Urednička debata: Red Bull i blizu i daleko od Mercedesa, McLaren favorit za treće mjesto

Predsezonska testiranja stvar su prošlosti, a tek nas nešto više od tjedan dana dijeli do početka prvog Grand Prixa u novoj sezoni Svjetskog prvenstva Formule 1.

Kao i obično u ovoj fazi predsezone, iako testiranja otkriju ponešto, nepoznanica je mnogo, a prognozirati zbivanja na nadolazećim utrkama prilično je nezahvalno. Pa ipak, aktualnih tema ne nedostaje nakon tri dana akcije u Bahreinu. Zato smo pred našu uredničku četvorku stavili neka teška i manje teška pitanja.

U nastavku pročitajte njihove odgovore, razmišljanja, predviđanja… a slobodno nam u komentarima ostavite svoje mišljenje o sljedećim temama.

Valtteri Bottas, Mercedes W12, 2021 Bahrain Pre-Season Test, Day 1 – LAT Images

Red Bull je na testiranju izgledao vrlo dobro i spremno za sezonu. Mercedes je, s druge strane, imao tehničkih poteškoća i odradio najmanje krugova od svih timova. Po vašem mišljenju, kakav će biti odnos snaga između ovih ekipa na prvim utrkama nove sezone?

Lovro Pernjak-Grbac: Mislim da će Mercedes i unatoč ovim problemima biti najbrži. Iako bi zbog zanimljivosti bilo fenomenalno da Red Bull bude ‘al pari’ s njima, ipak smatram da će Mercedes imati barem malu prednost u performansama bolida. Promjena pravilnika je zasigurno išla na ruku Red Bullu koji je morao ‘loviti’ zaostatak, ali s obzirom na to da je Mercedes od polovice prošle sezone radio na ovogodišnjem bolidu sve osim njihove dominacije bi zapravo bilo iznenađujuće.

Mia Lešić: Ove godine imali smo manje dana za testiranje nego što smo navikli, a znalo se desiti da i testiranja od više dana ne budu baš mjerilo forme pred sezonu. Mercedes će sigurno sve probleme otkloniti do prve utrke, ne vjerujem da će im forma biti ozbiljno poljuljana u odnosu na prethodne sezone. S druge strane, u momčadi Red Bull (a i sve druge momčadi) su svjesni da moraju uložiti maksimalne napore kako bi se približili Mercedesima, pa čak i kad imaju problema. Vjerujem da će biti borbe, posebno od strane Maxa Verstappena i iskreno se nadam tijesnim i zanimljivim utrkama.

Tomislav Radić: Bit će vrlo blizu, barem na prvih nekoliko utrka. Nije prvi put da Mercedes pokazuje neke nedostatke na testovima i onda odjednom, niotkuda, izvuku brzinu. Da, Red Bull je vrlo jak, pogotovo s ovakvim vozačima, ali Mercedes se ne smije otpisivati, pogotovo dok se i dalje koriste V6 turbo-hibridi. Nadam se da ćemo gledati kvalitetne dvoboje vozača Mercedesa i Red Bulla.

Luka Tunjić: Bez značajnih promjena u regulacijama Mercedes ostaje glavni favorit za osvajanje titula. Treba uzeti u obzir da su ovogodišnji bolidi zapravo “preslikani” od lani, što znači da se ne bi trebao dogoditi neki značajniji rast – ili pad. Što se tiče Red Bulla, vjerujem da su izvukli maksimum tijekom zime i da su uspjeli smanjiti zaostatak. Siguran sam da žele uspješno odraditi zadnju sezonu s Hondom, a sigurno će pomoći i konkurentnija vozačka postava s iskusnim Perezom. Borba za titule mogla bi biti barem malo zanimljivija, posebno ako Mercedes sporo krene u sezonu.

Sergio Perez of Mexico driving the (11) Red Bull Racing RB16B Honda (Photo by Clive Mason/Getty Images)

McLaren se i dalje drži principa “šuti i radi”. O toj se momčadi nije previše pričalo tijekom testiranja, osim o njihovom novom rješenju s difuzorom, no čini se da je promjena pogonske jedinice i promjena u vozačkoj postavi odrađena bezbolno. Je li po vama McLarenova realnost opet borba za treće mjesto ili ih vidite korak bliže vodećem dvojcu?

