Analiza sezone: Williams Racing – prvi put u povijesti bez osvojenog boda

2020. godina nije bila sjajna sezona za momčad Williams Mercedes. Zapravo, već neko vrijeme se nekadašnji vladar grida pati u dnu poretka, pokušavajući uhvatiti tek koji bod u utrkama. Protekle dvije sezone Williams je suvereno vladao posljednjim mjestom u poretku konstruktora, s jednoznamenkastim brojem osvojenih bodova. Prošle godine je Robert Kubica svojoj momčadi osigurao jedan jedini bod sezone, da bi ova bila najgora u povijesti momčadi koja je devet puta osvojila naslov konstruktorskog prvaka u Formuli 1.

Momčad koju je osnovao i donedavno vodio Sir Frank Williams sa svojom obitelji 2020. godine je dotakla dno. Sezonu su završili bez ijednog osvojenog boda. Nezapamćen je to neuspjeh u momčadi od prvog nastupa na VN Španjolske 1977. godine. 2020. godine Williamsovi vozači, George Russell i Nicholas Latifi, mučili su se u kvalifikacijama, još više u utrkama, a završili sezonu bez bodova i bez plasmana u završni dio kvalifikacija.

George Russell i Nicholas Latifi u Monzi

U brojevima, sezona momčadi Williams Mercedes izgleda ovako:
– Deseto, posljednje, mjesto u poretku konstruktora
– Bez najboljih startnih pozicija, pobjeda i najbržih krugova u utrci
– Bez osvojenih bodova

2020. godina za Williams je godina za zaboraviti. Bila je to sezona kada su ostvarili svoj najgori uspjeh ikada i prva bez obitelji Williams na čelu momčadi. Bolid FW43 pogonjen Mercedesovim M11 EQ motorom nije se pokazao dostojnim nekadašnjih uspjeha Williamsa. Bolid su dizajnirali Doug McKiernan i Dave Wheater sa suradnicima i nadali su se da će do VN Australije imati konkurentan bolid koji će osvajati bodove. VN Australije se nije desila, a nisu se desili ni bodovi za Williams.

Osim loših rezultata, kao tužan događaj iz 2020. godine treba izdvojiti izlazak obitelji Williams iz Formule 1. U kolovozu 2020. godine Dorilton Capital je za nešto više od 150 milijuna eura kupio momčad i preuzeo vlasništvo od obitelji Williams. Novi investitor je pokrio nagomilane dugove momčadi kojoj pandemija nije donijela ništa dobro, no odlučili su za budućnost zadržati naziv Williams za momčad. Claire Williams je nuđeno da zadrži poziciju šefice momčadi, no i Claire je za momčad željela novi početak, te se obitelj u potpunosti oprostila od momčadi. VN Italije, koja je ujedno i najbolja utrka vozača Williamsa, bila je posljednja utrka tijekom koje su članovi obitelji Williams rukovodili momčadi.

Simon Roberts postao je v.d. šefa momčadi

Najbolji rezultat u kvalifikacijama za Williams je ostvario Russell na VN Štajerske, kvalificirajući se na 12. startnu poziciju. Isti rezultat je ponovio u kvalifikacijama za VN Mađarske, kada su se jedini put tijekom sezone oba vozača Williamsa izborila za mjesto u Q2 dijelu kvalifikacija. Latifi je utrku startao s 15. startne pozicije.

Rezultatski je najbolja utrka za Williams bila VN Italije, no ni na događanjima prepunoj Monzi Williamsovi vozači nisu uspjeli osvojiti bodove. Latifi je ostao na nesretnoj 11. poziciji, tako blizu bodova, a tako daleko. Latifijev momčadski kolega, Russell, utrku je završio na 14. mjestu.

Russell i Latifi su i u kvalifikacijama i utrci vladali donjim dijelom grida, a u kvalifikacijama su samo jednom, na VN Mađarske, obojica izborila drugi dio kvalifikacija. Niti jednom se nisu izborili za mjesto u Q3 dijelu kvalifikacija i borbu za jednu od prvih deset startnih pozicija. U utrkama, ako se ne uzima u obzir VN Sakhira koju je Russell vozio za Mercedes, najbolja pozicija u utrci za oba vozača Williamsa bila je 11. pozicija.

