Protekli vikend, točnije 3. siječnja, Michael Schumacher je napunio 52 godine. Voljeli ga ili mrzili, činjenica je kako je u svoj vrijeme ispisao nove stranice povijesti te oborio mnoge rekorde. Danas je većinu njegovih rekorda nadmašio Lewis Hamilton, no unatoč tome Schumi će ostati zauvijek jedan od najvećih vozača, među velikanima poput Fangia, Clarka, Brabhama, Grahama Hilla, Laude, Senne, Prosta i ostalih.
U čast njegovog 52. rođendana, odlučili smo se prisjetiti nekih njegovih najboljih izdanja na stazi, pa, krenimo redom.
5. VN Belgije 1992. – Prva Schumacherova pobjeda
Nakon što je godinu ranije na Spa-Francorchampsu impresionirao cijelu Formulu 1 u jedinom nastupu za Jordan, karijeru je nastavio u Benettonu. Uslijedilo je prvo postolje u Meksiku, a godinu dana nakon debija na istoj stazi Michael odnosi fantastičnu pobjedu u kišnim uvjetima. Nije ni čudo da mu je Spa najdraža staza.
4. VN Kine 2006. – 91. i posljednja Schumacherova pobjeda
Kako je impresivno ostvario prvu pobjedu u karijeri, tako je impresivan bio i pri ostvarivanju 91. i posljednje pobjede u karijeri. Kiša u Šangaju nije išla u korist Ferrariju i ostalim momčadima na Bridgestoneovim gumama te je u kvalifikacijama Michael bio tek šesti, najbrži Ferrari i najbrži na Bridgestoneu. Staza i uvjeti su potpuno išli u korist Renaulta i Michelina.
U utrci se solidno držao, sve do prvih bokseva. Tada se on i Fisichella odlučuju samo doliti goriva, a zadržavaju intermedije, dok Alonso mijenja prednji par guma. Michael i Giancarlo nemaju problema sa zagrijavanjem potrošenih intermedija, dok Alonso muku muči sa zagrijavanjem novih prednjih guma te gubi pozicije i od Fisichelle i od Schumachera. Na kraju, nakon druge promjene guma, Schumacher atraktivnim potezom s pola bolida na rubnjaku prestiže Fisichellu i juri do svoje, tada rekordne, 91. i posljednje pobjede u karijeri.
3. VN Mađarske 1998. – S boksom viška i kvalifikacijskim krugovima do pobjede
Te sezone 1998. Ferrari i Schumacher su bili u stalnom lovu na Hakkinena i McLaren. Isto je bilo i u Mađarskoj. No, odličnim odabirom taktike Rossa Brawna nadjačali su McLaren. Navijači su svjedočili nečemu što je danas rijetko kao snijeg na Uskrs – Ferrarijeva savršena taktika. Odabrali su savršeno vrijeme za odlazak u boks, ulili manje goriva kako bi bržim krugovima napravili undercut i izbili ispred dva McLarena, da bi potom glavni zadatak Michaelu bio odvoziti 20 kvalifikacijskih krugova kako bi ispred McLarenovog dvojca stvorio dovoljno prednosti da bi mogao obaviti treće i posljednje zaustavljanje u boksu. U tome je i uspio, došao je do pobjede i smanjio zaostatak za Hakkinenom u prvenstvu.
2. VN Belgije 1995. – Regenmeister u punom sjaju
U kvalifikacijama i nije baš briljirao, bio je tek 16., no zato smo u utrci mogli vidjeti dokaz Schumacherove genijalnosti i sposobnosti upravljanja bolidom po kiši.
Schumacheru je pobjedu donijela sposobnost vožnje slickova u kišnim uvjetima, kada je uspio zadržati bržeg Hilla na intermedijima iza sebe. Ubrzo je kiša stala, staza se sušila, i svi koji su bili na kišnim gumama su morali na gume za suho, zbog čega je Schumacher ostao sam na vrhu s velikom prednosti. Na kraju je pobijedio sa skoro 20 sekundi ispred drugoplasiranog Hilla, koji se uz to morao izboriti za drugo mjesto boreći se s Brundleom u Ligieru. Koliko je Schumacher bio dobar u utrci govorio je Hillov izraz lica – razočaranje je jedva skrivao.
1. VN Španjolske 1996. – Kišni majstor “doplivao” do prve pobjede u Ferrariju
Schumacher je dolaskom u Ferrari zatekao rasulo. Iako su imali odličnom inženjera Johna Barnarda, atmosfera u ekipi je bila loša, a sukladno tome ni bolid nije bio bajan. Do Španjolske je ostvario dva pole positiona na dvije posljednje utrke (Imola i Monako) što je bilo i fantastično s obzirom na brzinu bolida i njegovu pouzdanost.
