcem s pobjedničkoga postolja, a tko je pak s druge strane stazu napustio podvijena repa i s ćorcima u svojoj artiljeriji.

Prva utrka je za nama što znači kako vas u sljedećim redovima očekuje i prvi pregled i osvrt onoga što su momci s grida napravili u Bahreinu.

VN Bahreina 2021 (Photo by Lars Baron/Getty Images)

Dobitnici:

  1. Lewis Hamilton – skloniji Red Bullu i Maxu Verstappenu ili naprosto samo oni koji navijaju za kraj Hamilton – Mercedesovske ere možda će (s pravom) reći kako su se na vrhu ove liste mogli naći Nizozemac i njegova momčad. I ne bi previše pogriješili, no sam poredak na ovoj listi ionako nije toliko ključan. S obzirom na viđeno u utrci, odluka je ipak pala na aktualnoga prvaka. Zašto? Iz jednostavnoga razloga. Naime, Lewis i njegov Mercedes u ovoj su utrci bili inferiorni Maxu i Red Bullu i oko toga, vjerujem, nema previše spora niti filozofije. Unatoč kemijanju sa startegijom Lewis je pred kraj utrke položio oružje u bitci za pobjedu. U trenutku kada je već krenulo slavlje Maxovih pristaša, zbog svima nam poznatih razloga Britanac se vratio na vrh i još jednom pokazao kako je doista mačka ne sa sedam nego sedamdeset i sedam života. Vjerujem kako se pobjedi u onim okolnostima utrke nije nadao niti on sam pa je upravo zbog trijumfa u situaciji koja se činila izgubljenom Britanac ipak prošao najbolje.
  2. Max Verstappen – na stranu tapšanje po ramenu i sve čestitke za osvojeno drugo mjesto ali i sjajan nastup u utrci jer uopće ne sumnjam kako Nizozemac u najmanju ruku nije previše oduševljen još jednim sjajnim plasmanom koji je opet za stepenicu niži od Lewisovog. Veći ili točnije rečeno najveći dio posla u utrci odradio je uzorno, držao Lewisa na distanci, imao odličan tempo, na kraju bez problema istopio preko sedam sekundi prednosti i rekli bismo, općenito imao situaciju pod kontrolom za završni udarac. On se i dogodio, no možda malo prevelika, ali i razumljiva želja za što ranijom egzekucijom koštala ga je možemo reći, zaslužene pobjede. Neki će možda smatrati kako je Max u ovoj utrci više izgubio nego dobio, što je točno koliko i nije jer Lewis je svim hvalospjevima unatoč umjesto na minus, otišao na plus 7. Osobno, ipak mislim da nije jer Red Bull nesumnjivo ima brzinu, a sudeći prema viđenom u Bahreinu ima i majstora koji će bolid znati ukrotiti i izvući iz njega maksimum, zbog čega se barem u uvodnome dijelu sezone, Nizozemac može nadati ravnopravnoj borbi s Mercedesom i Hamiltonom.

    2021 Bahrain Grand Prix (LAT Images)
  3. Lando Norris – gledajući odnose snaga na gridu, jasno je kako se vozači koji ne sjede u Mercedesovim i Red Bullovim bolidima u normalnim okolnostima utrke mogu nadati plasmanima od petoga mjesta na niže. I nije to neka novost jer sličnu smo priču gledali i u prošloj sezoni, s tim što je sada taj zadatak vjerojatno i teži jer umjesto ne previše uvjerljivog Albona, u Red Bullovom bolidu sjedi provjereni sakupljač Sergio Perez. Upravo probleme potonjeg, iskoristio je Britanac i dovezao se do odličnog četvrtog mjesta za lijepo otvaranje sezone i novog starog McLaren Mercedes partnerstva. Za mnoge, McLaren je momčad koja bi trebala predvoditi tu famoznu sredinu poretka što je predstavom (posebice Landovom) u Bahreinu djelomično i potvrđeno, iako je Ferrari bio relativno blizu i iako je također na temelju jedne utrke neozbiljno davati bilo kakve prognoze i predviđanja. Sve u svemu, odličan nastup u prvoj utrci i u svakom slučaju, veliki poticaj, putokaz i smjer kojim Lando i McLaren trebaju ići ukoliko i u 2021. žele biti Best of the rest.
  4. Sergio Perez – nakon sage o neizvjesnoj budućnosti u Formuli 1 i filmskog happy enda s potpisom ugovora za Red Bull, vjerujem kako je većina ljubitelja Formule 1 sa zanimanjem pratila Checov prvi nastup u novoj momčadi. Iako kvalifikacije nisu prošle bajno, u utrci se očekivao iskorak. Scena bolida koji se u krugu za zagrijavanje kotrlja po stazi vjerojatno je bio u potpunoj suprotnosti s tim očekivanjima jer se izglednim činilo kako će Meksikanac u garažu i prije no što je krenuo. Ipak, suradnjom Pereza i pitwalla bolid je kresnuo, a Sergio se u spašavanje naočigled upropaštene utrke otisnuo iz boksa. Na kraju gledajući formu Red Bulla tek peto mjesto, no s druge strane i vrlo uvjerljiv nastup Pereza u misiji kontrole i umanjivanja štete. Šteta zbog tih problema, šteta i zbog Bottasovih jer doista će biti zanimljivo vidjet vodeću četvorku na hrpi i u otvorenoj borbi za vrh.
  5. Yuki Tsunoda – od svih klinaca i novajlija s ovogodišnjeg grida upravo je mladi Japanac nekako najviše iskočio kada su u pitanju očekivanja i potencijal. Ok, niti talent i očekivanja od Schumachera mlađeg nisu mala, no u ovogodišnjem Haasu Nijemac sigurno ne ulazi u kategoriju bilo kakvih realnih izgleda za bodove i konkurentnije nastupe. Ta spomenuta očekivanja Tsunoda je potpomognut više nego solidnim ovosezonskim AlphaTaurijevim uratkom i domaćom snagom iz Sakure itekako ispunio, možemo reći i premašio. Uoči početka sezone i utrke upitnik je visio nad njegovim pomalo tankim nervom i neiskustvom, no to Japanca nije niti malo zasmetalo. Kada pogleda poredak i shvati kako su iza njega u poretku (porazivši neke i u izravnoj borbi) ostale veličine kao što su Vettel, Raikkonen, Alonso, pa i njegov momčadski kolega, tražiti više od toga bilo bi nerealno. Iako jedna lasta ne čini proljeće, osobno bih dao poneku kunu u okladu kako bi upravo Japanac mogao biti možda i najugodnije iznenađenje u tekućoj sezoni.