Lovro Pernjak-Grbac: McLaren je posljednje dvije sezone napravio veliki korak naprijed, a promjenom pogonske jedinice će se zasigurno dodatno približiti vodećima. Ipak, smatram da prednost Red Bulla i Mercedesa od prošle sezone nije nadoknadiva tijekom nekoliko mjeseci, ali se nadam da će McLaren s ponajboljom vozačkom postavom na gridu dolaziti do pobjedničkih postolja i potencijalnih pobjeda u nekim utrkama.

Mia Lešić: Nakon fijaska s Hondinim motorima za McLaren nije postojala druga opcija nego da krenu naprijed. Posebno je primjetan napredak posljednje dvije sezone, a ove godine imaju sve sastojke za kvalitetne rezultate. Nisam sigurna da mogu ugroziti Mercedes i Red Bull, ali vjerujem kako će ove godine imati još i bolje rezultate nego prošle sezone, te da neće ući u završnicu sezone boreći se za treće mjesto, nego da će se kroz sezonu stabilnije držati na toj poziciji. Mislim da ćemo ove godine Norrisa i Ricciarda češće gledati na pobjedničkom postolju, a moram priznati da bi me veselilo vidjeti McLaren i na najvišoj stepenici.

Tomislav Radić: Treće mjesto im je maksimum. Mogu ih vidjeti u borbi s Red Bullom i Mercedesom na nekim stazama koje im bolje odgovaraju, možda čak uspiju izboriti i neku pobjedu, no to im je krajnji domet. Ipak, mislim da će u McLarenu biti vrlo zadovoljni ako uspiju ostati treća najbolja ekipa nakon niza loših rezultata i sramoćenja s “GP2 engine” pogonom.

Luka Tunjić: McLaren je veoma zanimljiv, treba uzeti u obzir da lani nisu bili “de facto” treća najbolja momčad – to je bio Racing Point. Osobno, više očekujem McLaren u borbi s Astonom, Alpineom i Ferrarijem nego kao inferiornijeg konkurenta Mercedesu i Red Bullu. S Mercedesovim motorom i ostalim nadogradnjama lako bi mogli biti jači nego lani, no očito je da ove zime nije bilo mnogo mjesta za napredak. Ipak, volio bih da iznenade, a treće mjesto u poretku konstruktora veoma je realno očekivanje.

Daniel Ricciardo, McLaren MCL35M

Ferrari kao da se malo napunio blagim optimizmom. Binotto poručuje da zbog novog motora brzina na pravcu više nije Ferrarijeva slabost, Leclerc ukazuje na puno bolju atmosferu nego lani, a i Sainz se izgleda dobro uklopio. Domet Ferrarija ove godine? Top 5? Top 3?

Lovro Pernjak-Grbac: Mislim da je Ferrari jedna od većih nepoznanica uoči početka ove sezone i da pravo stanje stvari nećemo vidjeti do prve utrke koja je jako blizu. Nova pogonska jedinica je navodno puno bolja od prošlogodišnje, ali ako je bolja za onoliko koliko se špekulira to neće biti dovoljno za neki veći rast u poretku. Ne vjerujem da mogu biti gori od prošle sezone, ali ne očekujem neka drastična poboljšanja. Ako ipak uspiju posložiti stvari kako treba, nadam se borbi za sredinu poretka, a ponekad i borbi za postolje…

Mia Lešić: Top 5, ili blizu top 5. Ovdje se slažem s kolegom Lovrom. Gore od prošle godine ne može, no moraju biti svjesni da ni druge momčadi nisu ležale i odmarale, svi su se pripremali za novu sezonu. Ako je suditi prema testiranjima u Bahreinu, napredak je evidentan na sve strane, pa bi za mjesto među vodeće tri momčadi Ferrariju trebalo i malo magije, tako da je sredina poretka ipak nekako realnija u ovom trenutku. Vozačka postava je zasigurno više motivirana nego prošle godine i sumnjam da će nedostajati uzbuđenja iz tabora Ferrarija.

