Mercedes je sa svojim klijentskim momčadima prilično loše odradio prošlotjedne testove. Aston Martin i sam Mercedes imali su problem s mjenjačem, a Williams imao čudan odabir vozača za testiranje.
MERCEDES W12
Mercedesov put vraćanju izgubljene potisne sile radi novih pravila sastoji se od zanimljivog rješenja ruba podnice, te prilično strmog pada bočnica prema stražnjem dijelu bolida. Momčadi moraju na neki način vratiti izgubljenu količinu downforcea zbog smanjenja i ravnanja podnice.

Prednje krilo ima nove krajnje pregrade (eng. endplate). Koncept je dosta promijenjen i sličan je prošlogodišnjem Red Bullu, a donosio je više zavlačenja (eng. drag). Mali komadi prednjeg krila imaju još strmije kuteve s ciljem boljeg “ispiranja” zraka s krila. U samom nosu bolida i prostoru ispred vozačevih nogu, vrlo vjerojatno ima dosta promjena radi uklanjanja DAS sustava. Ipak, prednji ovjes za sada ne izgleda promijenjen. Novi je dizajn i zračnih kanala za hlađenje prednjih kočnica.
Otvori za usis radi gore spomenutih promjena čine se još uži, a najzanimljivije su grbe koje se nalaze na samoj sredini bočnog pokrova, odmah kod upečatljivih AMG logoa.

Pretpostavka je da se na tim mjestima nalazi hladnjak (eng. intercooler) i/ili neki oblik spremnika komprimiranog zraka potrebnog za hlađenje, a takav premještaj vjerojatno rezultira još užem i kompaktnijem dizajnu prema samom stražnjem dijelu bolida. “Problematična” podnica ima na početku sinusoidni oblik natkriven s još jednim pokrovom. Cilj je usmjeriti protok zraka što dalje od stražnjih kotača kako bi se smanjilo zavlačenje. T-krilo na stražnjem krilu je za sada ostalo isto, a očekuje se izmjena zavisna o stazi između jednog ili dva potporna držača, kao i prošle godine na W11.
Nije poznato na što je momčad potrošila dva razvojna tokena. Pretpostavka je da su potrošeni na “oporavak” od DAS sustava, a James Allison je izjavio da je pogonska jedinica još snažnija. Naravno, nije rekao na što su točno potrošili tokene.
S obzirom na probleme viđene na prošlotjednim testiranjima, u Mercedesu se neki izračuni u simulaciji očito ne poklapaju s realnim stanjem. Pregrijavanje mjenjača može biti uzrokovano nekim od koncepata stražnjeg kraja koji se morao prilagoditi radi novih pravila, ali iz momčadi navode da to nije slučaj. No, tu se pojavilo i izvrtavanje bolida, te se ukupno gledajući testiranja, ostavlja dojam da stražnji dio bolida ‘ima svoj život’.
ASTON MARTIN AMR21
Nakon prošlogodišnje “afere” i ružičastog Mercedesa, ove godine se slične stvari više ne osuđuju toliko žestoko, a ima i mnogo drugih i novih faktora u momčadi koji privlače više pažnje. No, ovogodišnji bolid i nije baš tolika kopija Mercedesovog bolida.

Vidi se to odmah na prednjem krilu. Vrh nosa je drugačiji od Mercedesovog, više elipsastog oblika. Krilo se drži na dva, sada još uža držača podno nosa, te bi takav koncept mogao rezultirati prilično “nervoznim” prednjim krilom. Tokeni su otišli na promjenu šasije oko vozača i sigurnosne strukture za bočne udare u bolid. Tako su bočni nosači, usmjerivači zraka i usisnici ponovo na višoj poziciji. Početni rub podnice je sličan Mercedesovom, ali nema onaj sinusoidni (valovit) oblik.

Ovjes je Mercedesov, kao i mjenjač koji je prošlogodišnji. AMR21 ima nešto veću spomenutu bočnu grbu u odnosu na Mercedes. Razlog tomu mogu biti veći zahtjevi za hlađenje, pošto Mercedes ipak ima neke komponente bolje “upakirane”. Stražnji dio pokrova bolida također ima Mercedesovu filozofiju drastičnog sužavanja.
Šteta da Sebastian Vettel nije uspio odraditi više kilometara zbog problema s mjenjačem. Nadamo se da ga manjak kilometara s novom momčadi neće koštati vremena za prilagodbu i pohode na, barem ovaj bolid ostavlja dojam, redovita postolja.
WILLIAMS FW43B
U Groveu više nemaju svoju mjenjačku kutiju, sada je i to od Mercedesa. No, za razliku od Mercedesa i Aston Martina, ovaj bolid ima strmiji kut nagiba (engl. rake), pa ostaje za vidjeti kako će ta kombinacija funkcionirati. Kod njih očito nije bilo problema s mjenjačem kao kod Mercedesa i Aston Martina. Ipak, to je rezultiralo nešto većim pokrovom bolida na mjestu mjenjačke kutije, svoju “kućnu” su očito mogli kompaktnije smjestiti. Ta “zadebljanja” će zasigurno drukčije utjecati na protok zraka u odnosu na veliki dvojac. Pretpostavka je naravno da neće biti toliko učinkovito.

Prednje krilo ima još strmije elemente, sve s ciljem što učinkovitijeg “ispiranja” zraka s krila. Nos je među “najdebljima” na gridu, sa završetkom sličnom Ferrariju. Bočni elementi, usmjerivači zraka i usisnici su i ovdje postavljeni visoko s aktualnim trendom uzrokovanim novim pravilima. Bočni deflektori su sada spojeni, prošle godine su bili odvojeni.

Zašto smo gledali rezervnog vozača umjesto glavnog dvojca na dijelu treninga? Odgovor je, kako se čini pod pretpostavkom, financijske prirode. Williams okreće nove stranice promjenom vlasništva, ali pored svih tih novaca nadamo se da će ostati dosljedni svojem dizajnu i proizvodnji vlastitih dijelova.
Kao da svi rade ražanj bez zeca
Mercedes – Benz
Jao kad ce vise ta nova sezona. Fali mi kmecavca hamiltona i vodonose njegvog..
Evo, sad konačno imam vremena da napišem par riječi o Aston Martinu AMR21. Ovaj bolid je ipak kopija Mercedesova bolida..ne onako isti kao “Jaje s jajetom “..kao prošlogodišnji koji je bio “u dlaku”, do najsitnijih detalja kopija W10. AMR21 je bolid čija je baza bolid Mercedes W11..slažem se, a to sam i sam napisao prije nekoliko dana, da su tehničari Aston Martina samostalno napravili neke male intervencije..tako su malo prepravili prednje krilo, zatim su prepravili gornji rub usisnika sidepoidsa koji je sada ovalnog oblika, dok je kod Mercedesa usisnik pravokutnog oblika..također su prepravili protusudarnu konzolu i krilca oko otvora usisnika… Read more »
P.S..za onu bočnu “grbu”, nisam shvatio da se radi o nekom novom hladnjaku..Allison izrijekom govori da se radi o novom sustavu usisa koji povećava snagu motora..ako je to ipak neki hladnjak to bi tada trebao biti novi intercooler.
Igore zasto se zamaras pitanjima? Pa tu je desmo koji bi ti sve to pojasnio bespla samo da ga lijepo pitas!
Nema potrebe..Igor ti je sve lijepo objasnio..ako ipak opet nisi ništa skužio možeš me pitati pa ću ti pokazati..jeli pošteno?
Ajde ajde, pozdravi ekipu na himalajama
..baš pitaju za tebe..Gdje onaj pap..?