Wolff: Po pitanju motora Formula 1 ne bi trebala ponavljati pogreške iz prošlosti

Aktualna pravila vezana za motore u Formuli 1 vrijede do 2026. godine, a Toto Wolff ističe da se čelnici sporta pri donošenju novih pravila moraju koncentrirati na smanjivanje troškova.

Šef Mercedesove momčadi smatra da su aktualni hibridni V6 motori pogrešno odabrani jer su se pokazali pretjerano kompliciranima i preskupima. Još će pet godina bolide pokretati pogonske jedinice tog tipa, no razgovori o novim pravilima za 2026. već su počeli.

“Razgovori su bili vrlo dobri. Jedni od pozitivnijih. Zanimljivo je kamo će krenuti auto industrija jer se sve razvija u pravcu električne mobilnosti, ali tu je i novi pogled na motore s unutarnjim sagorijevanjem u kombinaciji s električnim pogonom.”

“Vjerujem da trebamo paziti na troškove. Razvoj posve novih pogonskih jedinica nije ono što bismo trebali napraviti. Znamo da je ta pogreška napravljena 2011. i 2012. kad smo uveli visoko sofisticiranu i vrlo efikasnu pogonsku jedinicu, ali stvari su postale vrlo kompleksne.”

“Kako stvari stoje, mislim da trebamo imati kombinaciju kakvu imamo i danas. Motor s unutarnjim sagorijevanjem uz hibridnu energiju, kako bismo imali bolji omjer između održivih izvora energije i konvencionalnih motora”, izjavio je Wolff.

Jedna od želja, generalno u Formuli 1, je privući u sport i nove proizvođače, a to je još jedan razlog zašto će biti važno održati troškove u nekim razumnim okvirima.

Total
1
Shares
Pretplati se
Obavijesti o
23 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avatar
svakako
26.11.2020. 09:54

Upravo tako, F1 po pitanju motora ne bi trebala ponavljati greške iz prošlosti i omogućiti jednoj momčadi da razvija motor godinama prije ostalih te im tako izravno pogodovati i omogućiti na silu neku dominaciju koja će trajati predugo i time razj**ati sport skoro do kraja.

avatar
r.u.m.
26.11.2020. 10:27
Reply to  svakako

Ali nije samo u tome problem, jer u 6 godina su drugi proizvođači trebali sustič Mercedes u razvoju pogotovo Honda koja je uložila bijesne pare. Izgleda da je problem u kompliciranosti tih motora i te tehnologije i onda ti troškovi odlaze u nebesa.Prekomplicirani su imaju puno previše komponenti i ispada da je nemoguče dostiči tu prednost koju ima Mercedes jer su očito nešto najbolje napravili što drugi ne mogu.Dali je to baterija,MGU ili što več pitaj boga ali nikada neče nitko njih dostiči jer i pravila ti nedaju oni glupi TOKENI pa oni su i onemogučavali razvoj i dostizanje Mercedesa.… Read more »

avatar
Desmosedici
26.11.2020. 19:10
Reply to  r.u.m.

Ferrari je to sve bio dostigao i prestigao..tada su se ovi “dosjetili” da se to smije raditi samo na “Mercedesov način”..shodno tome su uveli nove TD/tehničke direktive/..sve što je Ferrari radio upalo je u sivu zonu, a za svaki slučaj uveli su i zloglasne tokene da ih se ne može nikako dostići..Ferrari je morao neke stvari raditi opet iznova..ispočetka, sada na “Mercedsov način”..i izgleda da će ih opet stići slijedeće sezone..Ferrari ima opet nekih originalnih ideja s kojima će iznenaditi..ne želim sada o tome ovdje detaljnije pisati jer će me se pokušati ismijati i diskvalificirati..nadam se da će sada u… Read more »

avatar
Gigiracing
26.11.2020. 19:38
Reply to  Desmosedici

Desmo sve je to ok, tj znamo da ce Ferrari napravit vrhunski motor al u formuli ne pobjeduje samo motor nego cijeli paket. 2017 je Ferrari imao po sanazi isti motor ako ne i jaci od merca al znamo koji su problemi kod njih.