Tomislav Radić: Ako je Ferrari napredovao ne znači da su ostali spavali zimski san. Oni jesu zadovoljni napretkom u odnosu na lani, no to nije znak da ćemo ih odjednom gledati u stalnoj borbi za pobjede i postolja. Neka budu sretni ako ove sezone uspiju na svakoj utrci osigurati start među prvih deset, redovito skupljanje bodova, poneko postolje i možda u nekim ludim okolnostima i pobjeda. Na kraju, svaki plasman u poretku konstruktora iznad onog lanjskog može se smatrati uspjehom. Promjena pravila od 2022. je Ferrariju najbolja prilika za povratak na vrh.

Luka Tunjić: Svi se slažemo da je ljestvica nisko postavljena i da ne može biti gore u odnosu na prošlu godinu. Optimistično očekujem da će ove godine imati više od tri ostvarenih postolja u 2020. Leclerc je prošle sezone s bolidom za Q2 bilježio fantastične kvalifikacijske rezultate, tako da ako je motor uistinu puno bolji, ne vidim zašto Ferrari ne bi bio punomoćna Top 4 momčad na ovogodišnjem gridu.

Charles Leclerc, SF21 – credit: @Scuderia Ferrari Press Office

Najveći broj kilometara odradili su Alfa Romeo i AlphaTauri. Općenito je testiranje prošlo dosta dobro za te dvije ekipe, koje su prošle godine osvojile sedmo i osmo mjesto među konstruktorima. Mislite li da su napredovale u odnosu na prošlu sezonu i ako da, koliko?

Lovro Pernjak-Grbac: Alfa Romeo je zasigurno dobila dobar ‘vjetar u leđa’ novim motorom i činjenicom da su zadržali istu vozačku postavu te nemaju ‘period prilagodbe’. S te strane će napredak biti zasigurno vidljiv, ali iskreno ne očekujem ništa više od borbe za pokoji bod u nekim utrkama. AlphaTauri je i prošle sezone izgledao vrlo kompetitivno, a ništa manje ne očekujem ove godine. Borba za bodove u svakoj utrci je imperativ, a sve više od toga je iznad očekivanja.

Mia Lešić: Mislim da će i Alfa Romeo i AlphaTauri ostati i opstati u donjem dijelu poretka, bez nekih većih pomaka u odnosu na prošlu godinu. Od obje momčadi možemo očekivati da se vrte sredinom poretka i da redovno budu u borbi za bodove. AlphaTauri je prošle godine imao nekoliko dobrih rezultata, no izuzetno dobrim rezultatima su kumovale i sretne okolnosti za momčad. Gasly je okusio pobjedu i sigurno će se boriti da ponovi uspjeh, dok i mladi Tsunoda mora naći svoje mjesto pod suncem.

Tomislav Radić: Za Alfin napredak je u najvećoj mjeri zaslužan novi Ferrarijev motor. Ipak, ne vidim da mogu nešto puno napredovati, eventualno isto mjesto kao prošle sezone ili najviše napredak za jedno mjesto. Isto tako i za AlphaTauri. Ne bi me čudilo da Gasly i Tsunoda namuče vozače Alpinea i Ferrarija na nekim utrkama.

Luka Tunjić: AlphaTauri je pokazala bljeskove prošle sezone, posebno u rukama fantastičnog Gaslyja. Bio bih šokiran da Francuz ne nastavi s odličnim rezultatima i bodovima, ali mislim da će ih neiskustvo Tsonude koštati u kontekstu konstruktorskog poretka. Za Alfu Romeo očekujem da potvrdi svoj status najbolje momčadi s dna poretka, ali ne vidim ih u legitimnoj borbi za bodove.

#99 GIOVINAZZI Antonio (ITA), Alfa Romeo Racing ORLEN C41, Photo Antonin Vincent / DPPI

Ponovno bi moglo biti vrlo neizvjesno u društvu koje čine McLaren, Aston Martin, Alpine, Ferrari, AlphaTauri… Tko je vaš favorit za stepenicu broj 3 među konstruktorima?