Russell i Latifi uglavnom su gledali u leđa vozačima Alfe i Haasa

Međusobni omjer vozača Williamsa u brojevima:
Broj osvojenih bodova: Russell 0 / Latifi 0
Broj pobjeda: Russell 0 / Latifi 0
Broj pole positiona: Russell 0 / Latifi 0
Broj najbržih krugova: Russell 0 / Latifi 0
Broj odustajanja: Russell 4 / Latifi 3
Međusobni omjer vozača u utrkama: Russell 10 / Latifi 6 (bez VN Sakhira)
Međusobni omjer vozača u kvalifikacijama: Russell 16 / Latifi 0

Svoje jedine bodove tijekom sezone je George Russell ostvario na VN Sakhira, kada je mijenjao Lewisa Hamiltona u bolidu momčadi Mercedes. U Williamsu je Russella mijenjao rezervni vozač Jack Aitken. Bio je to jedini put kada se Latifi kvalificirao za utrku bolje od svog momčadskog kolege, no Aitken je, za razliku od Latifija, završio utrku. Latifi je odustao, a Aitken je završio na 16. mjestu.

Žal ostaje za onom situacijom na VN Emilije Romagne, kad se Russellu nudila mogućnost osvajanja jednog ili dva boda za Williams, no dogodila mu se pogreška pa se iza sigurnosnog automobila izvrtio i udario u zaštitnu ogradu. Osim toga, ne može se mnogo prigovarati vozačima, davali su sve od sebe s onim čime su raspolagali. Bolid je jednostavno bio nekonkurentan i prilično neiskoristiv. U trenucima kada se činilo da bi možda i mogli nešto uraditi, bolidi nisu surađivali. Williams 2020. godine nije bio ni sjena onoga što je nekada bio. Teško je i zamisliti da je momčad koja protekle sezone nije napravila apsolutno ništa, nekada bila svjetski prvak. Da je to jedna od najtrofejnijih momčadi u povijesti Formule 1.

Za narednu sezonu momčad Williams s novim rukovodstvom i istom vozačkom postavom. Williamsove bolide pogonjene Mercedesovim pogonskim jedinicama vozit će ponovno George Russell i Nicholas Latifi. Posao šefa momčadi nastavit će raditi Simon Roberts, a novi izvršni direktor momčadi postao je Jost Capito. Nadajmo se da nova sezona donosi i bolje rezultate.

7 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
johhan peacedohan

Htio sam nešto napisati ali sam skontao da je nabolji komentar za ovu legendarnu ekipu tišina. I to vrišteća tišina.

Desmosedici

U Monzi su imali svoj najbolji rezultat..pogodite zbog čega?..pa zbog najjačeg Mercedesova PU..ne mogu vjerovati da momčad sa tolikim iskustvom u pravljenju bolida, momčad koja ima najbolju PU, ne može napraviti bolji bolid. Došli su novi vlasnici i došao je Capito..nadajmo se da će biti bolje..gore ne može..gore može biti samo bankrot i gašenje ili opet prodaja momčadi.

klepesina

Zato nemzes vjerovat da nemogu sastavit bolid pa prvo nemaju ni para za neki razvoj onda glavno i osnovno nemaju inzinjere koji bi razvili bolid.evo ti demanta u vezi motora kazes brzi u monci bili zbog mercovog motora ,pa zasto nisu i na drugim stazama brzi kad imaju kao sto ti kazes taj fantomski mercov motor koji ide sam… pa zato sto nemaju glavno i osnovno nemaju bolid dzaba motor kad je ostalo smece nadam se da ti je sad sve jasno sto ti pisem citavu godinu a to je ako nemas inzinjere koji ce sa papira prenjet u djelo… Read more »

Desmosedici

Pa zato ti i govorim o Monzi..u Monzi je najvažniji snažan motor..sa Mercedsovim motorom i karijola..tačke..bi bila brza u Monzi.

klepesina

recimo da si u pravu hajde da mi odgovoris imas dobar motor na jednoj trci a na drugih 20 taj ti motor ne donosi ama bas nista sta je onda u pitanju zasto te taj motor ne gura jel do motora il do kompletnog bolida ja kazem da je do bolida koji je cisto smece i dzaba ti da im hamilton izvadi svoj motor opet bi isto prosli

Desmosedici

Naravno da je do kompletnog bolida, to nitko ne dvoji..ali ako na stazi poput Monze imaš bolid s najboljim PU, tada bez obzira koliko imaš loš bolid, tu možeš biti brži nego inače..nego na nekoj sporijoj “tehničkoj” stazi, kao što je npr. Barcelona..U Barceloni do izražaja dolazi cijeli “paket”..kompletan bolid, a ne samo motor. Test u Barceloni je uvijek mjerodavan da bi se ocijenile karakteristike bolida za većinu staza. Nadam se da sam sada jasan..ne znam kako da ti drugačije objasnim?

mody

kad se sjetim willamsa 90ih lose mi je ovo danas je katastrofalni bolid ne mogu dalje 15 mjesta

Related Posts