Posljednje kvalifikacije u Svjetskom prvenstvu Formule 1 za 2020. godinu pripale su Maxu Verstappenu u bolidu Red Bulla! Prvi put ove sezone, a treći put u karijeri, Nizozemac je uspio pobijediti vozače Mercedesa i s vremenom 1:35,246 zasjesti na vrh poretka.

Iz prvog reda startat će još Valtteri Bottas, dok će u drugome biti njegov timski kolega Lewis Hamilton i Lando Norris u McLarenu.

Nakon odrađenih slobodnih treninga, na posljednjem Grand Prixu ove neobične i skraćene sezone došao je red na kvalifikacije. Prvaci su već poznati neko vrijeme pa se završna utrka sezone nije mogla pohvaliti nekom posebnom neizvjesnošću. Bila je ovo još jedna godina Lewisa Hamiltona i Mercedesa, ali u Abu Dhabiju ipak treba riješiti neke nedoumice, poput onih tko će biti viceprvak među vozačima – Bottas ili Verstappen, tko će osvojiti četvrto mjesto – Perez ili Ricciardo, dok se među konstruktorima najveća borba vodi za treću poziciju između Racing Pointa i McLarena, a kao autsajder priliku vreba Renault.

Za mnoge su vozače ovo bile posljednje kvalifikacije u sadašnjim timovima – za Sebastiana Vettela u Ferrariju, Carlosa Sainza u McLarenu, Daniela Ricciarda u Renaultu i Sergija Pereza u Racing Pointu. Sasvim sigurno posljednje u Formuli 1 općenito za Haasovog vozača Kevina Magnussena, a možda i za Daniila Kvjata, koji još uvijek ne zna svoju sudbinu u AlphaTauriju.

Q1 – eliminirani vozači: Raikkonen, Magnussen, Russell, Fittipaldi, Latifi

Već po običaju, kvalifikacije na stazi Yas Marina u Abu Dhabiju počele su u sumrak. Temperatura zraka na početku prve runde kvalifikacija iznosila je 23° Celzija, dok je temperatura staze tada bila 29°, međutim kako je padao mrak, timovi i vozači morali su biti spremni na pad temperature.

U svom prvom brzom krugu Hamilton je imao jedan izlazak van granica staze pa mu je rezultat tog kruga izbrisan, a zabrinulo ga je i moguće oštećenje bolida pri žestokom prelasku preko pasica. Ostao je ipak na stazi pa odradio još jedan krug, u tom trenutku dostatan za sedmo mjesto, da bi kasnije odradio još jedan brzi krug i postavio najbolje vrijeme 1:35,528.

Za Verstappena također nije sve išlo glatko. Kad je izlazio na stazu, iz garaže mu je izletio Latifi u Williamsu pa je blokirao kotače i oštetio gumu. Zato je u kasnijoj fazi išao po još jedan brži krug i smjestio se na četvrto mjesto. Između njega i Hamiltona bili su Bottas i Leclerc, a na peto mjesto smjestio se Norris u McLarenu.

U onoj uobičajenoj borbi šestorice vozača iz najslabijih momčadi za jedno mjesto u Q2 slavio je Giovinazzi. Talijan ne samo da je prošao u sljedeću rundu, već je time dobio i ovogodišnji omjer u kvalifikacijama protiv Raikkonena s 9-8. Kimi je završio na 16. mjestu, a iza njega poredali su se Magnussen, Russell, Fittipaldi i Latifi. Danac će, međutim, sutra preseliti u posljednji startni red zbog ranije zarađene kazne za promjenu dijelova motora.

Q2 – eliminirani vozači: Ocon, Ricciardo, Vettel, Giovinazzi, Perez

Na početku druge runde većina je izabrala medium, temperatura staze je u međuvremenu pala na 27°. Na softu su izašli tek vozači AlphaTaurija, Stroll, Giovinazzi i Norris. Pereza je čekala ista sudbina kao i Magnussena, start sa začelja zbog kazne vezane uz nove dijelove pogonske jedinice, tako da u Q2 nije ni postavio vrijeme.

