Tehnička analiza bolida: Ferrarijeva obitelj

Trojac ovog klana nakon predsezonskog testiranja sastoji se od misterija u glavnoj momčadi, iznimno radišne Alfe i ravnodušnog Haasa. Misterij se doduše odnosi na sve momčadi, a vezan je uz snagu dorađene pogonske jedinice.

FERRARI SF21

Maranello je tokene potrošio na stražnji dio bolida, mjenjačku kutiju i pogonsku jedinicu. “Besplatno” je dorađen nos i, kako trend nalaže, prednje krilo s još strmijim krilcima za usmjeravanje i “ispiranje” protoka zraka. Novog oblika, sada zakrivljenog, jest i “odrezak” na krajnjoj pregradi prednjeg krila (engl. endplate). Bočne strukture i usmjerivači zraka mogli bi činiti ključan faktor u aerodinamici ove godine. Ferrari tako ima nove “venecijanere” kojih nije bilo prošle godine, a sam bočni usis je malo drugačijeg oblika te nešto manji. Cijela bočna struktura sada je kompaktnija što i jest primarno radi novih pravila o podnici bolida.

No, povećao se centrali usis zraka iznad vozača. Struktura u tom otvoru usisa koja je prošle godine bila i njegov glavni oblik, sada predstavlja internu zaštitnu strukturu u slučaju prevrtanja bolida, a usis je nešto veći i obliji.

Glavna priča je ipak pogonska jedinica koja je prošle godine bila najslabija na gridu. Mattia Binotto kaže da je sve nadoknađeno i vidno poboljšano.

“Kad smo bili ovdje prošle godine, u utrci i u kvalifikacijama bili smo vrlo spori na pravcima. Nismo se probili u Q3 i bili smo vrlo daleko od pole positiona. Sada ako pogledam podatke, mislim da po pitanju brzine na pravcu, stvari izgledaju dobro. Danas osjećamo da brzina na pravcu više nije naš nedostatak”, rekao je Binotto.

Svemu navodno doprinose i nova Shellova maziva i gorivo, oko desetinke po krugu. Mjenjačka kutija je, kako je spomenuto u uvodu, također nova. Vjerojatno slična Red Bullovom konceptu nešto duže, ali uže konfiguracije. To doprinosi strmom padu pokrova bolida prema stražnjem krilu, što je kod Ferrarija možda najizraženije, te učinkovitijem upravljaju protoka zraka. Logično je da se na tome poradilo pošto je stražnji ovjes vezan direktno na mjenjačku kutiju.

Poradilo se tu i na turbo kompresoru, a hladnjak (engl. intercooler) je premješten, ali još uvijek nema Mercedesove, sada već slavne, tj. za konkurenciju zloglasne, konfiguracije “odvojenog turba”. Honda je to usvojila, Renault i Ferrari to najavljuju za 2022. godinu. Ali s obzirom na to da su i ostali proizvođači poradili na svojim pogonskim jedinicama za ovu godinu, mogući pomaci u Ferrarijevoj brzini bit će teško uočljivi. Ipak, moraju biti sposobni napadati za treće mjesto u konstruktorskom poretku.

ALFA ROMEO C41

Radišni na testovima, Kimi Räikkönen, potvrdio je da Ferrari ima unaprijeđenu pogonsku jedinicu. Pokrov bolida jest drugačiji u odnosu na prošlogodišnji C39, tj. dodatno se potvrđuje da je Ferrari “prepakirao” neke komponente. Doduše, teško je točno odrediti da li se radi o nešto kompaktnijem dizajnu pokrova u stražnjem dijelu ili je ostao isti, tj. možda i malo veći ovisno o potrebama hlađenja komponenata. Stražnji kraj nema baš mnogo promjena, tj. inženjeri nisu morali mnogo intervenirati radi novih pravila kao što su to morale ostale momčadi.

No, prednji kraj bolida je dosta promijenjen te daje do znanja na što su potrošeni tokeni. Prvenstveno se to odnosi na cijeli nos i aerodinamičke komponente koje ga okružuju. Nos je sada tehnički zahtjevniji, tj. uži u stilu Mercedesa, te “komplicira” protok zraka prema centralnom dijelu bolida, pošto se mogućnosti prema centralnom dijelu bolida povećavaju s manjom površinom nosa. Logično, s takvim konceptom je teže zadovoljiti crash-test. Ali nos je samo uži od prethodnika, nije još u rangu Mercedesovog. Nosnica je također promijenjena, te usmjerava protok zraka na prilično široku aerodinamičku komponentu koja se proteže s bokova i ispod nosa.

Momčad bi trebala, barem po do sada viđenome, redovito pobjeđivati Williams i Haas. Kao i kod Wiliamsa, pohvalne su samostalne inovacije i dizajni jer različitost u inženjerskim rješenjima je jedan od razloga zašto volimo ovaj sport.

HAAS VF-21 

Američka momčad je prilično jasna oko razvoja ovogodišnjeg bolida. Odradili su se potrebni aerodinamički zahvati kako bi se zadovoljila nova pravila, ali tokeni nisu potrošeni.

Odluka je da se bolid za 2021. godinu nakon prošlotjednih testiranja više neće razvijati, a momčad će fokus i sve resurse usmjeriti prema posve novom bolidu za iduću godinu. To je potvrdio šef momčadi, Guenther Steiner.

“Da, to je rizik, ali s tim moramo živjeti. Moramo gledati širu sliku, igrati na srednje i duge, a ne na kratke staze. Ako ćemo gledati samo kratkoročno, onda ćemo se u 2022. pitati zašto se nismo bavili bolidom za 2022. Sada ionako ne možemo dohvatiti ostale.”

“Vrlo je teško smanjiti zaostatak s trenutnim restrikcijama i ograničenjem budžeta, zato smo uložili sve što smo mogli na prednji dio bolida.”

Nešto se ipak odradilo na aerodinamici bolida. Haas je na bočnim strukturama sredine bolida napustio svoj prošlogodišnji izum, rado prihvaćen i kod ostalih momčadi, popularne “venecijanere”, tj. krilca koja podsjećaju na popularne “žaluzine”. Sada se tamo nalaze eksperimentalni bumerang oblici usmjerivača protoka zraka. Glavni bočni element spojen je sa strukturom koja drži i retrovizore.

Haas očekuje teška sezona na začelju poretka, a mogli bi biti lako poraženi i od Williamsa ako u Groveu nastave raditi na bolidu još nekoliko mjeseci u sezonu. Spas im donekle može pružiti nova Ferrarijeva pogonska jedinica, od koje strepi George Russell. Nadamo se da će fokus orijentiran na 2022. donijeti dobre rezultate sljedeće godine.

Total
5
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
rolu
21.03.2021. 13:12

Ma ljudi jedva čekam da sve počne….Bez obzira na sveee.. tko će biti prvi a tko zadnji…..HLADNA ŽUJA OD 2 KILE …65 INČA TV…..I TO JE TO…..POZZZ SVIMA NA PORTALU….

avatar
Desmosedici
23.03.2021. 20:31
Reply to  rolu

Kad je pored tebe ta”plinska boca” potreban je što veći ekran da bi vidio tko je prvi a tko zadnji.

Related Posts
2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x