avatar
Desmosedici
26.11.2020. 20:20
Reply to  Gigiracing

Nebi bilo nikakvih problema sa SF1000 da ima 50KS jači motor..”lijepio” bi se za stazu a jaki motor bi kompezirao otpore zbog velikog downforcea..pa na tom principu funkcionira i Mercedes.

avatar
Gigiracing
26.11.2020. 20:46
Reply to  Desmosedici

Nisi me razumio, mislim na taktiku, u boxu se pogube, pa neki kvar, pa neko ogrdu poljubi i odu bodovi kuzis?

avatar
Berislav
26.11.2020. 20:48
Reply to  Desmosedici

Ako smijem…Prve tri rečenice su potpuna neistina (po običaju ‘hejtera’).Tokeni su bili vrijedeči za svu trojcu jednako. Možeš li navesti razliku između ‘Ferrarijevog’ i ‘Mercedesovog’ načina?
‘Siva zona’….jeli to nekakva tvoja gradacija legalnosti jer kod FIA nisam taj izraz primjetio…..ili mi je možda promaknulo.

avatar
Desmosedici
28.11.2020. 20:50
Reply to  Berislav

Ako želiš nešto izjednačiti tada se tokeni ili ograničenja daju onome tko je ispred a ne i onima iza iliti svima..ako tokene odrediš svima tako samo spriječavaš ove iza da nikako ne mogu stići onoga ispred.

avatar
robif
27.11.2020. 00:39
Reply to  Desmosedici

Ferrari je nesto jebeno zmulja kad je prihvatio unazađuvanje cijelog koncepta,a ne zaboravimo da ima pravo veta…ne bjerujem da je Ferrari tolika zrtva,ima tu puno više toga

avatar
robif
27.11.2020. 00:37
Reply to  r.u.m.

Točno

avatar
Berislav
26.11.2020. 15:58
Reply to  svakako

Slažem se sa Wolfom potpuno……Ali nije kriv Mercedes što je FIA izabrala takvu verijantu PU. Nije Mercedes kriv što su ostala tri prizvođča PU bili nesposobni tijekom ovih 10 godina napraviti (bez varanja) kompetitivnu PU. Niti Mercedes nije imao toliko godina na raspolaganju do 2014-te. Pa “kvragu, pred više od sto godina izumljen je benzinski motor. Mercedesov motor, i prije 2014g. se je cijenio kao jedan od najboljih u F1…..A u svakom sportu mora netko biti prvi i pravila se rade za sport i sportaše a ne za gledaoce i njhove želje.

avatar
svakako
26.11.2020. 19:04
Reply to  Berislav

Ne razumijem Berislave čemu ovakav komentar i pokušaj opravdavanja ne znam čega. Naravno da druga 3 proizvođača motora nisu nesposobni tijekom 10 godina napraviti konkurentnu PU. Itekako su sposobni, razvijali su i napredovali u pouzdanosti i ks sve vrijeme, (kad naravno nije bilo tih sumnjivih tokena), ali ako je netko korak, 2 ili 3 ispred ostalih (Mercedes) i naravno da ne sjedi skrštenih ruku svo to vrijeme, nego i on razvija i naravno napreduje, kako onda dostići i prestići ih uz neke razumne troškove?

avatar
Berislav
26.11.2020. 20:22
Reply to  svakako

Zanimljiv odgovor….ja bih rado redom s mojim odgovorom. 1. Nisam shvatio zašto ne razumiješ što sam napisao. 2.Ja tvrdim da su zaista nesposobni da nakon deset godina nisu uspjeli napraviti kompetitivan motor a sve znanje svijeta im stoji na raspolaganju od momenta kada su gospoda Benz i Daimler patentirali svoj proizvod. Potpuno isto kao i Mercedesu. Tesla je krajem devetnajstog stolječa promovirao svijetu elektrotehniku i stavio svoje znanje na raspolaganje svima, pa tako i Mercedesu. Već je odavna prošlo vrijeme kada su već trebali biti SVIH ČETVERO međusobno paralelno. Još nešto da ti nebi bio u situaciju pisati da ne… Read more »