Pri prvom izlasku na stazu najbrži je bio Hamilton s vremenom 1:35,466. Bottas je bio sporiji 61 tisućinku, Norris i Sainz na trećem i četvrtom mjestu, ispred Verstappena. Direkcija utrke brisala je rezultate Albonu i Ricciardu zbog nepoštivanja granica staze.

Samo su Verstappen i Leclerc ostali pri medium gumama za završnicu Q2, dok su ostali odabrali soft. Mercedesov dvojac nije popravljao vremena, tako da im ostaje medium za start sutrašnje utrke. Hamilton je ostao na vrhu, Bottas iza njega, a onda Verstappen i Albon. Leclerc je prošao kao šesti, dok je Vettel opet bio puno sporiji i postavio tek 13. vrijeme. Ispali su i Renaultovi vozači u vrlo razočaravajućem raspletu za njih, a očekivano, mjesta u Q3 nije bilo niti za Giovinazzija.

Q3 – Max ispred Mercedesa

Vozači Mercedesa, Red Bulla, McLarena i AlphaTaurija te Stroll u Racing Pointu i Leclerc u Ferrariju, to je bilo društvo za Q3 na VN Abu Dhabija.

Prvi dio borbe za pole position otišao je na stranu Bottasa. Finac je vozio 1:35,415 i bio desetinku brži od Verstappena, dok je Hamilton imao treće vrijeme sa zaostatkom od 0,135 sekundi. Vrlo blizu bio je i Albon, samo 21 tisućinku sporiji od Hamiltona. Uistinu tijesna borba za prvu startnu poziciju.

Završnica je bila izuzetno uzbudljiva. Prvo je Hamilton postavio najbolje vrijeme i preuzeo vrh, onda ga je smijenio Bottas i kad se već činilo da Finac osvaja pole, dojurio je Max Verstappen i postavio vrijeme 1:35,246 u svom Red Bullu i tako osigurao svoj treći pole position u karijeri. Razlike su bile jako male, Bottas je kasnio 25, a Hamilton 86 tisućinki sekunde.

Norris je osvojio četvrtu startnu poziciju i tako pobijedio svog momčadskog kolegu s 9-8 u ovogodišnjim kvalifikacijama, a iz trećeg reda startat će Albon i Sainz. Slijede Kvjat pa Stroll, Leclerc je bio deveti, ali iz Bahreina vuče onu kaznu od tri startna mjesta, tako da će deveto mjesto naslijediti Gasly, a ispred Ferrarijevog vozača još će se pomaknuti i Renaultov dvojac.

Utrka se vozi u nedjelju od 14:10 po hrvatskom vremenu.

26
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
8 Komentara na temu
18 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
11 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
papaya

Čestitke Max-u…

avatar
Član
F1 fan

Nego kaj onaj horner lupa preko tim radija, first non-mercedes pole of the year kaj je njemu jel na drogama

avatar
Član
Gigiracing

Zanimljivo kad je Ves prvi sretniji navijaci Ferraria nego RB-a 🤣 mislim na ove ispod komentare, bez uvrede.

avatar
Član
Desmosedici

..također i navijači Black Mercedesa ako Hamilton nije prvi.

avatar
Član
F1 fan

Svaka čast na poleu, ali kad starta 1 ili 2 se posklizne i padne u poretku, lako bi se moglo dogoditi i sutra da ga merđe prođu.
I čekaj samo malo, toliko popljuvani bottas kao loš je a evo ga ispred “black lives matters” sranja

avatar
Član
mika.KA

Bitno da nisu mission win now sranja u prvih 10

avatar
Član
senna2209

Let’s go McLaren!

avatar
Član
mody

bravo max nàdajmo se da ce sutra bit dobra utrka vec sam mislio.prvi red mercedesi puno je kvarova na bolidu imao max ove sezone

avatar
Član
west 44

Ajde sutra malo nek Max kolo vodi da vidimo kako će to izgledat!