    Yuki Tsunoda of Scuderia AlphaTauri (Photo by Peter Fox/Getty Images)

Gubitnici:

  1. Sebastian Vettel – Sebastiane, žao nam je ali moramo opet krenuti s tobom. Oni koji su i tijekom protekle sezone čitali ovaj pregled možda će reći kako smo samo nastavili tamo gdje smo i stali jer Lewis je opet na vrhu dobitnika, baš kao što je i Vettel na vrhu popisa gubitnika. Naočigled možda i je tako, ali razlozi su prilično jasni i rekli bismo, opravdani. Promijenio je Nijemac sredinu, izvukao se iz okova Ferrarija gdje je po mnogima bio poželjan kao čir na dvanaestercu, došao u momčad u kojoj je načelno prva violina pa su tako svi preduvjeti za spašavanje vojnika Vettela naočigled bili tu. Ipak, problemi su zbog izrečene kazne krenuli već u kvalifikacijama, a ništa puno bolje nije bilo niti u samoj utrci. Doduše, u prvome dijelu utrke vrzmao se Nijemac u zoni oko ulaska u bodove, borio se i vrtio na istrošenim gumama kako bi s nešto drugačijom strategijom štogod ušićario, no na kraju ipak nije išlo. Priču je začinio i incidentom pred kraj utrke pa se Vettel, ali i vjerujem većina neutralnih gledatelja kojima je dosta ove muke po Nijemcu, samo može nadati kako se po jutru dan NE poznaje.
  2. Pierre Gasly – Francuz je bez sumnje bio jedan od najugodnijih iznenađenja kada su u pitanju kvalifikacije, možda i najveće. Odličan rezultat koji ga je bacio među elitu i spoznaja kako taj AlphaTauri ima forze pomalo su zaintrigirali maštu i za rezultat u samoj utrci. Naravno, ne u kontekstu pobjede, čak ni postolja, no svakako je bio itekako zanimljiv potencijalni okršaj s primjerice McLarenom i Ferrarijem ili pak Alpineom i Aston Martinom koji su po mnogima u zoni Alpha Taurija. Nažalost, priča nije dugo potrajala jer je Francuz oštetio bolid i pao na dno čime je utrka otišla u ćorsokak. Šteta, ali sklon sam vjerovati kako će prilika za dokazivanje kada su Yukij i Pierre u pitanju biti još.

