„Crashtor“, gdje god da radiš sudare i udese, sretan ti rođendan!
Kada bi Maldonada upitali kako bi trebao izgledati jedan sportski članak, ako bi se radio po uzoru na njegov trkači vikend, vjerojatno ne bi ni minute dvojio. Na početku bi se nalazio vrlo bogat i interesantan naslov samog članka. Potom, zanimljiv (i brz) uvodni paragraf, ustvari vrlo dobar (za Q3 dobar), koji zasigurno ne bi odvratio čitatelje od daljnjeg teksta. Ali nakon toga počinju problemi. Možda bi i naredni paragraf dobro započeo, u mnogome, start nije toliki problem. Možda bi se i dodatno razradila misao s početka ovog članka, recimo do prvih izjava ili čak do polovice svega. Ipak, sve bi sigurno završilo vrlo brzo, u jednoj rutinskoj nesreći s ogradom, drugim bolidom ili šljunkom.
„U prethodnom zavoju me jednostavno izgurao sa staze. Da je tamo bio zid, završio bih u njemu. On se nije promijenio i nikad neće“, Jenson Button.
Pastor Maldonado je bio takav vozač. Brz u jednom krugu, u kvalifikacijama odličan, uvijek spreman ići do kraja, al zato u utrci jednostavno – loš. Svoju F1 karijeru je započeo 2011. godine za momčad Williamsa, u kojoj će ostati pune tri sezone. Venezuelac je svoje vozačko mjesto osigurao uz rastući kapital naftnih kompanija matične mu države. Te početne sezone, kao i naredne, društvo mu je radio Bruno Senna, nećak slavnog Ayrtona. Svog timskog kolegu, Maldonado bi znao pobijediti samo u kvalifikacijama.
Lak na okidaču, a još lakši na gasu
Već i u nižim kategorijama bilo je jasno što je Maldonado sposoban napraviti. U svojoj drugoj sezoni postigao je rezultat karijere – pole position, postolje i pobjedu. Na početku jedne od najzanimljivijih sezona, kada smo imali 7 različitih pobjednika u prvih 7 utrka, Venezuelac je na Velikoj Nagradi Španjolske ostvario pole, a potom se cijelu utrku borio s domaćim Fernandom Alonsom, koji je tada vozio za Ferrari, da bi ga na kraju pobijedio. Taj pole, pobjeda ili postolje su mu ostali jedini u karijeri.
„Nevjerojatno je brz – svaki krug za njega je kvalifikacijski. Možda ipak malo pretjeruje pa moramo sjesti s njim i raščistiti to“, Gerard Lopez, bivši vlasnik Lotusa.
Da nije bilo te pobjede, možda bi i već i tada napustio F1. Bilo je jasno da vozač s 14 kazni u sezoni, koje su mu donijele ukupni pad od 38 mjesta u utrkama, treba puno posla i strpljenja, kojeg zapravo nema. Sljedeće sezone, Williams će Sennu zamijeniti s Valtterijem Bottasom, s kojim se već na samom početku uspio posvaditi, a i koji je opet bio bolji. Nakon tri godine sudaranja, okretanja, odustajanja i općenito loših rezultata, interes za Maldonada, kao i njegove sponzore, iskazao je Lotus. Nećemo pretjerano nabrajati s kime se sve sudario kako ne bi pokvarili doživljaj videa u prilogu. U toj momčadi ga je dočekao Romain Grosjean, koji je u ovom slučaju bio glas razuma. Naravno, ta ekipa nije slavno završila, iako je Maldonado na samom kraju bio pristojan vozač. Ubrzo će se Lotus prodati, a sam Maldonado ostati bez svog vozačkog mjesta.
„Marcus (Eriksen) je odlično vozio. Popravio je pogrešku sa starta kada je otišao široko i onda samo Maldonado dolazi i udara ga“, Monisha Kaltenborg, bivša šefica momčadi Saubera.
Noviji će pratitelji Formule 1 na spomen loših odluka u vožnji spominjati ime Sebastiana Vettela. Nešto prije njega, Max Verstappen je imao pokoji izlet u tuđe krilo ili bok, a prije njih rasturao je Pastor Maldonado, samoprozvani „Crashtor“. Zapravo, Maldonado je prilikom izbora svog broja uzeo broj 13, a imam osjećaj da bi broj 13 trebao negodovati jer je Pastor stvarno bio nevolja u pokretu. Navijači Williamsa i Lotusa su ga mrzili, a svi ostali su od njega strepili.
„Bilo je dosta teško. Čini se da su suci danas bili jako strogi. Nisu bili u krivu, samo je kriterij bio drugačiji nego prije“, iskusno će Maldonado izjaviti nakon još jedne kazne u nizu.
Maldonado je, da je imao volje, mogao ostati u Formuli 1. Zapravo, trebao je imati dužu karijeru, ostati upamćen po pobjedi nad Alonsom u njegovoj domaćoj utrci, možda još kojim postoljem, a ovako sve što će se hvaliti su mnogobrojni sudari i okretanja na stazi, poneki su bili spektakularni, našao se tu i pokoji let bolida. Iako, možda se upravo time i hvali. Možda on i danas prepričava kako je uspio u jednom zavoju uništiti utrku ne jednom nego dvojici vozača Force Indije.
Odličan članak i tematski i sadržajno. Konačno jedan članak u kojem ima i humora i sarkazma i ozbiljnosti – svega pomalo. Baš kakav je Chrashdonado i zaslužio 🙂 Engleska ozbiljnost i suhoparnost (i u člancima i u komentarima) mi nije baš po volji. Više volim zaje*****ju. Palac gore!
i grosjeain je bio opasan i svi vozaci pogledajte nek vozace na početku svoji karijera svi su bili agresivni ..
Bilo je par kamikaza žešćih