Lovro Pernjak-Grbac: Kao što sam prije napisao, definitivno McLaren. Naravno, ne treba tu otpisati ni Aston Martin koji bi uz Vettela mogao napasti treću poziciju u poretku konstruktora. Od ostalih momčadi iz sredine poretka ne očekujem borbu za treće mjesto na kraju sezone, ali zasigurno poneko pobjedničko postolje je dohvatljivo.

Mia Lešić: Navijački, Alpine i Alonso. No, kako stoje stvari, čini mi se da će McLaren ove godine suverenije držati treću poziciju u poretku konstruktora. Mislim kako ćemo ove godine gledati šarenija pobjednička postolja, no da će McLaren imati najviše dobrih rezultata koji će ih rano u sezoni smjestiti na treće mjesto u poretku konstruktora.

Tomislav Radić: McLaren. Mercedesov motor, dolazak Ricciarda, vozača s pobjedama na utrkama, talentirani Norris, sve to je više nego dobra garancija za dobar rezultat. Također, ovaj bolid je više kao nadograđena verzija prošlogodišnjeg odličnog bolida, tako da imaju dobru podlogu za barem ponavljanje prošlogodišnjeg uspjeha.

Luka Tunjić: Kao ‘wildcard’ odabrao bih Ferrari – prošla godina bila je puna razočarenja, možda ova bude puna iznenađenja. Moje objektivnije mišljenje bilo bi McLaren ili Aston Martin. Smatram da će se ova bitka svesti na individualnu kvalitetu vozača, a po mojoj procjeni McLaren i Ferrari imaju najsnažnije vozačke postave, ali svakako ne smijemo otpisati bivše svjetske prvake Vettela i Alonsa. Očekujem veoma neizvjesnu utrku u borbi konstruktora!

Fernando Alonso (ESP) Alpine F1 Team A521.

Tko vam je bio najugodnije iznenađenje predsezonskih testiranja i za koga mislite da bi tijekom sezone mogao nadmašiti sva očekivanja?

Lovro Pernjak-Grbac: Iznenadio me Yuki Tsunoda koji je pokazao da ima talenta i brzine, a prije svega i motiva da već u prvoj sezoni u Formuli 1 ostavi duboki trag. Osim njega, istaknuo bih možda i momčad McLarena koja je pokazala dobru pouzdanost, brzinu i konzistentnost tijekom svih dana testiranja, a to upareno s odličnim dvojcem iza volana može značiti odličnu sezonu za momčad iz Wokinga.

Mia Lešić: Možda nisam do kraja objektivna, ali moram priznati da mi je bilo drago vidjeti dobru formu Alonsa, obzirom da je izbivao iz Formule 1 dvije godine, a i svježe je oporavljen nakon biciklističke nesreće. Čini se kao da se odlično uklopio u momčad i bolid i kako bi ipak mogao ‘začepiti usta’ zlim jezicima koji su govorili kako je prestar za povratak na stazu.

Tomislav Radić: Ne mogu reći da me jedan vozač baš skroz zadivio, nekako je bilo premalo vremena da bi svaki pokazao koliko uistinu može postići. Mogu navesti recimo Kimija koji unatoč veteranskom statusu i dalje parira mlađima, Alonso također, no on je imao i jednu olakšicu u vidu testa mladih vozača kada je kao “mladić” imao priliku voziti lanjski Renault koji je baza na kojoj je napravljen novi A521. No, jedan je stvarno mladi vozač dao naznake da bi mogao biti brz, a to je Tsunoda. Ipak, prije nekih većih zaključaka, valjalo bi sačekati da prođe prva utrka sezone.

Luka Tunjić: Iznenađenje mi je Red Bull. Očekivao sam napredak, ali sve je na predsezonskom testiranju upućivalo na to da se radi o ozbiljnoj momčadi spremnoj za početak sezone. Mercedes je vjerojatno i dalje brža momčad, ali usudio bih se reći da je Red Bull trenutno u blagoj psihološkoj prednosti, posebno što se tiče morala u momčadi. Iskreno se nadam da mogu zapapriti u borbi za titule.