avatar
Član
klepesina

Bravo Max zasluzeno pol position

avatar
Član
Desmosedici

Svi sretni. Bolje Max nego Bottas..ili još gore Russell, zar ne?

avatar
Član
Mike-ferrari

Bas tako

avatar
Član
Mike-ferrari

Interesantno hamilton ima isti zaostatak kao rusell za botasom

avatar
Član
Desmosedici

..da dođe Russell dogodilo bi se isto kao Vettel – Leclerc..to je biologija..nema tu lijeka..mladi nadareni vozač je u pravilu brži od istog takvog ali starijeg vozača..u utrci se to može komnpezirati sa iskustvom, statusom u momčadi..dakle sa dobrim radom i obostranom suradnjom sa momčadi.

avatar
Član
klepesina

slazem se sa drugim dijelom teksta sa prvim i ne uvjek je pitanje da li je brzi treba biti brzi e to je ono sto je bitno a ne po defaultu on je mlad i mora bit brzi to nikako nije tacno i ne mora da znaci a kad dodje to vrijeme mora dokazati a kada ce doc to ce toto odluciti a kada ce odlucit on to zna najbolje a do tada uzivajmo

avatar
Član
Desmosedici

Nisam to rekao za svakog mladog vozača..mislim na talente tipa Leclerc, Max, Russell..takvi su u pravilu brži od starijeg vozača u momčadi, koliko god je on slavan i koliko god je još dobar..naravno, taj to može kompezirati..nadoknaditi u uvjetima utrke gdje je potrebno znanje, iskustvo, suradnja..simbioza sa momčadi.

avatar
Član
mika.KA

Hmm.da. zanimljivo. Ako russell dode u merc znaci li to da sljedecih 7 godina imamo prvaka

avatar
Član
Desmosedici

Ne znači..to samo znači da će biti na razini Hamiltona..Hoće li biti prvak slijedećih sedam godina? Mislim da neće..a koliko će puta i hoće li ikako biti prvak ovisi o tome hoće li imati dominantan ili samo konkurentan bolid i hoće li momčad i dalje biti ovako jaka..politički i financijski..akoi bude imao samo konkurentan bolid može ponekad osvojiti naslov prvaka ali sigurno neće sedam sezona zaredom.

avatar
Član
klepesina

i do kada ce hamilton vozit a naravno to je ono najbitnije u ovoj jednacini

avatar
Član
Desmosedici

..uspjeh mu o tome mnogo ovisi..teško bi mu bilo sa Hamiltonom..trebao bi prihvatiti ulogu drugog vozača ili se borit kao Rosberg, pa kako ispadne..Lewis je još uvijek u top formi, iako je biološki prešao onaj zenit, trebao bi pomalo opadati u formi..u kakvoj je stvarnoj formi Lewis, to bi se najlakše ocijenilo kada bi u močadi dobio suparnika..nekoga kao Russel, Max, Leclerc..

avatar
Član
sladjan87

Tko ste to vi ?

avatar
Član
Mike-ferrari

🤣🤣🤣

avatar
Član
Mike-ferrari

Propali navijac mclarena koji se okrenuo vozacu koga se odricao kada je potpisao za Merc

avatar
Član
klepesina

neznam zasto tako tvrdite i jos mislite da ste u pravu nap ja za sebe tvrdim da sam navijac lewisa posle njega za Maxa i sad bi neko od vas trebao da tvrdi drugacije.uostalom ko ste vi da nekome odredjujete i bavite nekim teorijama za koga ce neko navijat.

avatar
Član
Desmosedici

Mislim da je Sladjan87 to pitao miku.KA i da je i Mike-ferrari to tako shvatio..ne tebe..

avatar
Član
klepesina

Nije tacno opet nisi u pravu kao sto vidis cestitao sam onome ko je osvojio pol a to je u ovome slucaju Max da je neko drugi i njemu bi cestitao neznam kakve veze ima sad Botas il Rusell neznam kako ih ti vezes al mogu ti rec nisi u pravu kako god si zamislio