    Fernando Alonso, Alpine A521, ispred Carlosa Sainza, Ferrari SF21 (Photo by Mark Sutton / LAT Images)
  3. Fernando Alonso – nakon dvije sezone pauziranja iskusni Španjolac vratio se na grid što je svakako dobitak i za momčad Aplinea, ali i za Formulu 1 općenito. Volja, želja i znanje kod Fernanda nikada nisu bili upitni i to je bilo vidljivo već u subotu kada je mimo predviđanja uspio doći čak i u Q3. Mogućnosti Alpineovog ovogodišnjeg bolida ograničene su i to je bilo prilično vidljivo u samoj utrci pa se opravdano možemo pitati bi li Alonso dohvatio pokoji bod i da je došao do kraja. Nažalost, problemi s kočnicama koštali su ga mogućnosti za daljnju borbu pa će tako svoju priliku za Fernando čekati u na nekoj od nadolazećih utrka.
  4. Nikita Mazepin – možda je glupo i prestrogo momka koji je u ovoj elitnoj kategoriji moto sporta praktički od jučer odmah zakucati nekakvim lošim kritikama i pokudama, no mnoštvo problema s kojima se susretao još od slobodnih treninga, a koji su u konačnici rezultirali i ranim odustajanjem odmah na startu, svakako nisu pozitivno djelovali na opći dojam i Mazepinovo samopouzdanje. Mlad je, zelen i za sada je to legitimno opravdanje. O nekakvim strožim zaključcima koji bi se ticali talenta i vozačkoga umijeća ipak je prerano govoriti, no ponovi li se još pokoja utrka sa sličnim scenarijem ne sumnjam kako će ih sigurno biti vrlo brzo.

    Nikita Mazepin, Haas VF-21 (Photo by Andy Hone / LAT Images)
14 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
west 44

Na Yuo tube “Origins of the Silver War” da je Verstapen ovo gledao mogao je naučit kako se zaobilazi u tom zavoju na 7:40 i na 10:00 Hamilton vrlo dobro zna kako se brani taj zavoj što kasnije kočit i široko u zavoj a protivnik je primoran vozit van staze,znači takvu situaciju je već doživio u Bahrainu 2014!

TORPEDO

Red Bull je slabiji bolid,ali je Verstappen bolji vozač i svejedno je osvoji pole position i na kraju izgubio zbog varanja pa tako 29 puta tijekom utrke.

Emil

Oprostite gospon Davor, no mačka ima, kažu 9 života. Znači prema tome Hamilton ima 99 života. Ili će moguće osvojiti 9 titula? A Bottas ima broj 77, dakle on bi mogao prijetiti 7 godina. A niste ga niti spomenuli u dobitnicima ili u gubitnicima.
A Yuki mi je novi miljenik definitivno!

mody

Ocekujem istu sezonu kao lani i svih ovih godina nista se u f1 ne mijenja

arhitekt

Pitam se zašto uopće pratiš i komentiraš F1. Milijarde ljudi ne zanima taj sport i ne vidim da svi oni komentiraju svaki članak kako je F1 bezveze.
Nađeš drugu zanimaciju i to je to.

west 44

On je sadomazo ha,ha,ha!!!

Mike-ferrari

Ne on pored svih navijaca navija kontra sporta
Nesto kao kad vozac pored svih vozaca vozi pored staze i tako 29 krugova i …

west 44

I na kraju pobjedi u slabijem bolidu, gle čuda!!!

Mike-ferrari

Hahah da cudooooo
Toliki je talent da mu i suci ne smiju prigivoriti jer ako Ham i Merc nesto rade mora da je po pravilima

papaya

Kako si loš gubitnik
Uopće nisi u maniri Ferraria
Budi gospodin…cekaj svoju priliku,doći će…znas i sam da oće….
Nije Ferrari energetsko piće….
To su malo jaci igrači…

Mike-ferrari

O cemu ti lega pricas koji los gubtnik
Od koga sam to izgubio
Pa moji su 5 i 6 ili tako nesto nisam ni siguran
Nabijam na nos pojedincima nesto sto se zna vec godinama
A da me ovakva nepravda smeta i to jako to je istina

Mike-ferrari

Uostalom da ne pricamo o mojim komentarima i kako se tebi cine
Ukratko tebi je ok da netko 29 puta napravi prekrsaj o kom se od petka prica
Dok svi drugi vozaci ne rade niti jednom bar ne u normalnom krugu tj onom bez incidenta
Naci da taj netko bude nakon 29 puta samo opomenut uzme pobjedu bez ikakvih sankcija…

papaya

Uopće neznam što bi odgovoria…
Znam samo da je Ham vrhunski vozač…
Za maxa znamo da ima potencijal ,a isto tako moze na tome i ostati…
Mozda bi leclerc pojeo maxa da oba voze red bull….nagađanja…
Ali ako se netko ne pridrzava pravila rriba ga kaznit…ali znas kako je kad si moćan…
Svi moćni i veliki imaju komfor da im se gleda kroz prste…
Pa i VELIKI FERRARI (kad pisem o velikom Ferrariju tako i mislim,ne rugam se) se gledalo kroz prste …jbg

Mike-ferrari

Za mene gledanje kroz prste je cisto sranje uopce nisam za to da se Ferrariju ista gleda kroz prste
A ovo je ljiga ne vidjena nakon toliko godina jos uvjek
Siguran sam da ovi sada nisu isti oni koji su Ferrari gurali pa sada traze balans
Ovo je britanski lobi a svi znamo koliko su realnog mentaliteta

Related Posts