Total
6
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
7 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
mars32
19.03.2021. 18:29

Članak provocira da i ja napišem svoje viđenje. Red Bull smatram najspremnijim. Nadam se da će biti u egalu s drugima i da neće biti daleko naprijed jer u tom slučaju Max mijenja Hamiltona na vrhu i osim drugih boja na vrhu neće biti zanimljivije nego proteklih sezona. Mercedes može biti Mercedes koji je iapred svih, u egalu s Red Bullom ali može i pasti zbog greške u dizajnu stražnjeg dijela bolida. Nema garancije konstantnog uspjeha i svi uspješni jednom padnu, mada mi je to najmanje vjerojatno. McLlaren u borbi od 3 do 8 mjesta. U pravilu u gornjem dijelu… Read more »

avatar
TORPEDO
18.03.2021. 09:11

Bit ću nježan,ali moram reći da su u ovom članku napisane samo želje i navijačke strasti prema nekom timu F1.
Razumno gledajući,baš McLaren ima najmanje šansi biti 3 u poretku ove godine…zato jer je od svih momčadi promijenio dobavljača motora i morao prilagoditi ostatak šasije novom smještaju komponenata i spojnih točaka.
Govoreći normalnim jezikom….najviše grešaka imaju najnoviji modeli komercijalnih automobila,a najmanje pri samom kraju proizvodnje jer su sve greške već ispravljene kroz godine eksploatacije.
Imam susjeda koji uvijek kupi automobil na kraju proizvodnje,nikad ne kupuje novi model…i rekao mi da nikad sa automobilima nije imao problema.

avatar
mody
17.03.2021. 23:15

ono sta fali danasnjoj formuli je rivalstvo,,, i treba da vozac najvise ima 6 pobjeda bolidi vise ne gase se ,sve je kompjutorski,,, najveca dominacija u povijesti f1 biti ce razocaranja velikih i iznenadenja,,,,,mozda je bolje da počinje ubahreinu ioako ne volim tu stazu bar moze bit neko pretjecanje u melburnu je nemoguce,, izgleda da ce je renovirat i to je dobro uvik smo gledali procesije a lipa staza oko jezera,,,

avatar
mody
17.03.2021. 23:09

vratite neograniceno testiranje bolida kroz sezonu i poboljsanje motora,, vratite tvrde gume v8 motore stari nacin bodovanja, nadolijevanje goriva , bolidi su teski smanjite im tezinu, veca krilca, manji nosevi,,, f1 je umjetni sport s ovim hibridima vozac je samo 10 posto bolid 90 posto,,, ne zelim opet dominacije f1 pratim od 1991 zadnjih 7 sezona su bile dosada,,,hocu da naslov prvaka se odlučuje uzadnjoj utrci,,,da se vise vozaca bori za naslov vise različitu pobjednika ,,,da napkon i willams dode uvrh,,,, ne zelim opet lewis botas max,, ako to bude onda nek uvedu na nekim staza obrnuti start i novi… Read more »

avatar
Desmosedici
17.03.2021. 22:12

Ovo je zapravo predviđanje ili prognoza..slično kao npr. vremenska prognoza koja se sastavlja na temelju nekakvih poznatih parametara..Poštivam svačije mišljenje, ali se ipak nekako najviše slažem sa prognozama Luke Tunjića..skoro po svakom pitanju.

avatar
Emil
17.03.2021. 21:57

Dobri su vam komentari i predviđanja. Jedino, sudeći po dosadašnjim analizama, siguran sam da vaša kolegica vozi polunabrijanog Clia, Twinga ili možda čak i Megana, a i bila je zaljubljena u Alonsa.

avatar
papaya
17.03.2021. 21:22

Pa sto bi bilo da Mercedes bude par godina 2 ili 3 ,ili pak 4-ti….
Pa i veće momcadi nisu stalno u vrhu….
Mercedes je moćan,ali nemoraju uvik biti najspretniji

Related Posts
7
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x