U Španjolskoj je bio treći u kvalifikacijama iza standardnog dvojca u Williamsu. Na dan utrke je kiša padala kao iz kabla, potop je bio biblijskih razmjera. Na startu je izgubio tri pozicije, no nakon toga je bio nezaustavljiv i fantastičnim pretjecanjima je došao do vodstva u utrci. S druge strane, njegov tada najveći rival Damon Hill se “obrukao” s izvrtanjima na stazi da bi nastup okončao u zidu startno-ciljne ravnine. Utrku je osvojio s čak 45 sekundi prednosti ispred Alesija, dok su u istom krugu kao i on završili samo drugi i treći u utrci, a utrku je završilo ukupno šest vozača.
Evo malo vijesti. Opet ti Talijani..Hahahaha! Dudu Barrichello debitira u regiji s JD Motorsport Napisao: Marco Di Marco 8. siječnja 2021., 11:25 19-godišnji sin bivšeg vozača Ferrarija ove će sezone debitirati u europskom natjecanju zahvaljujući momčadi JD Motorsport koja će ga pratiti u Formula Regional European do Alpine 2021, koja će službeno započeti 25. ožujka kolektivnim testovima u Barceloni, obogaćena je prestižnim prezimenom. Eduardo Barrichello, sin Rubensa, bit će na startu prvenstva s bojama momčadi JD Motorsport. 19-godišnji Brazilac, koji je svoju jednosjedu započeo 2018. godine, imao je pozitivnu sezonu 2020. u prvenstvu USF2000, odnijevši tri pobjede, isto toliko motki… Read more »
Bio je ok. Jest da su pod njegovom tj. ferrarievom dominacijom sezone bile dosadne, pogotovo nama navijacima drugih momcadi,vozaca dok je “crvenim” navijacima bilo ultra uzbudljivo.
Eto, danas se ploca okrenula.
Najveci sigurno je i to nitko nemoze osporit ali rec posto ga netko nevoli da ga mrzi malo too much!
Nevolim ga ali ga ne mrzim!
Svaka mu cast za sve sto je napravio i zelim mu oporavak.
Za mene apsolutni neprikosnoveni broj 1 u F1 bez ikakve konkurencije. I to nitko neće u mojoj glavi promijeniti makar neko osvojio 15 naslova u Ferrariju. Ima crnih mrlja u karijeri i poteza zbog kojih mu se spočitava karijera, ali nemjerljivo više ima genijalno odvozenih utrka. Zbog njega sam pratio sve utrke i bilo koje doba dana u to vrijeme Australija u 4 ujutro, samo još zbog Lakersa se budim tako rano da gledam uzivo. Nadam se oporavku barem malo, Mick dolazi to bi bila prava stvar da ima potporu ikone.
Budio sa u 4 ujutro radi dosadne utrke?
Ti si ga stvarno volio!
Ms791 se budio a ja nisam mogao spavati prije utrke..😀.. samo vidi kvalifikacije u Monaku 96 i bit će ti jasno kakva su to bila vremena….😀…”lik”je u drugom sektoru nadoknadio 0,7 sek..
https://youtu.be/Z63CsjH1LwI
Sve kuzim, tako je meni danas.
U ono vrijeme MS mi je ubio volju za f1
Okej, ali samo od 2000. do 2004., ostalo vrijeme se morao dooooobro namučit s protivnicima (da ne nabrajam koji su to likovi i u kojim bolidima od 1992., pa dalje)
… pa i taj period, od 2000. do 2004. je vozio i Mika i Kimi (u naponu snage) i Montoya (izvanredan u izvanrednom bolidu). Ali, okej, razumijem što si htio reći. U svakom sl, protiv Hamiltona i Mercedesa ne bi trebao nitko ništa reći. Svjedoci smo povjesti
A tako ti je i dan, danas.
Gledaj sezone 18,19! Ferrari i seb su bili vodeci do polovice sezone a onda dolazi niz sto vozackih pogresaka sto momcadskih pogresaka sto je lujo dobro iskoristio. A i prvi njegov naslov u zadnjem zavoju osvojen.
U svakom slucaju obojica imaju duboki naklon! Nije to mala stvar.
Samo 2002.g i 2004.g. je nalikovala na ovih 7 godina Mercedesove hybrid ere..ostalo je bila borba.
… i muka! Ajme kako li je mučno bilo sjesti u onakav Ferrari ’96., nakon onakvog Benettona. Ili Ferrari ’05, pa i comeback u onakav Mercedes. Muka
Pomtom je lujo imao srece.
Dosao u merc koji do tada nije bio superioran i pogodio je dok je pak alonso isao kockat sa mclarne hondom i popusio.
U sjećanju mi je nedjelja popodne, 14h, HRT2, utrka se čekala ko ozeba sunce. To su bili neponovljivi trenuci. Michael i Ferrari su ostavili neizbrisiv trag u mom praćenju F1 otkad znam za sebe. Neki ga vole, neki mrze, ali činjenica je da je jedan od najvećih. Sjećam se i prve kape sa natpisom Dekra koju sam kupio na Hockenheimu kad sam bio, svi ti trenuci bude uspomene. Nakon skijaške nesreće mislio sam da će se vratiti, ali tako je kako je, nažalost. Želim mu oporavak koliko je to moguće, a njegovim fanovima među kojima sam i ja uživanje u… Read more »