avatar
svakako
26.11.2020. 20:55
Reply to  Berislav

Berislave nastran si kao 1. Kao 2. Spominješ gospodu Daimler i Benza koji su prije 140 godina patentirali prvi motor koji je jako različit od ovoga koji se danas koristi u F1. Ovi u F1 sadrže toliko komplikacija da se čak ni FIA u tome svemu baš ne snalazi najbolje. A da nisu ta 2 spomenuta gospodina izumili to što jesu, izumio bi svakako netko drugi malo kasnije. Kao 3. Ako je Mercedes došao praktički do kraja razvoja motora već prije par godina, kako onda Toto Wolf na početku ove godine tvrdi da su izvukli još 50ks preko zime? (Isto… Read more »

avatar
Desmosedici
26.11.2020. 20:25
Reply to  svakako

..ne može ih se dostići jer svi ostali odmah”dobiju po prstima” kad im se približe..ima tu raznih “tehnika” kako se to radi..izmisle se TD koje odgovaraju, zna se kome, izmisle se tokeni, zabrani se rad zbog Lockdowna, zabrani se aerodinamički rad zbog “štednje”..

avatar
Gigiracing
26.11.2020. 20:52
Reply to  Desmosedici

Ajd da je to istina sto si napisao al ne kuzim kako se onda Ferrari nikad nije zalio na takve stvari, zasto onda ne odu iz formule, koja je onda svrha ubijat silne novce a znaju da ceih FIA zaj?

avatar
Desmosedici
28.11.2020. 20:55
Reply to  Gigiracing

Ferrariju se to na neki način kompenzira sa novcem..u tome je povlašten..i Ferrari neće nikad napustit F1 jer je kao marka jako povezanm i ovisan baš o elitnom takmičenju kao što je F1..Mercedes je nešto drugo..on može sasvim komodno napustit F1 i vratit se kad opet poželi.

avatar
robif
27.11.2020. 00:46
Reply to  Berislav

Svi zmamo da Mercrdes radi perfektne trkaće strojeve (drugi također) kako nekad,tako i danas….Vrijeme ATMOSFERSKIH motora odlazi u povijest,hibridi su buducnost (strah me i kod ljudske populacije,da ne postanemo hibridi)…Skupi jesu i komplicirani,ali i klasični Otto je nekad bio skup.

avatar
Gigiracing
26.11.2020. 17:43
Reply to  svakako

Vidim da se stalno spominje da je mercedes imao nacrte i pravila prije drugih, kad je to bilo, testirali su motor kad? 2012? Ozbiljno pitam jer neznam.

avatar
svakako
26.11.2020. 19:09
Reply to  Gigiracing

Bila je sad već davno, (mislim da je prošle godine jbg sad nesjećam se točno) objavljena na ovom portalu izjava nekog iz F1 (mislim da je netko od bivših šefova momčadi jbg opet se ne sjećam) da je Mercedes već 2008g počeo s razvitkom V6 super hibrid turbo kers power unit motora.

avatar
Gigiracing
26.11.2020. 19:32
Reply to  svakako

Ok onda zasto su ostale momcadi pristale na uvodenje hibrida, nisu znale da merc ima prednost?

avatar
svakako
26.11.2020. 21:04
Reply to  Gigiracing

Gigi pa odgovor je očit. U Formuli očito sve funkcionira po dogovoru. Tko se najbolje dogovori i izlobira taj dobiva svoj period dominacije. Ferrari 2000-2004, Red bull 2010-2013, Mercedes 2014 do danas. Sljedeći će možda biti Aston Martin ili Racing Point kako ce se vec zvati. Previše politike i interesa se uplelo tu. I to je ono što mene smeta i zašto vise ne gledam utrke nego pogledam samo rezultate i pročitam vijesti koje mi izgledaju zanimljivo. A još više me smeta to što netko to ne može razumit i onda likuje kako je netko “rasturio”. Je rasturio je ali… Read more »

avatar
robif
27.11.2020. 00:50
Reply to  svakako

Nazalost hibridi su buducnost.F1 ne cine ni Ferrari ni Mercedes,ima i drugih….prihvatili su ih iz njima poznatih razloga,kao sta su i ubačene neke jadne staze,npr Baku,Abu Dabi,Bahrain,itd

Related Posts
23
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x